AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Novi Kia Sorento stigao u Srbiju (FOTO)

Novi Kia Sorento stigao u Srbiju (FOTO)

Kia je odlučila da napadne samo vrh velikih mainstream SUV modela. Treća generacija modela Sorento, koja je pre nekoliko dana i zvanično prezentovana u Srbiji, je luksuznija, rafiniranija i prostranija nego ranije. Pre nego što vidite cenu ovog luksuznog SUV-a, molimo vas da pročitate šta su inženjeri u ovoj kompaniji pripremili za vlasnike novog Sorenta...

Novi Kia Sorento stigao u Srbiju (FOTO)

U poređenju sa prethodnikom, već na prvi pogled primećujemo da novi Sorento ima dinamičniji dizajn, koji nikog neće ostaviti ravnodušnim. Pažnju privlači ogromna maska hladnjaka, koja se proteže sve do samih svetlosnih grupa. U pitanju je evolucija dizajna "tigrovog nosa", koja je sada inspirisana dizajnom "uličnog vuka". Sve izgleda veoma kompaktno i dinamično.

Novi Kia Sorento stigao u Srbiju (FOTO)

Novi Sorento nastao je na čvrstim temeljima uspešnog prethodnika, a dolazi sa jedinstvenom kombinacijom stila, praktičnosti i tehnologije. Potpuno novi Kia Sorento naći će se u prodaji širom Evrope sredinom 2015. godine. Novi uglađeni SUV, zabačenog profila i zaobljene, oblikovane površine donose ispunjeniji dizajn treće generacije ovog modela. Uz vrhunski premium izgled i osećaj, kao i veću prostranost, dolazi i sa brojnim inovativnim mogućnostima.

Dizajneri treće generacije Kije Sorento, svoju inspiraciju za novi automobil, slikovito su opisali kroz naziv »ulični vuk«. Iako su promene stila bile evolucijske, one suptilno menjaju karakter novog Sorenta, naglašavajući gladak, talasast profil kao vodeće obeležje stila. Na taj način osigurali su da novi model bude izraženiji i upečatljiviji na drumu.

Novi Kia Sorento stigao u Srbiju (FOTO)

Prednji dio novog Sorenta, uključuje podignuta, naglašena prednja svetla, istaknutija svetla za maglu i uspravniju masku u obliku tigrovog nosa s prepoznatljivim trodimenzionalnim dijamantskim uzorkom, koji je prvi put predstavljen 2013. na Kijinom konceptu Cross GT.

Gledano iz profila, novi model zadržava Sorentov dug poklopac motora karakteristične širine D-stuba. Novost su i niža linija krova, više stranice i zabačen oblik koji automobilu daju dramatičniji, mišićav stav. Istaknuta »ramena« na zadnjem delu vozila, dodatno doprinose tom utisku.

Po prvi put, Kia je na novom modelu predstavila novu lasersku tehnologiju varenja. Ista omogućava bolju povezanost ploča koje su sada bliže jedna drugoj. Na taj način Kijini dizajneri stvorili su napredniji oblik karoserije te dodatno naglasili premium, moderan izgled i utisak na automobilu.

Za mekši izgled novog Sorenta, između ostalog, zaslužne su i promene u dimenzijama vozila. Dužina je povećana za 95 mm (na konačnih 4780 mm), visina je smanjena za 15 mm (na konačnih 1.685 mm), dok je širina povećana za 5 mm (na konačnih 1.890 mm).
Najveći deo u oblikovanju novina vođen je od strane Kijinog dizajnerskog studija u korejskom Namyangu, dok su svojim radom doprineli i dizajnerski centri u Frankfurtu i Irvajnu.

Novi Kia Sorento stigao u Srbiju (FOTO)

Moderan i širok

Većina Sorentovih poboljšanja nalazi se u putničkoj kabini, a za dizajn enterijera odgovoran je Kijin evropski dizajnerski tim. Dizajneri su u dizajnerskom centru u Frankfurtu stvorili elegantnu, luksuznu kabinu, izrađenu od znatno kvalitetnijeg materijala.

Glavno obeležje dizajna enterijera sažeto je u dve reči: »moderno i široko«. Na taj način sve u novom Sorentu ostavlja utisak izvanredne stabilnosti. Upravo zato i instrument tabla sa meračima deluje široko, a unutrašnje obloge koje se protežu do vrata, „obgrljuju“ prostor prednjih sedišta. Veći udeo materijala mekih na dodir i kvalitetne kože stvaraju utisak modernog i luksuznog automobila te donose premium atmosferu u novi Sorento. Jedan od najprepoznatljivijih unutrašnjih detalja, korisničko sučelje okruženo presvlakama u srebrnoj boji, izgleda kao švajcarski sat i uključuje Kijinu najnoviju tehnologiju HMI (Human Machine Interface).

Plutajuće konture instrument table koja obgrljuje vozača i krivulje koje u vratima obavijaju zvučnike na ručkama vrata, dodatno doprinose luksuznom izgledu vozila. U ponudi će se naći jednobojni (crni) ili dvobojni (crni u kombinaciji sa peščano-bež bojom) enterijeri koji se dodatno mogu kombinovati sa presvlakama od kože ili tkanine. Osim navedenog dostupna je i opcija smeđe ili svetlo sive kožne presvlake.

Novi Kia Sorento stigao u Srbiju (FOTO)

Udobnost, praktičnost i nove tehnologije

U odnosu na prethodnu generaciju modela, povećanje spoljnih dimenzija i međuosovinskog razmaka (+80 mm, trenutno 2780 mm) oslobodili su dodatni prostor u kabini novog automobila.

Iako je linija krova niža za 15 mm, promenjen položaj sedišta osigurava veći prostor za glave i noge putnika u sva tri reda. Prtljažni prostor takođe je povećan (na trenutnih 87 mm), a sa preklopljenim trećim redom sedišta, kapacitet se povećava do 17,5% - sa početnih 515 litara na 605 litara (VDA). Novi Sorento takođe donosi novu podnu pregradu sa poklopcem.

Sorento je dostupan u verziji sa 5 ili 7 sedišta. Drugi red sedišta u novom Sorentu deljiv je u odnosu 40/20/40 te dolazi s višim sklopivim središnjim naslonom za ruke. Drugi red sedišta, u verziji sa 7 sedišta, opremljen je i opcijom za “daljinsko sklapanje”. Kontrolisan sa dve poluge sa strane prtljažnog prostora, omogućuje lakši ulazak i izlazak trećem redu sedišta.

Novi Sorento debitovao je u mnogim naprednim područjima on-board tehnologije koje poboljšavaju udobnost i iskustvo vožnje. Zavisno od tržišta, nove dostupne opcije uključuju: 360-stepeni pogled oko vozila (Around-View Monitor) koji sa četiri kamere pomaže vozaču prilikom parkiranja prikazujući na ekranu vozilo iz ptičije perspektive, kao i pametni prtljažnik (Smart Power Tailgate). Sistem pametnog prtljažnika automatski otvara prtljažnik kada prepozna ključ u neposrednoj blizini prtljažnika. Na taj način vozači mogu kese i teške predmete lakše odložiti u vozilo.

Poboljšanja i dorade

Kroz razvoj novog Sorenta Kijini inženjeri takođe su se fokusirali na jačanje strukture karoserije i smanjenje buke i vibracija. Nove karakteristike povećale su prefinjenost te su stvorile mirno okruženje za putovanja.

Novi Kia Sorento stigao u Srbiju (FOTO)

Povećana čvrstoća nove karoserije (do 14% u poređenju sa prethodnim modelom) pruža izvrstan temelj, poboljšanu prefinjenosti i veću sigurnost.

Smanjenju buke i vibracija novog Sorenta doprinose i novi materijali koji služe kao zvučna izolacija za tunel menjača. 29% deblja izolacija armaturne table (povećano sa 0,7 mm na 0,9 mm ), veći motor i prenos doprinose većoj prefinjenosti i upravljivosti. Za dizel modele tu je novi pokrov filtera čvrstih čestica i akustična zaštita montirana na poklopac pogonskog lanca. Buka u kabini je smanjena od 3 do 6 posto, zavisno od uslova vožnje.

Poboljšan motor, vožnja i upravljivost

Kako svakim danom očekivanja kupaca rastu, Kijini inženjeri uložili su mnogo truda kako bi poboljšali svaki aspekt iskustva vožnje novog Sorenta te su uveliko usavršili motore, upravljivost i oslanjanje.

Novi Sorento donosi tri motora izlazne snage u rasponu od 136 do 147 kilovata (185 do 200 KS). 2,4-litarski benzinski motor sa direktni ubrizgavanjem (GDI) i dva turbo dizel motora (2,0 i 2,2), koji će predstavljati većinu na evropskom tržištu.
Pri razvoju novog Sorenta, glavni fokus Kijinog inženjerskog tima bio je na postizanju udobnosti vožnje, stabilnosti pri većim brzinama i upravljivosti, koji su omogućili unapređenje u unutrašnjem kvalitetu i smanjenje buke i vibracija.

Potpuno nezavisno oslanjanje zadržava formu prethodnog modela (McPhersonov napred i Kia Multilink nazad), ali istovremeno donosi i niz izmena.
Zadnje oslanjanje ima veći izolator, koji je sada bolje izolovan od kabine, kao i veće amortizere koji su sada montirani vertikalno iza osovinske linije te poboljšavaju kontrolu pokreta.

Ove promene, u kombinaciji sa dužim međuosovinskim razmakom, rezultuju znatno boljim iskustvom vožnje uz smanjen osećaj neravnina na putu. Na taj način Sorento je postao izrazito udobno vozilo u kome će te se rado zaputiti na duže putovanje.

Novi električni servo volan (R-MDPS) smešten je neposredno na letvi volana – umesto na stubu volana, gde je bio smešten kod prethodnika. To omogućava bolji osećaj upravljanja i brži odziv i osigurava da Sorento bude okretan i sportski, bez žrtvovanja kvaliteta vožnje, baš kao što se i očekuje od luksuznog SUV-a.

Novi Kia Sorento stigao u Srbiju (FOTO)

Smanjena potrošnja goriva

Iako se veličina novog Sorenta povećala u odnosu na prethodnika te automobil nudi brojna tehnološka poboljšanja i sigurnosna rešenja, Kia je uspela da ostvari poboljšanja i na području potrošnje goriva i emisija.

Potrošnja CO2 novog vozila počinje sa 149 g/km za 2,2 CRDi motor, za kojeg se očekuje da će biti najprodavaniji u Evropi. To predstavlja poboljšanje od 2,6%, dok je potrošnja goriva smanjena za 1,7% te sada iznosi 5,7 l/100 km (model sa ručnim menjačem sa 17-inčnim naplatcima). Kombinovana potrošnja goriva kod 2,0 CRDi motora iznosi 6,7 l/100 km, a emisija CO2 177 g/km. Za benzinski 2,4 DGI motor kombinovana potrošnja goriva iznosi 8,8 l/100km uz emisiju 205 g/km (model sa automatskim menjačem).

Kod oba dizel motora, emisije azotnih oksida i ugljen-monoksida takođe su smanjene. Svaki motor u novoj ponudi Sorenta, uključujući i 2,4 GDI benzinski motor, u skladu je sa standardima emisija Euro 6.

Bolja pasivna i aktivna sigurnost

Novi Kia Sorento dobitnik je maksimalnih pet zvezdica za sigurnost u slučaju saobraćajne nesreće, prema Euro NCAP-u. Isti rezultat postigao je u sva četiri područja (90% zaštita odraslih putnika, 83% zaštita dece, 67% zaštita pešaka, 71% sigurnosna pomoć) zahvaljujući pojačanoj karoseriji i širokoj lepezi pasivne i aktivne sigurnosne opreme.

Sorento se može pohvaliti putničkim prostorom koji zadržava visoku stabilnost u slučaju sudara te izvrsno štiti putnike različitih uzrasta, bez obzira na to gde sede u vozilu. Svi putnici, uključujući i one u trećem redu, dobro su zaštićeni od trzajnih povreda, dok je sigurnost pešaka poboljšana haubom koja se aktivno udubljuje.

 

Strukturno, novi Sorento znatno je jači, zahvaljujući velikim udelom ultra jakom čeliku (UHTS). Model prethodne generacije sadržao je 24,4% ultra jakog čelika, dok karoserija novog modela sadrži 52,7% te podupire integritet jezgra strukture automobila u slučaju sudara i poboljšava torzionu čvrstoću. Jači čelik korišćen je za jačanje blatobrana, područje prtljažnika i okruženja zadnjih točkova.

Novi Kia Sorento stigao u Srbiju (FOTO)

Novi Sorentno takođe ima više od dva puta veći udeo kaljenog čelika nego prethodni model. (od početnih 4,1% na 10,1%). U novom modelu uveliko su ojačani A i B stubovi.


U nedavnom Euro NCAP testu sigurnosti, Sorento je postigao visoku ocenu i u kategoriji sigurnosne pomoći. Sistem upravljanja stabilnosti (VSM) zahvaljujući pažljivoj kontroli stabilnosti (ESC) i električnom motornom pogonu osigurava da vozilo ostaje stabilno pri kočenju u krivinama, naročito na mokrim površinama. Oba sistema aktiviraju se čim senzori u automobilu detektuju gubitak trakcije i pomažu vozaču da ostane siguran i u potpunoj kontroli nad vozilom.

Kupci novog Sorenta, na raspolaganju će imati mnoštvo “aktivnih” sigurnosnih tehnologija, zavisno od tržišta. Dostupni sistemi uključuju: radarski tempomat – ASCC (Adaptive Smart Cruise Control), sistem za upozoravanje pri napuštanju vozne trake – LDWS (Lane Departure Warning System), koji izdaje zvučno upozorenje u slučaju promene trake bez upotrebe pokazivača smera, detektor mrtvog ugla - BSD (Blind-Spot Detection) koji vizuelnim upozorenjem u retrovizoru upozorava da se drugo vozilo nalazi u mrtvom uglu, RCTA (Rear Cross-Traffic Alert), pomaže pri izlasku sa nepreglednih parking mesta. Sistem izdaje upozorenje kada iza Sorenta prolaze druga vozila. Sistem SLIF (Speed Limit 4 Information Function) na instrument tabli pokazuje upozorenje o ograničenjima brzine tako što skenira i detektuje saobraćajne znakove prednjom kamerom.

 

Cena

Novi Kia Sorento stigao u Srbiju (FOTO)

Novi program za testiranje za Kiju Sorento

Treća generacija Sorenta prvi je Kijin model koji je prošao testiranje i provjeru od strane nedavno pokrenutog centra globalnog kvaliteta. Na taj način osiguraće se da svako Kijino vozilo nadmaši očekivanja kupaca.

Program se sprovodi na globalnom nivou te se vozilo ispituje na više od 1,1 milion kilometara, a vozi se po različitim delovima sveta. Kako bi se ispitale sve komponente korišćene u novom Sorentu i proverio kvalitet u ekstremnim klimatskim uslovima, testiranje je sprovedeno u Evropi, Aziji, Bliskom Istoku, Severnoj i Južnoj Americi. Kako bi bio ispitan za globalnu pubiliku, Sorento je podvrgnut ekstremno niskim i visokim temperaturama, visokoj nadmorskoj visini, sparini pustinje, zagušenim gradskim središtima, planinskim prolazima i drugim specifičnim uslovima. Opsežna testiranja takođe su sprovedena širom Europe na raznim tipovima puteva.

Nakon globalnog testiranja trajnosti automobila, Sorento je bio podvrgnut ispitivanjima od strane novog Kia Global Quality centra koji se nalazi u Hwasungu u Koreji, gde se nalazi i Kijin proizvodni pogon. Upravo tamo Sorento se proizvodi za nekoliko tržišta, uključujući I Evropu.

Konačna faza Sorentovog razvoja uključivala je napredne načine procene kvaliteta i evaluacije, a konačno testiranje vozila u kontrolisanim uslovima uz oponašanje ekstremno visokih i niskih temperatura, vlage, jakog vetra, kao i intenzivne vibracije. Konačni nivo procene sprovodi se u saradnji sa Kijinim dobavljačima, omogućavajući brzo otklanjanje problema u obostranu korist.

Svi Kijini modeli prolaze testiranje kako bi se osigurala visoka izdržljivost u svim uslovima. Ipak, ovo je najopsežnija kvalitativna evaluacija koju je Kia ikad sprovela. Svi budući Kijini modeli testiraće se na upravo ovakav način kako bi se osigurala stalna poboljšanja u kvalitetu vozila i ugledu Kije, kao marke vozila koja premašuje očekivanja kupaca.

Kao i svi Kijini modeli u Evropi, potpuno novi Sorento dolazi sa jedinstvenim Kia 7-godišnjom garancijom, do 150.000 km, s tim što u prve 3 godine nema limita kilometraže.

Foto: Milomir Bošković - Automagazin portal

Air Max Drift iskustvo - Spoj mode i adrenalina

Air Max Drift iskustvo - Spoj mode i adrenalina

Pod okriljem Tike šopa, specijalizovane prodavnice za prodaju limitiranih serija patika i garderobe, a povodom promocije najnovijih modela Nike Air Max Plus Drift patika, u Beogradu je organizovano jedinstveno adrenalinsko iskustvo...

123456. . .1595
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje