AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Renault oživljava ime Gordini - plave bombe na 4 točka se vraćaju!

Renault oživljava ime Gordini - plave bombe na 4 točka se vraćaju!

Legendarno ime Gordini, koje je dve decenije bilo simbol snažnih automobila s dijamantom u znaku, konačno se vraća. Plava boja, dve bele pruge, koje se protežu od maske hladnjaka preko krova do zadnjeg dela automobila i dva para prednjih svetala - to su detalji koji simbolizuju Gordini, marku koju Renault ponovo oživljava...

Renault oživljava ime Gordini - plave bombe na 4 točka se vraćaju!

Treba istaći da Gordini automobili nisu bili samo plavi. Proizvodili su se i u kombinaciji crno-crvena boja. Po kome nosi ime? Amédée Gordini rođen je 1899. godine, pre tačno 110 godina. Počeo je kao mehaničar, ali ubrzo je počeo da konstruiše vozila za trke. Postao je poznat polse Drugog svetskog rata, po svom zanimljivom bolidu. Automobil je imao tehničku osnovu modela Simca, a u njemu su najviše nastupali francuski vozači, među kojima su najpoznatiji: Maurice Trintignant, Robert Manzon, Jean Behra, kao i Belgijanac Paul Frère. Najpoznatiji vozač koji je nastupao u Gordinijevom automobilu, bio je slavni Juan Manuel Fangio. Ne treba zaboraviti ni Alda Gordinija, sina osnivača firme.

Renault oživljava ime Gordini - plave bombe na 4 točka se vraćaju!

Gordini je proizvodio automobile sa motorom pozadi. Oznaku Gordini nosile su snažnije verzije malog sedana Dauphine, ali najslavniji model bila je popularna "osmica". Renault 8 Gordini najpre je imao motor zapremine 1108 cm3, a kasnije je dobio snažniji, 1,3-litarski agregat. 1964. godine doslovce je deklasirao konkurenciju na trci Tour de Corse, osvojivši prvo, treće, četvrto i peto mesto. Najuspešnija posada bili su Jean Vinatier i njegov suvozač Roger Masson. Renault 8 Gordini osvojio je pobede na ovom poznatom reliju i u naredne dve godine, a za volanom su sedeli Pierre Orsini i Jean-Francois Piot. R8 Gordini bio je uspešan i na kružnim trkama, ali i na filmskom platnu, zajedno sa Alainom Delonom, Linom Venturom ili Romy Schneider. Početkom sedamdesetih godina, u verziji Gordini pojavio se i model Renault 12. Druga polovina ove dekade donela sumrak imena Gordini, a posednji u seriji bio je mali Renault 5. Zašto? Renault je se fokusirao nan uspehe marke Alpine, koju je kupila sa ciljem ulaska u Formulu 1, a kao deo ove strategije, pokrenuta je i divizija Renault Sport. Prvi turbomotor za kraljevsku kategoriju autosporta bio je razvijen na bazi dvolitarskog agregata za sportski prototip, koji je konstruisao upravo Amédée Gordini. Za dve decenije, proizvedeno je preko 200 hiljada automobila Renault, koji su nosili njegovo ime.

Renault oživljava ime Gordini - plave bombe na 4 točka se vraćaju!

A, sada je vreme da se vratimo današnjici. Francuski proizvođač automobila odlučio je da oživi marku Gordini, za još sportskije modele svojih automobila. Tehnički detalji nisu objavljeni, ali poznato je da će prvi model biti mali Twingo. Twingo RS Gordini biće predstavljen 25. novembra, u Parizu, u L’Atelier Renault, na Champs Elysées. Kupci će na ovaj model morati da čekaju sve do proleća sledeće godine. Sezona 2010 biće svedok premijere većeg modela, Clio RS Gordini, ali datum prezentacije nije objavljen. Za obnavljanje ove marke treba zahvaliti sportskoj diviziji Renault Sport Technologies, koja je usmerena na razvoj i proizvodnju kako pojačanih civilnih modela, tako i na kup verzije modela Clio i Megane Trophy. Motori iz Renault Sport Technologies pokreću i bolide iz World Series by Renault. Automagazin.rs

123456. . .1597
Renault Symbioz
Slika nedelje