AutoMAGAZIN - Testovi

www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Test - VW Polo 1.4 Sportline - još uvek glavna faca u gradu

Test - VW Polo 1.4 Sportline - još uvek glavna faca u gradu

Da bi ostao vođa u društvu bujice novih gradskih faca, Volkswagenovom Polu nije bilo potrebno puno truda, jer je već osnovni model napravljen skladno i uspešno. Iako bez revolucionarno novih rešenja, Volkswagen Polo četvrte generacije, redizajniran 2005. godine, svojom prostranošću i kvalitetom izrade predstavlja trenutni vrhunac u klasi kompaktnih monovolumena...

Test - VW Polo 1.4 Sportline - još uvek glavna faca u gradu

Podsetimo, Polo je predstavljen 1975. godine, kao jednostavnije opremljena i slabija verzija Audija 50. Druga generacija stigla je 1983. godine i uz jedan temeljit redizajn 1990. godine, na tržištu se zadržala do 1994. godine. Tada je predstavljena treća generacija , koja je redizajnirana 1999. godine. Aktuelni model četvrte generacije predstavljen je 2001. godine, a 2005-e je pretrpeo nekoliko izmena.

Test - VW Polo 1.4 Sportline - još uvek glavna faca u gradu

Već na prvi pogled zaključujemo da je Polo u duši pravi Nemac. Toliko strogosti i hladnoće u dizajnu ali i kvaliteta u finalnoj proizvodnji samo je njima svojstveno. Reklo bi se da je sve predviđeno da traje, pa tako i dizajn, koji ni posle dve godine od redizajna nije izgubio svežinu. Najuočljivije promene redizajniranog Pola su na prednjoj masci, koja je umesto udvojenih farova dobila skladno spojene i razvučene svetlosne grupe. Hauba je blago uzdignuta, a ispod prednjeg branika ugrađeni su veliki, trodelni usisnici za vazduh. Na bočnoj silueti uočavaju se trendovski retrovizori sa ugrađenim pokazivačima smera. Zadnji deo automobila je najviše izmena pretrpeo upravo na svetlosnim grupama koje su uprošćene, izrađene su od polikarbonata.

Test - VW Polo 1.4 Sportline - još uvek glavna faca u gradu

Automobil koji smo testirali opremljen je Sportline paketom opreme, u kome će zaista uživati svi oni kojima automobil ne služi samo da bi se prevezli od tačke A do tačke B. Sportski utisak u unutrašnjosti naglašavaju školjkasta sedišta i trokraki kožni volan. Organizacija prostora je odlično izvedena, a komande se nalaze upravo tamo gde očekujete da budu. Da pronađete pravi položaj za volanom pomoćiće Vam i podesiv volan po dubini i visini. Model Polo, za razliku od malenog Lupa, potvrđuje da je prošlo vreme zauzimanja "fetusa" za upravljačem. I ostali putnici imaju sasvim dovoljno mesta za kolena, što ne čudi jer je Polo u dužinu porastao za 19 milimetara, tako a sada ukupna dužina iznosi 3.916 milimetara.

Test - VW Polo 1.4 Sportline - još uvek glavna faca u gradu

Unutrašnjost automobila je takođe osvežena. Ugrađeni su kvalitetniji materijali i obloge, a tabla sa intrumentima je dobila novu grafiku. Za svaku pohvalu je i mnoštvo vrlo korisnih pretinaca za sitnice obloženih gumom, koja sprečava kretanje mobilnih telefona, naočara i sličnog. Visoke ocene Polo dobija i za kvalitet ugrađenih materijala i visok stepen završne obrade. Prosto je nemoguće pronaći spoj koji nije urađen filigranskom preciznošću, a materijali su izrazito mekani na dodir, što nije slučaj sa velikim brojam konkurenata. U Sportline paket opreme uključena je i deljiva zadnja klupa sa naslonom za ruke, držači za limenke, daljinska centralna brava, svetla za maglu, električne podizače, klima uređaj, 8 vazdušnih jastuka, odličan audio CD uređaj, aluminijumeske felne prečnika 14", i još mnoštvo detalja vezanih za aktivnu i pasivnu bezbednost putnika.

Test - VW Polo 1.4 Sportline - još uvek glavna faca u gradu

Testirani Polo pogonjen je proverenim četvorocilindričnim 1,4-litarskim benzinskim agregatom snage 75 konjskih snaga. Ovaj agregat je najboji mogući kompromis između potreba za gradsku vožnju i potreba koje će zadovoljiti zahtevnije vozače. Na leru motor radi tiho i uglađeno, kao i pri niskim obrtajima, dok je pri visokim obrtajima u vožni na autoputu buka u kabini prilično smetala. Sprint iz mesta do stotke Volkswagenov mališan postiže za 12,9 sekundi. Potrošnja goriva u gradskim uslovima kreće se oko 9 litara benzina, dok u otvorenom saobraćaju potrošnja pada ispod 6 litara na 100 pređenih kilometara. Sve pohvale zaslužuje i menjač. Hodovi su relativno katki, a promena stepena prenosa je nemački precizna i lagana.

Test - VW Polo 1.4 Sportline - još uvek glavna faca u gradu

Ponašanje u vožnji impresioniraće sve one koji cene agilnost i puno povratnih informacija sa podloge. Zajedno sa usavršenim ogibljenjem i izuzetno krutom karoserijom, stabilnost Pola je za primer i te ne samo u konkurenciji malih gradskih automobila. Vešanje je u svim situacijama izuzetno efikasno i uliva poverenje, bilo da se radi o sportskoj vožnji po vijugavim deonicama ili po brzim deonicama autoputa. Polo se snažno drži zadate putanje, a tek kod naglih ulazaka u krivinu dolazi do proklizavanja prednjeg kraja automobila. Možda će nekome zasmetati tvrdoća automobila na grubim neravninama, ali za to ne mare kupci koji preferiraju Sportline paket, s'obzirom da uključuje pneumatike dimenzija 185/60 montirane na felne prečnka 14 inča.

Test - VW Polo 1.4 Sportline - još uvek glavna faca u gradu

Cena Volkswagen Pola 1.4 Sportline u baznoj izvedbi iznosi 13.460 eura. Iako će nekome izgledati visoka, treba imati u vidu da je Polo automobil koji ne mora biti drugo vozilo u porodici. Opremljen pomenutim agregatom i opremom, sa puno prostora i prtljažnikom zapremine 270 litara, u Polu ćete uživati i na dugim putovanjima. Polo 1.4 Sportline je za sve one koji žele da uživaju u vožnji, u malenom, paprenom i atraktivno opremljenom automobilu. Istina, ukoliko ga želite, morate sačekati na isporuku. Ali, i ljubav je najslađa kada se na nju čeka, zar ne. Goran Sarić - Automagazin

Test: Alfa Romeo 159 V6 3,2 JTS Q4 - Mnogo novca, puno užitka

Test: Alfa Romeo 159 V6 3,2 JTS Q4 - Mnogo novca, puno užitka

Model 156 bio je za Alfu sve. Baš sve: spasilac, povratak na staze stare slave i novo merilo vrednosti. Upravo zato svaka nova Alfa mora blistati kao model 156. Naslednik je sada tu i zove se 159. Njemu namamo prigovora, a posebno ne modelu 3.2 JTS Q4 koji smo dobili na test. Italijanska "Bella Machina" oduševila nas je zvukom, izgledom i dodirom, a za njenim volanom uvek smo se osećali nekako posebno...
Test - Ford Mondeo 2.0 TDCi - Ford ponovo meša karte

Test - Ford Mondeo 2.0 TDCi - Ford ponovo meša karte

Ford očigledno vrlo dobro zna šta vole kupci. Čim su objavljene prve zvanične fotografije, interes je bio neviđen i čak sam putem e-maila primao pitanja ljudi koji su naslepo hteli da uplate najnoviju limuzinu Forda. Izgled novog Mondea i zaslužuje tako nešto, baš kao i objavljeni rezultati Euro NCAP testiranja u kojima je Mondeo osvojio maksimalno mogućih pet zvezdica za bezbednost...
Test - Toyota Corolla Sedan - stvorena za ljubav na duge staze

Test - Toyota Corolla Sedan - stvorena za ljubav na duge staze

Šta je potrebno da bi jedan automobil postao mit? Treba li za to godinama osvajati prva mesta na listama pouzdanosti ili postati najprodavanaiji model na svetu? Ako u obzir uzmemo jedan od navedenih kriterijuma, shvatamo da je Corolla mitski model. U svojoj 10. evoluciji Corolla nam dolazi kao otmeni sedan, mešavina vrednosti, vrhunskog izgleda, vrhunskih radnih karakteristika i još lakšeg upravljanja...
Fiat Bravo 1.9  Multijet 16V Sport - Izaziva sve u klasi

Fiat Bravo 1.9 Multijet 16V Sport - Izaziva sve u klasi

Već posle prvog susreta sa novim Fiat Bravom, shvatili smo da konkurencija itekako ima čega da se plaši. Atraktivnog izgleda i prefinjenog italijanskog šarma, od trenutka kada sednete za volan novog Brava postajete izloženi neograničenom mnoštvu pogleda koji će Vas pratiti gde god da se nađete. Novi Bravo je model atraktivnog italijanskog dizajna pokretan bogatom paletom benzinskih i dizel agregata...
Hyundai Coupe Xtreme - dosta muzike za malo novca

Hyundai Coupe Xtreme - dosta muzike za malo novca

Hyundai Coupe izgleda bolje nego ikada, i slobodno možemo reći da u dizajnerskom smislu novi Coupe predstavlja "izvinjenje" za izgled prethodnih generacija. Poslednje izdanje sportskog modela nedavno je podvrgnuto temeljnom redizajnu, koji se ističe atraktivnim detaljima, prijatnom unutrašnjosti i na kraju privlačnom cenom, koja dokazuje da Hyundai na Evropljane NE gleda kao na "ovce za šišanje"...
Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Popularnost mišićavih terenaca, sa velikim otvorenim prtljažnim sandukom, galopirajući se širi među kupcima u Srbiji. Među takvim našminkanim "višebojcima" svojom moćnom ali i uglađenom pojavom izdvaja se Mitsubishi L200, model koji već drugu godinu zaredom može pohvaliti titulom “Best Pick-up”.
Test: Suzuki Grand Vitara - U gradu fensi, van puta snalažljiva

Test: Suzuki Grand Vitara - U gradu fensi, van puta snalažljiva

Suzuki Grand Vitara nije više kompaktni terenac, nego SUV, koji se dobro snalazi u "off-road" uslovima, ali i na autoputu. Nova Grand Vitara povećana je za pola broja, oprema je znatno luksuznija, a uz benzince od 106 i 140 konjskih snaga velika je novost Renaultov dizelaš 1.9 sa 129 KS, koji smo imali prilike da testiramo. Fotografije sa testa možete pogledati klikom na link...
Test: Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDi - Nikada opasniji Korejanac

Test: Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDi - Nikada opasniji Korejanac

Brend Hyundai u Evropi je postao popularan pre svega zbog pouzdanosti i povoljnog odnosa uloženog i dobijenog. U novije vreme srca stanovnika Starog kontinenta Hyundai osvaja pre svega sjajnim SUV modelima, a druga generacija Santa Fea je sigurno jedan od najkompletnijih proizvoda korejske auto-industrije, koji se cenom drži nivoa kompaktnih SUV-a, dok prostranošću i opremom zadire u klasu više...
Test - Toyota Auris 1.6 Dual VVT-i Sol

Test - Toyota Auris 1.6 Dual VVT-i Sol

Najprodavaniji automobil svih vremena nije Golf, nego Corolla. Od 1966. godine proizvedeno je više od 35 miliona primeraka, u devet generacija. Ipak, taj razultat se ne uzima verodostojnim jer se prva i poslednja Corolla koncepcijski potpuno razlikuju, a prvi model je čak koristio zadnji pogon. Sada se verovatno pitate zašto priču o modelu Auris počinjem pričom o Corolli. Razlog je vrlo jednostavan...
Opel Astra (2022)
Slika nedelje