AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Novi Volvo FMX je tako lak za upravljanje da i hrčak može da ga vozi

Novi Volvo FMX je tako lak za upravljanje da i hrčak može da ga vozi

Film „Hrčak-kaskader“ je vrlo popularan na YouTube-u jer je pregledan 3,4 miliona puta tokom samo jedne nedelje. On prikazuje kako hrčak upravlja novim Volvo FMX kamionom sa Volvo dinamičkim upravljanjem po grubim, vijugavim stazama u kamenolomu...

Novi Volvo FMX je tako lak za upravljanje da i hrčak može da ga vozi

Volvo dinamičko upravljanje je novi sistem kompanije Volvo Trucks koji omogućava vozaču da upravlja dobro natovarenim kamionom bez napora. Na malim brzinama elektromotor preuzima težak posao od vozača. Inženjeri za razvoj sistema želeli su da obezbede savršeno upravljanje u svim radnim uslovima.

 

Pogledajte vest: Novi Volvo FMX: izvanredno ponašanje na putu u svim uslovima.


„Pri malim brzinama, dobro natovarenim vozilom možete manevrisati na veoma jednostavan način - za to je dovoljan samo jedan prst. Kada vozite po autoputu, ovaj sistem dinamičkog upravljanja nudi nenadmašnu stabilnost po pravcu", objašnjava Jan-Inge Svenson, inženjer zadužen za razvoj sistemskog softvera u kompaniji Volvo Trucks.

Elektromotor preuzima težak posao od vozača

Volvo dinamičko upravljanje se zasniva na standardnom mehaničkom upravljačkom sistemu kod koga je upravljačko vratilo povezano sa upravljačkim prenosnikom. Hidraulički servo uređaj generiše silu koja pomaže vozaču da okreće točkove kamiona. Volvo sistemu je dodat elektronski kontrolisan elektromotor tako što je pričvršćen za upravljačko vratilo. Elektromotor radi sa hidrauličkim servo upravljanjem i više hiljada puta u sekundi reguliše ga elektronska kontrolna jedinica. Pri malim brzinama elektromotor dodaje silu, dok pri većim brzinama automatski reguliše upravljanje i kompenzuje nepravilnosti izazvane pokretima volana, na primer, usled dejstva bočnih vetrova ili rupa na putu.

 

Pogledajte vest Volvo Dynamic Steering: Vožnja bez napora + VIDEO

Elektronska kontrolna jedinica je mozak sistema koji stalno dobija informacije od senzora na kamionu.

 

Pogledajte vest: Predsednik kompanije Volvo u ulozi kaskadera + VIDEO.

„Senzori na raznim lokacijama na kamionu daju kompletnu sliku stanja kamiona. Na primer, senzori na točkovima i izlaznom vratilu menjača mere brzinu kretanja vozila, dok drugi senzor identifikuje trenutno uključen stepen prenosa", kaže Sten Ragnhult, odgovoran za razvoj sistemskog hardvera u kompaniji Volvo Trucks.

Novi Volvo FMX je tako lak za upravljanje da i hrčak može da ga vozi

U filmu „Hrčak-kaskader" testirali smo karakteristike sistema tako što smo pustili hrčka mase 175 grama da upravlja kamionom. Test smo obavili u kamenolomu u španskom gradu Ourenseu. Specijalno osmišljenu pokretnu traku za hrčka pričvrstili smo za volan. Iskusni vozač-kaskader je upravljao pedalama gasa i kočnice dok je pravilno usmeravao hrčka mameći ga šargarepom. Film prikazuje kako se veliki kamion lagano i bezbedno probija vijugavom, uskom i brdovitom stazom kroz kamenolom.

„Garantujem vam da je to istina - hrčak zaista može da upravlja kamionom", kaže Sten Ragnhult, koji je sa kolegom Janom-Ingeom Svensonom prisustvovao testu u Španiji.

Pogledajte film „Hrčak-kaskader":



Pogledajte kako su Volvo inženjeri pripremili test u Španiji:



Evo kako Volvo dinamičko upravljanje funkcioniše:



Prednosti Volvo dinamičkog upravljanja:

Pri malim brzinama elektromotor preuzima težak posao od vozača. Vozač može da se nasloni na sedište, opusti se i da upravlja kamionom ne naprežući ramena i ruke.
Prigušeno je dejstvo neravnina na putu, kao što su pukotine i rupe. Upravljanje je stabilnije pošto vozač ne mora da ih stalno kompenzuje pomoću volana.
Na autoputu ova precizna kontrola obezbeđuje veću stabilnost po pravcu, pa vozač opuštenije vozi i ima potpunu kontrolu pri svim brzinama. Dinamički upravljački sistem eliminiše skoro sva manja podešavanja volana koja bi, u suprotnom, bila česta pri dugolinijskoj vožnji.
Sistem može da kompenzuje nagnute puteve i bočne vetrove, pa vozač može da vozi pravolinijski ne pomerajući volan u suprotnom smeru. Ovo je glavna prednost koja doprinosi bezbednijoj i udobnijoj vožnji.

Volvo FM i Volvo FH se takođe mogu opremiti Volvo dinamičkim upravljanjem.

Volvo Trucks Serbia

 Škoda Superb (2024) zvanično predstavljena

Škoda Superb (2024) zvanično predstavljena

Četvrta generacija modela Škoda Superb temelji se na prednostima svog prethodnika, nudeći još sofisticiraniji dizajn, više prostora i udobnosti i najsavremeniju tehnologiju. S novom Škoda Superb kupci će ponovo moći da biraju između combi i hatchback verzije...

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje