AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi A1: Predstavljen Mini iz Ingolstadta

Audi A1: Predstavljen Mini iz Ingolstadta

Audi se vraća u segment malih automobila. A1 je kraći od modela VW Polo, od kojeg novi Audi koristi tehničku osnovu. Pored toga, luksuzan enterijer, nepogrešiv dizajn i novi motor 1.2 TSI (63 kW), Audi A1 jasno distanciraju od modela u koncernu Volkswagen...

Audi A1 nije prvi mali Audi. 70-ih godina prošlog veka, na tržištu je egzistirao model Audi 50, koji je poslužiuo kao baza za proizvodnju modela Volkswagen Polo. U 2010. godini, to je potpuno drugačije: Polo je "pomogao" da na svet stigne Audi A1.

Audi A1: Predstavljen Mini iz Ingolstadta

Dizajn Ono što je Audi u oktobru 2007. godine obećao, to je u februaru 2010. i ispunio. Novi serijski model je veoma verna kopija studije Audi Metroproject quattro, koji je predstavljen na sajmu automobila u Tokiju, 2007. godine. Nepogrešiv dizajn ove marke se primećuje već na prvi pogled. Poslednji evolutivni korak u dizajnu ove nemačke marke je dizajn agresivnih prednjih svetala, koji smo videli na luksuznoj limuzini Audi A8. Dizajnersku i aerodinamičku čistoću pojačava hauba, a posebno su zanimljivi i spoljni retrovizori, koji su pričvršćeni za vrata. Bočna silueta automobila praktično se ne razlikuje od 2,5 godina stare studije. Audi ističe da masa osnovnog modela iznosi 1045 kilograma. I zadnje "partije" su maksimalno jednostavne, a zadnje svetlosne grupe su izvedene u stilu SUV modela Q7 i Q5. Audi A1 je dugačak 3,95 m, širok 1,74 m i 1,42 m visok. Međuosovinsko rastojanje meri 2,47 metara dužine (VW Polo: 3,97 x 1,682 x 1,48 m, a međuosovinsko rastojanje iznosi 2,47 m). Karoserija je izrađena od vrhunskog čelika, teška je samo 221 kilogram. Koefiscijent otpora vazduha iznosi 0,32.

Audi A1: Predstavljen Mini iz Ingolstadta

Enterijer Enterijer će biti jedan od jačih aduta Audija A1. Na prvim fotografijama vidimo vrhunski opremljen automobil, sa instaliranom navigacijom i preklopivim displejom. Zanimljivo je da LED tehnologija osvetljenja nije samo korišćena spolja, već i u osvetljenju enterijera. Intrument tabla je opremljena klasičnim izgledom brzinomera i merača broja obrtaja, a unutar se nalaze kružni pokazivači nivoa goriva u rezervoaru i temperature tečnosti. Između se nalazi klasičan multifunkcionalan displej, koji smo navikli da vidimo u automobilima marke Audi. Zapremina prtljažnog prostora iznosi 267 litara, a nakon obaranja zadnjih sedišta, zapremina raste na 920 litara.

Audi A1: Predstavljen Mini iz Ingolstadta

Oslanjanje Kao što smo najavili, Audi A1 deli komponente oslanjanja sa modelom VW Polo. Napred je oslanjanje tipa McPherson, sa trouglastim ramenima, a pozadi su ramena povezana sa torzionom osovinom. Zadnja osovina dobila je i nove opruge i amortizere, kao i potpuno nove ležajeve. Audi ističe i direktno delovanje volana (odnos 14,8:1), sa električnim pojačivačem. ESP sistem je standard, zajedno sa elektronskim samozatvarajućim diferencijalom. Standardno će Audi A1 koristiti flne prečnika 15 ili 16 inča, a uz doplatu se može dobiti i set 18-inčnih felni, dimenzija pneumatika 215/40 R17 ili 225/35 R18.

Audi A1: Predstavljen Mini iz Ingolstadta

Motori Sva četiri motora, koje Audi ugrađuje u modela A1, opremljeni su sistemom direktnog ubrizgavanja goriva u cilindar i turbopunjačem. Svi motori su opremljeni i inteligentnim alternatorom, koji maksimalno puni akumulator prilikom kočenja i na nizbrdicama, a svoje dejstvo svodi na minimum prilikom ubrzavanja. Motori mogu biti upareni sa sedmostepenim menjačem S-Tronic, i sistemom automatskog gašenja i paljenja motora prilikom zaustavljanja. Osnovni benzinski 4-cilindrični motor je apsolutna novina. 1.2 TSI je poznata oznaka, ali sada motor nudi manju snagu (86 KS), a uparen je sa petostepenim ručnim menjačem. Osnovni motor razvija maksimalni obrtni moment od 160 Nm, u rasponu obrtaja od 1.500 do 3.500 o/min. Maksimalna brzina modela Audi A1 1.2 TSI iznosi 179 km/h, a ubrzanje iz mesta do 100 km/h traje samo 12,1 s. Prosečna potrošnja goriva iznosi 5,1 l/100 km. Drugi motor u ponudi je 1.4 TSI (122 KS, 200 Nm), koji može biti uparen sa šestostepenim manuelnim, ili sedmostepenim automatskim menjačem S-Tronic. U prvom slučaju, automobil ubrzava do 100 km/h za 9,2 s, a u drugom za 9,1 s. Prosečna potrošnja goriva iznosi 5,4, odnosno 5,1 l/100 km. Dizelska paleta motora podrazumeva dva 4-cilindrična motora 1.6 TDI. Osnovni razvija 90 KS i 230 Nm, u rasponu obrtaja od 1.500 do 2.500 o/min, ubrzanje do 100 km/h traje 12,2 s, maksimalna brzina iznosi 179 km/h, a prosečna potrošnja 3,8 l/100 km. Snažniji 1.6 TDI motor razvija 105 KS i 250 Nm, do "stotke" stiže za 10,8 s, a maksimalna brzina iznosi 187 km/h. Prosečna potrošnja goriva iznosi 3,9 l/100 km. Oba turbodizel motora su u ponudi sa petostepenim manuelnim menjačem.

Audi A1: Predstavljen Mini iz Ingolstadta

Na tržištu u leto 2010 Svetsku premijeru model A1 imaće na predstojećem sajmu automobila u Ženevi, a prvi primerci do kupaca će stići u leto 2010. godine. Osnovna cena na nemačkom tržištu iznosiće oko 16.000 evra.

Audi A1: Predstavljen Mini iz Ingolstadta

Automagazin.rs

Japan na Rajni

Japan na Rajni

Dizeldorf, grad u zapadnoj Nemačkoj, dom je jedne od najvećih japanskih zajednica u Evropi. U vožnji novim modelom Mazda CX-80, Mazda Stories otkriva čari mesta koje je danas poznato kao „Mali Tokio na Rajni"...

Kia EV3 je Svetski auto godine 2025.

Kia EV3 je Svetski auto godine 2025.

Kia EV3 proglašen je ukupnim pobednikom na izboru World Car Awards 2025. Na svečanoj dodeli nagrada World Car Awards, koja se održala u sklopu Međunarodnog sajma automobila u Njujorku, Kia EV3 osvojio je prestižnu titulu Svetskog automobila godine 2025...

123456. . .1622
BMW M5 Touring 2025
Slika nedelje