AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Kompanija Škoda objavila je vest da prekida ugradnju turbodizel agregata sa tehikom pumpa-brizgaljka, 2.0 TDI, u model Superb. Filter čestica čađi, PDF, pokazao se kao nefunkcionalan, a tehnika "pumpa-brizgaljka" kao nekompatibilna sa 16 ventila...

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Prema daljim neoficijelnim informacijama, očekuje se da će pomenuti agregat u Superbu zameniti šestocilindrični 2,5 TDI agregat, koji razvija 120 kW, a ukoliko se prekine sa ugradnjom pomenutog agregata i u Škodi Octaviji, naslediće ga agregat iste koncepcije, ali sa 8 ventila, 2.0 TDI 8V PD PDF. Podsetimo, VW je jedini počeo da koristi PDE tehnologiju 1998. godine, a u tehnici se kaze:" Ako vas niko ne kopira, tu nesto ne valja."... PDE tehnika predstavlja spoj pumpe koja pod visokim pritiskom ubrizgava naftu u cilindre pomoću brizgaljke za direktno ubrizgavanje. Ovaj sistem eliminise potrebu za zajedničkom pumpom visokog pritiska, koju ovaj motor i nema. PDE sistem ima male pumpe visokog pritiska, koje su integrisane u same brizgaljke iznad svakog cilindra. Upravo zbog pomenutog, prestaje potreba za razvodnikom goriva, sto omogućava ostvarenje veoma velikog pritiska ubrizgavanja koji iznosi vise od 2000 bara. Nažalost, pomenuti motori su 10-20 % skuplji od common-rail tehnike, koja razvija skoro iste performanse. To je i glavni razlog zbog koga Volkswagen planira da napusti pomenutu tehniku ubrizgavanja.

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Postavlja se pitanje zašto ni jedan drugi proizvođač nije koristio pomenutu tehnologiju. Odgovori su različiti, ali su najčešći skupa proizvodnja i masivna mehanika, koja veoma često nije kompatibilna sa 4-ventilskom tehnologijom. Tačnije, problem Volkwagenovog motora 2.0 TDI sa 140 konjskih snaga, pokazuju da je veza PDE tehnologije sa 16 ventila problematična. (ne radi se o problemu pouzdanosti, već kulture rada). Naime, coomon-rail sistem (to je sistem za zajedničkim cevastim vodim za sve cilindre, iz koga se u svaki cilindar ubrizgava onoliko nafte, koliko pritisak i temperatura u cilindru to zahtevaju, a sve reguliše kompjuter) sve rešava mnogo jednostavnije uz mnogo jeftiniju mehaniku. Čak su i pritisci ubrizgavanja veoma veliki, iako su manji nego kod tehnologikje PDE. Tačnije, pritisak ubrizgavanja sistema common-rail sa piezo-električnim brizgaljkama iznosi 1800 bara, dok je pritisak ubrizgavanja PDE tehnologije preko 2000 bara. Dakle, VW je odlučio da PDE tehnologiju u dogledno vreme zameni sa proverenom common-rail tehnikom, koju koristi većina proizvođača. Goran Sarić - Automagazin

Mercedes u Kini - prodaja u novembru porasla za 224 %

Mercedes u Kini - prodaja u novembru porasla za 224 %

Prodaja nemačke kompanije Mercedes-Benz, koja posluje pod grupom Daimler, u novembru mesecu tekuće godine u Kini je zabeležila međugodišnji rast prodaje od čak 224 %! Ovu informaciju potvrdio je i Bjern Hauber, direktor prodaje i marketinga Mercedes-Benz u Kini...
Isporučen prvi smart Brabus u Srbiji

Isporučen prvi smart Brabus u Srbiji

Kompanija Mercedes-Benz SCG d.o.o. je danas, 10. decembra isporučila prvi smart BRABUS 2009 u Srbiji g.Stanku Krstinu, vlasniku uveliko poznate kompanije Pre-Print iz Novog Sada. Kompanija je želela da svoj vozni park upotpuni atraktivnim vozilom za gradsku vožnju, koje predstvalja savršenu kombinaciju inovacija, funkcionalnosti i vrhunskog dizajna...
Porsche Cayenne CO2ncept-10% - prvi ekološki tjuning

Porsche Cayenne CO2ncept-10% - prvi ekološki tjuning

Ovaj SUV automobil verovatno će biti pionir u modernom tjuningu. Dok svi tjuneri na svoje modele dodaju krila, spojlere, LED svetla i povećavaju snagu, nemačka kompanija Schaeffler Group "smirila" je osmocilindrični Cayenne, u cilju smanjenja potrošnje i emisije...
VIDEO: Dacia Duster

VIDEO: Dacia Duster

Dacia je nedavno otkrila izgled dugo očekivanog SUV modela Duster. Jeftin mini SUV automobil biće predstavljen na prolećnom sajmu automobila u Ženevi, a na interentu se pojavio i prvi video snimak ovog zanimljivog automobila...
Volkswagen preuzima 49,9 % udela u Porsche AG

Volkswagen preuzima 49,9 % udela u Porsche AG

Volkswagen AG je dana 07.12.2009. uzeo 49,9% udela u Porsche AG. Sledeći važan korak na putu ka integrisanoj auto grupi sa Porsche-om je tako upotpunjen pre kraja godine. Cena tog udela je 3,9 milijardi evra i bazirana je na vrednosti kompanije Porsche AG izračunate u toku perioda kontrole i procedure procene...
Škoda Octavia dobija motor 1.2 TSI (77 kW)

Škoda Octavia dobija motor 1.2 TSI (77 kW)

Ono što smo svi i očekivali, sada se u dogodilo. Proces "downsizinga", zamena većih atmosferskih motora znatno manjim i ekonomičnijim turbo motorima, ne zaobilazi ni Škodu. Generacijska zamena najpopularnije benzinske motorizacije modela Octavia je na pomolu...
Chevrolet Captiva dobija novi turbodizel 2.2 VCDI

Chevrolet Captiva dobija novi turbodizel 2.2 VCDI

Već 2010. godine, posle samo tri godine proizvodnje, korejski SUV model Chevrolet Captiva dobiće novi turbodizel motor zapremine 2,2 litra. Motor se može pohvaliti većom snagom, manjom potrošnjom goriva i emisijom koja zadovoljava Euro 5 ekološku normu...
Novi VW Touareg - špijunske fotografije

Novi VW Touareg - špijunske fotografije

Pred nama su nove špijunske fotografije nove generacije modela Volkswagen Touareg, koji će se na tržištu pojaviti početkom sledeće godine. Pozitivno je što na fotografijama vidimo modernizovani Touareg, bez maskiranih detalja...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje