SUV-ovska kabina i prostranost u kompaktnijem obliku Kia XCeed je novi urbani krosover iz Kije, koji kombinuje praktičnost sportskog terenca sa sportskim karakterom i upravljivošću hečbeka...
Novi krosover, koji je sportska alternativa tradicionalnim sportskim terencima, nudi uporediv nivo prostranosti, namenjene putnicima i prtljagu. Kia XCeed svojom upravljivošću, udobnošću i predvidljivom vožnjom zabavlja vozače, dok istovremeno zbog višeg položaja sedenja omogućava bolji pregled događanja na putu od običnih hečbekova.
Jedan od tehnološki najnaprednijih modela u razredu XCeedova napredna bezbednost, povezivost i infotainment čine ga jednim od tehnološki najnaprednijih predstavnika u razredu krosovera. Novi model iz porodice Ceed donosi snažne turbo motore, koji se mogu pohvaliti svojom efikasnošću.
Emilio Herera, izvršni direktor Kia Motors Europe, rekao je: “Kia XCeed namenjen je rastućem razredu vozila, koja nude više emocija i dinamičnosti od sportskih terenaca, kako po pitanju izgleda vozila tako i po pitanju načina vožnje. Ujedno se te stranke ne žele odreći praktičnosti koju pružaju veća vozila. Naš novi krosover sa prepoznatljivim i modernim dizajnom, upakovanim oko prostrane, svestrane karoserije zadovoljava te potrebe. Kia XCeed, koji spaja najbolje iz sveta hečbekova i sportskih terenaca, nudi evropskim kupcima nešto osvežavajuće i drugačije.”
Herera je još dodao: “Ovaj najnoviji adut iz Kijine ponude vozi porodicu Ceed u novom, odvažnom pravcu koji pokazuje obim Kijine mašte i ambicija u razredu kompaktnih porodičnih vozila. Razred C je drugi najveći razred na evropskom tržištu automobila, koji će zahvaljujući širenju ponude varijanti karoserije dobiti na značaju u dolazećim godinama. Ceedova bogatija ponuda sada kupcima nudi više izbora od bilo kojeg konkurenta u ovom razredu.”
Proizvodnja urbanog krosovera Kia XCeed odvija se u Kijinoj evropskoj fabrici u slovačkom gradu Žilina, gde proizvode i 5-vratnog Ceeda, karavanski Ceed Sportswagon i „shooting brake“ ProCeed. Prodaja najnovijeg člana porodice Ceed u Evropi kreće na jesen, a kao i ostale Kije i XCeed će kupcima standardno pružati Kijinu revolucionarnu 7-godišnju garanciju, koja važi do 150.000 pređenih kilometara (prve tri godine bez ograničenja kilometraže).
Dizajn Sportska, urbana alternativa tradicionalnim sportskim terencima Stilski, izražajan i savremenog dizajna, novi Kia XCeed predstavlja sportsku alternativu tradicionalnim sportskim terencima. Kia XCeed, proizvod Kijinog evropskog dizajnerskog centra u Frankfurtu, nastao je pod vodstvom Gregorija Gijoma, podpredsednika dizajna u Kia Motors Europe.
Novi Kia XCeed je više emocionalan i dinamičan od konkurencije, a osim toga nudi i nešto drugo nego ostali modeli iz porodice Ceed. Jedini deo karoserije, koji je preuzet od 5-vratnog hečbeka su prednja vrata.
Iz profila je primetan relativno dug poklopac motora, koji se proteže do A stuba iza prednjih točkova, što daje vozilu sportsku, prema nazad zategnutu siluetu. Dok je međuosovinsko rastojanje jednako kao kod svih varijanti Ceeda (2.650 mm), prednji i zadnji prepust Xceeda su duži u odnosu na hečbek – napred za 25 mm (905 mm), a pozadi za 60 mm (840 mm).
Ravna linija zadnjeg kraja, kao da se radi o fastbeku, i ivica prtljažnih vrata postavljeno 60 mm više nego kod hečbek varijante naglašavaju dinamičan oblik zadnjeg kraja krosovera. Kia XCeed može biti opremljen sa 16- ili 18-inčnim aluminijimskim naplacima, sa preumatikama dimenzija 205/60 R16 ili 235/45 R18.
Prednji i zadnji kraj vozila predstavljaju i udaljavanje od ‘lica’ porodice Ceed, čime se Kia XCeed razlikuje od svojih rođaka. Širinom od 1.826 mm (26 mm širi od 5-vratnog Ceeda), krosover predstavlja lice sa više samopouzdanja, sa izrazitijom maskom i većim otvorom za protok vazduha. Svetla su na novo dizajnirana, sa Ceedovim karakterističnim LED svetlima u obliku kocki leda, nad kojima je pokazivač pravca koji se proteže preko blatobrana.
Pozadi preovladavaju prepoznatljiva tanka high-tech LED svetla, koja iz nekih uglova izgledaju kao da se protežu do ramena. Izrazito zaobljene linije, koje se protežu vodoravno po vratima prtljažnika i zadnjem braniku daju vozilu širi, stabilniji stav.
Oblik karoserije i visina vozila predstavljaju jednako robustan izgled, koji privlači kupce ostalih sportskih terenaca iz Kijine ponude. XCeedov klirens iznosi 174 mm (sa 16-inčnim naplacima) i 184 mm (sa 18-inčnim naplacima), što je do 42 mm više u odnosu na 5-vratnog Ceeda. Obimni blatobrani, bočne obloge i krovni nosači srebrne boje vizuelno stvaraju čvršći, SUV-ovski izgled, a taj osećaj dodatno upotpunjuju metalne lajsne na zadnjem braniku.
Novi model će kupcima pružati izbor među 12 boja karoserije, a nova jarko žuta boja (Quantum Yellow) namenjena je isključivo XCeedu i neće biti na raspolaganju kod ostalih varijanti Ceeda.
U unutrašnjosti će Kia XCeed preuzeti izgled kabine od ostalih Ceedova, sa centralnom konzolom blago okrenutom prema vozaču. Sa nižim položajem bokova nego kod višeg Sportagea i višim klirensom u odnosu na 5-vratnu izvedbu, Kia XCeed nudi vozačima sportskiji položaj sedenja, što im omogućava bolji pregled puta ispred sebe (vidi poglavlje‘Prostranost’ za više detalja).
‘Plutajući’ tačskrin ekran sa infotainment sistemom odskače na armaturnoj ploči, dok niže postavljena instrument tabla nudi puno tačskrin prekidača, tastera i brojača namenjenih upravljanju glasnoće, grejanja i hlađenja. Vrlo ergonomski prekidači su napravljeni kako bi vozačima omogućavali brzu promenu ambijenta u kabini bez odmicanja pogleda sa puta duže nego što je to potrebno.
Unutrašnjost je obrađena sa savremenim, na dodir mekšim materijalima, sa armaturnom pločom od satena, koji donosi prefinjen ambijent. Kupci kod presvlaka mogu birati između platna i veštačke ili prave kože.
Kia XCeed dobio je novi žuti paket unutrašnjosti, sa crnim presvlakama, koji je prava suprotnost jarko žutim šavovima na vratima, sedištima i sjajnim crnim i žutim umecima po celoj kabini.
Prostranost Kabina i prtljažni prostor sportskog terenca u sportskijoj, kompaktnijoj karoseriji Kia XCeed je dizajniran sa ciljem pružanja prostora u kabini i prtljažniku kakve viđamo u sportskim terencima – u više sportskom stilu, ali sa kompaktnijim dizajnom. Pozicioniran između 5-vratnog Ceeda i Sportagea, XCeed još uvek pruža sličnu prostranost u unutrašnjosti i prtljažniku kao najprodavaniji sportski terenci u Evropi.
Emilio Herera, izvršni direktor Kia Motors Europe, rekao je: “Sportski dizajn i ponašanje novog krosovera Kia XCeed čine ga privlačnijim od većine sportskih terenaca. To pruža bez odricanja svestranosti, jer svojom inteligentnom konstrukcijom daje impresivno velik prostor u putničkoj kabini i prtljažniku.”
Dužinom od 4.395 mm je Kia XCeed 85 milimetara duži od 5-vratnog Ceeda i 90 milimetara kraći od Sportagea. Njegova maksimalna visina krova je 1.490 mm, što znači da je 43 mm viši od Ceeda i 155 mm niži od Sportagea, što vozačima omogućava niži centar gravitacije od višeg rođaka i nešto viši položaj od običnog Ceeda.
Kia XCeed, napravljen na osnovi Ceeda, kao jednog od najprostranijih vozila u kompaktnom razredu, nudi puno prostora u unutrašnjosti za putnike koji sede napred i pozadi. Sa položajem bokova koji su na svakom sedištu postavljeni 42 mm više nego kod Ceeda nudi lakše ulaženje i izlaženje iz vozila. Staklene površine u obliku polumeseca i fastbek krovna linija omogućavaju onima koji sede pozadi svetao, prozračan ambijent i više prostora u predelu glave nego konkurencija.
Duži zadnji prepust XCeeda zaslužan je za duži prtljažnik, čija zapremina iznosi 426 litara (VDA), što je 31 litar više nego kod Ceeda i tek malo manje nego kod najprodavanijeg kompaktnog sportskog terenca u Evropi. Sa oborenim zadnjim sedištima zapremina naraste na 1.378 litara. Svestranost omogućavaju deljiva klupa (u razmeri 40:20:40), električno otvaranje/zatvaranje prtljažnika, dvostruko dno u prtljažniku, koje se može odstraniti i tako ponuditi još više prostora ili omogućava sakriven pretinac u prtljažniku.
Tehnologija Bezbednost, povezivost i infotainment – XCeed je jedan od tehnološki najnaprednijih modela u svojem razredu XCeedov izbor naprednih tehnologija sa područja bezbednosti, povezivosti i infotainmenta čine ga jednim od tehnološki najopremljenijih predstavnika u svojem razredu. Raspoloživa pomagala stvorena su kako bi nudila bezbedniju i manje stresnu vožnju i pružali lagodnije upravljanje.
Kia XCeed je jedan od prvih modela u Evropi, koji nudi Kijin inovativni telematski sistem UVO Connect, koji će odvesti vožnju u digitalnu eru. UVO Connect povezuje vozača sa svetom oko njega pružanjem važnih informacija preko tačskrin ekrana u kabini i vozačevog pametnog telefona. Telematika donosi usluge uživo (Kia Live) na opcionalnom 10,25-inčnom TFT LCD širokom ekranu, sistem koristi svoju eSIM karticu za prenos i osvežavanje podataka uživo tokom vožnje. To uključuje saobraćajne informacije uživo, vremensku prognozu, zanimljiva mesta (POI), kao i detalje o parkiranju na ulici i na uređenim parkiralištima (uključujući i cenu, lokaciju i raspoloživost). Drugi deo sistema UVO Connect su dijagnostički podaci o vozilu i predviđenim vožnjama, što vozačima omogućava slanje rute vozilu pre početka putovanja i omogućava proveravanje lokacije vozila u svakom trenutku.
Opcionalni navigacioni sistem sa 10,25-inčnim ekranom na dodir standardno donosi Bluetooth povezivost za više uređaja – putnicima omogućava povezivanje dva mobilna uređaja istovremeno - kao i upotrebu platformi Apple CarPlay i Android Auto. Napredni deljivi ekran korisnicima omogućava istovremeno upravljanje ili praćenje brojnih funkcija vozila, prilagođavanje ekrana za tri aplikacije i još nekoliko funkcija. To vozaču omogućava prikazivanje celog ekrana (npr. navigacija) ili kombinaciju istovremenog prikazivanja različitih elemenata. To znači da vozač može pratiti upute za navigaciju, dok saputnici mogu birati muziku ili proveriti vremensku prognozu. U zavisnosti od opreme je na raspolaganju i audio sistem sa ekranom na dodir od 8,0 inča, koji pruža funkcije kao npr. Android Auto, Apple CarPlay ili infotainment.
Ostale opcionalne tehnologije, namenjene unapređenju udobnosti i uživanju u vožnji su npr. premijski JBL Premium zvučni sistem sa tehnologijom Clari-Fi, dvozonski klima uređaj, grejana i složiva bočna ogledala, grejan upravljački obruč, grejano vetrobransko staklo, grejanje i hlađenje prednjih sedišta i grejanje zadnjih sedišta.
Kia XCeed će dobiti i još jednu novost koju dobija kao prvi model Kije – potpuno digitalnu 12,3-inčnu instrument tablu Supervision, namenjenu što jasnijem prikazivanju informacija. Sa ekranom visoke rezolucije (1920x720 piksela) digitalni merači zamenjuju tradicionalni merač brzine i brojčanik pređenih kilometara, koji su deo postojeće ponude Kije. Ekran bez okvira prikazuje izoštrene digitalne brojeve, koje se tiču vozila i motora. Multifunkcionalni ekran između brojeva prikazuje navigaciona uputstva (krivina za krivinom), audio informacije, telefonske pozive i kontakte, kao i detaljnije putne informacije, a i dijagnostička upozorenja i pop-up obaveštenja, koja se odnose na različite bezbednosne i tehnologije asistencije. Nova 12,3-inčna instrument tabla Supervision je na raspolaganju kao opcija kod novog Kia XCeeda, zavisno od tržišta i opreme vozila. Zameniće analogne brojčanike i 3,8-inčni monoLCD ili 4,2-inčni kolor TFT LCD ekran, koji će još uvek biti raspoloživi kod nekih oprema.
Kia XCeed nudi puno aktivnih asistencijskih i bezbednosnih tehnologija. To su između ostalog radarski tempomat sa funkcijom stani/kreni, upozoravanje na vozila u mrtvom uglu, sistem za sprečavanje sudara sa prepoznavanjem vozila i pešaka, napredno upozoravanje na ograničenja brzine, pomoć kod parkiranja, sistem za održavanje vozila na voznoj traci i sistem za automatsko zasenjivanje dugih svetala. XCeedov sistem za upozoravanje vozača na dekoncentrisanost vozačima savetuje da naprave pauzu kada sistem prepozna znakove umora. Na raspolaganju je i sistem za praćenje vozne trake (LFA) – Kijina tehnologija 2. stepena autonomne vožnje, koji kontroliše ubrzanje, kočenje i upravljanje. LFA može pratiti vozila i oznake uz put kako bi održao vozilo na voznoj traci i održavao bezbedno rastojanje do vozila ispred.
Kao i sve Kije koje se prodaju u Evropi i novi krosover standardno je opremljen pomoćnim sistemom stabilnosti (VSM). Isti u saradnji sa sistemom stabilnosti (ESC) u slučaju prepoznavanja gubitka trakcije dodatno se brine za stabilnost vozila kod kočenja i kod vožnje u krivini.
Upravljivost Sportska upravljivost i udobna vožnja Cilj Kijine evropske razvojne ekipe bio je unaprediti oslanjanje i upravljivost novog XCeeda kako bi pružao zrelu vožnju i predvidljivu upravljivost u svim uslovima vožnje. Novo vozilo su tokom razvojnog procesa povrgnuli različitim voznim površinama više nego ijedan drugi model Kije, razvijen u Evropi.
Prototipove su testirali u svim vremenskim okolnostima, na alpskim prevojima i autoputevima, u živahnih gradskim središtima i uskim seoskim putevima. Nakon testiranja obavljenih u Nemačkoj, Španiji, Švedskoj, Velikoj Britaniji i nekim drugim zemljama je novi Kijin krosover pravi Evropljanin.
Novi Kia XCeed će vozačima pružati jedinstven karakter po pitanju vožnje i upravljivosti, sa oslanjanjem i njegovim sastavnim delovima koje nećemo naći kod nijedne druge varijante Ceeda. Uprkos tome da je niži od tipičnih porodičnih sportskih terenaca XCeed će biti zabavniji u vožnji, zahvaljujući drugačijem oslanjanju, kompaktnijim spoljnim dimenzijama, nižem centru gravitacije i nižoj masi vozila.
Kia XCeed, koji je jedinstven u Ceedovoj ponudi dobio je nove hidraulične amortizere, koji su standardni na prednjom osovini kod svih oprema i motora. Ventili i opruge, koji plivaju u ulju hidrauličnih amortizera, pružaju optimalnu vožnju preko udarnih jama. Automobil je napravljen kako bi sa uglađenim i progresivnim odazivom upijao i veće udarne jame, čime se sprečava poskakivanje karoserije, kada se oslanjanje odazove nakon brzog stiskanja. Takođe doprinosi odazivnoj upravljivosti i poboljšanju kontrole karoserije, a ujedno i smanjuje buku oslanjanja preko neravnina.
Hardware novog nezavisnog oslanjanja je osim novih hidrauličnih amortizera identičan onom kod ostale tri varijante Ceeda - 5-vratnog Ceeda, shooting brakea ProCeed i karavanskog Ceed Sportswagon. Višom udaljenošću od poda do 42 mm u odnosu na standardnog Ceeda (zavisno od dimenzija naplataka) Kijini inženjeri su upotrebili mekše prednje (7%) i zadnje (4%) opruge kako bi pružili udobnost i stabilnost u svim uslovima vožnje. Udobnost je unapređena i sa novim dinamičnim amortizerom za zadnji most oslanjanja, što dodatno snižava buku i strukturne vibracije.
Hardware upravljača ostaje nepromenjen u odnosu na Ceeda, iako je elektronička upravljačka jedinica (ECU), koja upravlja sa motorom servo upravljača drugačije podešena zbog pružanja bržeg početnog odaziva na vozačeve inpute. Rezultat toga je da vozači mogu imati jednako brz odaziv i uporedivo naginjanje karoserije kao kod standardnog 5-vratnog Ceeda. Količina asistencije motora servo upravljača je ojačana kako bi pružala lakše upravljanje i smanjila umor vozača na dužim putovanjima i pri nižim brzinama.
Obuven u 16- ili 18-inčne aluminijumske naplatke sa Michelinovim (16-inčnim) ili Continental SportContact 5 (18-inčnim) pneumaticima, Kia XCeed vozačima nudi visok stepen prianjanja, kao i zabavnu i progresivnu upravljivost.
Kijin sistem izbora načina vožnje (DMS) vozačima omogućava prilagođavanje tvrdoće upravljača, odaziva pedale za gas, a kod modela sa dvostrukim kvačilom i prilagođavanje odazivnosti brzina. Izborom načina ‘Sport’ vozači suptilno poboljšavaju vreme odaziva i prilagođavaju upravljivost kako bi ponudili dodatnu težinu i odlučnije odazivanje na vozačeve inpute. Način 'Normal' vozačima omogućava maksimalno iskorišćavanje goriva i pruža opuštajuću vožnju.
Motori Pokreću ga motori sa turbo punjačem – uskoro i plug-in hibrid Kia XCeed pokreću živahni turbo motori koji kupcima nude dosta izbora koji će zadovoljiti različite želje i potrebe vozača.
Raspoloživa su tri turbo motora (T-GDi). Trocilindrični 1.0 T-GDi proizvodi 120 KS i 172 Nm obrtnog momenta, dok četverocilindrični 1.4 T-GDi proizvodi 140 KS i ima obrtni momenat od 242 Nm. Najsnažniji motor u XCeedovoj ponudi je 1,6-litarski T-GDi motor koji inače možemo naći samo u varijantama Ceed GT i ProCeed GT. Sa maksimalnom snagom od 204 KS i obrtnim momentom od 265 Nm ovaj mišićavi 1.6 T-GDi odlično se slaže sa performansama vozila u različitim uslovima vožnje.
Kia XCeed je raspoloživ i sa dva motora Smartstream. Radi se o najčistijem dizel motoru koji je Kia ikada napravila, a ujedno je i najštedljiviji u ponudi ovog modela. 1,6-litarski motor Smartstream nuditi će se u dve varijante – sa 115 KS i 136 KS.
Sa izuzetkom 1.0 T-GDI svi motori mogu snagu prenositi na prednji par točkova preko 6stepenog ručnog ili 7-stepenog automatskog mjenjača sa dva kvačila. 1.0 motor dolazi samo sa 6-stepenim ručnim menjačem. Sistem start/stop (ISG) deo je standardne opreme kod svih izvedbi opreme i motora.
Ekološki prihvatjiviji motori sa niskim emisijama, kao npr. blagi hibrid (48V) i plug-in hibrid biće raspoloživi kod XCeeda i ostalih modela u Kijinoj gami početkom 2020. godine.
Proizvodnja i prodaja Proizveden u Evropi, za Evropu Proizvodnja novog Kia XCeeda kreće u avgustu u Kijinoj fabrici u Slovačkoj, gde se već proizvode 3 varijante Ceeda (hečbek Ceed, Ceed Sportswagon i shooting brake ProCeed). Model, namenjen isključivo Evropi, dolazi na tržište na jesen i besplatno nudi fabričku 7godišnju garanciju (do 150.000 km – prve 3 godine bez ograničenja kilometraže).
PR