BMW Vision EfficientDynamics

Nemački BMW otkrio je koncept ekološkog sportskog automobila, tačnije plug-in hibrida. Ovaj zanimljivi sportski kupe pokreće trocilindrični turbodizel motor, ukombinovan sa dva elektromotora...
Naziv EfficientDynamics nemačkom proizvođaču služi za oznaku mnogobrojnih tehologija, koje smanjuju potrošnju goriva i emisiju štetnih meterija. Oznaka EfficientDynamics dobila je mesto i u imenu novog koncept modela. Iako se o mestu prezentacije novog koncepta još uvek spekuliše, nema sumnje da će to biti IAA u Frankfurtu.

Vision EfficientDynamics na prvi pogled ne izgleda kao ekološki automobil, već više kao visokosnažni supersportski model. Svi koji su bili uključeni u ovaj projekat, trudili su se da smanje sukob, na prvi pogled suprostavljene, tendencije: vrhunska vozna dinamika i čuveni minhenski sloga "Radost u vožnji" i na drugoj strani što manja potrošnja goriva i emisija CO2. BMW Vision EfficientDynamics pogoni trocilindrični turbodizel motor, potpomognut sa dva elektromotora. Maksimalna snaga celog sistema iznosi 356 konjskih snaga, a ukupni obrtni moment iznosi čak 800 Nm. Automobil pogone svi točkove, zahvaljujući elektromotorima: jedan je smešten napred, a drugi pozadi.

BMW Vision EfficientDynamics iz mesta do "stotke" sprinta za samo 4,8 sekunde, dok je maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. A, potrošnja? Prema medotici EU, u kombinovanom režimu vožnje, Vision EfficientDynamics troši samo 3,76 L/100 km, a emisija CO2 smanjena je ispod magične granice od 100 g/km. Za nisku potrošnju goriva i emisiju CO2, treba zahvaliti sistemu regeneracije energije kočenja, koji BMW naziva BER (Brake Energy Regeneration). Oba elektromotora napajaju se iz litijum-polimernih ćelija. BMW Vision EfficientDynamics sposoban je i da se pokreće smao na električni pogon, na udaljenost do 50 kilometara.

Iako je BMW objavio povlačenje iz Formule 1, Bavari ne oklevaju da koriste know-how iz ove kategorije motorsporta. Optimalizacijom aerodinamike, inženjeri su uspeli da ostvare otpor vazduha od samo 0,22. Kupe poseduje 2+2 konfiguraciju, ali pozadi se mogu smestiti samo mala deca ili prtljag. BMW navodi da su u unutrašnjosti korišćeni prirodni materijali, kao i da su vrata i krov izrađeni od polikarbinata.

Automagazin.rs