AutoMAGAZIN - Vesti

ma nemoj
Aladin logo
www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Bosch značajno povećao prodaju i prihode - uspešna poslovna 2017. godina

Bosch značajno povećao prodaju i prihode - uspešna poslovna 2017. godina

U 2017. godini Bosch je postigao rast od solidnih 6,7 procenata u oblasti prodaje. Prema preliminarnim rezultatima, dobavljač tehnologija i usluga je prošle godine ostvario prodaju od 78 milijardi evra...

Posle usklađivanja kursnih razlika, to predstavlja rast od 8,3 procenta. Na rezultate prodaje negativno su uticali efekti deviznog kursa u iznosu od skoro 1,2 milijarde evra. „Premašili smo prognozu očekivanog rasta i dodatno poboljšali našu profitabilnost. U 2017. godini ostvarili smo najveću prodaju do sada“, rekao je dr Volkmar Dener, predsednik Upravnog odbora kompanije Robert Bosch GmbH, govoreći o preliminarnim rezultatima na konferenciji za medije u Ludvigsburgu u Nemačkoj. Zbog inovativne snage i strategije usmerene na umrežavanje, kompanija ostaje na putanji rasta. Dener dalje objašnjava: „Prepoznali smo potencijal umrežavanja u ranoj fazi i sada ga pretvaramo u poslovni uspeh.” Dobit od poslovanja pre oporezivanja (EBIT) porasla je za 18 procenata i dostigla iznos od 5,3 milijarde evra tokom 2017. To je jednako EBIT marži iz poslovanja od 6,8 procenata. Kako dr Štefan Azenkeršbaumer, finansijski direktor i zamenik predsednika Upravnog odbora objašnjava: „Uspešno poslovanje kompanije Bosch u njenoj primarnoj delatnosti omogućava da se finansiraju njeni napori da postane vodeći dobavljač u oblasti IoT tehnologije i rešenja u oblasti mobilnosti.“ Što se tiče godine koja je pred nama, kompanija u njoj vidi brojne mogućnosti za uvođenje umrežavanja i u fabrike, zgrade i gradove, kao i za transformaciju mobilnosti.

Dener je takođe naglasio značaj promene korporativne kulture za digitalnu transformaciju. Novo: operativna oblast Industry 4.0 Dener je izjavio da su umrežavanje i digitalizacija postali deo svakodnevnog poslovanja u kompaniji Bosch, i tu imaju snažno uporište. „Transformacija nam omogućava da još bolje pokažemo da izuzetnost nije nešto što u kompaniji Bosch postoji smo na papiru, već nešto što postoji i u praksi – i u tehnološkom i u komercijalnom smislu.” Bosch vidi ogroman prodajni potencijal u umreženoj industriji i Industry 4.0. Nova operativna oblast, Bosch Connected Industry, počela je sa radom početkom januara 2018. i u zapošljava 500 saradnika. U ovoj poslovnoj oblasti će Bosch objediniti sve svoje aktivnosti i stručnost za Industry 4.0, posebno kada su u pitanju softver i usluge. U budućnosti će Bosch takođe iskoristiti svoju stručnost u primeni rešenja iz Industry 4.0 za usluge savetovanja koje će pružati trećim licima. Kompanija ima za cilj da do 2020. godine, pomoću Industry 4.0 poveća prodaju za više od milijardu evra. Stekavši udeo u kompaniji koja se bavi izradom mapa HERE, Bosch će moći da još bolje iskoristi potencijal za projekte u oblasti Industry 4.0.

Umrežavanje se bavi fundamentalnim izazovima

Dener je naglasio značaj umrežavanja putem interneta stvari: „Naša planeta može biti dom za milijarde stanovnika samo ukoliko pronađemo inovativna rešenja za goruće probleme.” Bosch trenutno ima oko 170 IoT projekata koji se bave fundamentalnim izazovima kao što su porast broja stanovnika, urbanizacija, zagađenje vazduha i klimatske promene. „Koristimo internet stvari da povežemo stvarni svet u pokušaju da poboljšamo kvalitet života,” izjavio je Dener. Tako je kompanija u 2017. uvela nova rešenja za pametnu obradu zemljišta ili umreženu poljoprivredu, u nadi da će time pomoći da se do 2025. godine nahrani osam milijardi ljudi. Tako se rešenja na bazi senzora i veštačka inteligencija koriste u uzgoju špargle, jagoda, paradajza, i grožđa. Bosch tehnologija takođe doprinosi postizanju bolje efikasnosti i održivosti u uzgoju ostriga i stočarstvu. Na digitalnom poljoprivrednom tržištu do 2020. godine se očekuje rast veći od 70 procenata.

Pametne kuće i pametni gradovi: životni prostor za milijarde ljudi Kao odgovor na sve veći broj mogućnosti za primenu poluprovodnika u oblasti mobilnosti i interneta stvari, Bosch gradi fabriku za izradu poluprovodničkih podloga za čipove u Drezdenu i namerava da uloži više od milijardu evra u novo postrojenje do 2021. Između ostalog, čipovi se mogu koristiti u pametnim kućama. Kada je u pitanju pametna kuhinja, Bosch će ponuditi ne samo umrežene kućne aparate već i sve veći broj digitalnih usluga. Njen ekosistem Home Connect uključuje aplikaciju na dvanaest jezika koju je osmislio start-apKitchen Stories. Ova aplikacija, preuzeta već više od 15 miliona puta, sadrži preko 1000 recepata i koristi video-zapise ili fotografije na kojima je prikazana i priprema hrane po receptima. Početkom godine, na Sajmu potrošačke elektronike CES u Las Vegasu, Bosch je predstavio sveobuhvatni portfolio za umrežavanje gradova. Jedna od novina bila je i mobilna laboratorija za vazduh
„Climo”, koja pruža podatke o kvalitetu gradskog vazduha u realnom vremenu. Do 2025. godine, 80 svetskih metropola postaće pametni gradovi, a Bosch već sada radi na 14 vodećih projekata u ovoj oblasti. Tržište pametnih gradova će porasti na 700 milijardi evra do 2020.

Mobilnost u gradovima: bez emisija gasova, bez stresa i bez nezgoda

Urbanizacija ide ruku pod ruku sa mnoštvom problema. Do 2050. godine će se gradski saobraćaj povećati za 30 procenata. „Želimo da postignemo mobilnost u gradovima bez emisija gasova, bez stresa i bez nezgoda. Zbog toga ćemo automatizovati, elektrifikovati i umrežiti drumski saobraćaj”, kazao je Dener. Počev od ovog leta, platforma za deljenje Coup uvodi svoje e-skutere na ulice Madrida. Automatizacija će takođe pomoći u smanjenju opterećenja gradskog saobraćaja – početkom naredne decenije, Bosch i Daimler će omogućiti da kompletno autonomna vozila bez vozača postanu stvarnost na gradskim ulicama. Prva test-vozila naćiće se na putevima već u 2018. godini. Kompanije Bosch i Daimler napravile su još jedan korak ka autonomnoj vožnji u 2017. godini: u parking-garaži Mercedes-Benz muzeja ove kompanije su predstavile prvo rešenje na svetu za kompletno automatizovanu uslugu parkiranja.

Pogon budućnosti

Što se tiče elektrifikacije, Bosch je u 2017. godini načinio ključne korake. U oblasti hibridnih vozila, počeli smo sa proizvodnjom nove baterije od 48 volti, koja se jednostavno ugrađuje u nove modele vozila. Poznati proizvođači vozila kao i start-ap preduzeća mogu prestati sa dugim i skupim procesima razvoja proizvoda. Počev od 2019. godine, nova Bosch električna pogonska osovina, ili e-osovina će povećati domet električnih automobila. „Bosch je sve uspešniji u oblasti elektromobilnosti. Imali smo mnogo porudžbina u 2017. godini, od kojih su neke bile vredne više milijardi evra,” rekao je Dener. Bosch sarađuje sa američkim start-apom Nikola Motors na izradi e-osovine za šlepere koja radi na vodonik. „Najkasnije 2030. godine, gorivne ćelije igraće ključnu ulogu u pogonskom miksu. Intenziviramo naše razvojne aktivnosti i postepeno proširujemo asortiman proizvoda,” izjavio je Dener. U Kini, koja je najveće tržište za elektromobilnost, Bosch sarađuje sa proizvođačem motora za kamione, kompanijom Weichaim na pilot-projektu koji finansira država, a koji se bavi razvojem gorivnih ćelija za kamione. Dener dodaje: „Od bicikla do kamiona – kada govorimo o elektromobilnosti, ne postoji dobavljač u oblasti automobilske proizvodnje koji ima tako raznovrsnu ponudu kakvu ima Bosch.”

Tehnološki održiva vizija: motor sa unutrašnjim sagorevanjem koji ne emituje ugljen-dioksid

Dener je naglasio značaj i potencijal motora sa unutrašnjim sagorevanjem: „Malo je verovatno da ćemo bez dizela ostvariti naše ciljeve u pogledu CO2 u Evropi.” Pominjući stalne rasprave o zabrani saobraćaja za vozila koja koriste dizel, Dener je istakao da već postoji efikasna dizel-tehnologija koja štedi resurse. I to nije sve: „Naša test-vozila već sada ispunjavaju ograničenja koja će stupiti na snagu 2020. godine. Trenutno razvijamo i ispitujemo sisteme koji su zapravo dosta ispod tih granica,” rekao je Dener, koji je takođe nadležan za istraživanje i napredan inženjering. Bosch inženjeri imaju veoma ambiciozan cilj: da razviju motor sa unutrašnjim sagorevanjem koji „izdiše“ samo ono što i „udiše“”. Uz izuzetak CO2, njegova emisija trebalo bi da bude takva da se uopšte ne razlikuje od vazduha u okruženju. Kada rade na sintetička goriva, takvi motori čak ne bi ni emitovali ugljen-dioksid.

Kultura inovacija: na putu ka umreženosti

„Bez promene kulture nema ni digitalne transformacije,” rekao je Dener. „Ponovo razmatramo način rukovođenja i saradnje, te time jačamo našu kulturu inovacija.” Bosch ruši hijerarhiju u mnogim oblastima i briše granice između odeljenja i funkcija. Kompanija je već ukinula dve trećine birokratskih procedura koje su uobičajene za velika preduzeća i prestala sa primenom pojedinačnih bonusa. Dener veruje da kultura inovacija u kompaniji Bosch omogućava jasnu konkurentnu prednost: „Imamo sreće jer imamo zaposlene koji su navikli da stalno teže napretku.”

Poslovni rezultati u 2017. po poslovnim sektorima

Svi poslovni sektori su imali udela u pozitivnim rezultatima poslovanja kompanije u 2017. godini. Prema preliminarnim podacima, u poslovnom sektoru Mobility Solutions ostvaren je rast prodaje za 7,8 procenata – tri puta brži od rasta automobilske proizvodnje globalno – i time je dostigao 47,4 milijarde evra. Posle usklađivanja kursnih razlika, rast je iznosio 9,2 procenta. Ovakav uspeh prvenstveno je rezultat velike potražnje za dizel sistemima ubrizgavanja, naročito iz segmenta komercijalnih vozila, za benziskim sistemima ubrizgavanja, kao i sistemima za pomoć vozaču i sistemima za informisanje i zabavu. U poslovnom sektoru Consumer Goods, BSH Kućni aparati i Električni ručni alati su imali rast prodaje za 4,5 procenata na 18,5 milijardi evra. Posle usklađivanja kursnih razlika, rast prodaje je iznosio 6,7 procenata. Posebno su BSH Kućni aparati imali dobre rezultate u 2017. godini, u kojoj je proslavljeno 50 godina postojanja. Poslovni sektor Industrial Technology imao je značajan rast za 7,7 procenata, a prodaja je povećana na 6,7 milijardi evra. To odgovara porastu od 8,5 procenata nakon usklađivanja kursnih razlika, što je povećanje koje je uglavnom rezultat poslovanja divizije Drive and Control Technology. Poslovni sektor Energy and Building Technology imao je prodaju od 5,4 milijarde evra, što je porast za 3,1 posto ili 4,8 procenata nakon usklađivanja kursnih razlika. Divizije Termotehnika i Sigurnosni sistemi pridobile su potrošače umreženim rešenjima za grejanje i klimatizaciju, kao i pametnom tehnologijom za automatizaciju i bezbednost zgrada.

Poslovni rezultati u 2017. po regionu

U Evropi, poslovanje kompanije Bosch veoma se dobro razvijalo, uz povećanje prodaje za 5,5 procenata (6,3 procenta posle usklađivanja kursnih razlika) na 40,7 milijardi evra. Jedan od razloga je i kontinuirani razvoj u zapadnoj i centralnoj Evropi. Zbog makroekonomskih faktora u Severnoj Americi rast posle usklađivanja kursnih razlika bio je na istom nivou kao i prethodne godine. Prodaja je iznosila 12,1 milijardu evra, što je nominalni pad od 2,3 procenta. Sa napretkom je nastavljeno i u Južnoj Americi, uz porast od 15 procenata na 1,6 milijardi evra. Posle usklađivanja kursnih razlika, to predstavlja porast za 12 procenata. Bosch je ostvario značajan rast u Azijsko-pacifičkom regionu i Africi, i to uz porast prodaje na 23,6 milijardi evra. To je povećanje za 14 procenata u odnosu na prošlu godinu ili 17 procenata posle usklađivanja kursnih razlika.

Porast broja zaposlenih: više od 400.000 saradnika

Tokom 2017. godine broj zaposlenih Grupe Bosch porastao je za oko 11.200 širom sveta. Prema podacima od 31. decembra 2017. godine, Bosch Grupa zapošljava 400.500 ljudi. Kompanija Bosch je angažovala nekoliko hiljada stručnjaka za softver i informacione tehnologije širom sveta. Kompanija je povećala broj zaposlenih pre svega u Azijsko-pacifičkom regionu, kao i u centralnoj i istočnoj Evropi. Broj zaposlenih u Nemačkoj je porastao za 3.800 saradnika.
Prognoza za 2018. godinu: napredak u prodaji i poboljšani rezultati uprkos slabom ekonomskom okruženju Bosch za 2018. godinu predviđa umeren globalni ekonomski rast od 2,5 procenata. Dobavljač tehnologije i usluga vidi brojne rizike za ekonomiju pre svega u geopolitičkim dešavanjima, poput pregovora o Bregzitu, nepredvidive spoljne politike SAD-a, kao i tenzija zbog Severne Koreje. Bosch pretpostavlja da će se ekonomski momentum usporiti, posebno u Kini. Uprkos ovom nepovoljnom okruženju, Bosch planira da dodatno poboljša prodaju i rezultate u 2018. i da nastavi sa transformacijom u vodeću IoT kompaniju i pružaoca usluga u oblasti rešenja za mobilnost.

PR

Hyundai i30 N Line - reži, ali ne ujeda

Hyundai i30 N Line - reži, ali ne ujeda

Kia i Peugeot imaju GT Line, Volkswagen ima R Line, Ford ima ST Line, Seat FR Line... A Hyundai? Nakon ultrasportske verzije i30 N, južnokorejski proizvođač će ponuditi nešto "pitomiju" verzije sa sportskim izgledom...

123456. . .1380
Audi Q8
Slika nedelje