AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Citroën C3 1.4 HDi

Testirali smo: Citroën C3 1.4 HDi

Pred nama je konačno potpuno novi Citroën C3, i jedna stvar je svima odmah jasna: on je lepši, mnogo lepši od svog prethodnika. Novi Citroën C3 predstavlja povratak Citroën-a u porodicu kreativnih proizvođača automobila. U segmentu gradskih mališana nikada nije bila veća gužva, to u Citroenu vrlo dobro znaju, pa su preduzeli sve da se upravo njihov predstavnik ovog prenapumpanog segmenta istakne u masi...

Testirali smo: Citroën C3 1.4 HDi

Oko 2 miliona prodatih primeraka prve generacije, jasno su zadatak razvoja naslednika podigli na viši nivo. Nova generacija modela Citroën C3 zadržala je dizajnerski koncept svog prethodnika, ali sa potpuno novim detaljima i jednako visokom prepoznatljivošću, kaju je imao i prethodnik. Iako svojim izlgedom, novi C3 teži ka "B" segmentu, dužina automobila ostala je ispod četiri metra. Nova generacija modela C3 nazvana je Visiodrive, čime se želi istaći suština nove generacije. Dosadašnji model C3, koji je prodat u skoro 2 miliona primeraka, paralelno će se prodavati pod oznakom C3 First.  

Poređenje generacija:


Model:C3 Visiodrive (od 2010)C3 First (od 2002) Razlika
Dužina (mm): 3941 3860 + 81
Širina (mm): 1728 1667 + 61
Visina (mm): 1524 1510 + 14
Međuosovinsko ras. (mm): 2451 2460 - 09
Zapremina prtljažnika (L): 300 305 - 05
Testirali smo: Citroën C3 1.4 HDi

Dizajn Dizajn eksterijera je jedino čime novi Citroën C3 podseća na svog prethondika. Zaobljena silueta vozila, uz malo fantazije može podsećati na model čuveni 2CV. Dizajn automobila izveden je po principu prvog Citroën-a C3, ali sa zategnutijim linijama, kako bi pojačale dinamičnost. Da novi Citroën C3 izgleda sveže i dinamično, mišljenja je i Vladan Petrović: "Automobil izgleda stvarno super. Dinamičniji je od svog prethodnika, ali bez previše agresivnosti. Upravo onako kako se i očekuje od proizvođača koji je oduvek težio ekstravaganciji i nekonvencionalnosti. Novi C3 izgleda čvršće, ozbiljnije i kvalitetnije." Zanimljivo je da se nova generacija, isto kao i prethodnik, može kupiti isključivo u verziji sa pet vrata. Pored specifične zaobljene linije krova, novi C3 karakterišu i deljiva stakla u prednjim vratima i trougaono staklo u zadnjem delu automobila. Napred dominira širok i masivan branik, koji se neprimetno nastavlja na poklopac motora. Na masci hladnjaka nalazi se registarska tablica, a svetlosne grupe su dizajnirane u obliku bumeranga. Dizajn haube, sa dve ispupčene linije celom dužinom, novu generaciju odlučno dostancira od prethodnika. Zadnjim delom dominiraju svetlosne grupe, koje su takođe dizajnirane u obliku bumeranga i sa prednjim delom čine kompatibilnu celinu. Spoljne dimenzije su, u odnosu na prethodnika, narasle u svim smerovima. Novi C3 najviše je porastao u dužinu (za 81 mm), ali i pored toga nije prekoračio granicu od četiri metra.

Testirali smo: Citroën C3 1.4 HDi

Enterijer Enterijer automobila radikalno je unapređen, kako po pitanju dizajna, tako i po kvalitetu. C3 je preuzeo luksuzniji kokpit od modela DS3 i izgleda veoma moderno i kompaktno. Umesto dominantnog digitalnog pokazivača brzine, Citroën se vratio konvencionalnom rešenju instrument table, sa analognim meračima brzine i broja obrtaja "radilice". Sa ciljem boljeg iskorišćenja prostora, instrument ploča ispred suvozača je "prorezana" upravo ispred kolena suvozača. To je omogućilo da se sedište suvozača pomeri za 8 centimetara ka napred i tako obezbedi dodatan prostor za kolena putnika koji se voze na zadnjim sedištima. Putnici na zadnjim sedištima dobili su 3 centimetra, samo zahvaljujući tanjim naslonima prednjih sedišta. Komfor istrument ploče povećana je zahvaljujuči koršćenju za 200 % više "apsorpcionih" materijala, što izolaciju motora diže na visok nivo u ovoj klasi. Ali, ni C3 nije bez mane. Padajuća linija krova prema zadnjem kraju dodatno umanjuje komfor, pa na zadnjim sedištima relativno udobno mogu sedeti samo putnici prosečnih gabarita. Ali, zato je prtljažnik u novoj generaciji modela C3 jedan od najvećih u klasi i meri 300 litara, odnosno 1.300 litara kada se obore nasloni zadnjih sedišta. Zadnja sedišta su deljiva u razmeri 2/3, a mehanizmom se veoma lako ovladava.

Testirali smo: Citroën C3 1.4 HDi

Vladan Petrović se veoma lako i brzo smestio za volan, koji je podesiv po visini i dubini: "Iz Citroëna nam jasno poručuju da možemo zaboraviti na ono što smo videli kod prve generacije, jer ovo je nešto sasvim novo. U odnosu na prethodnika, najveće razlike uočavamo u enterijeru novog C3. Da sedim u Citroënu otkriva mi samo znak na volanu. Pored toga, u enterijeru vlada savršen mir, i sve je tamo gde i očekujemo da bude. Intuitivnost funkcija je vrhunska, a pored toga sve izgleda robusno i savremeno. Moram da uputim jedno veliko BRAVO Citroënu. Pored toga, šteta što na testu nismo imali model sa čuvenim prednjim staklom "Zenith", jer bi utisak o ovom automobilu bio potpuniji."

Testirali smo: Citroën C3 1.4 HDi

Motor Palac okrenut nagore zaslužio je i dokazani turbodizel motor, 1.4 HDi, koji je pokretao "naš" test automobil. Osmoventilski agregat iz 1.398 cm3 zapremine izvlači 70 konjskih snaga pri 4.000 o/min i maksimalni obrtni moment od 160 Nm pri 2.000 o/min. Ovo je motor od kojeg Citroën puno očekuje, a svakako njegova najveća vrednost je potrošnja. "Ono što je meni posebno zanimjivo jeste nekarakterističan razvoj snage za motore turbo koncepcije. Motor se ponaša kao da nije turbo. Snagu razvija linearno, "dah" mu ne nestaje ni pri visokim obrtajima, a veoma lako ga je dozirati prema trenutnim potrebama. Motor rasplaže sa skromnom snagom, ali za ciljnu grupu kupaca kojima je štednja isred performansi, ovo je odličan izbor. Na drugu stranu, motor je sasvim dovoljan za prosečnog vozača, a posebno bih ga predložio pripadnicama lepšeg pola, jer je elastičan i ne zahteva previše rada na menjaču. Petostepeni menjač je relativno katkih hodova, a promena stepena prenosa je precizna i lagana." - izjavio je Vladan Petrović. Ono što nas je zaista iznanadilo jeste potrošnja. Na kraju našeg testa, zabeležili smo prosečnu potrošnju od 4.0 L/100 km, što je za svaku pohvalu. Istina, novi C3 najviše smo eksploatisali u uslovima van grada, ali ni u gradskoj vožnji, potrošnja nije prelazila 6,1 L/100 km.

Testirali smo: Citroën C3 1.4 HDi

Ponašanje u vožnji Novi Citroën C3 postavljen je na platformu koncerna PSA, pod nazivom Platforme 1, koja koristi prednji McPherson tip oslanjanja i unapređenu zadnju torzionu osovinu. Nova zadnja osovina lakša je za 13 kilograma od one koju ja imao prethodnik. "Najpre moram da pohvalim kočioni sistem. Zaista sam prijatno iznenađen efikasnošću kočnica. Doziranje je veoma prirodno, a čak ni posle 7-8 uzastopnih snažnih kočenja na nizbrdici, C3 nije pokazivao znake umora. Zahvaljujući novoj konfiguraciji oslanjanja, novi C3 je znatno agilniji od prethodnika. Ali, i pored toga što je stabilniji i upravljiviji, nova generacija "C trojke" nije izgubila na udobnosti, što će sigurno obradovati ljubitelje ove francuske marke. Ukoliko preterujemo sa brzinom u krivini, mali "problem" može biti visoko težište, pa će automobil blago proširiti putanju. S obzirom na relativno malu snagu motora, prosečan vozač ne može dostići granične mogućnosti oslanjanja, pa možemo reći da je vrhunski "upakovano". Uostalom, niko od Citroëna ne očekuje sportski automobil, zar ne? Loeb vozi nešto sasvim drugačije, verujte mi." - šaljivo zaključuje višestruki državni reli prvak, Vladan Petrvović.

Testirali smo: Citroën C3 1.4 HDi

Zaključak Citroën neprestano radi na obnovi svog imidža kreativnog proizvođača, i možemo slobodno reći da je C3 veliki uspeh u procesu postizanja ovog cilja. Novi C3 očarao nas je svežim i dinamičnim dizajnom, odličnom ponudom prostora i kvalitetom. Gradski Francuz konačno je dobio izgled koji može parirati atraktivnim modelima iz Nemačke i Italije, što će uz odličnu i preciznu tehniku sigurno doneti prednost i opravdati cenu od 13.480 Eura (sajamska cena), koji treba izdvojiti za test primerak C3 1.4 HDI SX. Ako uzmemo u obzir činjenicu da je Citroën C3 automobil u kojem će zaista uživati svi oni kojima automobil ne služi samo da bi se prevezli od tačke A do tačke B, već i nešto više od toga, cena je sasvim opravdana. Uostalom, dizelski zavodnici vrede više. Fotografije snimljene tokom našeg testa, možete pogledati klikom na LINK. Standardna oprema: ABS sa elektronskom raspodelom sile kočenja i podrškom pri naglom kočenju 6 vazdušnih jastuka Prednja svetla za maglu Električni spoljni retrovizori Deljiva zadnja klupa 2/3 Progresivni servo upravljač Električni podizači prednjih stakala sa zaštitom od priklještenja Radio CD/MP3 Manuelni klima uređaj Daljinsko centralno zaključavanje Upravljač podesiv po visini i dubini Tempomat + limitator brzine Putni kompjuter Vozačevo sedište podesivo po visini...  

Generalni zastupnik i distributer Citroën vozila : VITRO GROUP11000 Beograd Radnička 22, Ada

Telefon - 011/35 38 555 Faks - 011/35 38 588

Web www.vitrogroup.rs


Citroen C3 New SX 1.4 HDi
Tip motora:4-cilindrični, dizel, Common-Rail ubrizgavanje
Zapremina motora (cm3):1398
Max. snaga (kW/0/min):50 / 4.000
Max obrtni moment (Nm/0/min):160/ 2.000
Ubrzanje 0-100 km/h (s):13,7 s
Maksimalna brzina (km/h):162
Prosečna potrošnja na testu (l/100 km):3,8
Prtljažni prostor (L):300 / 1.300
Zapremina rezervoara (L):48
Masa automobila / nosivost (kg):1.065
Dimenzije pneumatika:185 / 65 R15
Dužina automobila (mm):3.941
Širina automobila (mm):1.728
Visina automobila (mm):1.524
Međuosovinsko rastojanje (mm):2.466
Cena test modela:13.480 Eura sa PDV-om

Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Kuda ide BMW? Model koji nam najbolje pokazuje u kojem smeru će minhenski proizvođač u budućnosti ići, jeste upravo SUV iX. On je raskošan, futuristički, provokativan, megalomanski i ispunjen najnovijim tehnologijama. Ništa drugo nismo ni očekivali...

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Protekle sedmice imali smo priliku da na srpskim putevima isprobamo Mazdu CX-60, prvi model ovog japanskog proizvođača, koji otvoreno grabi u premium segment. I još po nečemu je prvi -  radi se o prvom automobilu Mazde, koji na naše tržište dolazi u plug-in hibridnoj verziji...

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Popularni korejski crossover na tržištu se nalazi od 2019. godine. Posle tri godine egzistencije na tržištu, u julu prošle godine nam je stigla njegova unapređena verzija, koju smo isprobali na srpskim putevima...

123456. . .36
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje