AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

General Motors - Usvojen plan restrukturalizacije

General Motors - Usvojen plan restrukturalizacije

Koncern General Motors predstavio je aktelizovan i proširen restrukturalizacioni plan. "Novi GM biće manji, više orjentisan na smanjenje potrošnje, a beležiće i manje troškove proizvodnje. Uz sve to, GM dobiće novog većinskog akcionara...

Kako prenosi agencija Bloomberg, novi najveći akvionar kompanije General Motors postaće sama američka vlada, koja kompaniji šalje pomoć od 15,4 milijarde dolara. izmena strukture akcionara proizilazi iz novog poslovnog plana, pri čemu je definisano da udeo vlade u vlasništvu kompanije mora biti veća od 50 %. Prema tvrdnjama Bloomberg-a, američka vlada kupiće više od 60 ilijardi akcija reorganizovanog GM-a. Ovakvim razvojem događaja, američka vlada se pridružuje nekim evropskim vladama i Kini, koje imaju sve veći udeo u automobilskim kompanijama. "Politička ekonomija je deo ekonomije SAD-a. Oni će sada kontrilisati veći deo automobilske kompanije, nego što kontroliše vlada Donje Saksonije u Volkswagenu ili francuske u Renaultu." - izjavio je Sean McAlinden, analitičar centra za istraživanje automobilske industrije, u mičigenskom Ann Arboru. Prema novom planu o restrukturalizaciji, General Motors svoju budućnost u SAD-u vidi u četiri marke: Chevrolet, Cadillac, Buick i GMC, koji u potpunosti pokrivaju sve segmente severnomaeričkog tržišta. Pored gašenja marke Pontiac, plan restrukturalizacije podrazmeva i racionalizaciju portfolia: pomenute četiri marke će, umesto 48 modela u 2008. godini, imati 34 modela u 2010. godini, za 29 % manje. Marka Pontiac će svoj tržišni život završiti krajem 2010. godine, a status marki Saab, Saturn i Hummer biće poznat do kraja ove godine. Racionalizacija obuhvata i smanjenje dilerske mreže: sa 6.246 prodajnih mesta u 2008. godini, do kraja 2010. godine biće aktivno 3.605 prodajnih mesta GM-a (smanjenje broja dilera za 42 %). Modeli koji će biti posebno značajni za budućnost GM-a na američkom tržištu, biće Chevrolety Camaro, Equinox, Cruze i Volt (u prodaju kreće krajem 2010. godine), Buick LaCrosse, GMC Terrain i Cadillac SRX, CTS Sport Wagon i CTS Coupe. Na ove modele biće usmeren marketing i potpuna potpora u okviru dilerske mreže. U planu restrukturalizacije stoji i plan o smanjenju proizvodnje. Ove godine, u 2. i 3. kvartalu, proizvodnja će biti smanjena za 190.000 automobila. Postepeno će doći i do smanjenja proizvodnih i montažnih linija, sa 47 na 34 u 2010. godini, i na 31 u 2012. godini. Biće smanjen i broj zaposlenih: u 2008. godini u GM-u je bilo zaposleno 61.000 ljudi, a 2010. godine broj zaposlenih biće oko 40.000 zaposlenih (-34 %), a 2011. godine broj zaposlenih kretaće se oko 38.000. U cilju smanjenja troškova proizvodnje, biće primenjen fleksibilan proizvodni pristup, koji omogućava proizvodnju više karoserijskih verzija na lednoj liniji, kao i proizvodnju modela sa različitim platformama. Troškovi razvoja kompanije GM, ove godine iznosiće 5,4 milijarde dolara, a u godinama 2010 i 2014, GM će investirati između 5,3 i 6,7 milijardi godišnje. Goran Sarić - Automagazin

Toyota na 56. Međunarodnom salonu automobila u Beogradu

Toyota na 56. Međunarodnom salonu automobila u Beogradu

Dolaskom modela Proace Max na tržište zaokružena je gama Toyota Professional koja sada može da odgovori na najrazličitije zahteve kupaca. Max je, kako mu sama oznaka sugeriše, najveći model u familiji Proace koja je temeljno obnovljena i proširena prošle jeseni..

BMW M5 Touring 2025
Slika nedelje