AutoMAGAZIN - Vesti

ma nemoj
Aladin logo
www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

BASF objavio analizu tržišta boja u automobilskoj industriji u 2017. godini

BASF objavio analizu tržišta boja u automobilskoj industriji u 2017. godini

U BASF-ovom „Izveštaju o bojama za završne automobilske premaze”, BASF-ov Sektor premaza predstavio je globalnu analizu rasprostranjenosti boja na tržištu automobila za 2017. godinu...

Na svetskom nivou, bela je zadržala vodeću poziciju u svim segmentima i još je izbor ’broj jedan’ pokrivajući 40 odsto celokupnog tržišta. Uz crnu, sivu i srebrnu, ahromatske boje i dalje su najzastupljenije. Kada je reč o hromatskim bojama, udeo plave i crvene gotovo da je podjednak, a za njima sledi braon nijansa. Ono što se može zaključiti u globalnom pregledu je da što je auto manji, to je nijansa upečatljivija.


Pojačana prodaja i veći izbor sportskih terenaca (SUV) značajno su uticali na ovogodišnje brojke. I dok bela i crna dominiraju ovim segmentom, crvena, plava, a posebno braon, javljaju se sve češće. Ovo oslikava očekivano povećanje i raznovrsnost kada je reč o ponudi ovih izdržljivih vozila.


» Više informacija o globalnoj raspodeli boja

 


Plave i sive nijanse ojačale svoju poziciju na evropskim putevima


Što se tiče brojki za Evropski izveštaj o bojama tokom 2017. godine, ahromatske boje još uvek su najpopularnije. Oko 78 procenata svih automobila prošle godine ofarbano je u belu, crnu, sivu ili srebrnu boju i tako se nastavio dosadašnji trend. Među ahromatskim bojama udeo sive porastao je na 19 procenata. Time je siva postala popularna koliko i crna. Za pojačan udeo sive zaslužna je raznovrsnost mnogobrojnih nijansi. Sa preko 100 varijacija siva ima drugi najveći broj nijansi, odmah posle plave.


„Siva sa svojim asocijacijama na beton i staklo predstavlja najurbaniju boju koja konstantno beleži porast u poslednjih nekoliko godina. Svojim nijansama od svetle i polu-sive do tamnog antracita pruža izuzetnu raznovrsnost i samim tim osnažuje svoju poziciju na tržištu”, rekao je Mark Gutjahr, šef BASF-ovog sektora za dizajn završnih automobilskih premaza u BASF-ovom Sektoru premaza.
U sferi hromatskih boja, plava je već standardno u trendu. Iako je celokupan udeo od 10 procenata stabilan, razmera plave nijanse značajno raste u sferi hromatske palete, budući da gotovo svaki drugi hromatski automobil koji se proizveo u Evropi tokom 2017. godine upravo je bio plave boje, a to je trend koji su BASF-ovi dizajneri premaza za automobile predvideli te su osmislili brojne nijanse plave u najnovijim kolekcijama trendi boja. Sa skoro 130 različitih nijansi plava je takođe ostala neprevaziđena kada je reč o raznovrsnosti nijansi.


» Više informacija o BASF-ovom Evropskom izveštaju o bojama za automobilske OEM premaze za 2017. godinu


Ahromatske boje za automobile sa specijalnim efektima dominiraju u Severnoj Americi


Izveštaj o bojama za Severnu Ameriku u 2017. godini ističe da su nove tehnologije pigmentacije povećale potražnju za specijalnim efektima koji svetlucaju i blješte. Ovo još više utiče na raznovrsnost unutar segmenata boja – naročito kod ahromatske bele, crne i srebrne/sive, koje su najpopularnije boje vozila u Severnoj Americi.


Čak i u segmentu elektronskih vozila koji se konstantno uvećava, ahromatske boje su najpoželjnije – premda siva/srebrna deluje da je ovde popularnija od bele ili crne, makar u ovoj ranoj fazi razvoja elektronskih vozila. Estetika boja sve se više razmatra u kombinaciji sa funkcionalnošću, te je tako sposobnost detekcije senzorima bitnija nego ikad ranije, a BASF će nastaviti da prati ovaj razvoj.
„Naša istraživanja trendova ukazuju na sve veći udeo ahromatskih boja uz dominaciju bele, crne i sive. Za nas su ključne inovacije u ovom domenu, pa tražimo jedinstvene načine za otkrivanje boja koje odražavaju srž korisnikovog brenda i pomažu definisanje oblika automobila”, istakao je Pol Čornij, Predsednik dizajna za Istaknutu grupu za dizajniranje boja u BASF-u u Severnoj Americi.
Plava i crvena su ključne hromatske boje u Severnoj Americi. Opseg plavih boja izuzetno je dinamičan i može da dostigne ogroman broj raznovrsnih nijansi koje se razlikuju po jačini, punoći i finoći promene tona. Analizama se priključuju i druge boje poput narandžaste. Ove nijanse nude više opcija za kupce koji svom automobilu žele da daju lični pečat.


» Više informacija o BASF-ovom Izveštaju o bojama za automobilske OEM premaze za Severnu Ameriku u 2017. godini


Jarke crvene nijanse i boje sa stilom koje ističu individualnost nastavljaju da dobijaju na popularnosti na tržištima azijsko-pacifičke regije


Na tržište automobilskih premaza u azijsko-pacifičkoj regiji utiče povećan broj samih vozila kao i raznovrsnost različitih regionalnih uslova o kojima je takođe bilo reči u Izveštaju o bojama za azijsko-pacifičku regiju u 2017. godini. Sa ukupnom proizvodnjom od 49 procenata, bela je najpopularnija boja ove oblasti. Zbog kulturnog konteksta u azijsko-pacifičkoj regiji, bele nijanse povezuju se sa pozitivnim predstavama o čistoti i pametnim naprednim tehnologijama. Stoga se u proteklih nekoliko godina beli automobili sve više proizvode u azijsko-pacifičkoj oblasti. Osim bele, braon nijanse su takođe sve popularnije, a naročito za SUV vozila srednje veličine. I bela – posebno biserno bela – i braon pozicionirale su se kao boje sa stilom unoseći notu luksuza koja je rado prihvaćena na azijsko-pacifičkom tržištu.


Jarkocrvena, kao provokativna, a opet promućurno i krajnje individualno područje boja, izuzetno je popularno u hromatskom opsegu automobilskih boja na tržištu automobila u azijsko-pacifičkoj oblasti. U suštini, crvena boja automobila privlači pažnju, što je jako važan faktor na razvijenim tržištima azijsko-pacifičke regije.


» Više informacija o BASF-ovom Izveštaju o bojama za automobilske OEM premaze za azijsko-pacifičku regiju u 2017. godini


Kompetentnost trendova i inovativni koncepti boja


Sa analizom globalne rasprostranjenosti automobilskih boja, BASF-ov izveštaj o bojama za automobilske OEM premaze dopunjuje Trendove automobilskih boja koje svake godine objavljuje BASF-ov Sektor premaza. Dok kolekcija trendova predstavlja koncepte boja koji će krasiti automobile budućnosti, Izveštaj o bojama bavi se trenutnim stanjem na tržištu i odnosi se isključivo na podatke iz prethodne godine. Tokom proteklih godina raznovrsnost boja se povećala, a samim tim i mogućnosti za inovativne koncepte boja. Baš iz tog razloga BASF blisko sarađuje sa OEM-om kako bi sjedinila željeni izgled i osećaj koji prožima duh automobilskih brendova.


Trenutno su na tržištu stotine boja, koje uključuju širok raspon jedinstvenih efekata. Štaviše, funkcionalnost premaza igra sve veću ulogu. Boje sa integrisanim održavanjem temperature, na primer, jačaju održivu mobilnost budućnosti. Budući da smanjuju zagrevanje površine auta, a samim tim i pregrevanje njegove unutrašnjosti, uštedom u korišćenju klime dolazimo do smanjenja potrošnje goriva ili dužeg rada kod električnih automobila.


PR

Volkswagen otkriva novi Touareg - prva skica

Volkswagen otkriva novi Touareg - prva skica

Nemački proizvođač automobila, Volkswagen, slavi jedan milion prodatih primeraka modela Touareg prve i druge generacija. Uskoro ćemo videti teću generaciju ovog kvalitetnog SUV modela. Pred nama je prva zvanična skica...

Specijalna ponuda za Opel SUV modele

Specijalna ponuda za Opel SUV modele

Opel Srbija pripremila je specijalnu ponudu auto kredita za SUV modele Mokka X, Crossland X i Grandland X, indeksiranih u evrima sa fiksnom nominalnom kamatnom stopom 0.00% i efektivnom kamatnom stopom 0.00%...

123456. . .1356
Rallye Monte Carlo 2018 - Sebastien Ogier
Slika nedelje