AutoMAGAZIN - Vesti

ma nemoj
Aladin logo
www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Kia Stinger stigao u Srbiju - cene poznate (FOTO)

Kia Stinger stigao u Srbiju - cene poznate (FOTO)

Kia Stinger, fastback sportska limuzina visokih performansi, verno sledi dizajn i inženjersku konstrukciju koncepta Kia GT iz 2011. godine, a radi se o najsnažnijem serijskom vozilu u istoriji ovog brenda...

Kia Stinger stigao u Srbiju - cene poznate (FOTO)

Stinger utelovljava duh istorijskih grand tourera – snažnih, elegantnih automobila, koji sa stilom prevoze vlasnike, pri visokim brzinama. U svakoj fazi razvoja inženjeri su se pobrinuli da je Stinger dizajniran i napravljen da bude pravi gran turismo. Novi model donosi izgled za kojim se okreću glave, dovoljno prostora za pet osoba i njihov prtljag, te stabilnu, bezbrižnu vožnju, izvanrednu upravljivost i pogon na zadnje točkove.


Od koncepta do serijske proizvodnje Kijin koncept GT je dobio ime ‘Stinger’ po uzoru na koncept GT4 Stinger, premijerno predstavljen na Salonu u Detroitu 2014. godine. Dok je automobil pravi GT ime Stinger podseća na brzinu i uzbuđenje – dve ključne karakteristike, koje možemo naći u ovom serijskom modelu.

Kia Stinger stigao u Srbiju - cene poznate (FOTO)

Tri motora: dizel 2,2 litra i benzinski 2,0 i 3,3 litra


Stinger će biti raspoloživ sa tri motora: ulaznica u Stingerov svet je dvolitarski turbo benzinski motor, a najsnažniji je 3,3-litarski twin-turbo V6, dok je onim štedljivijim kupcima namenjen 2,2-litarski turbodizel, koji će se prodavati samo u Evropi i Južnoj Koreji.


Stinger je rezultat Kijinog višegodišnjeg rada na području dizajna i razvoja. Šest godina nakon što je najstariji korejski proizvođač automobila samouvereno razotkrio koncept GT, Stinger je već krajem 2017. stigao na puteve širom Evrope.

Kia Stinger stigao u Srbiju - cene poznate (FOTO)

Dizajn


Put od koncepta do serijskog vozila nije jednostavan. Kijin dizajnerski centar u Frankfurtu - ujedno i mesto rođenja koncepta GT iz 2011. - najzaslužniji je za nastanak Stingera. Kao što je bio slučaj proteklih 11 godina i kod nastanka ovog modela glavnu reč imao je Peter Šrajer, vođa dizajna i predsednik korporacije Kia Motors, uz svoju desnu ruku, Gregorija Gijma, koji je vođa dizajna u Kia Motors Europe.


Gijom kaže, “Kia Stinger je pravi gran turismo, namenjen dugim vožnjama u kojima se uživa. Kod njega se ne radi o sirovoj snazi, ekstremnoj dinamičnosti ili brutalnom stajlingu, a sve to pod cenu luksuza, udobnosti i slave. Kia Stinger ne želi biti prvi u cilju – ovde se radi o putovanju. Radi se o strasti.”

Kia Stinger stigao u Srbiju - cene poznate (FOTO)

Od njegovog elegantnog prednjeg dela, preko rastućih bokova, sve do sportskog zadnjeg kraja, Stinger isijava izvanrednu samouverenost. Ključ njegove impozantne pojave na putu su njegove proporcije – dug poklopac motora i kratak prednji prepust (830 mm), produženi međuosovinski razmak (2.905 mm), što omogućava prostranu kabinu, te dug zadnji prepust (1.095 mm) sa snažnim, širokim ramenima. Stingerov stav, proporcije i vizuelna uravnoteženost su nastali u cilju pružanja elegancije i sportskosti, a ne zbog agresivnosti ili brutalnosti. Stinger je dug 4.830 mm, a širok 1.870 mm, što znači da je duži i širi od većine sportskih limuzina, što mu omogućava prostranu kabinu i pozamašan prtljažni prostor. Sa zapreminom prtljažnika od 406 litara (VDA) Stinger može primiti dve putne ili golf torbe, ili četiri do pet manjih torbi za kratka putovanja.

Kia Stinger stigao u Srbiju - cene poznate (FOTO)

Oblik vozila koji podseća na bocu Coca-Cole, naglašava vizuelnu snagu Stingerovih ramena i fastback siluete. Ostali sasvim korisni elemenati spoljašnjosti – prednje vazdušne zavese, rubovi blatobrana, gladak pokrov podvozja, te integrisan zadnji difuzor – pomažu kod aerodinamičke efikasnosti. Na zadnjem kraju smeštene su čak četiri metalne izduvne cevi. Kijina karakteristična prednja maska u obliku tigrovog nosa ponosno stoji između LED prednjih svetala.


Verzije GT-Line mogu se pohvaliti hromiranim rubovima motorne maske i donje maske za dovod zraka, kromiranim bočnim otvorima na braniku, kućištu bočnih ogledala i zadnjeg difuzora u crnoj sjajnoj boji. 2,0-litarska T-GDI verzija ima dvostruku izduvnu cev, a 18-inčni naplatci dopunjuju spoljašnjost GT-Line verziji.


Najbolje od najboljeg kod Stingera predstavlja GT verzija, koja takođe donosi crne hromirane dodatke i difuzor u crnoj sjajnoj boji, 19-inčne naplatke, LED farove, dvostruku izduvnu cev i Brembo kočnice sa crvenim čeljustima.

Kia Stinger stigao u Srbiju - cene poznate (FOTO)

Spoljašnjost gran turisma odlično dopunjuje ambijent u nisko postavljenoj kabini, sa dosta spuštenim vetrobranskim staklom i nešto više postavljenom armaturnom tablom na inače vodoravnoj podlozi. Središnja konzola podeljena je na dva dela: prekidači infotainmenta nalaze se ispod velikog displeja osetljivog n a dodir, dok su prekidači klima uređaja postavljeni još niže. Ispred vozača je debeli, kožom obloženi upravljač – GT-Line i GT verzije imaju na donjem delu „odrezan“ upravljač u obliku slova D i značku GT-Line ili GT. Polukružni merači donose kombinaciju analognih i digitalnih brojača. Veliki brojači zaokruženi su metalnim okvirima i ukrašeni crvenim šavovima. Kolor TFT ekran između merača prikazuje podatke o performansama – npr. G-sila u krivini i vreme kruga – pored pomoćnih informacija kao što su putni računar, vozačke postavke, navigacija i dijagnostika.

Kia Stinger stigao u Srbiju - cene poznate (FOTO)

Okrugli vazdušni otvori, za koje su dizajneri našli inspiraciju u vazduhoplovstvu, pojavljuju se napred i pozadi, dok hrom sa uzorkom satena zaokružuje celu kabinu. To stvara osećaj ugodnog i intimnog prostora. Dug međuosovinski razmak, četvorovratna karoserija i fastback silueta omogućavaju velikodušan prostor za noge za sve putnike, a nizak položaj sedenja garantuje dovoljno prostora za glave svih putnika. U svom najnižem položaju vozač sedi tek 180 mm iznad puta – 45 mm niže nego u limuzini Optima – što pruža pravi trkački položaj sedenja.

Kia Stinger stigao u Srbiju - cene poznate (FOTO)

Stingerova luksuzna sedišta mogu biti presvučena crnom ili smeđom veštačkom kožom, sa opcionalnom pravom kožom u dve boje. GT-Line verzije standardno nude crno kožno tapaciranje sa sivim šavovima, dok GT verzije dolaze sa mekom crnom ekološkom Nappa kožom. Kod GT Line i GT verzije na raspolaganju su i 2 paketa boja (sivi i crveni), sa dvobojnom kombinacijom (crno-siva ili crno-crvena) tapaciranja sedišta, naslona za glavu i vrata.


Stingerovi nasloni za glavu mogu imati ušiven logotip GT-Line ili GT. Kako bi pružili optimalan komfor GT verzije nude vozačevo sedište sa bočnom potporom za leđa u lumbalnom predelu, koja je podesiva u 4 smera. Uz doplatu se nudi široki panoramski krovni prozor, koji nudeći više prirodnog svetla i poboljšavanjem pogleda svim putnicima upotpunjuje ambijent u kabini. GT-Line i GT verzije standardno nude crne obloge neba i bočne pragove od nerđajućeg čelika.


Kupci Stingera mogu birati između 9 metalik i bisernih boja karoserije.


PR

Zvaničan početak prodaje novog BMW X4 u Srbiji

Zvaničan početak prodaje novog BMW X4 u Srbiji

Najnoviji BMW model donosi sve osobine X modela sa sportsko elegantnim izgledom kupea i izuzetnim performansama, ujedno pružajući zadivljujući komfor. Novi model je 81 mm duži od prethodnog i 37 mm širi, a takođe je i 3 mm niži...

123456. . .1385
Audi Q8
Slika nedelje