AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Vozili smo Jaguar I-Pace, Svetski automobil godine - prvi naši utisci (FOTO)

Vozili smo Jaguar I-Pace, Svetski automobil godine - prvi naši utisci (FOTO)

Na bezbednoj stazi Nacionalne vozačke akademije (NAVAK), imali smo priliku da se upoznamo sa prvim Jaguarovim 100 % električnim automobilom sa pet sedišta...

Vozili smo Jaguar I-Pace, Svetski automobil godine - prvi naši utisci (FOTO)

Jaguar I-Pace je za 5 cm kraći od veliko F-Pace, ali je platforma za elektro-automobile obezbedila veće međuosovinsko rastojanje - 2.990 mm!

 

Pogledajte fotogaleriju: Jaguar I-Pace - prva vožnja u Srbiji.

 

Jaguar I-Pace označio je dolazak nove ere i to ne samo u okvirima brenda, već možemo slobodno reći za celu automobilsku industriju. Britanci nisu čekali na budućnost i dok su mnogi drugi veliki proizvođači planirali električnu ofanzivu, oni su u prodajne salone poslali pravi seriski električni automobil.

Vozili smo Jaguar I-Pace, Svetski automobil godine - prvi naši utisci (FOTO)

Silueta automobila ima kupeovski izgled. 

 

Njegovo ime je I-Pace, meri dužinu od 4,682 mm, što znači da je za 48 mm kraći od modela F-Pace, ali ga zato sa međuosovinskim rastojanjem nadmašuje za 16 mm (2.990 mm). Teško je odrediti kojem segmentu pripada ovaj automobil, ali verovatno ga termin crossover najbolje opisuje. I-Pace je razvijen od nule, na čistom listu papira i od samog početka kao elektormobil, što je bila velika prednost prilikom razvoja. Zato automobil izgleda neobično - crossover sa komplatnim prednjim delom, robusnom siluetom i niskom kabinom, u stilu kupea.

Vozili smo Jaguar I-Pace, Svetski automobil godine - prvi naši utisci (FOTO)

Vladan Petrović za volanom modela Jaguar I-Pace. Luskuz i kvalitet materijala je na nivou koji smo i očekivali od ovog brenda - vrhunski.

 

Kako automobil izgleda uživo, pitali smo Vladana Petrovića, koji je imao priliku da isproba ovaj kvalitetan automobil. "Platforma za električni automobil sa kompaktnim pogonskim sistemom, dizajnerima je dala više prostora za kreativnost i čini se da su oni to odlično iskoristili.  Uživo automobil izgleda fantastično i mnogo lepše nego na fotografijama. Ima kratke prevese, a visina od 1.560 mm i širina od 1.890 mm odaju utisak moći i stabilnosti." - ističe Petrović.

Vozili smo Jaguar I-Pace, Svetski automobil godine - prvi naši utisci (FOTO)

Iako je automobil tehnološki veoma napredan, sve komande su logično raspoređene i na dohvat su ruke.
 
U entijeru vlada luksuzna atmosfera. Ni na čemu se nije štedelo. Materijali su vrhunskog kvaliteta i sve je osmišljeno do najsitnijeg detalja. "Preglednost, dizajn i ergonomija su na visokom nivou. Bez obzira što se radi o tehnološki veoma naprednom automobilu, kontrola svih najvažnijih funkcija u automobilu je jednostavna i sve se nalazi na poziciji na kojoj i očekujemo. Posebno je zanimljiva centralna konzola, gde se većinom funkcija upravlja preko površina osetljivih na dodir. Pozicija sedenja je odlična i pruža osećaj sedenja kao u nekom SUV modelu. Pro što sam primetio kada sam se smestio za volan, jeste vetrobransko staklo koje je prilično udaljeno, kao kod nekih MPV modela. Prostora ima u svim smerovima, kako na prednjim tako i na zadnjim sedištima." - objašnjava Petrović.

Zapremina prtljažnog prostora iznosi respektabilnih 656 litara.

Vozili smo Jaguar I-Pace, Svetski automobil godine - prvi naši utisci (FOTO)

Zahvaljujući velikom međuosovinskom rastojanju, I-Pace nudi vrhunski komfor i prostranost za pet putnika. 

 

Ono što se ne može videti, jeste vrhunska konstrukcija karoserije, koja je izrađena od lakog aluminijuma. Jaguar se hvali, da I-Pace ima najčvršću strukturu od gotovo svih aktuelnih modela u ponudi. Baterije, koje su sačinjene od 432 ćelije, smeštene su u pod automobila, čime je sniženo težište automobila. Za pohvalu je i optimalna raspodela težine, koja po osvinama iznosi 50:50. Aluminijum je iskorišćen i za potpuno nezavisno oslanjanje. Zadnja osovina nosi oznaku Integral Link. Svaka od osovina opremljena je elektromotorom sa sinhronim permanentnim magnetom, bestepenim menjačem i diferencijalom. Oba motora imaju iste parametre - po 147 kW (200 KS) i 348 Nm.

Vozili smo Jaguar I-Pace, Svetski automobil godine - prvi naši utisci (FOTO)

I prednja sedišta su velikih dimenzija i pružaju vrhunsku udobnost.

 

Kombinovana snaga motora iznosi 294 kW, dok je maksimalni obrtni moment 696 Nm, što ovom elektroautomobilu obezbeđuje ubrzanje iz mesta do "stotke" za samo 4,8 sekundi. Ono što je mnoge najviše interesovalo, jeste autonomija. Proizvođač tvrdi, da sa jednim punjenjem I-Pace može da pređe 480 kilometara. U zimskim uslovima, u gradskim uslovima, može se očekivati autonomija od 300 kilometara. Na brzinu punjenja baterija utiče mnoštvo faktora, a najvažniji su tip i snaga punjača.

Vozili smo Jaguar I-Pace, Svetski automobil godine - prvi naši utisci (FOTO)

Dizajn automobila je originalan, a posebnu pažnju privlače detalji, kao što su neobično dizajnirane kvake na vratima.

 

Jaguar I-Pace, koji može biti opremljen felnama prečnika od 18 do 22 inča, može se pohvaliti odličnim voznim osobinama. "Iako je automobil težak preko 2,1 tonu (samo na baterije odlazi 600 kilograma!), moram da pohvalim njegove vozne osobine. Upravljanje je filigranski precizno, veliki pneumatici obezbeđuju odličnu trakciju i pri višim brzinama, a nisko težište sprečava naginjanje karoserije u krivinama. Dobar osećaj u vožnji obezbeđuje i optimalan raspored mase po osovinama." - zaključuje Petrović.

Što se tiče Jaguara, možemo da zaključimo da je uradio odličan posao. Međutim, kod elektromobila, postoji i druga strana priče, a to je infrastruktura za punjenje, koja je u našoj zemlji više negio skromna. Jer, I-Pace se na brzi punjač snage 50 kW, koji se nalazi na većini stanica za punjenje u Evropi, može dopuniti za 2 do 3 sata. Jaguar svojim vlasnicima nudi i instalaciju sopstvene stanice za punjenje (wallbox), koja prazne baterije puni za 13 sati. A, oni koji I-Pace pune preko konvencionalne utičnice u garaži, za potpuno punjenje baterija potrebno je preko 35 sati.
 
Više o modelu Jaguar I-Pace, možete pogledati klikom na LINK.

Foto: Milomir Bošković
         Vladan Petrović

Testirali smo: Toyota Corolla 1.8 Hybrid - zbogom dizelu!

Testirali smo: Toyota Corolla 1.8 Hybrid - zbogom dizelu!

Toyota Corolla je živa legenda. Prodaje se od 1976. godine i kumulativno u svim generacijama, predstavlja najprodavaniji automobil u istoriji automobilske industrije. Ove godine na tržište je stigla dvanaesta generacija ovog kvalitetnog automobila, koju smo u atraktivnoj hatchback karoserijskoj verziji isprobali na srpskim putevima...

Seat Tarraco stigao u Srbiju - naši prvi utisci (FOTO)

Seat Tarraco stigao u Srbiju - naši prvi utisci (FOTO)

Seat Tarraco, trenutno najveći SUV ove španske marke, stigao je u Srbiju. Na našim putevima smo isprobali automobil, koji u odnosu na svoje bratske modele iz koncerna, može da se pohvali najatraktivnijim dizajnom i najvećim prtljažnim prostorom...

Vozili smo: BMW 320d (G20)

Vozili smo: BMW 320d (G20)

BMW serije 3 je minhenski bestseller, koji na svom kontu ima više od 15 miliona prodatih primeraka. Zato ne čudi što sedma generacija ovog kvalitetnog automobila ima jednako visoke ambicije. Lakši je, snažniji, štedljiviji i bezbedniji od svog prethodnika. 

Testirali smo: Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi

Testirali smo: Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi

Umesto sedana ili karavana, Citroën je na tržište uveo jedan potpuno novi model, koji u svom imenu ima oznaku C5. Ima avangardan izgled, sa visokim stepenom prepoznatljivosti, vrhunsku štedljivu tehniku i naprednu tehnologiju u enterijeru...

BMW 5 Touring (2024)
Slika nedelje