AutoMAGAZIN - Vesti

ma nemoj
Aladin logo
www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Autonomni, umreženi i elektrifikovani: Bosch utire put u transportnom saobraćaju

Autonomni, umreženi i elektrifikovani: Bosch utire put u transportnom saobraćaju

Smanjenje troškova, unapređenje lanca distribucije i lakši život vozača: sa tehnologijom za autonomnu vožnju, umrežavanje i elektrifikaciju komercijalnih vozila, Bosch povećava efikasnost i bezbednost u logistici...

Autonomni, umreženi i elektrifikovani: Bosch utire put u transportnom saobraćaju

Na 67. po redu sajmu „IAA Komercijalna vozila“ u Hanoveru, dobavljač tehnologija i usluga prezentuje svoje inovacije za budućnost transportnog saobraćaja. Bosch možete pronaći na štandu A01 u hali 16.


Nove umrežene usluge čine život jednostavnijim za vozače kamiona i logističke specijaliste


Platforma za umrežavanje za usluge zasnovane na cloud-u: Bosch koristi novu platformu za umrežavanje kako se bi povezala komercijalna vozila tokom svog radnog veka, omogućavajući tehničku osnovu za usluge zasnovane na cloud-u, kao npr. preventivna dijagnostika i programska bežična ažuriranja. Platforma ima dve glavne komponente: osnovni programski modul je bezbedni komunikacioni interfejs između vozila, cloud-a i usluga, dok modul za upravljanje podacima omogućava proizvođačima komercijalnih vozila i upravnicima voznih parkova da organizuju podatke vozila, analiziraju ih i omoguće stalno ažuriranje programa u vozilu.

 

Preventivna dijagnostika: Kvar na vozilu je obično neplaniran i, posebno u slučaju komercijalnih vozila, često rezultuje značajnom štetom. Preventivna dijagnostika kompanije Bosch registruje i procenjuje komponente vozila i stanje sistema i konstantno šalje izveštaje na cloud. Na osnovu tih podataka, greške često mogu da se predvide i reše na vreme. Ovo smanjuje troškove održavanja i popravki za komercijalna vozila, a smanjenjem broja kvarova povećava se njihova dostupnost.


Elektronski horizont: U budućnosti, elektronski horizont kompanije Bosch će postati pametniji sa svakim putovanjem. Ova usluga je zasnovana na mapama visoke rezolucije sa topografskim podacima za planiranu rutu. Sistem upravljanja motorom i transmisijom uzimaju ove podatke u obzir kako bi se napravila najefikasnija moguća strategija vožnje i dodatno smanjila potrošnja goriva. Elektronski horizont je dostupan već nekoliko godina, ali Bosch sad planira da ga unapredi. Ubuduće, funkcija će odrediti da li informacija skladištena na mapi odgovara realnim uslovima na putu. Na primer, ukoliko kamera na vozilu detektuje znak za ograničenje brzine na putu na kome piše 30 km/h, dok na mapi stoji 50 km/h, navigacioni sistem kamiona će zapamtiti novu brzinu. U budućnosti, ove
informacije će biti deljene sa ostalim kamionima putem cloud-a. Pametni elektronski horizont je predviđen za početak proizvodnje u prvom delu 2019. godine.


Praćenje transporta: Gde je roba i šta se sa njom dešava? Ovo su pitanja koja postavljaju i logistički specijalisti i kupci. „Transport Data Logger“ kompanije Bosch obezbeđuje odgovore i čini transparentnim lanac nabavke robe. Veličine oko 10 kvadratnih centimetara, mala kutija sa ugrađenim senzorima prati transport osetljive robe i meri temperaturu, vlažnost, nagib i dešavanja prilikom transporta. Izmerene vrednosti se prikazuju i dokumentuju u aplikaciji na pametnom telefonu ili tabletu. Ukoliko je određena vrednost prevelika, aplikacija alarmira i potencijalna šteta na robi može biti ranije otkrivena i pripisana osobi koja ju je izazvala.


Centralna kontrolna jedinica: Centralna kontrolna jedinica kontroliše razmenu podataka između elektronskih upravljačkih jedinica u kamionu i spoljnog sveta širom svih BUS sistema i predstavlja centralni komunikacioni čvor za umrežena komercijalna vozila. Moderna transmisija i tehnologije enkripcije čine razmenu podataka posebno bezbednom. Oni sprečavaju nezakonit pristup mreži vozila korišćenjem „firewalls“-a ili sistema za detekciju upada razvijen od strane Bosch podružnica ETAS i ESCRYPT.


Digitalni retrovizori i ekrani unapređuju iskustvo vožnje i povećavaju
bezbednost


Digitalni retrovizori: Digitalna kamere razvijene od strane kompanije Bosch i Mekra Lang za korišćenje umesto retrovizora će ući u proizvodnju 2019. godine. Oni će zameniti dva velika retrovizora na spoljašnjosti kabine vozila sa video senzorima, što će smanjiti težinu vozila i potrošnju goriva za 2 procenta. Slike sa kamera će biti prikazane u realnom vremenu na ekranima visoke rezolucije u kabini vozila. Sistem prilagođava prikaz ekrana u skladu sa situacijom: dugačak pogled na autoput, veliki ugao prikaza u gradskom saobraćaju i visok kontrast  prilikom noćne vožnje. Zahvaljujući EasyFit sistemu kamera kompanije Bosch, postojeće flote kamiona će biti nadograđene digitalnim retrovizorima. Ovaj sistem je zasnovan na četiri kamere izuzetno velikog ugla gledanja i prikazom od 360 stepeni oko vozila.

Autonomni, umreženi i elektrifikovani: Bosch utire put u transportnom saobraćaju

Digitalna instrument tabla: Kako bi se omogućio lakši i neometan rad uvek proširujuće umreženosti, asistencije vozaču i infotejment funkcija u kamionima, Bosch donosi digitalnu instrument tablu u kabinu. Kao dodatak konvencionalnim pokazivačima, digitalni ekran će prikazivati funkcionalne informacije, grafike planiranja rute i slike kamere za vožnju unazad ili uređaja za noćnu vožnju, koji će biti prioritetni u zavisnosti od situacije. Vozačima će uvek biti prikazane upravo one informacije koje su im u tom trenutku potrebne, što smanjuje kompleksnost i dozvoljava veće fokusiranje na put.


Sistemi za asistenciju vozaču povećavaju doživljaj vožnje i unapređuju bezbednost komercijalnih vozila


Migavci: Posebno u centru grada, vozači kamiona moraju držati pogled na saobraćaju, semaforima i znakovima pored puta, i sve to dok paze na pešake i bicikliste. U budućnosti, Bosch migavci će im pomagati prilikom skretanja u kompleksnim situacijama. Radar senzori će detektovati pešaka ili biciklistu u momentu i upozoriti vozača kamiona na moguć sudar, omogućavajući im da blagovremeno zakoče i izbegnu prepreku.


Prepoznavanje mrtvog ugla: Bez obzira da li je u pitanju grad ili autoput, često je teško vozačima komercijalnih vozila da sagledaju predele oko i dijagonalno od njih. Prepoznavanje mrtvog ugla vrše senzori praćenjem predela u kritičnim uglovima vozila kako bi detektovali ostale učesnike u saobraćaju i upozorili vozača. Ova funkcija takođe upozorava vozača na moguću nezgodu prilikom promene kolovozne trake.


Preventivno naglo kočenje: Sistemi za automatsko naglo kočenje za komercijalna vozila su obavezna širom Evrope od jeseni 2015. godine za sve kamione za teretom preko 8 tona. Rešenje kompanije Bosch koristi kombinaciju višenamesnke kamere i radara, oba instalirana na prednji deo kamiona. Radar detektuje objekat ispred vozila i određuje brzinu kretanja kao i njegov položaj u odnosu na vozilo. Ukoliko postoji rizik od sudara, sistem upozorava vozača. Ukoliko vozač ne reaguje, sistem automatski pokreće naglo kočenje. Pomoć pri promeni trake: Ovaj sistem koristi podatke od kamere kako bi bio siguran da kamion nesvesno napušta kolovoznu traku. Sistem upozorava vozača da su u opasnosti od izlaska iz kolovozne trake, na primer, vibrirajući upravljačem.


Pomoć pri promeni kolovozne trake drži vozilo unutar trake čineći precizne upravljačke intervencije.


Bosch upravljački sistemi za komercijalna vozila pokazuju ka napred Servotwin: Bosch Servotwin elektrohidraulični sistem upravljanja povećava efikasnost i udobnost komercijalnih vozila. On nudi podršku pri upravljanju i troši manje goriva od običnog hidrauličnog upravljanja. Zahvaljujući eletronskom interfejsu, upravljački sistem je istovremeno osnova za funkcije asistencije vozaču, kao što su pomoć pri promeni kolovozne trake ili kompezacija položaja upravljača zbog bočnog vetra. Ovaj upravljački sistem ima širok spektar primene, uključjući i autonomni kamion Mercedes-Benz Actros.


Zadnje-osovinsko upravljanje: Sistem električnog upravljanja zadnje osovine (eRAS) dozvoljava komercijalnim vozilima sa tri ili više osovina upravljanje prednjim i zadnjim osovinama. Ovo smanjuje radijus skretanja i smanjuje potrošnju pneumatika. U zavisnosti od ugla upravljanja prednje osovine, putem CAN bus-a, upravljački sistem određuje optimalni ugao upravljanja za zadnju osovinu. Nakon skretanja, sistem takođe preuzima zadatak ispravljanja točkova. Samo kada se vozilom upravlja putem obe osovine eRAS troši energiju. Bosch elektrifikuje komercijalna vozila


Kargo tricikl sa 48-voltnim pogonskim sistemom: Laka električna vozila na dva, tri ili četiri točka igraju sve značajniju ulogu u brzoj i fleksibilnoj isporuci robe u gradu.


Bosch 48-voltni pogonski sistem se koristi za pokretanje kargo tricikala, koji koriste usluge isporuke pisama i paketa na kućni prag, u urbanim sredinama. E-kargo bicikla: Električne kargo bicikle munjevito preuzimaju gradove i čine isporuku hrane i malih paketa brzim i fleksibilnim. Bosch „Performacne Line“ pogonski sistem za električne bicikle pokreće kargo bicikle sa maksimalnim obrtnim momentom od 63 Nm, omogućavajući snažan start, čak i u brdovitim predelima grada. Sa drugom baterijom i u pogodnim uslovima, ove bicikle mogu preći i do 180 km – čak i natovarene. Nyon – ugrađeni računar – pronalazi najbržu rutu isporuke, a takođe i prikazuje vozaču trenutno vreme, brzinu, preporučenu promenu brzine, radni opseg, distancu i trenutnu napunjenost baterije.

Električna osovina prikolice: Sa električnom osovinom za prikolicu energija se više ne gubi prilikom kočenja, već se čuva u bateriji visokog napona gde se može ponovo iskoristiti za različite primene, kao npr. upravljanje klima uređanjem za prikolice ili pomoć prilikom pokretanja građevinske mašine. U poređenju sa konvencionalnim dizel pogonskim sistemom za prikolice, električna osovina može sačuvati do 9.000 litara godišnje. One takođe olakšavaju daljinsko upravljanje na daljinu, na primer unutar prostorija transportne kompanije ili luke. Kako bi ovo implementirali, Bosch isporučuje isprobane i ispitane delove koji su kompaktni i spremni za upotrebu, kao npr. inverter, pomoćni ECU i elektronsku upravljačku jedinicu vozila. Odvojeni alternator motora je dostupan za ugradnju kao kompaktna električna mašina – rotor, stator i resolver (senzor položaja rotora) – koja može biti ugrađena u osovinu. Upravljanje temperaturom kod električnih vozila: Bosch koristi pametno upravljanje temperaturom kako bi povećao radni opseg električnih vozila za 25 procenata, selektivnom distribucijom temperature u bateriji povećavajući njenu efikasnost. Bosch sistem upravljanja temperaturom takođe omogućava upravljanje svake komponente pogonskog sistema unutar optimalnog opsega temperature i sistem uvek usmerava toplotu i hladnoću u kabinu vozila, ukoliko je potrebno.


Bosch čini pogonski sistem komercijalnih vozila još efikasnijim


Tretman izduvnih gasova: AdBlue sistem ubrizgavanja u kombinaciji sa selektivnom katalitičkom redukcijom (SCR) katalizatora omogućava sveobuhvatne tretmane izduvnih gasova. Ovo igra glavnu ulogu u obezbeđivanju da komercijalna vozila ostanu u okviru dozvoljenih granica emisija izduvnih gasova. Denoxtronic 2.2 evo sistem doziranja nudi fleksibilne opcije konfigurisanja i brzu otplatu putem uštede goriva. Za laka komercijalna vozila, Bosch nudi posebno kompaktnu verziju, Denoxtronic 6-5. 6HD verzija, sa stopom doziranja do 15 kg/h je posebno pogodna za motore velikih radnih zapremina kod teških komercijalnih vozila.


Modularni common-rail sistem: Modularni common-rail sistem ubrizgavanja (CRSN) za komercijalna vozila i primene van autoputa obezbeđuje efikasno snabdevanje gorivom kod dizel motora. Može biti korišćen u raznim konfiguracijama sastavljanja komponenti do 8 cilindara i izlaznom snagom do 850 kW. U zavisnosti od segmenta i tržišta, sistem može trajati do 1,6 miliona kilometara u radu van autoputa ili 15.000 sati. U poređenju sa konvencionalnim sistemima, može smanjiti potrošnju goriva za 1 procenat – kod teških kamiona, što odgovara uštedi od 450 litara dizela za godinu dana. Ovaj sistem je razvijen i za elektrifikaciju pogonskog sistema.


Baseline common-rail sistem: Baseline common-rail sistemi, sa pritiskom do 2.000 bara za srednje i teške kamione, kao i za primenu van autoputa, su savršeno prilagođeni za potrebe rastućih tržišta. Između ostalog, sistem uključuje širok asortiman proizvoda poput pumpi visokog pritiska koje se podmazuju uljem i "Baseline" injektora, standardizovanih komponenti sa sistemskom integracijom, kalibracijom i validacijom za brze i efikasne nove primene.


Varijabilne uljne pumpe: Postojeće uljne pumpe rade pri stalnom pritisku ulja kako bi obezbedile podmazivanje motora i hlađenje klipova u svakom trenutku. Novo Bosch rešenje za komercijalna vozila može prilagoditi radnu zapreminu pumpe, kako bi se dobavljala tačna količina ulja u svakoj situaciji. Kao rezultat toga, zahteva manje obrtnog momenta kod određenih faza rada, a samim tim i troši do 1 procenat manje goriva. Varijabilne uljne pumpe su zasnovane na principu krilne pumpe i dostupne su u tri različita dizajna: sa uljnom posudom, u kompaktnom prednjem dizajnu i kao element gornje zaštite motora.


Sistemi na prirodni gas: Predviđanja na globalnom tržištu prikazuju duple cifrestope rasta kod vozila na prirodni gas, pretežno zahvaljujući njihovoj niskoj emisiji ugljen dioksida i čestica u poređenju na tečna goriva, kao i činjenica da ova vozila rade dosta tiše. Bosch portfolio uključuje elektronsku upravljačku jedinicu, komponente za ubrizgavanje goriva i upravljanje vazduhom, kao i nekolicinu senzora. Ove komponente su snažne i kompaktne, i bile su isprobane i ispitane na terenu tokom višegodišnjeg ispitivanja.


Bosch pretvara putnički prostor autobusa u centre zabave


Serije vagona zabave: Nova serija Bosch vagona zabave donose modelnu multimediju i umrežene tehnologije u segment autobusa. Sve komponente sistema, kao npr. ekrani visoke rezolucije i centralna glavna jedinica, su povezane putem Eterneta AVB. AVB predstavlja audio/video povezivanje – prenos tehnologije koja omogućava neometano i sinhronizovano audio-video renderovanje u automobilskom segmentu, čak i za filmove u visokoj definiciji. Vagonska glavna jedinica: Centralna glavna jedinica vagona omogućava vozaču autobusa da vidi sve važne informacije, dok mu ekran osetljiv na dodir omogućava kontrolu ugrađene navigacione mape i sistema zabave u putničkom delu, a „mySPIN“ integracija pametnog telefona omogućava pristup aplikacijama. Sve funkcije takođe mogu biti kontrolisane glasom, a pozivi mogu biti obavljani koristeći ugrađeni „hands-free“ uređaj.


PR

Zimska servisna akcija u Hondi

Zimska servisna akcija u Hondi

Tradicionalna Honda zimska servisna akcija, koja vozačima Honda modela obezbeđuje mnogobrojne pogodnosti kada je reč o održavanju i opremanju vozila počela je 01. novembra i trajaće do 31.marta 2019. godine...

123456. . .1390
Novi BMW serije 3 (G20)
Slika nedelje