AutoMAGAZIN - Vesti

ma nemoj
Aladin logo
www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Kia predstavila Niro EV sa dometom od 380 kilometara

Kia predstavila Niro EV sa dometom od 380 kilometara

Kia Motors je na salonu automobila u Busanu (J. Koreja) predstavila novi Niro EV. Sa dometom od 380 kilometara* potpuno električni Niro EV udružuje užitak u vožnji sa atraktivnim dizajnom i performanse krosovera sa pogonom bez štetnih emisija...

Kia predstavila Niro EV sa dometom od 380 kilometara

Korejski debi koncepata SP i Stinger GT Wide Body u Busanu


Pored Nira EV Kia Motors je na međunarodnom salonu automobila u Busanu prikazala još dva vozila. Koncept Kia SP – premijerno predstavljen na salonu u Indiji – ima korejsku premijeru i pokazuje dizajnersku viziju Kijinih sportskih terenaca u bliskoj budućnosti. Kia Stinger GT Wide Body, koji tako doživljava korejsku premijeru, prvi put je predstavljen na sajmu SEMA 2017. u Las Vegasu.


Dizajn i svestranost krosovera sa pogonom bez štetnih emisija


Kijina zvezda salona u Busanu, Niro EV zauzima jedinstven položaj na tržištu potpuno električnih krosovera. Inteligentni raspored, dobra praktičnost i veliki domet znače da Niro EV zahteva manje kompromisa od ostalih električnih vozila. Kupci će se obradovati i zbog brojnih ugrađenih tehnologija, specifičnih za električna vozila, novih bezbednosnih pomagala i privlačnog izgleda eskterijera i enterijera.


U Koreji u prodaji krajem godine, slede ostala tržišta


Uskoro nakon salona u Busanu kreće prodaja Nira EV – krajem godine u Koreji, a početkom 2019. na ostalim tržištima.


Dizajniran u Kijinim dizajnerskim centrima u Kaliforniji i Namyangu (J. Koreja), Niro EV svojom elegantnom, aerodinamičnom karoserijom sa suptilno istesanim površinama utelovljuje praktičnost i privlačnost krosovera. Niro EV dokazuje da se kupci električnih vozila u traženju štedljivijih vozila ne trebaju odricati emocionalno angažovanog dizajna ili svestranosti krosovera. Niro EV se razlikuje od postojećeg Niro Hybrida i Niro Plug-in hibrida zbog različitih ekskluzivnih dizajnerskih poteza.

Kia predstavila Niro EV sa dometom od 380 kilometara

Futuristički dizajn, koji je našao inspiraciju u konceptu Niro EV


Spoljni izgled Nira EV, koji je inspiraciju crpio iz koncepta Niro EV, a prvi put je predstavljen na ovogodišnjem sajmu zabavne elektronike u Las Vegasu, temelji se na pročišćenom i high-tech dizajnerskom konceptu. Njegova futuristička i aerodinamična maska, koja podseća na tigrov nos, donosi ugrađenu utičnicu za punjenje, sa ugraviranim logotipom Nira. Promenjeni ventilacioni otvori i nova LED dnevna svetla u obliku strelica u kombinaciji sa svetloplavim detaljima ostavljaju dobar utisak.


Gledajući s boka vitka linija i niski zadnji prozori naglašavaju elegantan profil vozila, što ostavlja više prostora za mišićave blatobrane. Niro EV se vozi na novim 5-krakih 17-inčnim aluminijumskim, dijamantno brušenim dvobojnim naplacima na kojima se nalazi i Kijin sistem regenerativnog kočenja.


Promenjeni zadnji branik ima slične plave elemente kakvi su na prednjem delu vozila, dok nova LED zadnja svetla daju Niru EV karakterističan svetlosni potpis.


Moderna unutrašnjost sa tehnologijama, karakterističnim za električna vozila i krosovere


Kabina kombinuje moderni dizajn sa velikodušnom prostranošću i tehnologijama, koje dopunjuju pogon sa nultim emisijama. Unutrašnjost električnog Nira, koja se prvi put predstavlja javnosti, razlikuje se od ostalih varijanti Nira, jer donosi nova pomagala i dizajnerske elemente. Armaturna ploča je dobila novo svetloplavo osvetljenje, koje se nastavlja sa eksterijera, dok je dizajn središnje konzole pojednostavljen zbog ugradnje shift-by wire menjača, čime je Niro EV postao prvi Kijin model u Evropi sa ručicom menjača bez mehaničke veze.


Niro EV predstavlja novo ambijentalno osvetljenje, sa suptilnim osvetljenjem središnje konzole i menjača. Putnici mogu birati između šest boja – bela, siva, bronzana, crvena, zelena i plava. Unutrašnji tapacirung vrata je u svetlećoj sjajno-crnoj i plavoj boji, što dodatno doprinosi futurističkom ambijentu u kabini.


Nirov 7,0-inčni ekran osetljiv na dodir sa interfejsom HMI (human-machine interface) ostaje u središtu armaturne ploče, ali je osavremenjen zbog specifičnosti električnih vozila. Novi infotainment sistem vlasnicima omogućava traženje punionica u blizini i praćenje nivoa napunjenosti i raspoloživog dometa baterije. 7,0-inčni LCD ekran sa meračima – takođe jedinstven za Niro EV, vozačima tokom vožnje omogućava intuitivno proveravanje informacija o vožnji i pogonu. Promenjena središnja konzola je dobila više prostora za odlaganje manjih predmeta i bežično punjenje mobilnih uređaja. Svetlo, koje se nalazi na vrhu armaturne ploče, prikazuje stanje napunjenosti za vreme faze punjenja. To vlasnicima omogućava da spolja odmah vide stanje, bez ulaženja u vozilo.

Kia predstavila Niro EV sa dometom od 380 kilometara

Kada je Niro 2016. lansiran inženjeri su za njegovu platformu predvideli upotrebu različitih pogona. Niro EV s baterijama i električnim pogonom, koji pruža jedan od najdužih dometa električnih vozila, u odnosu na konkurenciju nudi ne samo veću praktičnost i svestranost, nego i vizuelno privlačan automobil.


2.700 milimetara dugo međuosovinsko rastojanje nudi dovoljno prostora svim putnicima u predelu nogu, dok osećaj prostranosti naglašava izgled krosovera. Karoserija – širina 1.805 mm i visina 1.560 mm, omogućava maksimalnu prostranost u predelu glava i ramena kako onim napred tako i onim pozadi. Dužina Nira od 4.375 mm nudi zapreminu prtljažnika od 451 litra, što je više nego kod ostalih električnih vozila i plug-in hibrida.


Domet od 380 kilometara sljedeće generacije električnog pogona


Kia Niro EV stvoren je da kombinuje svoj sportski, krosoverima inspirisan dizajn s velikim dometom i uz nulte emisije i performanse koje nude užitak u vožnji. Sve to mu pruža električni pogon sledeće generacije, koji koristi nove proizvodne tehnologije, namenski razvijene za Kijina električna vozila.


Opremljen snažnom litijum-polimer baterijom kapaciteta 64 kWh Niro EV može preći više od 380 kilometara sa jednim punjenjem - bez emitovanja štetnih emisija. Za punjenje preko 100-kilovatnog priključka Niru EV trebaju 54 minuta kako bi napunio bateriju do 80 odsto. Kupci mogu izabrati i varijantu sa kapacitetom 39,2 kWh, koja ima domet do 240 kilometara sa jednim punjenjem.*


Snagu preko prednjih točkova pruža motor sa 204 konjske snage, koji proizvodi 395 Nm okretnog momenta, raspoloživih trenutno, što Niru EV omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,8 sekundi. Baterijski sklop postavljen je ispod dna prtljažnika, što ovog krosovera zbog nižeg težišta na putu čini sličnijem limuzinama ili hečbekovima, kako bi pružao maksimalnu stabilnost i užitak u vožnji na krivudavim putevima.

Kia predstavila Niro EV sa dometom od 380 kilometara

Napredni sistemi asistencije za pomoć vozaču


Niro EV u skladu sa sledećom generacijom pogona vozačima nudi zbir Kijinih naprednih sistema asistencije ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), koji pomažu vozaču u različitim voznim sredinama i situacijama u smanjenju rizika od sudara.


Aktivni bezbednosni sistemi, koje nudi Niro EV, između ostalog sadrže upozoravanje na opasnost od frontalnog sudara (FCW) sa sistemom za pomoć kod sprečavanja sudara (FCAA), pametni tempomat sa inteligentnim sistemom Stop&Go i sistemom za održavanje vozila na svojoj traci (LFA). Sistem LFA je deo 2. stepena tehnologija namenjenih samovozećim vozilima, koji prati vozila ispred u saobraćaju i prepoznaje oznake na tlu kako bi održavao Nira EV na njegovoj voznoj traci na autoputu. Sistem upotrebom spoljnih senzora kontroliše ubrzavanje, kočenje i pomicanje upravljačkog obruča u odnosu na kolonu vozila ispred i tako održava bezbedno rastojanje. Sistem LFA deluje pri brzinama od 0 do 130 km/h.


Korejski debi koncepta Kia SP


Premijerno predstavljen na nedavnom salonu automobila u Nju Delhiju (Indija), koncept Kia SP, koji nakazuje dizajnersku viziju Kijinih sportskih terenaca u bliskoj budućnosti, predstavlja se na domaćem korejskom tržištu. Robustan stil i široka, stabilna karoserija koncepta odlično se slažu s njegovim sportskim linijama, dugim poklopcem motora i tehničkim detaljima.


Njegovo široko 'lice' s širokim vodoravnim linijama oko dugog pokrova motora, koje povezuju farove sa satenskom hromiranom maskom motora, usmerava pažnju prema novoj varijanti Kijine jedinstvene maske u obliku tigrovog nosa. Dodatna svetla, koja su smeštena iznad farova, stoje unutar maske i tako ostavljaju jedinstven svetlosni pečat. Bočne oštre linije, koje se protežu od poklopca motora do prtljažnika, u kombinaciji s glatkim, elegantnim površinama karoserije stvaraju sportski izgled. Satenski hromirani detalji nastavljaju se i na zadnjem kraju vozila gde se spajaju sa zadnjim LED svetlima i tako kreiraju širok, stabilan izgled.


Unutrašnjost koncepta SP donosi širok LCD infotainment sistem, koji se proteže od središnje konzole do okruglih merača ispred vozača. Ovaj visokotehnološki izgled se slaže s vodoravnim linijama uzduž armaturne ploče i dizajnom eksterijera. Prozirni materijali sa osvetljenom pozadinom su korišćeni po čitavoj kabini i dočaravaju vrhunski, visokotehnološki ambijent.


Od sajma SEMA do Busana – Stinger GT Wide Body


Premijerno predstavljen 2017. na sajmu tjunera (SEMA) u Las Vegasu, Stinger GT Wide Body je takođe doživeo korejsku premijeru u Busanu. Vozilo, koje je reinterpretacija Kijine fastbek sportske limuzine, za naručioca Kia Motors America preradili su u poznatoj radionici West Coast Customs u Kaliforniji.


Stinger GT Wide Body, koji je ispiraciju crpio iz trkačkih GT vozila iz 1970-ih, odskače pozamašnim branicima sa Stingerovom bočnom siluetom u obliku boce koka-kole. Koncept, koji ima niže oslanjanje (napred za 36 mm, pozadi za 31 mm), vozi se na 21-inčnim kovanim naplacima Keen, obuvenim u pneumatike visokih performansi. Aerodinamični komplet od lakih karbonskih vlakana i zadnji difuzor održavaju Stingera stabilnim pri visokim brzinama, dok 4-cevni izduvni sistem nesumnjivo svedoči da se ne radi o običnom sportskom vozilu.


Karoserija koncepta Stinger GT Wide Body lakirana je višeslojnim metalik lakom biserno plave boje. U unutrašnjosti su sedišta presvučena posebnom plavom kožom, armaturna ploča je tapacirana ručno šivenom sivom kožom, upravljački obruč je presvučen alkantara kožom, a središnja konzola je sjajno crne boje. Automobilsko remek delo tjunera West Coast Customs je ultimativni izraz Stingerovih visokih performansi.


PR

Škoda Scala: Novo ime za novi kompaktni model

Škoda Scala: Novo ime za novi kompaktni model

Nakon otkrivanja siluete, ŠKODA otkriva i ime novog kompaktnog modela – Scala. Naziv potiče od latinske reči „scala“ što znači „stepenice“ ili „merdevine“ i istovremeno pravi iskorak češkog proizvođača u segment kompaktnih vozila...

123456. . .1388
Novi BMW serije 3 (G20)
Slika nedelje