AutoMAGAZIN - Vesti

ma nemoj
Aladin logo
www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Evropski vozači i dalje žele motor sa unutrašnjim sagorevanjem

Evropski vozači i dalje žele motor sa unutrašnjim sagorevanjem

Prema novom istraživanju koje je objavila Mazda, gotovo 60% evropskih vozača vidi pozitivnu budućnost za benzinske i dizel motore.

Evropski vozači i dalje žele motor sa unutrašnjim sagorevanjem

Kroz istraživanje Mazda Driver Project - sprovedeno zajedno sa agencijom Ipsos MORI - anketirano je 11.008 ljudi na ključnim evropskim tržištima, a prosečno 58% smatra da "još predstoje velike inovacije i poboljšanja na benzinskim i dizel motorima"; ta brojka iznosi 65% u Poljskoj i više od 60% u Nemačkoj, Španiji i Švedskoj. Spomenuti rezultati pokazuju da potrošači ne moraju nužno da dele mišljenje mnogih organizacija prema kojima motori sa unutrašnjim sagorevanjem nemaju ulogu u budućnosti automobila.
To je dodatno dokazano činjenicom da se 31% vozača "nada da će dizel automobili i dalje postojati" u vreme dok električni automobili postaju brojnijii, s tim da se brojka u Poljskoj penje do 58%. Istovremeno, u proseku 33% vozača navodi da bi, ako bi troškovi bili isti kao za električni automobil, "radije odabrali benzinski / dizel automobil" - u Italiji je čak 54% izrazilo ovo mišljenje.

Evropski vozači i dalje žele motor sa unutrašnjim sagorevanjem

Uprkos zamahu koji dobijaju autonomna vozila, samo 33% vozača "pozdravlja dolazak samovozećih automobila", s tim da podrška pada na samo 25% u Francuskoj i Holandiji; uprkos tome, Mazda nastavlja da razvija svoje pionirske napredne sigurnosne sisteme i Mazda Co-Pilot Concept, koji koristi autonomne tehnologije vožnje kako bi vozačima omogućio opušteno uživanje. Pomalo je iznenađujuće da gotovo nema dokaza o većoj podršci samovozećim automobilima među mlađim starosnim grupama širom Evrope.
Ovi rezultati stižu u vreme dok Mazda nastoji da realizuje svoju viziju 'Održivi Zoom-Zoom 2030', kombinujući najbolje od motora sa unutrašnjim sagorevanjem sa efikasnim tehnologijama elektrifikacije. Plod ove ambicije je SKYACTIV-X, prvi komercijalni benzinski motor na svetu koji koristi kompresiono paljenje; ovaj novi motor kombinuje prednosti benzinskih i dizel motora kako bi postigao odlične performanse u smislu ekoloških karakteristika, snage i ubrzanja.

Evropski vozači i dalje žele motor sa unutrašnjim sagorevanjem

Predsednik i izvršni direktor kompanije Mazda Motor Europe Jeff Guyton izjavio je: "Rezultati istraživanja su fascinantni. Čitava osnova naše dugogodišnje kampanje Drive Together je slaviti radost vožnje, a čini se da evropski vozači vide budućnost za motor sa unutrašnjim sagorevanjem - naporno radimo na tome da u toj budućnosti pružimo svim vozačima još bolje iskustvo“.


"Nedavno smo pokrenuli 'Održivi Zoom-Zoom 2030', našu dugoročnu viziju razvoja tehnologije. U njoj smo utvrdili kako nameravamo da koristimo užitak u vožnji da bismo olakšali rešavanje problema sa kojima se suočavaju ljudi, zemlja i društvo. U slučaju emisija gasova staklene bašte, smatramo da je potrebno pravilno rešenje u pravo vreme. Mi to gledamo iz perspektive 'od izvora do točkova', pa je najracionalnije ponuditi kombinaciju motora sa unutrašnjim sagorevanjem i električnih uređaja, uzimajući u obzir energetsku situaciju i načine proizvodnje električne energije na svakom pojedinom tržištu. U tom kontekstu odlučni smo da maksimalno usavršimo motor sa unutrašnjim sagorevanjem."

"Dok nastojimo da razvijemo nove tehnologije, nastavićemo da postavljamo vozača u središte svega što radimo i usredsredićemo se na vezu između automobila i vozača. To nazivamo Jinba Ittai, što je japanski izraz koji se koristi za opisivanje savršenog sklada između jahača-strelca i njegovog konja. Upravo ta filozofija sa čovekom u središtu podržava naše poslovanje i pomaže nam u stvaranju automobila koji omogućuju vozačima da se zbliže sa njima." "Naš cilj je motorizovano društvo bez saobraćajnih nesreća. Postoje tri glavna ključa da bismo to ostvarili. Prvo, nastavljamo da unapređujemo sigurnosne temelje na svim nivoima – od položaja za upravljačem i položaja komandi, preko vidljivosti, pa sve do našeg head-up displeja. Drugo, kontinuirano razvijamo, unapređujemo i standardizujemo mnoge napredne sigurnosne sisteme kao što je sistem nadzora mrtvih uglova. Konačno, cilj nam je da Mazda Co-Pilot Concept, sistem koji koristi tehnologije autonomne vožnje da bi vozačima omogućio opušteno uživanje u vožnji, napravimo serijskim do 2025. godine."


Mazda veruje da je vožnja veština koju ljudi žele da zadrže. To je aktivnost koja može biti zabavna i funkcionalna, a mnogi bi želeli da buduće generacije zadrže tu veštinu. Takva razmišljanja i stavovi svakako su vidljivi u rezultatima istraživanja koji su pokazali značajnu emocionalnu povezanost između automobila i vozača. Na primer, prosečno 69% vozača "se nada da će buduće generacije i dalje imati mogućnost da voze automobile" - ta brojka iznosi čak 74% u Poljskoj i 70% ili više u Velikoj Britaniji, Nemačkoj, Francuskoj i Švedskoj ,

 

* Tehnička napomena: Podaci istraživanja potrošača koje sprovodi Ipsos MORI temelje se na anketi sprovedenoj među 11.008 odraslih osoba na 11 evropskih tržišta, sa najmanje 1000 intervjua na svakom tržištu. Svi intervjui sprovedeni su od 7. do 22. septembra 2017. Podaci anketa među ispitanicima ponderisani su prema poznatim udelima odraslog stanovništva svake zemlje prema starosti, polu i regiji.

 

PR

123456. . .1382
Audi Q8
Slika nedelje