AutoMAGAZIN - Vesti

ma nemoj
Aladin logo
www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Bosch i Daimler: kalifornijska metropola postaje prvi grad u kome će se testirati autonomna vožnja

Bosch i Daimler: kalifornijska metropola postaje prvi grad u kome će se testirati autonomna vožnja

Bosch i Daimler ubrzano rade na razvoju potpuno autonomne vožnje (SAE nivo 4/5) u gradu i diktiraju tempo. Partneri su izabrali Kaliforniju kao probnu lokaciju za izvođenje prvih testiranja...

U drugoj polovini 2019. godine Bosch i Daimler ponudiće klijentima taksi usluge autonomnih vozila na izabranim pravcima u kalifornijskoj metropoli. Planira se da Daimler Mobility Services upravlja ovom test flotom i uslugom u oblasti mobilnosti na bazi aplikacije. Pilot projekat će pokazati kako se usluge u oblasti mobilnosti kao što su deljenje automobila (car2go), deljenje vožnje (mytaxi) i multimodalne platforme (moovel) mogu pametno povezati u cilju oblikovanja budućnosti mobilnosti. Partneri su izabrali američku tehnološku kompaniju Nvidia za dobavljača platforme za veštačku inteligenciju kao dela svoje mreže upravljačkih jedinica.


Kada je u pitanju zajednički razvoj sistema vožnje za potpuno autonomna vozila, Bosch i Daimler se oslanjaju na višedecenijsko stručno iskustvo u automobilskoj industriji koje im omogućava predstavljanje sveobuhvatnih i bezbednih inovacija na tržištu. Obe kompanije vodi zajednička filozofija: „Presudni faktor je predstavljanje bezbednog, sveobuhvatnog sistema na koji se možemo osloniti“, kaže dr Majkl Hafner, rukovodilac sektora Automated Driving u kompaniji Daimler AG. „Bezbednost je prioritet i predstavlja stalnu temu svih aspekata i faza razvoja na našem putu ka početku serijske proizvodnje. Temeljnost je uvek važnija od brzine.“

 

„Razvoj autonomne vožnje do nivoa na kome će biti omogućena serijska proizvodnja liči na desetoboj“, kaže dr Štefan Henle, viši potpredsednik poslovne jedinice Automated Driving u kompaniji Robert Bosch GmbH. „Nije dovoljno biti dobar u jednoj ili dve oblasti. Neophodno je ovladati svim disciplinama, kao što smo to mi učinili. Tek tada možemo uspeti da predstavimo autonomnu vožnju na putevima i u gradovima na bezbedan način.“


Procena podataka sa senzora u milisekundi


Presudan faktor za potpuno autonomnu vožnju u gradskoj sredini jeste pouzdano prepoznavanje okruženja vozila pomoću različitih senzora. Analiziranje i tumačenje niza podataka koji pristižu i njihovo pretvaranje u komande za vožnju u veoma kratkom vremenskom periodu zahteva ogromnu računarsku snagu – potpuno autonomno vozilo biće mobilni super računar. U isto vreme, potpuno autonomna vožnja u gradovima zahteva prilagodljivu, sveobuhvatnu arhitekturu sistema i funkcionalnu bezbednost na najvišem nivou. Da bi se postigao takav nivo bezbednosti, različite elektronske upravljačke jedinice paralelno obavljajuneophodne računarske operacije. To znači da je sistemu omogućen trenutan pristup tim rezultatima paralelnog računanja kad god je to neophodno. Kompanije Bosch i Daimler se za svoj sistem vožnje oslanjaju na mrežu upravljačkih jedinica koja se sastoji od nekoliko pojedinačnih kontrolnih jedinica.


Američka tehnološka kompanija Nvidia obezbeđuje platformu koja može da radi pomoću algoritama veštačke inteligencije (AI) za kretanje vozila kompanija Bosch i Daimler. Mreža upravljačkih jedinica objedinjuje podatke iz svih senzora sa radarskom, video, lidarskom i ultrazvučnom tehnologijom (fuzija senzorskih podataka), procenjuje ih tokom nekoliko milisekundi i planira kretanje vozila.


Sve u svemu, mreža upravljačkih jedinica ima računarski kapacitet od nekoliko stotina triliona operacija u sekundi. Isto toliko je nekoliko vozila S klase zajedno moglo da dostigne pre samo nekoliko godina.


Metropola Kalifornije biće prvi grad u kome će biti testirana autonomna
flota


Mreža upravljačkih jedinica takođe će se koristiti u vozilima flote koja će Daimler i Bosch izvesti na puteve Kalifornije u drugoj polovini 2019. I ne samo to: obe partnerske kompanije će svojim klijentima ponuditi autonomnu taksi uslugu na odabranim pravcima u gradu koji se nalazi u zalivu San Francisko u Silicijumskoj dolini. Ovakva vrsta testa omogućiće informacije o tome kako se potpuno autonomna vozila mogu integrisati u multimodalnu transportnu mrežu. Mnogi gradovi suočeni su sa brojnim izazovima koji sve više opterećuju postojeći sistem prevoza. Test će pokazati kako bi ova nova tehnologija mogla da bude rešenje za te izazove.


Vožnja bez vozača čini mobilnost u gradovima još atraktivnijom


Cilj saradnje kompanija Bosch i Daimler na razvoju potpuno autonomne vožnje u gradskim sredinama, koja je počela u aprilu 2017. godine, jeste da se unapredi ok gradskog saobraćaja, poveća bezbednost na putu i obezbedi važne komponente za funkcionisanje saobraćaja u budućnosti. Između ostalog, tehnologija će unaprediti atraktivnost deljenja automobila. Osim toga, ona će omogućiti ljudima da na najbolji mogući način iskoriste vreme koje provode u
vozilu, a otvoriće i nove mogućnosti u oblasti mobilnosti za ljude bez vozačke
dozvole.


Vozilo dolazi do vozača, a ne vozač do vozila. U okviru određenog gradskog područja, korisnici će moći da naruče automobil za deljenje vožnje ili vozilo koje dolazi do njih bez vozača. U okviru projekta kombinuju se sveobuhvatna stručnost u oblasti luksuznih vozila i mobilnosti jednog od vodećih svetskih proizvođača i stručnost u oblasti sistema i hardvera jednog od najvećih dobavljača na svetu. Cilj novonastale sinergije jeste da ova tehnologija bude spremna za proizvodnju što je pre moguće.


Zaposleni u kompanijama Bosch i Daimler u zajedničkom radnom prostoru

 

Zaposleni u kompanijama Bosch i Daimler zajedno rade u timovima u dva regiona: u širem području Štutgarta u Nemačkoj i u okolini Sanivejla u Silikonskoj dolini, južno od San Franciska u SAD. Zaposleni u obe kompanije dele isti radni prostor. Na taj način je omogućena brza komunikacija u svim oblastima rada kao i brže donošenje odluka. Oni istovremeno imaju pristup kompletnim praktičnim znanjima i iskustvima svojih kolega u matičnim kompanijama. Partneri podjednako finansiraju razvojne aktivnosti.


Osoblje koje sarađuje zajedno razvija koncepte i algoritme za potpuno autonoman sistem vožnje. Zadatak kompanije Daimler jeste da uklopi sistem i način vožnje u automobil. Zbog toga kompanija obezbeđuje neophodna razvojna vozila, objekte za testiranje, a kasnije i vozila za test flotu. Kompanija Bosch zadužena je za komponente (senzore, aktuatore i upravljačke jedinice) određene tokom razvojnih aktivnosti. Partneri koriste svoje laboratorije i opremu za izvođenje testova, kao i test staze u Imendigenu i Boksbergu. Osim toga, Mercedes-Benz od 2014. godine ima odobrenje da testira autonomna vozila u oblasti Sanivejla/Kalifornije. Kompanija takođe ima uporedno odobrenje za oblast Zindelfingena/Beblingena od 2016. Bosch je bio prvi dobavljač u automobilskoj
industriji koji je testirao autonomnu vožnju na javnim putevima u Nemačkoj i SAD početkom 2013. godine.


PR

Zvaničan početak prodaje novog BMW X4 u Srbiji

Zvaničan početak prodaje novog BMW X4 u Srbiji

Najnoviji BMW model donosi sve osobine X modela sa sportsko elegantnim izgledom kupea i izuzetnim performansama, ujedno pružajući zadivljujući komfor. Novi model je 81 mm duži od prethodnog i 37 mm širi, a takođe je i 3 mm niži...

123456. . .1385
Audi Q8
Slika nedelje