AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Vozili smo: Mercedes-Benz E 250 CDI Cabrio

Vozili smo: Mercedes-Benz E 250 CDI Cabrio

Porodica Mercedesa više srednje klase je na okupu. Posle karoserijskih verzija sedan, coupe i karavan, Mercedes-Benz je predstavio i najatraktivniju kabriolet verziju. Ovaj Mercedes izgleda veoma dobro, i ne stidi se da to pokaže na svakom koraku. Obožava da se skine do pojasa i prošeta svoje atletsko telo, mameći poglede prokaznika...

Novi E Cabriolet je naslednik druge generacije modela CLK, i razvijen je na bazi modela E Coupe. Kabriolet model u ovoj seriji se proizvodio poslednji put kao predstavnik danas legendarne serije W124, od 1991. do 1997. godine (kodna oznaka modela A124). Tradicionalisti mogu odahnuti, jer je klasičan platneni krov instaliran i u novu generaciju. Mercedes-Benz E Cabriolet neće nikoga iznenaditi svojim dizajnom, koji je izveden iz kupe, odnosno sedan verzije. Najveća razlika u odnosu na kupe verziju je sklopivi krov, koji odlično odgovara stilu luksuznog kabrioleta.

Vozili smo: Mercedes-Benz E 250 CDI Cabrio

Osnovne dimenzije nisu se promenila u odnosu na kupe verziju. Kabriolet j 4.698 mm dugačak, 1.786 mm širok i 1.398 mm visok. Karoserija modela Mercedes-Benz E Cabrio može se pohvaliti veoma niskim aerodinamičkim otporom vazduha od 0,28. Ram prednjeg stakla ima specijalna ojačanja, a umesto B stubova, tu su specijalna ojačanja izrađena od čelika visokog stepena tvrdoće. Kada smo kod bezbednosti, recimo i to da je su u zadnje naslone za glavu ugrađeni specijalni roll-barovi, koji se automatski aktiviraju u sitacijama, kada je to potrebno. Platneni krov se otvara ili zatvara za samo 20 sekundi, a to je moguće uraditi pri brzinama do 40 km/h.

Vozili smo: Mercedes-Benz E 250 CDI Cabrio

Pre nego što je zauzeo odgovarajući položaj za volanom, Vladan Petrović, višestruki državni reli šampion i naš test vozač, osvrnuo se na izgled ovog atraktivnog automobila. "Što se dizajna tiče, mislim da je ovo jedan od najlepših Mercedesa današnjice. Kupe izgleda kompaktnije, ali nemačkim dizajnerima treba odati priznanje, jer i kada spustimo krov, ne narušava se celovitost i kompaktna celina kabrioleta, što delimično možemo zahvaliti i nepostojanju B stubova. Nema "suvišnih" delova, koji izgledaju nezgrapno, ili se ne uklapaju u celinu. Sve je na svom mestu i vešto uklopljeno, a kada spustimo krov i bočne prozore, do izražaja dolazi sjajna silueta automobila. Prednja maska hladnjaka, sa velikom zvezdom u centralnom delu, automobilu daje dozu agresivnosti, a profil automobila ističe njegovu sportsku "notu". Ukupnom sportsko-elegantnom utisku doprinose atraktivne felne, kao i LED dnevna svetla u prednjem braniku, koja su postala prepoznatljiv detalj na E klasi." - izajvio je Vladan Petrović.

Vozili smo: Mercedes-Benz E 250 CDI Cabrio

Enterijer je "prekoriran" iz kupe verzije. U novom E Cabrio, imali smo osećaj da sedimo niže, zbog visoko postavljenih ogromnih retrovizora. Odmah kada sednete u automobil primetićete velike retrovizore, koji istina pružaju odličnu preglednost. Volan je ergonomski oblikovan, a menjač stoji na idealnoj poziciji i bez obzira na položaj sedenja uvek je na dohvat ruke. "Sedišta su za pohvalu, što sam od Mercedesa i očekivao. Idealan položaj za volanom svako će lako pronaći, jer su mogućnosti podešavanja volana i sedišta velike. Volan je nešto većih dimenzija, ali materijali su izvrsnog kvaliteta, u šta se možemo uveriti vizuelno, ali i dodirom. To se odnosi i na kompletnu instrumen tablu, koja je lako čitljiva, a komande su ergonomski postavljene. Mercedes nema tako atraktivanan "kokpit" kao Audi ili BMW, ali zato kvalitet korišćenih materijala i ergonomija predstavljaju sami vrh u segmentu." ističe Petrović.

Vozili smo: Mercedes-Benz E 250 CDI Cabrio

Komfor na zadnjim sedištima je, takođe veoma dobar. Mercedes-Benz E Cabrio, na zadnjim sedištima može prevesti dve odrasle osobe, ali na dugim putovanjima, putnicima koji sede na zandjim sedištima može zasmetati nešto niži krov i ograničen prostor za kolena. Zapremina prtljažnika iznosi 300, odnosno 390 litara, u zavisnosti od toga da li je krov sušten, ili nije.

Za novi Mercedes-Benz E Cabrio, stuttgartska kompanija razvila je potpuno novi sistem za zaštitu putnika na zadnjim sedištima od turbulencije. Sistem je nazvan AirCap, a instaliran je u sami vrh vetrobranskog stakla. Gornji deo kičmenog stuba putnika koji sede na prednjim sedištima i u modelu E Cabrio greje sistem AirScarf, ali potpuna novina je aerodinamički detalj nazvan AirCap, koji igra važnu ulogu u zaštiti putnika na zadnjim sedištima, od turbulentnog vazduha. Nova komponenta instalirana je u vrh prednjeg vetrobranskog stakla, koja će imati isti efekat, kao kada bi čeono staklo bilo za 6 cm više. Bez ovog sistema, vazduh bi prelazio preko ivice prednjeg stakla, i između prednjih sedišta vodio bi pravo u lice putnika pozadi. Umesto toga, vazduh sada prelazi iznad kabine u visini od 20 cm. Rezultat toga je i manji otpor vazduha, kao i manja buka u kabini - u automboilu se i prilikom spuštenog krova može bez problema telefonirati i pri brzinama do 120 km/h. O sistemu AirCap možete pročitati jednostavnim klikom na LINK.

Vozili smo: Mercedes-Benz E 250 CDI Cabrio

Pod haubom test automobila disao je 2008. godine unapređeni 4-cilindrični Bi-turbodizel motor zapremine 2.143 cm3. Blok motora i dalje je od livenog gvožđa, a 16-ventilska glava motora izrađena je od legure aluminijuma. Kolenasta vratila, takođe su unapređena i bolje izbalansirana, a smeštena su u nova ležišta sa manjim trenjem, što je rezultiralo savršenom mirnoćom rada. Unapređeni motor koristi ubrizgavanje Common-Rail četvrte generacije, čiji radni pritisak iznosi 200 MPa, što je za 40 MPa više nego kod prethodne generacije ovog popularnog agregata. Najsnažnija verzija ovog motora, koj smo imali priliku i da testiramo, razvija maksimalnu snagu od 204 KS i maksimalni obrtni moment od 500 Nm, što je rast za 25 kW i 100 Nm u odnosu na do tada najsnažniju verziju ovog motora sa oznakom 220 CDI. Na poboljšanje parametara motora uticao je i veći pritisak u cilindrima (za 20 MPa), a kompesioni odnos je smanjen sa 17,5:1 na 16,2:1. U odnosu na prethodnu generaciju, unapređeni agregat karakterišu čistiji izduvni gasovi i manja potrošnja. Zanimljivo je da je prototip ovog motora, u periodu od 2005. do kraja 2007. godine prešao deset miliona test kilometara. Dva turbopunjača su od običnog motora učinili dostojanstveno srce kabrioleta.

Vozili smo: Mercedes-Benz E 250 CDI Cabrio

"Motor je nešto što mi se najviše dopada u ovom automobilu, iako se na papiru čini da je nedovoljno snažan za kabriolet mase preko 1.800 kilograma. Prosto oduševljava uzornom mirnoćom rada, a uvek vuče dovoljno snažno. U svakom trenutku, vozač ima dovoljno snage. Zahvaljujući odličnom petostepenom automatskom menjaču, motor pruža mnogo užitka vozaču. Obrtni moment od 500 Nm ispaliće vas kao iz topa, uvek kada je to potrebno, pa su preticanja sa ovim autombilom čista rutina. Motor se bukvalno poigrava sa teškom karoserijom, a ubrzanja su sasvm zadovoljavajuća čak i za jedan kabriolet. Fascinira ubrzanje iz mesta, ali i međuubrzanja, koja veoma prijaju u preticanjima. Menjač funkcioniše besprekorno, i predstavlja "pun pogodak" za motor sa ovako visokim obrtnim momentom. Moram priznati da, iako je dizel, niko nije ostao ravnodušan prema karakterističnom zvuku 4-cilindričnog motora visoke snage." - istakao je Vladan Petrović.

Užitak u vožnji još je potpuniji kada pogledamo u putni komjuter, koji je pokazivao prosečnu potrošnju na testu od 7,1 litara na 100 pređenih kilometara (uključujući kilometre koje je prešao Vladan Petrović), što znači da "normalan" vozač može računati na potrošnju ispod 6,5 L/100 km. Model E 250 CDI Cabrio je opremljen BlueEFFICIENCY "paketom", koji podrazumava spoljne retrovizore sa niskim aerodinamičkim otporom, pneumatike sa 10 % nižim otporom kotrljanja, potpuno zatvoren pod vozila...

Vozili smo: Mercedes-Benz E 250 CDI Cabrio

Iako sedan i cupe/cabrio verzija Mercedes-Benz E klase izgedaju kao "tehnički blizanci", stvarnost je drugačija. Dok Mercedes-Benz E klasa sedan koristi potpuno novu platformu, kupe verzija stoji na platformi aktuelne generacije Mercedes-Benz C klase, koja je puno jednostavnija... jeftinija. Za ovu odluku, Mercedes-Benz ima odgovor. Platforma C klase, tokom razvoja se pokazala sposobnom za automobil sa sportskim ambicijama.

"Neutralnost u krivinama je glavna odlika kabriolet verzije E klase. Čak i u brzom prolasku kroz krivinu, E Cabrio ostaje dugo neutralan. Precizan i prijatan volan nudi precizno upravljanje, a kao što smo rekli, dobro izbalansirano oslanjanje nudi odlična vozna svojstva. Za širenje putanje u krivinama potrebno je stvarno "muški" preterati, a čak i tada E Cabrio uliva veliko poverenje. Sve ovo je dostupno uz visoku dozu udobnosti, koja je karakteristična za automobile sa trokrakom zvezdom na masci. Tradicionalno Mercedesovo kočenje ostalo je na visokom nivou. Kočnice i posle više uzastopnih snažnih kočenja ne pokazuju nikakve znake umora, a pritom oduševljava stabilnost automobila pri snažnom kočenju na lošem neravnom putu ispresecanim uzdužnim kanalima." - zaključuje Petrović.

Vozili smo: Mercedes-Benz E 250 CDI Cabrio

 Mercedes-Benz E 250 CDI Cabrio - specifikacija
 
 Motor: Bi-turbo dizel Common Rail
 Broj cilindara / ventila:
 4 / 4
 Zapremina motora (cm³):
 2.143
 Maksimalna snaga (kW / o/min):
 150 / 4.200
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):
 500 / 1.600 - 1.800
 Performanse:  
 Maksimalna brzina (km/h):
 243
 Ubrzanje (s):
 7,8
 Prosečna potrošnja (L/100 km):
 6,1
 Dimenzije:  
 Prtljažni prostor (L):
 300 / 390
 Zapremina rezervoara (L):
 66
 Masa automobila / Nosivost (kg):
 1815 / 470
 Dimenzije pneumatika:
 235/45 R17
 Dužina automobila (mm):
 4.698
 Širina automobila (mm):
 1.786
 Visina automobila (mm):
 1.398
 Međuosovinsko rastojanje (mm):
 2.760
 Cena (Eur):
 50.233

 

I na kraju, cena. Za najjeftiniju verziju E klase u toplesu, model E Cabrio 200 CGI, potrebno je platiti 45.985 evra, a za "naš" testirani primerak, E Cabrio 250 CDI, potrebno je izdvojiti 50.233 evra, uključujući i carinu i PDV. Možda nekom izgleda previše, ali cena je opravdana u svakom detalju automobila, kojem smo zaista teško mogli naći zamerku. Uostalom, razlika između "šminkerskog" i "pravog" kabriolet automobila manifestuje se na prvom mestu, u ceni. Kada sednete u ozbiljno koncipiran i konstruisan kabriolet, njegove vrednosti ubrzo postaju kristalno jasne. To nije samo cena vetra u kosi. To je cena proporcionalna zadovoljstvu koji pružaju izvanredan motor, uverljivo oslanjanje i luksuzna unutrašnjost.

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.


Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Kuda ide BMW? Model koji nam najbolje pokazuje u kojem smeru će minhenski proizvođač u budućnosti ići, jeste upravo SUV iX. On je raskošan, futuristički, provokativan, megalomanski i ispunjen najnovijim tehnologijama. Ništa drugo nismo ni očekivali...

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Protekle sedmice imali smo priliku da na srpskim putevima isprobamo Mazdu CX-60, prvi model ovog japanskog proizvođača, koji otvoreno grabi u premium segment. I još po nečemu je prvi -  radi se o prvom automobilu Mazde, koji na naše tržište dolazi u plug-in hibridnoj verziji...

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Popularni korejski crossover na tržištu se nalazi od 2019. godine. Posle tri godine egzistencije na tržištu, u julu prošle godine nam je stigla njegova unapređena verzija, koju smo isprobali na srpskim putevima...

123456. . .36
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje