AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test - VW Polo 1.4 Sportline - još uvek glavna faca u gradu

Test - VW Polo 1.4 Sportline - još uvek glavna faca u gradu

Da bi ostao vođa u društvu bujice novih gradskih faca, Volkswagenovom Polu nije bilo potrebno puno truda, jer je već osnovni model napravljen skladno i uspešno. Iako bez revolucionarno novih rešenja, Volkswagen Polo četvrte generacije, redizajniran 2005. godine, svojom prostranošću i kvalitetom izrade predstavlja trenutni vrhunac u klasi kompaktnih monovolumena...

Test - VW Polo 1.4 Sportline - još uvek glavna faca u gradu

Podsetimo, Polo je predstavljen 1975. godine, kao jednostavnije opremljena i slabija verzija Audija 50. Druga generacija stigla je 1983. godine i uz jedan temeljit redizajn 1990. godine, na tržištu se zadržala do 1994. godine. Tada je predstavljena treća generacija , koja je redizajnirana 1999. godine. Aktuelni model četvrte generacije predstavljen je 2001. godine, a 2005-e je pretrpeo nekoliko izmena.

Test - VW Polo 1.4 Sportline - još uvek glavna faca u gradu

Već na prvi pogled zaključujemo da je Polo u duši pravi Nemac. Toliko strogosti i hladnoće u dizajnu ali i kvaliteta u finalnoj proizvodnji samo je njima svojstveno. Reklo bi se da je sve predviđeno da traje, pa tako i dizajn, koji ni posle dve godine od redizajna nije izgubio svežinu. Najuočljivije promene redizajniranog Pola su na prednjoj masci, koja je umesto udvojenih farova dobila skladno spojene i razvučene svetlosne grupe. Hauba je blago uzdignuta, a ispod prednjeg branika ugrađeni su veliki, trodelni usisnici za vazduh. Na bočnoj silueti uočavaju se trendovski retrovizori sa ugrađenim pokazivačima smera. Zadnji deo automobila je najviše izmena pretrpeo upravo na svetlosnim grupama koje su uprošćene, izrađene su od polikarbonata.

Test - VW Polo 1.4 Sportline - još uvek glavna faca u gradu

Automobil koji smo testirali opremljen je Sportline paketom opreme, u kome će zaista uživati svi oni kojima automobil ne služi samo da bi se prevezli od tačke A do tačke B. Sportski utisak u unutrašnjosti naglašavaju školjkasta sedišta i trokraki kožni volan. Organizacija prostora je odlično izvedena, a komande se nalaze upravo tamo gde očekujete da budu. Da pronađete pravi položaj za volanom pomoćiće Vam i podesiv volan po dubini i visini. Model Polo, za razliku od malenog Lupa, potvrđuje da je prošlo vreme zauzimanja "fetusa" za upravljačem. I ostali putnici imaju sasvim dovoljno mesta za kolena, što ne čudi jer je Polo u dužinu porastao za 19 milimetara, tako a sada ukupna dužina iznosi 3.916 milimetara.

Test - VW Polo 1.4 Sportline - još uvek glavna faca u gradu

Unutrašnjost automobila je takođe osvežena. Ugrađeni su kvalitetniji materijali i obloge, a tabla sa intrumentima je dobila novu grafiku. Za svaku pohvalu je i mnoštvo vrlo korisnih pretinaca za sitnice obloženih gumom, koja sprečava kretanje mobilnih telefona, naočara i sličnog. Visoke ocene Polo dobija i za kvalitet ugrađenih materijala i visok stepen završne obrade. Prosto je nemoguće pronaći spoj koji nije urađen filigranskom preciznošću, a materijali su izrazito mekani na dodir, što nije slučaj sa velikim brojam konkurenata. U Sportline paket opreme uključena je i deljiva zadnja klupa sa naslonom za ruke, držači za limenke, daljinska centralna brava, svetla za maglu, električne podizače, klima uređaj, 8 vazdušnih jastuka, odličan audio CD uređaj, aluminijumeske felne prečnika 14", i još mnoštvo detalja vezanih za aktivnu i pasivnu bezbednost putnika.

Test - VW Polo 1.4 Sportline - još uvek glavna faca u gradu

Testirani Polo pogonjen je proverenim četvorocilindričnim 1,4-litarskim benzinskim agregatom snage 75 konjskih snaga. Ovaj agregat je najboji mogući kompromis između potreba za gradsku vožnju i potreba koje će zadovoljiti zahtevnije vozače. Na leru motor radi tiho i uglađeno, kao i pri niskim obrtajima, dok je pri visokim obrtajima u vožni na autoputu buka u kabini prilično smetala. Sprint iz mesta do stotke Volkswagenov mališan postiže za 12,9 sekundi. Potrošnja goriva u gradskim uslovima kreće se oko 9 litara benzina, dok u otvorenom saobraćaju potrošnja pada ispod 6 litara na 100 pređenih kilometara. Sve pohvale zaslužuje i menjač. Hodovi su relativno katki, a promena stepena prenosa je nemački precizna i lagana.

Test - VW Polo 1.4 Sportline - još uvek glavna faca u gradu

Ponašanje u vožnji impresioniraće sve one koji cene agilnost i puno povratnih informacija sa podloge. Zajedno sa usavršenim ogibljenjem i izuzetno krutom karoserijom, stabilnost Pola je za primer i te ne samo u konkurenciji malih gradskih automobila. Vešanje je u svim situacijama izuzetno efikasno i uliva poverenje, bilo da se radi o sportskoj vožnji po vijugavim deonicama ili po brzim deonicama autoputa. Polo se snažno drži zadate putanje, a tek kod naglih ulazaka u krivinu dolazi do proklizavanja prednjeg kraja automobila. Možda će nekome zasmetati tvrdoća automobila na grubim neravninama, ali za to ne mare kupci koji preferiraju Sportline paket, s'obzirom da uključuje pneumatike dimenzija 185/60 montirane na felne prečnka 14 inča.

Test - VW Polo 1.4 Sportline - još uvek glavna faca u gradu

Cena Volkswagen Pola 1.4 Sportline u baznoj izvedbi iznosi 13.460 eura. Iako će nekome izgledati visoka, treba imati u vidu da je Polo automobil koji ne mora biti drugo vozilo u porodici. Opremljen pomenutim agregatom i opremom, sa puno prostora i prtljažnikom zapremine 270 litara, u Polu ćete uživati i na dugim putovanjima. Polo 1.4 Sportline je za sve one koji žele da uživaju u vožnji, u malenom, paprenom i atraktivno opremljenom automobilu. Istina, ukoliko ga želite, morate sačekati na isporuku. Ali, i ljubav je najslađa kada se na nju čeka, zar ne. Goran Sarić - Automagazin

Test: Mercedes-Benz C 280 Avantgarde - Vitamin C

Test: Mercedes-Benz C 280 Avantgarde - Vitamin C

Već posle prve test vožnje, u kojoj je glavnu ulogu igrao aktuelni državni reli šampion, Vladan Petrović, možemo slobodno reći da je Mercedesovo obećanje ispunjeno: Mercedes-Benz C klasa je automobil koji oduševljava svojim dinamičkim potencijalom i predstavlja pravo "vitaminsko osveženje" za Mercedes-Benz. Elegantan i moćan, novi Mercedes-Benz C, sasvim opravdano, polako ali sigurno uvlači se pod kožu domaće elite...
Vladan Petrović o modelu Seat Leon Cupra

Vladan Petrović o modelu Seat Leon Cupra

Ekskluzivno za Automagazin portal, najsnažniji model u Seatovoj gami, Leon Cupra, testirao je aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Izdvajamo za Vas najznačajnija zapažanja petostrukog reli šampiona naše zemlje...
Test: Seat Leon Cupra - Mačo sa viškom testosterona

Test: Seat Leon Cupra - Mačo sa viškom testosterona

Da li ste danas već zadrhtali? Ako niste, preporučujemo Vam najsnažniji serijski Seat automobil svih vremena, za čijim volanom zaista imate osećaj da možete sve. Automobil koji smo testirali očarao nas je zavodljivom formom, rasnim zvukom, erotičnom siluetom ali ponajviše sa brutalno ispaljenih 240 konjskih snaga, koje su nas često navodile na pomisao da saobraćaj oko nas stoji...
Vladan Petrović o Audiju A4 2.0 TDI

Vladan Petrović o Audiju A4 2.0 TDI

Ekskluzivno za Automagazin portal, svoje utiske o testiranom automobilu, Audi A4 2.0 TDI, izneo je petostruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Prenosimo Vam najznačajnija zapažanja aktuelnog državnog reli šampiona...
Test: Audi A4 2.0 TDI - 100% Audi !

Test: Audi A4 2.0 TDI - 100% Audi !

Iako nijedan detalj nije isti kao kod prethodnika, sigurno se nećete zbuniti, jer već na prvi pogled je jasno: Ovo je novi Audi A4. Dizajneri iz Ingolstadta igraju na sigurnu kartu, i iako je novi model ostao klasična trovolumenska limuzina oblih i elegantnih linija, malo više oblina jedina su veća novost u izgledu svih novijih Audija. Pomalo ljutit pogled prednjih svetala samo pojačava taj utisak...
Test: Volkswagen CrossPolo - Nastavak uspešne priče

Test: Volkswagen CrossPolo - Nastavak uspešne priče

Formula je prosta: isti model, ista klasa, dva automobila. Za dva različita tipa kupaca. Porodični ljudi izabraće Polo, a CrossPolo oduševiće mlade. Volkswagen i ne krije da model CrossPolo atakuje na tržišni segment mlađih generacija i pripadnica lepšeg pola, sa kojima je uspešno "flertovao" njegov zanimljivi prethodnik imena Polo Fun, prodat u tri puta više primeraka od planirane brojke...
Vladan Petrović o  Mercedesu B 180 CDI

Vladan Petrović o Mercedesu B 180 CDI

Sposobnosti modela Mercedes-Benz B 180 CDI sa nama je podelio i aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Iskustvo i znanje petostrukog državnog reli šampiona i najmlađeg osvajača "Zlatne kacige" u istoriji našeg autosporta, potvrdilo je naše utiske o kvalitetu i sposobnostima testiranog automobila...
Test: Mercedes-Benz B 180 CDI - Od svega po malo

Test: Mercedes-Benz B 180 CDI - Od svega po malo

Monovolumen? I jeste i nije. Karavan? I jeste i nije. Compact Sports Tourer? Može i to. Zapravo, Mercedes B klase jeste zanimljiva kombinacija svega nabrojanog i nova karika u nizu dokaza da granice između klasa gube smisao. Dimenzijama B klasa spada među malo veće kompakte i popunjava "rupu" između "male" A klase i klasične limuzine kao što je C klasa...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje