AutoMAGAZIN - Vesti

ma nemoj
Aladin logo
www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Mercedes-Benz GLE 350 de 4MATIC i GLC 300 e 4MATIC: Novi hybridi treće generacije

Mercedes-Benz GLE 350 de 4MATIC i GLC 300 e 4MATIC: Novi hybridi treće generacije

Svetska premijera plug-in hybrid Mercedes-Benz GLE 350 de 4MATIC (kombinovana vrednost potrošnje 1.1 l/100 km, kombinovana vrednost CO2 emisije 29 g/km, kombinovana vrednost potrošnje električne energije 25.4 kWh/100 km)...

Mercedes-Benz GLE 350 de 4MATIC i GLC 300 e 4MATIC: Novi hybridi treće generacije

GLE impresionira svojim čisto električnim dometom: zahvaljujući svojoj bateriji kapaciteta od 31.2 kWh, ovaj model je u stanju da pređe više od 100 kilometara (prema NEDC standardu) uz odgovarajući stil vožnje. Takođe je sposoban za ostvarenje maksimalne brzine od 160 km/h pod čisto električnim pogonom. Vrhunski dizel motor sa četiri cilindra je takođe izuzetno efikasan.

GLC 300 e 4MATIC (kombinovana vrednost potrošnje goriva 2.5-2.2 l/100 km, kombinovana vrednost CO2 emisije 57-51 g/km, kombinovana vrednost potrošnje električne energije 17.8-16.5 kWh/100 km) takođe koristi treću generaciju Mercedes-Benz plug-in tehnologije.

Mercedes-Benz GLE 350 de 4MATIC i GLC 300 e 4MATIC: Novi hybridi treće generacije

Značajno veći domet modela GLE 350 de 4MATIC u poređenju sa drugim plug-in hybrid-ima ukazuje na još pogodnije iskustvo vožnje čisto električnim pogonom. Poseban dizajn zadnjeg dela vozila i modifikovana zadnja osovina stvaraju prostor za veliku bateriju. U prtljažniku nema stepenika i zapremina prtljažnika je velika sa zapreminom od 1915 litara. Udeo električne vožnje nije samo povećan zahvaljujući povećanom dometu, već takođe i zahvaljujući brzom punjenju na planiranoj ruti kretanja. Kako bi se ovo omogućili SUV kombinuje priključak za punjenje za naizmeničnu struju (AC) i priključak za punjenje za jednosmernu struju (DC). Oba su locirana na levom bočnom zidu vozila simetrično u odnosu na poklopac rezervoara goriva na desnom boku vozila. Na odgovarajućim DC stanicama za punjenje, baterija može biti dopunjena za oko 20 minuta, 10-80 procenata nivoa napunjenosti (SoC) ili za oko 30 minuta (10-100 procenata SoC).

Kao najnoviji član EQ Power porodice GLE 350 de 4MATIC ima posebne koristi od primene najnovije tehnologije. Ovo takođe uključuje visok potencijal rekuperacije koji je omogućen primenom rekuperacije na sva četiri točka sa maksimalnim obrtnim momentom rekuperacije od 1800 Nm. U ovom režimu rada (maksimalne rekuperacije) vožnja se može kontrolisati samo pedalom gasa (kočnica nije potrebna). Takođe plug-in hybrid GLE poseduje kapacitet vuče do 3500 kg. Zahvaljujući Trailer Manoeuvring Assist sistemu manevrisanje prikolicom je jednostavno čak i za neiskusne osobe. Ovaj sistem kontroliše ugao upravljanja vozila automatski.

Mercedes-Benz GLE 350 de 4MATIC i GLC 300 e 4MATIC: Novi hybridi treće generacije

Ključni podaci:

• Čisto električni domet: 106 km (NEDC)
• Snaga e-mašine:  100 kW
• Ukupna snaga sistema:  235 kW/320 kS
• Ukupni obrtni moment sistema: 700 Nm
• Najveća brzina vožnje do 160 km/h (samo električno)/210 km/h (kombinovano)
• Ubrzanje od 0-100 km/h za 6.8 sekundi

Ostali izuzetni detalji GLE 350 de 4MATIC:

• Dizajn princip „Modernog luksuza“ kako na putu tako i van njega:  ovaj dizajn princip i poruka novog GLE-a je već komuniciran zahvaljujući njegovom velikom među osovinskom rastojanju, kratkim prepustima i velikim točkovima u ravni bokova. 
• GLE je vanredno tih i miran u radu. Karakteristike u radu po pitanju odsustva vibracija su trenutno najbolje u ovoj klasi vozila, a još su i bolje kada se koristi čisto električni režim rada.
• Dugo među osovinsko rastojanje od gotovo tri metra (2995 mm) je od posebnog značaja za putnike na zadnjim sedištima koji sada imaju mnogo više prostora za noge. Po još jednoj karakteristici koju nudi novi GLE je prvi na SUV tržištu:  potpuno podesiv drugi red sedišta.
• Takođe, kao hybrid-no vozilo GLE karakteriše potpuno varijabilni pogon na sve točkove (torque on demand). Zahvaljujući ovakvom rešenju GLE je još agilniji i bezbedniji na drumu.
• U okviru uvođenja na tržište novog GLE-a uvedena je i poslednja generacija Mercedes-Benz driving assistance sistema. Nivo aktivne bezbednosti ne samo da je povećana u odnosu na prethodni model – već su neke funkcije Intelligent Drive sistema, kao što je Active Stop-and-Go Assist jedinstvene u okviru SUV segmenta vozila.
• Zahvaljujući Cd vrednosti koja kreće od 0.29, novi GLE poseduje najniži koeficijent otpora vazduha u poređenju sa bilo kojim SUV vozilom na tržištu, i ovo takođe doprinosi većem operativnom dometu vozila.

Mercedes-Benz GLE 350 de 4MATIC i GLC 300 e 4MATIC: Novi hybridi treće generacije

Mercedes-Benz GLC 300 e 4MATIC: sloboda u svom najraznovrsnijem obliku

Mercedes-Benz GLC je u svom elementu na bilo kom terenu. Ovaj SUV srednje veličine predstavlja inteligentnu kombinaciju funkcionalnosti i agilnosti u modernom dizajnu. Ovaj model nudi vanrednu udobnosti i funkcionalnost svojom prostranom unutrašnjošću. Zahvaljujući kvalitetima koji ga odlikuju GLC je izrazito privlačan strankama koje žele da voze premijum SUV izuzetno raznovrsnih mogućnosti. Novi model GLC-a odlikuje se još upadljivijim dizajnom, intuitivnim MBUX (Mercedes-Benz User Experience) infotainment sistemom i vrhunskim pomoćnim sistemima za vožnju. Sa novim modelom GLC 300 e 4MATIC, stranke će imati minorno ograničenje po pitanju nosivosti. GLC 300 e je kao SUV vozilo sa pogonom na sve točkove predviđen za vuču prikolice i poseduje vučni kapacitet od 2000 kg (kočena prikolica).

Spoljašnji dizajn karakterišu sportske crte. Prepoznatljivi off-road izgled je naglašen mišićavim površinskim konturama i upadljivim detaljima kao što su hromirani ukrasni detalji koji se sada protežu od prednjeg dela do zadnjeg dela u standardnoj opremi, kao i maskom hladnjaka sa jakom konturom.  GLC je sada opremljen LED High Performance glavnim svetlima u okviru standardne opreme. Njihove konture su značajno promenjene, i sada su manji  uži. Ovim dizajnom je prepoznatljivi oblik baklje glavnih svetala postao još upadljiviji i samim tim je prepoznatljiv izgled Mercedes-Benz svetlosne grupe postao još prepoznatljiviji. MULTIBEAM LED glavna svetla su dostupna kao opciona oprema. Redizajnirana zadnja svetlosna grupa je takođe deo standardne opreme.

Počev od samog starta, GLC je dizajniran za integraciju baterije uz maksimalnu uštedu prostora. Ovo je omogućeno nižom zadnjom osovinom i karoserijom dizajniranom za integraciju baterije. Rezultat je velik prtljažnik zapremine 395-1445 litara koji je tek nešto manje od drugih modela GLC-a.

Mercedes-Benz GLE 350 de 4MATIC i GLC 300 e 4MATIC: Novi hybridi treće generacije

Treća generacija plug-in hybrid-a Mercedes-Benz

Više snage, veći domet, zabavniji. Hybridne pogonske jedinice modela sa podužno postavljenim motorima, počev od C do S-Klase i od GLC-a do GLE-a, su trenutno treća generacija od uvođenja ovog tipa pogona na modelu S 400 Hybrid iz 2009-te. Trenutna e-mašina je redizajnirana kako bi radila u skladu sa 9G-TRONIC menjačkim prenosnikom u okviru plug-in hybridnog pogona koji je dizajniran na principu primene stalno pobuđenog sinhronog motora sa unutrašnjim rotorom. Takođe nova značajno poboljšana elektronika za upravljanje snagom je omogućila značajno povećanje snage i obrtnog momenta.

Jedna od najvećih inovacija u poređenju sa prethodnim verzijama je primena hidrauličkog pretvarača obrtnog momenta sa integrisanom spojnicom za zaključavanje u vidu uređaja za startovanje, uz dodatnu spojnicu između SUS motora i  e-mašine za čisto električnu vožnju. Stator e-mašine je integrisan u zvono menjača dok se rotor nalazi iza spojnice za razdvajanje i ulaza u menjački prenosnik. Hlađenje rotora i statora je u skladu sa potrebama i omogućava korišćenje maksimalne snage i obrtnog momenta motora bez ikakvih problema.

Visoki napon električnog sistema ne napaja samo pogonske komponente i pumpu za stvaranje vakuuma k regenerativnog kočionog sistema, ali takođe se koristi i za električni kompresor klime i za visokovoltažni grejač. Oba ova uređaja omogućavaju klimatizaciju prostora u kabini pre kretanja ne samo tokom leta već takođe i u zimskom periodu bez startovanja SUS motora.

Mercedes-Benz GLE 350 de 4MATIC i GLC 300 e 4MATIC: Novi hybridi treće generacije

Mercedes-Benz strategija za plug-in hybridna vozila

Do kraja 2019-te, Mercedes-Benz će u svojoj gami posedovati više od deset plug-in hybridnih modela – atraktivan portfolio počev od kompaktnih vozila do prestižnog Mercedes-Benz S-Klasa modela. Cilj koji je postavljen za 2020-tu je ponuda više od 20 modela našim strankama.

Plug-in hybrid strankama nudi najbolje od oba sveta:  u gradu ovi modeli rade čisto na električni pogon, dok na dužim putovanjima vozilo najviše koristi SUS motor. Sveukupno ovaj vid pogona čini vozilo efikasnijim budući da omogućava rekuperaciju energije tokom kočenja i da omogućava rad SUS motora u oblastima koje više pogoduju SUS motoru. Inteligentna strategija rada zasnovana na ruti vožnje može aktivirati vožnju samo na e-pogon na deonicama na kojima je to najpogodnije. Na primer, sistem uzima u obzir navigacione podatke, topografiju terena, ograničenja brzina i uslove u saobraćaju na celokupnoj planiranoj putanji vožnje.

Plug-in hybrid-i takođe predstavljaju značajan marker na putu ka vožnji bez izduvne emisije. Mercedes Benz Cars sistematski razvijaju i unapređuju svoje plug-in hybride pod oznakom „EQ Power“. EQ Power je takođe garant i za izuzetnu dinamičnost. „EQ Power+“ je ime za performanse hybridnu tehnologiju koju će koristi Mercedes AMG u budućnosti, a koja trenutno beleži značajan uspeh u Formula 1. Prvi članovi EQ Power porodice sa pogonom na prednje točkove su već predstavljeni:  A i B-Klasa predstavljaju uporište plug-in inicijative Mercedes-Benz-a.

Mercedes-Benz GLE 350 de 4MATIC i GLC 300 e 4MATIC: Novi hybridi treće generacije

Mercedes me Charge pomaže prilikom punjenja vozila na planiranoj ruti

Novi punjač u vozilu udvostručuje kapacitet punjenja vozila sa 3.6 kW na 7.4 kW i obezbeđuje idealan kompromis između veličine, težine i kapaciteta punjenja. Ispražnjena baterija se može u potpunosti napuniti za 1.5 sat primenom wallbox-a, u udobnosti Vašeg doma. Takođe vozilo je moguće napuniti i primenom kućnog priključka ali je trajanje punjenja u tom slučaju oko 5 časova.

Baš kao što je jednostavno i komforno korišćenje kućnog priključka i Mercedes-Benz Wallbox-a za punjenje baterije vozila isto je tako dostupno komforno jednostavno punjenje tokom putovanja. Zahvaljujući MBUX infotainment sistemu (Mercedes-Benz User Experience) vozač ima podršku u pretrazi stanica za punjenje. MBUX sistem prepoznaje prirodan način govora, omogućavajući vozaču da izvrši određenu pretragu korišćenjem komande "Hey Mercedes, find charging stations nearby".

Putem Mercedes me Charge, vozač plug-in hybrid modela može dobiti pristup mreži punjača širom sveta u okviru koje posluje više od 300 različitih operatera samo u Evropi (opštine, parkinzi, autoputevi, shopping centri…). Zahvaljujući navigaciji, Mercedes-Benz stranka može ove stanice za punjenje pronaći jednostavno i komforno im može pristupiti korišćenjem Mercedes me Charge kartice, Mercedes me App-a  ili direktno preko MBUX uređaja vozila. Nije neophodan nikakav zaseban kontakt za ovo : pored jednostavne autentifikacije, stranka takođe ima dobit u vidu integrisane funkcije plaćanja sa jednostavnom naplatom nakon što se registruje način plaćanja. Svaka procedura punjenja se automatski knjiži. Troškovi pojedinačnih punjenja su jasno vidljivi na mesečnoj fakturi.

PR

Kia dobija plug-in hibride XCeed i Ceed Sportswagon

Kia dobija plug-in hibride XCeed i Ceed Sportswagon

Kia Motors je sa razvojem plug-in hibrida za varijante XCeed i Ceed Sportswagon učinila još jedan korak na svom putu elektrifikacije. Nove varijante sa niskim emisijama štetnih gasova, koje će biti lansirane početkom iduće godine, predstavljaju Kijine prve električne modele u segmentu kompaktnih porodičnih vozila...

Toyota započela borbu za sopstvene zalihe litijuma

Toyota započela borbu za sopstvene zalihe litijuma

Električna revolucija u automobilskoj industriji je izvesna, ali postoji nekoliko izazova u ovoj oblasti. Tehnički limiti elektromobila i njihova još uvek visoka cena, mogu se rešiti, ali mnogo ozbiljniji rizik postoji od nestašice baterija. Toyota je svesna toga i zato ulaže u rudarsku industriju...

Počela proizvodnja nove Opel Corse u Saragosi

Počela proizvodnja nove Opel Corse u Saragosi

Šesta generacija Opel Corse sada silazi sa proizvodne trake u španskoj fabrici PSA Grupacije u Saragosi. Kralj Španije Felipe VI, generalni direktor PSA Grupacije Karlos Tavares (Carlos Tavares) i izvršni direktor Opela Mihael Lohšeler (Michael Lohscheller) označili su početak serijske proizvodnje Opelovog bestselera na ceremoniji sa zaposlenima i gostima.

123456. . .1436
Toyota Yaris WRC - Ott Tanak - Wales Rally GB
Slika nedelje