AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Mazda6 Wagon CD175 AWD AT Revolution TOP

Test: Mazda6 Wagon CD175 AWD AT Revolution TOP

Ove godine, Mazda je zasijala punim sjajem. Pored predstavljanja nove "dvojke" i uvođenja četvrte generacije legendarne MX-5, na tržište su stigli osvoženi CX-5 i nova "šestica". Na testu smo imali modernizovanu Mazdu6, koja nam dolazi sa serijom tehnoloških unapređenja, boljom bezbednosnom opremom i sistemom pogona na sve točkove...

Test: Mazda6 Wagon CD175 AWD AT Revolution TOP

Pogledajte fotografije: Mazda6 Wagon CD175 AWD AT - Test 2015.


Dizajn

Na modernom dizajnu treće generacije "šestice", predstavljene 2013. godine, nije se puno toga promenilo. Redizajnirana je maska hladnjaka i prednji branik, čiji izgled je inspirisan konceptom Takeri. Hromirane lamele oko maske hladnjaka su veće, a izmenjen je i veliki znak ovog japanskog proizvođača smešten u centralni deo. Svetla za maglu smeštena u same uglove branika dobile su hromirani okvir, koji doprinosi utisku elegancije. Pažnju privlače i nova LED dnevna svetla smeštena u glavne svetlosne grupe. Atraktivan dizajn zaokružuju i felne prečnika 19 inča, na koje su montirani pneumatici dimenzija 225/45 R19.

Test: Mazda6 Wagon CD175 AWD AT Revolution TOP

Enterijer

Arhitektura unutrašnjosti izvedena od modela CX-5 je zadržana, ali uz brojne modifikacije detalja. Srednji deo table je kompletno redizajniran, uključujući i ventilacione otvore i kontrolne komande. U bolje opremljenim verzijama (kao što je bila "naša"), Mazda6 je opremljena velikim displejom dijagonale 7 inča, za razliku od prethodne u kojoj je displej bio manji i integrisan u gornji deo instrument table. To je uticalo i na premeštanje komande za startovanje motora prema gore, upravo pored displeja. Materijali su odličnog kvaliteta i slobodno ih možemo uporediti sa onim u nemačkim sedanima srednje klase. Isto možemo reći i za završnu obradu, čiji kvalitet dobija palac nagore od nas. Ergonomija je na visokom nivou, vozeći na autoputu, osetili smo da je zvučna izolacija poboljšana. Sedišta su, takođe redizajnirana i obezbeđuju odličnu udobnost za vozača i putnike.

Test: Mazda6 Wagon CD175 AWD AT Revolution TOP

U skladu sa današnjim trendovima, modernizovana "šestica" je dobila i moderne tehnologije, kao što je sistem zadržavanja vozila u kolovoznoj traci (LKA). Sistem ne samo da upozorava na nekontrolisano napuštanje trake (LDWS), već ispravlja volan umesto vas. Ako počnete skretati u susednu traku, sistem vas zvučnim signalom upozorava i automatski ispravlja upravljač kako biste nastavili sa bezbednom vožnjom. Tu su u sistemu za praćenja pažnje vozača (DAA) i adaptivni tempomat, inteligentni sistem kočenja u gradskoj vožnji, koji radi pri brzinama od 4 do 30 km/h...

Test: Mazda6 Wagon CD175 AWD AT Revolution TOP

Recimo i to, da će prostor u kabini zadovoljiti i potrebe petočlane porodice, koja neće imati problem da ponese sve što je potrebno za nedeljni odmor. Zapremina prtljžnog prostora iznosi 502 litra. Istina, nije najveći u klasi karavana srednje klase, ali je odlično iskorišćen. Svidelo nam se i lagano obaranje zadnjih sedišta jednim potezom preko komande u prtljažniku, čime se dobija ravna površina sa prtljažnikom. Putnici na prednjim sedištima imaju dovoljno prostora za kolena, sedišta su udobna i dobro drže telo u krivinama. Ostava za sitnice i telefona ima svuda, ispred i iza menjača i u vratima. Možemo slobodno reći, da je pozicija vozača za volanom idealna. Čak je naš webmaster visok 196 centimetra, bez problema pronašao optimalnu poziciju za volanom.

Test: Mazda6 Wagon CD175 AWD AT Revolution TOP

Motor

Modernizovana Mazda6 na srpskom tržištu je dostupna sa tri motora serije Skyactiv: benzinski 4-cilindarski motori 2.0 i 2.5 l i turbodizel zapremine 2.2 litra koji su dostupni u različitim nivoima snage. Na testu smo imali najsnažjiju šesticu u ponudi - Mazda6 Wagon CD175 AWD AT Revolution TOP, koju pokreće dizelski agregat zapremine 2.2 litra, koji razvija maksimalnu snagu od 129 kW (175 KS) pri 4.500 o/min i maksimalni obrtni moment od 420 Nm pri 2.000 o/min. Agregat je u našem test vozilu uparen sa šestostepenim automatizovanim menjačem i sistemom pogona na sve točkove. Zanimljivo je, da se sistem pogona na sve točkove (tip Haldex) može dobiti samo u dizelskom karavanu, dok u sedan verziji nije dostupan, kao ni uz benzinske motore. Zanimljivo je, da ovaj turbodizel motor ima isti kompresioni odnos (14,0:1) kao i benzinski dvolitarski agregat. Naravno, i motor je deo programa Skyactiv tehnologije, koja kombinuje nizak kompresioni odnos, laku konstrukciju i sistem varijabilnog razvoda ventila - kao prvi dizel motor na svetu.

Test: Mazda6 Wagon CD175 AWD AT Revolution TOP

Menjač odlično "sarađuje" sa menjačem i pogonom na sve točkove. Nema trzaja i "nus efekata", snaga se prenosi glatko, a prenosni odnosi se menjaju veoma brzo, odnosno bez kašnjenja. Motor je spreman da ostvari visok obrtni moment u veoma širokom spektru obrtaja, i spreman je za akciju bilo da se nalazi na 1.500 ili 5.000 o/min. Najbolje ga je eksploatisati u rasponu obrtaja od 2.000 do 3.000 o/min, što je odličan rezultat za automobil težak 1.430 kilograma. Moramo da pohvalimo Mazdu za pravilno podešen manuelni mod automatizovanog menjača - od sebe vozač bira niži stepen, ka sebi je viši stepen prenosa.

Test: Mazda6 Wagon CD175 AWD AT Revolution TOP

U vožnji

Upravljanje automobilom je veoma dobro. Upravljački sistem vozaču pruža osećaj apsolutne kontrole. Međutim, kao i kod prethodne "šestice", velike (i teške) felne prečnika 19 inča u kombinaciji sa laganom "šasijom" (masu povećava automatizovani menjač i pogon na sve točkove), pružaju odličan osećaj u vožnji samo na kvalitetnom putu. Za naše puteve sigurno su bolji izbor felne prečnika 18 ili čak 17 inča, jer bi sa njima prelasci preko poprečnih neravnina ili rupa bili "bezbolniji". Što se tiče vožnje po autoputu, amortizeri odlično "filtriraju" neravnine i udobnost je na vrhunskom nivou. Po krivudavom putu, posebno u zimskim uslovima, kada je prekriven snegom, najveći značaj imaće pogon na sve točkove. Pogon je podešen tako da pruža neutralne prolaske kroz krivine, dakle, preupravljanje zaboravite. Zato će u snežnim uslovima, putovanje do zimskih planinskih centara biti pravo uživanje. Recimo i to, da je verzija sa pogonom na sve točkove za 60 kilograma teža od verzije sa pogonom na prednje točkove (masa automobila iznosi 1.485 kg), pa ubrzanje iz mesta do 100 km/h traje 9,1 sekunu, što je pola sekunde sporije od ubrzanja verzije sa prednjim pogonom. Maksimalna brzina manja je za 6 km/h i iznosi 209 km/h. 

Test: Mazda6 Wagon CD175 AWD AT Revolution TOP

Cena

Prvi "plus" koji moramo da dodelimo ceni Mazde6, jeste činjenica da je za karavan potrebno izdvojiti istu sumu novca kao i za sedan, što će sigurno obradovati mnoge ljubitelje velikih kofera. Cena baznog modela - Mazda6 G145 Emotion, kojeg pokreće benzinski 2.0-litarski motor, iznosi 21.990 evra. Za najskuplju verziju, koju smo imali na testu - Mazda6 Wagon CD175 AWD AT Rev. TOP, koja uključuje i crnu kožu i pogon na sve točkove, potrebno je izdvojiti 35.890 evra.

Cenovnik možete pogledati na sajtu www.mazda-rs.com.

Test: Mazda6 Wagon CD175 AWD AT Revolution TOP

 

Mazda6 Wagon CD175 AWD AT Revolution TOP  
 Tip motora:  Turbodizel redni motor
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  2.191
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  129 / 4.500
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  420 / 2.000
Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  209
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  9,1
 Potrošnja (prosečna na testu):  6,5
Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  502 / 1.157
 Zapremina rezervoara (L):  62
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.485 / 650
 Dimenzije pneumatika:  225 / 45 R19
 Dužina automobila (mm):  4.805
 Širina automobila (mm):  1.840
 Visina automobila (mm):  1.475
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.750
 Cena osnovnog modela (EUR):  21.990

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Mazda Dipem prodajni salon:
Adresa: Patrijarha Joanikija 17d, Vidikovac, Beograd
Tel: +381 11 234-1174
Web: dipem.mazda-rs.com


Tekst: Goran Sarić
Foto: Milomir Bošković

Testirali smo: Toyota Corolla 1.8 Hybrid - zbogom dizelu!

Testirali smo: Toyota Corolla 1.8 Hybrid - zbogom dizelu!

Toyota Corolla je živa legenda. Prodaje se od 1976. godine i kumulativno u svim generacijama, predstavlja najprodavaniji automobil u istoriji automobilske industrije. Ove godine na tržište je stigla dvanaesta generacija ovog kvalitetnog automobila, koju smo u atraktivnoj hatchback karoserijskoj verziji isprobali na srpskim putevima...

Seat Tarraco stigao u Srbiju - naši prvi utisci (FOTO)

Seat Tarraco stigao u Srbiju - naši prvi utisci (FOTO)

Seat Tarraco, trenutno najveći SUV ove španske marke, stigao je u Srbiju. Na našim putevima smo isprobali automobil, koji u odnosu na svoje bratske modele iz koncerna, može da se pohvali najatraktivnijim dizajnom i najvećim prtljažnim prostorom...

Vozili smo: BMW 320d (G20)

Vozili smo: BMW 320d (G20)

BMW serije 3 je minhenski bestseller, koji na svom kontu ima više od 15 miliona prodatih primeraka. Zato ne čudi što sedma generacija ovog kvalitetnog automobila ima jednako visoke ambicije. Lakši je, snažniji, štedljiviji i bezbedniji od svog prethodnika. 

Testirali smo: Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi

Testirali smo: Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi

Umesto sedana ili karavana, Citroën je na tržište uveo jedan potpuno novi model, koji u svom imenu ima oznaku C5. Ima avangardan izgled, sa visokim stepenom prepoznatljivosti, vrhunsku štedljivu tehniku i naprednu tehnologiju u enterijeru...

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje