AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Automobilskim svetom nedavno je kao bomba odjeknula vest da novi V6 benzinski agregat iz grupacije Volkswagen neće biti pojačan turbopunjačem, već mehaničkim kompresorom. Prema prvim informacijama, novi 3.0 TFSI ( Turbo Fuel Stratified Injection) prvo će se pojaviti u modelu Audi A6...

Novi mehanički kompresor je izuzetno kompaktan i bez problema Audijevi inženjeri smestili su ga između dva reda cilindara u V rasporedu pod 90 stepeni. S obzirom da je pogonjen remenom (nalazi se u određenom prenosnom odnosu u odnosu na radilicu), mehanički kompresor već iz mesta ostvaruje veliki radni pritisak i vozač već pri kretanju ima ogroman Obrtni momenat. Već kada se radilica zavrti do 2.500 o/min, 3.0 TFSI isporučuje maksimalni Obrtni moment od velikih 420 Nm, što je fantastičan rezultat. Audijevi inženjeri ističu da je put vazduha iz kompresora do cilindara izuzetno kratak, i zato Obrtni moment pri davanju gasa raste extremno brzo, daleko brže nego kod atmosferskog motora iste zapremine. Motor 3.0 TFSI reaguje na gas agilno i dinamično. Agregat svoju maskimalnu snagu od 290 konjskih snaga razvija nešto ispod 5.000 o/min, a uskoro se očekuju i verzije istog motora, ali od 326 konjskih snaga. Roots kompresor sastavljen je od dva kontrarotirajuća rotora sastavljena od četiri lopatice, čija brzina okretanja dostiže 23.000 o/min. Kompresor je sposoban da isporuči 1.000 kilograma vazduha na sat, koji se šalje u komoru za sagorevanje pod pritiskom od 0,8 Bara. Pored kompresora integrisan je sistem od dva aluminijumska međuhladnjaka "voda-vazduh" i "vazduh voda", koji koriste spostveni sistem dovoda vode. U međuhladnjacima se sabijeni vazduh hladi, kako bi se povećala koncentracija kiseonika i poboljšalo sagorevanje u cilindrima. Agregati opremljeni kompresorom ovog tipa omogućavaju da pri vožnji pri malom gasu rotori kompresora okreću uz manje gubitke, što smanjuje energiju oduzetu od motora koja je potrebna da bi se preko radilice pokrenuo kompresor. Sam agregat 3.0 TFSI je član porodice modernih Audijevih agregata, a zahvaljujući izradi od aluminujuma teži samo 189 kilograma. Prečnik klipa iznosi 84,5 milimetara, a hod je 89,0 milimetara, dok zapremina agregata iznosi 2.995 cm3. Novi motor 3.0 TFSI, prema navodima fabrike prosečno troši 10 litara goriva na 100 pređenih kilometara i zadovoljava Euro 5 ekološku normu. Sistem ubrizgavanja benzina, takođe je novorazvijen. Sistem Common-Rail raspolaže sa brizgaljkama sa šest otvora, koje ubrizgavaju gorivo u cilindar pod pritiskom od 150 Bara. Brizgaljke rade izuzetno visokom brzinom i samo u jednom taktu sposobne su realizovati tri ubrizgavanja, u zavisnosti od toga koliko elektronika proceni da je potrebno. 3.0 TFSI sposoban je da za pogon koristi benzin od 95 i 98 Oktana. Novi motor počeće da se ugrađuje u Audijeve modele već u tekućoj godini. Novi agregat najpre će se pojaviti pod haubom modela Audi A6 i po svojim dinamičkim sposobnostima približiće se motoru 4.2 V8, uz ubrzanje 0-100 km/h od 6,4 sekunde, dok eje maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. Novi motor mogao bi svoje mesto naći i u modelima S4 i S5, ali na to ćemo još sačekati.

Pogonski agregat 3.0 TFSI - osnovni tehnički podaci o motoru
Motor:3.0 TFSI
Broj cilindara / ventila:6 / 4
Ugao između cilidara:V pod uglom od 90
Zapremina motora (cm3):2.995
Ubrizgavanje goriva:FSI direktno
Predsabijanje vazduha:mehanički kompresor
Međuhladnjak:2
Razvod:2 x DOHC
Kompresioni odnos:10,5:1
Prečnik x hod klipa:84,5 x 89
Maksimalna snaga (kW / o/min):213 / 4.850
Maksimalni Obrtni moment (Nm / o/min):420 / 2.500 - 4.850

Goran Sarić - Automagazin

VIDEO: Svet bez struje?

VIDEO: Svet bez struje?

Era fosilnih goriva, definitivno se bliži kraju, a putevima širom sveta, uskoro će dominirati elektromobili. Tako budućnost vidi alijansa Renault-Nissan, koja tvrdi da su tradicionalni motori zastareli i štetni. Pogledajmo video, koji nam pokazuje, kako bi svet izgledao, kada bi postojali samo benzinski i dizel motori...

Mercedes-Benz Vito: Proizvedeno milion primeraka

Mercedes-Benz Vito: Proizvedeno milion primeraka

U petak, 13. maja, sa proizvodnih linija je spušten milioniti Mercedes-Benz Vito. Specijalno za izradu zajedničke fotografije, na snimanju je prisustvovao direktor fabrike, Emilio Titos, koji se slikao zajedno sa četrdeset zaposlenih iz tri proizvodne hale...

Grand Motors: Ford Fiesta nagrada uz životno osiguranje

Grand Motors: Ford Fiesta nagrada uz životno osiguranje

Snežana Krstić iz Pančeva dobitnik je nove Fieste, najprodavanijeg Fordovog automobila u Evropi, ali i Srbiji, u nagradnoj igri koju je organizovala Uniqa osiguranje. Za vrednu nagradu konkurisali su svi koji su od 15. septembra prošle do 31. marta ove godine uplatili Uniqa životno osiguranje...

Fiat generalni sponzor italijanske fudbalske reprezentacije

Fiat generalni sponzor italijanske fudbalske reprezentacije

Fiat će u naredne četiri godine biti generalni sponzor italijanske fudbalske reprezentacije. Nacionalnom timu će za zvanične, prijateljske utakmice i treninge u okviru Evropskog prvenstva u Poljskoj 2012. godine i Svetskog prvenstva u Brazilu 2014. godine na raspolaganju biti flota Fiatovih vozila, uključujući Fiat Freemont, koji je proglašen zvaničnim vozilom Azura.

Fordov diler i u Šapcu

Fordov diler i u Šapcu

Grand Motors, generalni uvoznik, distributer i serviser vozila Ford, potpisao je pismo o namerama sa preduzećem Tina 2000 iz Šapca, po kojem bi do oktobra 2012. trebalo da počne sa radom novii prodajno-servisni centar za automobile i laka komercijalna vozila Ford, prvi takve vrste u Mačvi i Podrinju...

Euro NCAP 2011: Peugeot 508 – Pet zvezdica

Euro NCAP 2011: Peugeot 508 – Pet zvezdica

Peugeot 508 podvrgnut je testiranju bezbednosti Euro NCAP. Rezultati testova bezbednosti putnika su na očekivano visokom nivou, ali nam novi Peugeot 508 automobil još jednom pokazuje, da na polju zaštite pešaka mora još puno toga da se uradi. Test automobil bio je sedan sa 4 vrata, opremljen turbodizel motorom zapremine 1,6 litra i Active paketom opreme, čija masa iznosi 1.405 kilograma.

Delta Automoto: Honda akcija staro za novo

Delta Automoto: Honda akcija staro za novo

Generalni uvoznik automobila marke Honda za tržište Srbije, kompanija Delta Automoto, za Vas je pripremila specijalnu ponudu za kupovinu restilizovane Honde Accord, kao i posebne pogodnosti za održavanje vozila u ovlašćenom servisu...

Gumball 3000 stigao u Beograd - fotografije

Gumball 3000 stigao u Beograd - fotografije

Trinaesti Gumball 3000 zabavni reli se ove godine održava od 26. maja do 1. juna. Na 3000 milja dugačkoj deonici od centra Londona do Istanbula,  nastupa oko 120 bogatih vozača, koji su sinoć, u svojim ekskluzivnim automobilima, stigli ispred Hotela Continental u Beogradu...

AMG Experience 2025
Slika nedelje