AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Kako je nova Opel Astra smršala 200 kilograma?

Kako je nova Opel Astra smršala 200 kilograma?

Nova generacija popularnog Opelovog modela Astra je predstavljena. Nova Astra može se pohvaliti atraktivnim dizajnerskim linijama, kompaktnim izgledom, ali i naprednom tehnikom. U zavisnosti od verzije, nova Astra je lakša od prethodne od 120 do 200 kilograma...

Kako je nova Opel Astra smršala 200 kilograma?

Nova Opel Astra je "smršala", kako bi uspela se ravnopravno nosi u borbi sa konkurencijom. Time je značajno i smanjena emisija CO2, što je posebno važno u zemljama u kojima su izdvajanja za porez značajno uslovljena ovim faktorom. Ništa se ne brinite, uskoro će to stići i kod nas.

Veliki udeo u smanjenju mase nove Astre ima nova platforma, koja je jača i lakša. Samo "gola" šasija automobila i podloga vozila, teže 280 kilograma, što je za 77 kilograma manje nego na prethodnoj generaciji.

Na oslanjanju je ostvarena ušteda od 50 kilograma. Opel je odlučio da podlogu automobila dizajnira tako, da za smanjenje aerodinamičkog otpora nema potrebe da se montiraju dodatne plastike i paneli. Time su smanjeni i troškovi, konačna cena vozila, ali i servis, jer je pristup delovima značajno olakšan. 10 kilograma su lakša i prednja sedišta pojedinačno.

Pošto je Astra lakša, inženjeri su dobili mogućnost da montiraju i manje kočnice, kao i lakše točkove. Тоčkovi su lakši za 11,5 kilograma (u baznoj verziji), a kočioni elementi su lakši za 10 kilograma. Iz Opela nas uveravaju, da nova Astra koči značajno bolje nego prethodnik.

Kako je nova Opel Astra smršala 200 kilograma?

Velika ušteda u masi, zabeležena je na motorima. Najveću zaslugu za to ima prelazak na aluminijumske blokove motora, čime je ostvarena ušteda od 10 kilograma. Za 4,5 kilograma je lakši izduvni sistem, a 10 kg je ušteda na menjaču i sistemu prenosa momenta na točkove.

Motori i menjači imaju manje gubitke. Opel tvrdi, da je Astra opremljena trocilindarskim 1.0 Turbo motorom i menjačem Easytronic 3.0 u kombinovanom režimu vožnje troši 4,2 l/100 km i emituje 96 g/km CO2, što je najbolja vrednost za "nehibridni" automobil u ovom segmentu.

Kako je nova Opel Astra smršala 200 kilograma?

Ovo su lepe vesti, kojima će se sigurno hvaliti novi vlasnici nove Astre, jer upravo je prethodna generacija Opel Astre važila za najteži automobil u C segmentu.

Automagazin.rs

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Kuda ide BMW? Model koji nam najbolje pokazuje u kojem smeru će minhenski proizvođač u budućnosti ići, jeste upravo SUV iX. On je raskošan, futuristički, provokativan, megalomanski i ispunjen najnovijim tehnologijama. Ništa drugo nismo ni očekivali...

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Protekle sedmice imali smo priliku da na srpskim putevima isprobamo Mazdu CX-60, prvi model ovog japanskog proizvođača, koji otvoreno grabi u premium segment. I još po nečemu je prvi -  radi se o prvom automobilu Mazde, koji na naše tržište dolazi u plug-in hibridnoj verziji...

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Popularni korejski crossover na tržištu se nalazi od 2019. godine. Posle tri godine egzistencije na tržištu, u julu prošle godine nam je stigla njegova unapređena verzija, koju smo isprobali na srpskim putevima...

123456. . .36
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje