Testirali smo: Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4
"Baba Marta" nas nije iznenadila, već nas je obradovala. Na testu smo imali modernizovani Hyundai ix35, koji smo isprobali u snežnim uslovima Avale, a svojim znanjem i vozačkim iskustvom, i ovoga puta nam je pomogao 4-struki državni reli šampion i test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović. Tokom višednevne vožnje, isprobali smo modernizovani ix35 u različitim uslovima...
Pogledajte fotografije: Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4 - Test.
Hyundai ix35 krajem prošle godine je prošao blagu modernizaciju, ali su osnovne proporcije karoserije kao i dizajnerski jezik praktično ostali isti. Modernizovani ix35 u standardnoj opremi ima LED svetla za dnevno osvetljenje, a bolje opremljene verzije dobile su i zadnja LED svetla sa atraktivnom LED tehnikom, kakvim je bio opremljen test automobil. Generalno, automobil i dalje izgleda moderno i "mišićavo", sa visokim bokovima i oštrim izlomljenim linijama karoserije. Maska hladnjaka je minimalno promenjena, a logo Hyundai zadržao je svoju poziciju u centralnom delu.
Pogledajte: Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi.
Enterijer automobila je praktičan, ali u isto vreme zanimljivo dizajniran. "Zato smo se u sedištima modernizovanog ix35 osećali prijatno. Sedišta su obložena kožom, ali su ergonomski oblikovana, što daje odličan oslonac u krivinama. Ako nešto moram zameriti, onda je to prilično tvrda plastika instrument table, ali moram da priznam da je završna obrada na visokom nivou. Sve je precizno uklopljeno i nema neprijatnih zvukova u vožnji po neravnom putu. Donja ivica prozora je prilično visoko postavljena, što daje osećaj "ušuškanosti" u automobilu, ali maloj deci se to sigurno neće svideti. Odnos pozicije volana i menjača je odličan. Sve je na svom mestu i na dohvat ruke. Primećujem da su sedišta relativno nisko postavljena, kao u hatchback ili sedan automobilu, što položaj za volanom čini još prirodnijim." - istakao je Petrović.
Pogledajte vest: Novi Hyundai ix35 donosi sa sobom niz tehnoloških poboljšanja.
Kabina ima sasvim dovoljno prostora za potrebe porodice. Posebnu pohvali zaslužuju pregrade za odlaganje manjih predmeta, kao i ogroman prtljažnik. Njegova osnovna zapremina iznosi 465 litara, a mogla bi biti i veća, da se ispod površine prtljažnika ne krije rezervni točak "pravih" dimenzija, u našem slučaju 225/55 R18. Kada preklopimo naslone zadnjih sedišta, zapremina prtljažnika raste na zavidnih 1.436 litara.
Još jedna od novina modernizovanog ix35 je mogućnost odabira 4,2–inčnog TFT ekrana instrument table za jasan prikaz širokog spektra informacija vozaču u visokoj rezoluciji. Pružena je i mogućnost odabira nadograđenog audio i navigacionog sistema, uparenog sa još većim 7-inčnim LCD ekranom, kakvim je bio opremljen "naš" automobil. Pozitivne ocene zaslužuje upravo ovaj veliki displej, jer je pozicija odlično podešena i lako je čitljiv. Posebno moramo da pohvalimo, što u noćnim uslovima nema njegovog odraza u vetrobranskom staklu, kao što je to slučaj kod nekih konkurenata. Pozicija za volanom i na zadnjim sedištima slična je kao i sedan modelima. I zadnja sedišta su položena relativno nisko, što prija prilikom vožnje planinskim krivudavim putevima.
Pogledajte: Testirali smo: Hyundai ix35 1,7 CRDi 2WD.
Vreme je da upalimo motor. Brojke 135 kW pri 3.800 o/min i 392 Nm u rasponu obrtaja od 1.800 do 2.500 o/min, na papiru izgledaju veoma dobro, ali treba uzeti u obzir da motor treba da pokrene automobil mase 1.780 kilograma. Takođe, dinamiku agregata "smiruje" i šestostepeni automatizovani menjač. Agregat je unapređen, sa posebnim akcentom na ekologiju. Common-rail agregat dobio je sistem recirkulacije izduvnih gasova niskog pritiska - LP-EGR (Low Pressure Exhaust Gas Recirculation), što je smanjilo emisiju štetnih materija.
Pogledajte vest: Savetujemo: Ovako NE treba sedeti za volanom! (foto).
Vladan Petrović pohvalio je kombinaciju elastičnog motora i dobro odmerenog menjača. "Šestostepeni automatizovan menjač u ix35 je veoma dobro podešen. Čak i ako ga uporedimo sa modernim menjačima sa dvostrukom lamelom, mogu slobodno reći da nema čega da se postidi. Promene stepena prenosa su "glatke" i skoro neprimetne. Primetio sam, da menjač veoma često menja stepene prenosa, tako da će vozač uvek imati dovoljno obrtnog momenta na raspolaganju. Kada želimo da usporimo, menjač će odmah reagovati i prebaciti u niži stepen prenosa. Na drugu stranu, manuelni mod nije od velike pomoći. Iako ima sekvencijalni mod (+/-), menjač će stepene prenosa menjati prema svom programu, dok će komande vozača biti u drugom planu. Isprobao sam i FLEX STEER sistem podesivog servo upravljača. Sistem pruža mogućnost odabira tri režima vožnje - normal, comfort i sport, omogućujući vozaču da menja nivo otpora upravljača tako da najbolje odgovara uslovima vožnje i putu na kome se nalazi."
Na ekonomičnost nismo imali zamerki. Na autoputu, pri konstantnoj brzini od 130 km/h, agregat je beležio broj obrtaja od 2.400 o/min i prosečnu potrošnju od 7,5 l/100 km. Kada na tempomatu smanjimo brzinu na 100 km/h, broj obrtaja pada na 2.000 o/min, a potrošnja na 5,8 l/100 km. U rezervoar staje 58 litara "crnog zlata" i u kombinovanom ciklusu, kada automobil beleži potrošnju od 7,9 l/100 km, moguće je preći oko 600 kilometara. Potrošnja, dakle, za svaku pohvalu.
Pored ručice menjača, na središnjem panelu, nalazi se dugme ECO. Ovo dugme smo aktivirali prvenstveno zbog radoznalosti, ali ispostavilo se, da je za "normalnu" vožnju ovaj režim pogodniji od standardnog. U ovom režimu, motor radi pri nižem broju obrtaja, a promene stepena prenosa nisu tako česte. Petrović je primetio, da to nije jedina promena u režimu ECO. "U ECO režimu vožnje, reakcija na komandu gasa je blaža, što je idealno za uravnoteženu vožnju i krstarenje. U ovom programu vožnje, i pri brzini preko 100 km/h oseća se smanjenje snage motora, a značajnije ubrzanje se oseća samo do 140 km/h. Ovo je idealan režim vožnje za porodicu, i zato smo ga interno prozvali "porodični program vožnje". - ističe Petrović, koji je najmanje vozio u režimu ECO.
Oslanjanje je tvrđe podešeno, što se posebno oseća na felnama prečnika 18 inča (pneumatici 225/55 R18). Nešto tvrđi trim ne čudi, s obzirom da je ix35 razvijen za evropske kupce. Pozitivan efekat tvrdog "set-upa" jesu mali bočni nakloni karoserije. "Hyundai ix35 u vožnji je veoma precizan, a u krivinama su naginjanja karoserije veoma mala. To povećava udobnost automobila u krivinama, jer se smanjuje naginjanje putnika u kabini, iako se prelasci preko poprečnih neravnina i kod nas čestih rupa itekako osećaju u kabini. Zadnja osovina je tipa Multilink, što je za svaku pohvalu." - objašnjava Vladan Petrović.
Sistem pogona 4x4 optimalno prenosi obrtni moment između prednje i zadnje osovine, ali nije svemoguć, tvrdi Petrović. Stalni 4x4 pogon ima elektronsku raspodelu snage na prednje i zadnje točkove, i automatski se prilagođava uslovima vožnje, zavisno od kontakta sa podlogom. "Sistem pogona na sve točkove je idealan za snegom ili blatom prekrivene puteve. Pogon se odlično pokazuje na površinama, gde je trakcija značajno smanjena. Prednja i zadnja osovina su odlično povezana i mogu biti aktivne u svakom trenutku, međutim slabost uočavam u prenosu snage između pojedinačnih osovina. Tako u težim šumskim uslovima, za koje ovaj automobil i nije prvenstveno namenjen, točkovi mogu dijagonalno proklizavati (prednji levi i zadnji desni...) Ograničavajući faktor za off-road vožnju je i visina od tla od 170 mm. Jasno je da ix35 nije konstruisan za savladavanje teško pristupačnih terena. Međutim, primećujemo da njegov jednostavan 4x4 pogon izlazi tamo gde ostali zakažu već pri laganim zadacima. I ovaj sistem će sigurno najviše koristiti na klizavim i snegom prekrivenim putevima, kao i manjim izletima van asfalta. Kada tome dodamo i odlično ponašanje na asfaltu, odličnu agilnost, zaključujemo da je ix35 savršen spoj nekoliko jako važnih sposobnosti." - bio je završni utisak Vladana Petrovića.
Standardna oprema modela Hyundai ix35 je veoma bogata, i uključuje većinu detalja koja je potrebna prosečnom vozaču. Upravo zato se cena od 16.690 Eura (sajamska cena), koliko treba izdvojiti za najjeftiniju verziju ix35 (ix35 1,6 GDI GL Comfort), čini veoma prihvatljivom. Jer, kupac dobija automobil sa visokim nivoom praktičnosti i prostranosti, koji se izvanredno i sigurno ponaša na putu, ali i harizmu i neobičan ponos koji svaki SUV model nosi sa sobom. Najskuplji ix35 2.0 CRDi GLS Impression treba platiti 27.990 evra.
Pogledajte Cenovnik Hyundai ix35.
Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4 | |
Tip motora: | Turbodizel redni motor |
Broj cilindara / ventila: | 4 / 4 |
Zapremina motora (cm³): | 1995 |
Maksimalna snaga (kW / o/min): | 135 / 4000 |
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): | 392 / 1.800 - 2.500 |
Performanse | |
Maksimalna brzina (km/h): | 195 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 9,8 |
Potrošnja (prosečna na testu): | 7,9 |
Dimenzije | |
Zapremina prtljažnika (L): | 591 / 1436 |
Zapremina rezervoara (L): | 58 |
Masa automobila / nosivost (kg): | 1601 / 539 |
Dimenzije pneumatika: | 225/45 R18 |
Dužina automobila (mm): | 4.410 |
Širina automobila (mm): | 1.820 |
Visina automobila (mm): | 1.665 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): | 2.640 |
Cena osnovnog modela (€): | 16.690 |
Fotografije možete pogledati klikom na LINK.
Uvoznik: Hyundai Auto Beograd
Adresa: Milutina Milankovića 7V (Treći bulevar) 11070 Novi Beograd, Srbija
Tel.: 011 / 22 52 500
Fax: 011 / 22 52 503
Web: www.hyundai.rs
Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal