AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Popularnost mišićavih terenaca, sa velikim otvorenim prtljažnim sandukom, galopirajući se širi među kupcima u Srbiji. Među takvim našminkanim "višebojcima" svojom moćnom ali i uglađenom pojavom izdvaja se Mitsubishi L200, model koji već drugu godinu zaredom može pohvaliti titulom “Best Pick-up”.

Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Već od prvog susreta Mitsubishi L200 ulivao nam je strahopoštovanje moćnog gospodara, koji je spreman na raznorazne avanture. Spoljašnjost je uglađena i zaobljena, u skladu sa trendovima koje je postavio model Pajero, a izgled prati smernice koje je Mitsubishi postavio modelom Pajero Evolution, sa kojim je uspešno nastupao na reliju Pariz-Dakar. Osnovna ideja pri konstruisanju bila je stvoriti automobil koji će uz izraženu pojavu pružati svu udobnost i sigurnost modernih SUV modela. Mitsubishi je u tome uspeo. Japanci su nezgrapnu formulu američkog pick-upa redefinisali i dali joj dozu umiljatosti, koja je dobro prihvaćena na svim kontinentima, a koja je posebno potrebna evropskoj razmaženoj klijenteli. Automobil izgleda mišićavo, ali je gruba "urođena" narav ovog gorostasa smirena blagim zaobljenim linijama i uglađenim aluminijumskim felnema.

Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Od dve verzije kabine, Club Cab (zadnja klupa minijaturnih dimenzija) i Double Cab, redakcija Automagazin portala na test je dobila ovu drugu, predviđenu za komforan smeštaj pet osoba. Ipak, odmah moramo istaći da komfor ovde treba shvatiti uslovno, jer iako ima dovoljno mesta za tri putnika pozadi, njima će unutrašnji organi biti sigurno "prebrojani", na čemu treba da zahvale krutoj osovini sa lisnatim oprugama pozadi. Dakle, na lošem i neravnom terenu putnici pozadi imaće utisak da amortizacija zadnjeg dela uopšte ne postoji. Naravno, s obzirom da je ovo multifunkcionalan automobil, kompromis na relaciji prtljag-putnici se podrazumeva. Jer, bilo koja druga verzija vešanja pozadi "razmazila" bi L200 do te mere i prtljažni sanduk imao bi samo alibi efekat. Ovako je nosivost Mitsubishi L200 preko 950 kilograma, sanduk svojim dimenzijama omogućava prevoz 1.325 milimetara dugih predmeta, a ukoliko spustite zadnja vrata i znatno dužih, uz poštovanje svih bezbednosnih propisa saobraćaja.

Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Ukoliko iz putničkog automobila prelazite u L200, sigurno će Vam trebati određeno vreme privikavanja na pozamašne dimenzije, posebno na dužinu od 5 metara. Iako je prilagođen za svačiji ukus, L200 se u gradskoj vožnji neće osećati ugodno. Mesto za parkiranje teško je pronaći, a prilikom prestrojavanja morate biti dodatno oprezni. Ipak, veličina L200 dobro dođe kada treba da se "ugurate" u kolonu, gde će Vas u većini slučajeva propustiti iz čistog respekta prema glomaznosti ovog automobila. Za volanom je vrlo lako pronaći idealan položaj. Sve je upravo tamo gde i očekujete da bude, a moderan kokpit i materijali solidnog kvaliteta podsećaju na luksuz savremnih SUV-ova. Za sve potrebne informacije prilikom kretanja zadužen je multifunkcionalni RV merač, sa kojeg možete očitati prosečnu brzinu, potrošnju goriva, smer kretanja (kompas) sat i temperaturu unutar automobila. Putnici pozadi, takođe nisu zanemareni. Prostrani naslon za ruku se preklapa i ispod njega se nalazi držač za dve čaše. L200 ima još mnogo drugih praktičnih detalja, kao što je "fioka" u krovu za naočare, kao i držač flaša zapremine 1 litar u vratima, što će obradovati sve one koji često idu na duga putovanja.

Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Vožnja Mitsubishi L200 predstavlja pravo uživanje. Pod haubom diše savremeni Common-rail turbo dizel agregat Di-D zapremine 2,5 litra, koji razvija 136 konjskih snaga. Iako se to možda nekom čini skromnom snagom, treba istaći da je Mitsubishi L200 čistokrvni "All Road Vehicle", tako da i pored skromne snage u odnosu na zapreminu, automobil raspolaže sa "medveđim" obrtnim momentom od 314 Nm pri samo 2.000 o/min, koji omogućava lagano savladavanje nepristupačnih terena. Tome doprinosi i kultivisan menjač, istina sa nešto dužim hodom, ali to ćemo mu oprostiti s obzirom na robusnost menjačke kutije i sistema prenosa. Automobil se vrlo lako kontroliše u svim situacijama, pa čak i u off-road uslovima. Mi smo na našem testu dokazali da čak i nežna ženska ruka može upravljati Mitsubishijem L200 na nepristupačnim i strmim deonicama, a da se u automobilu oseća izuzetno prijatno. Čak smo u jednom trenutnku stekli utisak da teren jeste prirodno okruženje Mitsubishi L200. Blokada diferencijala i reduktor mogu izaći na kraj sa najtežim preprekama. Druga ručica menjača (reduktor) ima 4 moda. Super Select 4WD sistem omogućuje promenu sa 2 na 4 pogonska točka pri brzinama do 100 km/h, a kada izlazak uz strmu i nepristupačnu uzbrdicu postane ozbiljno ugrožen, zadnji diferencijal možete blokirati kako bi se postigao puni "moment" na svakom točku.

Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Međutim, uprkos masi od 1.880 kilograma, Mitsubishi se vozi gotovo kao putnički karavan automobil. Posebno nas je iznenadila elastičnost agregata od samog dna skale obrtaja. Zahvaljujući odličnoj krivi obrtnog momenta automobil skoro trenutno reaguje na pritisak papučice gasa, što je posebno pozitivan faktor prilikom preticanja. Iako maksimalna brzina od 167 km/h i ubrzanje od 0 do "stotke" neće oduševiti pristalice "ljutih papričica", moramo istaći da to u praksi izgleda mnogo bolje. Automobil ima snažna međuubrzanja, a na asfaltnu se ponaša dinamično i agilno, iako masivna karoserija kod većine konkurenata sklona naginjanju. Iako nismo mislili da ćemo to ikada reći, Mitsubishi L200 je nekada i presnažan, jer na otvorenom putu mami na brzu vožnju, a s obzirom da zadnji kraj automobila bukvalno preskače rupe i neravnine, u krivinama treba biti maksimalno skoncentrisan. Kada se zadni točkovi zavrte "u prazno" u pomoć priskače kontrola proklizavanja pogonskih točkova, koju je moguće isključiti, iako to ne preporučujemo.

Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Odličnom završnom utisku moramo dodati još jednu važnu činjenicu. Potrošnja test automboila je iznenađujuće mala na otvorenom putu i kretala se oko 7,7 litara nafte na 100 pređenih kilometara, dok se u gradu kretala oko 11 litara sa uključenim klima uređajem. Automobil koji smo testirali opremljen je Intense paketom opreme koji uključuje klima uređaj, električne podizače prozora, električne retrovizore, daljinsko centralno zaključavanje, ABS, servo volan, vazdušne jastuke, kontrolu proklizavanja pogonskih točkova. Kada svemu dodamo i cenu od 26.990 eura (bez PDV-a), zaključak je samo jedan: puno lima, dosta opreme i odlične vozne karakteristike i mala potrošnja za relativno malo novca. Bravo za Mitsubishi.

Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Tehnički podaci: - Motor: redni turbodizel sa direktnim ubrizgavanjem, postavljen napred poprečno, 2 ventila po cilindru, 1 bregasta osovina u glavi motora, aluminijumska glava motora, Common-Rail, 1 turbo punjač i intercooler. Zapremina motora: 2477 cm3 Najveća snaga: 136 KS pri 4000 o/min Najveći obrtni moment: 314 Nm pri 2.000 o/min - Pogon: 4x4 sa 4 načina rada, ručni petostepeni menjač - Vešanje: Napred: nezavisno poprečna poluga, spiralne opruge, Nazad: kruta osovina, lisnate opruge - Kočnice: napred ventilirajući diskovi, pozadi doboš -Dimenzije: d x š x v - 5000 x 1750 x 1780 mm, međuosovinski razmak iznosi 3000 mm, trag točkova 1520/1515, zapremina rezervoara za gorivo 75 litara - Masa: 1880 kilograma - Potrošnja goriva (na našem testu): u gradu oko 11 litara/ 100 km, na otvorenom oko 7,7 litara na 100 pređenih kilometara Goran Sarić - Automagazin

Test: Mercedes-Benz C 280 Avantgarde - Vitamin C

Test: Mercedes-Benz C 280 Avantgarde - Vitamin C

Već posle prve test vožnje, u kojoj je glavnu ulogu igrao aktuelni državni reli šampion, Vladan Petrović, možemo slobodno reći da je Mercedesovo obećanje ispunjeno: Mercedes-Benz C klasa je automobil koji oduševljava svojim dinamičkim potencijalom i predstavlja pravo "vitaminsko osveženje" za Mercedes-Benz. Elegantan i moćan, novi Mercedes-Benz C, sasvim opravdano, polako ali sigurno uvlači se pod kožu domaće elite...
Vladan Petrović o modelu Seat Leon Cupra

Vladan Petrović o modelu Seat Leon Cupra

Ekskluzivno za Automagazin portal, najsnažniji model u Seatovoj gami, Leon Cupra, testirao je aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Izdvajamo za Vas najznačajnija zapažanja petostrukog reli šampiona naše zemlje...
Test: Seat Leon Cupra - Mačo sa viškom testosterona

Test: Seat Leon Cupra - Mačo sa viškom testosterona

Da li ste danas već zadrhtali? Ako niste, preporučujemo Vam najsnažniji serijski Seat automobil svih vremena, za čijim volanom zaista imate osećaj da možete sve. Automobil koji smo testirali očarao nas je zavodljivom formom, rasnim zvukom, erotičnom siluetom ali ponajviše sa brutalno ispaljenih 240 konjskih snaga, koje su nas često navodile na pomisao da saobraćaj oko nas stoji...
Vladan Petrović o Audiju A4 2.0 TDI

Vladan Petrović o Audiju A4 2.0 TDI

Ekskluzivno za Automagazin portal, svoje utiske o testiranom automobilu, Audi A4 2.0 TDI, izneo je petostruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Prenosimo Vam najznačajnija zapažanja aktuelnog državnog reli šampiona...
Test: Audi A4 2.0 TDI - 100% Audi !

Test: Audi A4 2.0 TDI - 100% Audi !

Iako nijedan detalj nije isti kao kod prethodnika, sigurno se nećete zbuniti, jer već na prvi pogled je jasno: Ovo je novi Audi A4. Dizajneri iz Ingolstadta igraju na sigurnu kartu, i iako je novi model ostao klasična trovolumenska limuzina oblih i elegantnih linija, malo više oblina jedina su veća novost u izgledu svih novijih Audija. Pomalo ljutit pogled prednjih svetala samo pojačava taj utisak...
Test: Volkswagen CrossPolo - Nastavak uspešne priče

Test: Volkswagen CrossPolo - Nastavak uspešne priče

Formula je prosta: isti model, ista klasa, dva automobila. Za dva različita tipa kupaca. Porodični ljudi izabraće Polo, a CrossPolo oduševiće mlade. Volkswagen i ne krije da model CrossPolo atakuje na tržišni segment mlađih generacija i pripadnica lepšeg pola, sa kojima je uspešno "flertovao" njegov zanimljivi prethodnik imena Polo Fun, prodat u tri puta više primeraka od planirane brojke...
Vladan Petrović o  Mercedesu B 180 CDI

Vladan Petrović o Mercedesu B 180 CDI

Sposobnosti modela Mercedes-Benz B 180 CDI sa nama je podelio i aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Iskustvo i znanje petostrukog državnog reli šampiona i najmlađeg osvajača "Zlatne kacige" u istoriji našeg autosporta, potvrdilo je naše utiske o kvalitetu i sposobnostima testiranog automobila...
Test: Mercedes-Benz B 180 CDI - Od svega po malo

Test: Mercedes-Benz B 180 CDI - Od svega po malo

Monovolumen? I jeste i nije. Karavan? I jeste i nije. Compact Sports Tourer? Može i to. Zapravo, Mercedes B klase jeste zanimljiva kombinacija svega nabrojanog i nova karika u nizu dokaza da granice između klasa gube smisao. Dimenzijama B klasa spada među malo veće kompakte i popunjava "rupu" između "male" A klase i klasične limuzine kao što je C klasa...
2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje