AutoMAGAZIN - Testovi

Aladin logo
www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Popularnost mišićavih terenaca, sa velikim otvorenim prtljažnim sandukom, galopirajući se širi među kupcima u Srbiji. Među takvim našminkanim "višebojcima" svojom moćnom ali i uglađenom pojavom izdvaja se Mitsubishi L200, model koji već drugu godinu zaredom može pohvaliti titulom “Best Pick-up”.

Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Već od prvog susreta Mitsubishi L200 ulivao nam je strahopoštovanje moćnog gospodara, koji je spreman na raznorazne avanture. Spoljašnjost je uglađena i zaobljena, u skladu sa trendovima koje je postavio model Pajero, a izgled prati smernice koje je Mitsubishi postavio modelom Pajero Evolution, sa kojim je uspešno nastupao na reliju Pariz-Dakar. Osnovna ideja pri konstruisanju bila je stvoriti automobil koji će uz izraženu pojavu pružati svu udobnost i sigurnost modernih SUV modela. Mitsubishi je u tome uspeo. Japanci su nezgrapnu formulu američkog pick-upa redefinisali i dali joj dozu umiljatosti, koja je dobro prihvaćena na svim kontinentima, a koja je posebno potrebna evropskoj razmaženoj klijenteli. Automobil izgleda mišićavo, ali je gruba "urođena" narav ovog gorostasa smirena blagim zaobljenim linijama i uglađenim aluminijumskim felnema.

Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Od dve verzije kabine, Club Cab (zadnja klupa minijaturnih dimenzija) i Double Cab, redakcija Automagazin portala na test je dobila ovu drugu, predviđenu za komforan smeštaj pet osoba. Ipak, odmah moramo istaći da komfor ovde treba shvatiti uslovno, jer iako ima dovoljno mesta za tri putnika pozadi, njima će unutrašnji organi biti sigurno "prebrojani", na čemu treba da zahvale krutoj osovini sa lisnatim oprugama pozadi. Dakle, na lošem i neravnom terenu putnici pozadi imaće utisak da amortizacija zadnjeg dela uopšte ne postoji. Naravno, s obzirom da je ovo multifunkcionalan automobil, kompromis na relaciji prtljag-putnici se podrazumeva. Jer, bilo koja druga verzija vešanja pozadi "razmazila" bi L200 do te mere i prtljažni sanduk imao bi samo alibi efekat. Ovako je nosivost Mitsubishi L200 preko 950 kilograma, sanduk svojim dimenzijama omogućava prevoz 1.325 milimetara dugih predmeta, a ukoliko spustite zadnja vrata i znatno dužih, uz poštovanje svih bezbednosnih propisa saobraćaja.

Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Ukoliko iz putničkog automobila prelazite u L200, sigurno će Vam trebati određeno vreme privikavanja na pozamašne dimenzije, posebno na dužinu od 5 metara. Iako je prilagođen za svačiji ukus, L200 se u gradskoj vožnji neće osećati ugodno. Mesto za parkiranje teško je pronaći, a prilikom prestrojavanja morate biti dodatno oprezni. Ipak, veličina L200 dobro dođe kada treba da se "ugurate" u kolonu, gde će Vas u većini slučajeva propustiti iz čistog respekta prema glomaznosti ovog automobila. Za volanom je vrlo lako pronaći idealan položaj. Sve je upravo tamo gde i očekujete da bude, a moderan kokpit i materijali solidnog kvaliteta podsećaju na luksuz savremnih SUV-ova. Za sve potrebne informacije prilikom kretanja zadužen je multifunkcionalni RV merač, sa kojeg možete očitati prosečnu brzinu, potrošnju goriva, smer kretanja (kompas) sat i temperaturu unutar automobila. Putnici pozadi, takođe nisu zanemareni. Prostrani naslon za ruku se preklapa i ispod njega se nalazi držač za dve čaše. L200 ima još mnogo drugih praktičnih detalja, kao što je "fioka" u krovu za naočare, kao i držač flaša zapremine 1 litar u vratima, što će obradovati sve one koji često idu na duga putovanja.

Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Vožnja Mitsubishi L200 predstavlja pravo uživanje. Pod haubom diše savremeni Common-rail turbo dizel agregat Di-D zapremine 2,5 litra, koji razvija 136 konjskih snaga. Iako se to možda nekom čini skromnom snagom, treba istaći da je Mitsubishi L200 čistokrvni "All Road Vehicle", tako da i pored skromne snage u odnosu na zapreminu, automobil raspolaže sa "medveđim" obrtnim momentom od 314 Nm pri samo 2.000 o/min, koji omogućava lagano savladavanje nepristupačnih terena. Tome doprinosi i kultivisan menjač, istina sa nešto dužim hodom, ali to ćemo mu oprostiti s obzirom na robusnost menjačke kutije i sistema prenosa. Automobil se vrlo lako kontroliše u svim situacijama, pa čak i u off-road uslovima. Mi smo na našem testu dokazali da čak i nežna ženska ruka može upravljati Mitsubishijem L200 na nepristupačnim i strmim deonicama, a da se u automobilu oseća izuzetno prijatno. Čak smo u jednom trenutnku stekli utisak da teren jeste prirodno okruženje Mitsubishi L200. Blokada diferencijala i reduktor mogu izaći na kraj sa najtežim preprekama. Druga ručica menjača (reduktor) ima 4 moda. Super Select 4WD sistem omogućuje promenu sa 2 na 4 pogonska točka pri brzinama do 100 km/h, a kada izlazak uz strmu i nepristupačnu uzbrdicu postane ozbiljno ugrožen, zadnji diferencijal možete blokirati kako bi se postigao puni "moment" na svakom točku.

Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Međutim, uprkos masi od 1.880 kilograma, Mitsubishi se vozi gotovo kao putnički karavan automobil. Posebno nas je iznenadila elastičnost agregata od samog dna skale obrtaja. Zahvaljujući odličnoj krivi obrtnog momenta automobil skoro trenutno reaguje na pritisak papučice gasa, što je posebno pozitivan faktor prilikom preticanja. Iako maksimalna brzina od 167 km/h i ubrzanje od 0 do "stotke" neće oduševiti pristalice "ljutih papričica", moramo istaći da to u praksi izgleda mnogo bolje. Automobil ima snažna međuubrzanja, a na asfaltnu se ponaša dinamično i agilno, iako masivna karoserija kod većine konkurenata sklona naginjanju. Iako nismo mislili da ćemo to ikada reći, Mitsubishi L200 je nekada i presnažan, jer na otvorenom putu mami na brzu vožnju, a s obzirom da zadnji kraj automobila bukvalno preskače rupe i neravnine, u krivinama treba biti maksimalno skoncentrisan. Kada se zadni točkovi zavrte "u prazno" u pomoć priskače kontrola proklizavanja pogonskih točkova, koju je moguće isključiti, iako to ne preporučujemo.

Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Odličnom završnom utisku moramo dodati još jednu važnu činjenicu. Potrošnja test automboila je iznenađujuće mala na otvorenom putu i kretala se oko 7,7 litara nafte na 100 pređenih kilometara, dok se u gradu kretala oko 11 litara sa uključenim klima uređajem. Automobil koji smo testirali opremljen je Intense paketom opreme koji uključuje klima uređaj, električne podizače prozora, električne retrovizore, daljinsko centralno zaključavanje, ABS, servo volan, vazdušne jastuke, kontrolu proklizavanja pogonskih točkova. Kada svemu dodamo i cenu od 26.990 eura (bez PDV-a), zaključak je samo jedan: puno lima, dosta opreme i odlične vozne karakteristike i mala potrošnja za relativno malo novca. Bravo za Mitsubishi.

Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Tehnički podaci: - Motor: redni turbodizel sa direktnim ubrizgavanjem, postavljen napred poprečno, 2 ventila po cilindru, 1 bregasta osovina u glavi motora, aluminijumska glava motora, Common-Rail, 1 turbo punjač i intercooler. Zapremina motora: 2477 cm3 Najveća snaga: 136 KS pri 4000 o/min Najveći obrtni moment: 314 Nm pri 2.000 o/min - Pogon: 4x4 sa 4 načina rada, ručni petostepeni menjač - Vešanje: Napred: nezavisno poprečna poluga, spiralne opruge, Nazad: kruta osovina, lisnate opruge - Kočnice: napred ventilirajući diskovi, pozadi doboš -Dimenzije: d x š x v - 5000 x 1750 x 1780 mm, međuosovinski razmak iznosi 3000 mm, trag točkova 1520/1515, zapremina rezervoara za gorivo 75 litara - Masa: 1880 kilograma - Potrošnja goriva (na našem testu): u gradu oko 11 litara/ 100 km, na otvorenom oko 7,7 litara na 100 pređenih kilometara Goran Sarić - Automagazin

Test: Suzuki Grand Vitara - U gradu fensi, van puta snalažljiva

Test: Suzuki Grand Vitara - U gradu fensi, van puta snalažljiva

Suzuki Grand Vitara nije više kompaktni terenac, nego SUV, koji se dobro snalazi u "off-road" uslovima, ali i na autoputu. Nova Grand Vitara povećana je za pola broja, oprema je znatno luksuznija, a uz benzince od 106 i 140 konjskih snaga velika je novost Renaultov dizelaš 1.9 sa 129 KS, koji smo imali prilike da testiramo. Fotografije sa testa možete pogledati klikom na link...
Test: Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDi - Nikada opasniji Korejanac

Test: Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDi - Nikada opasniji Korejanac

Brend Hyundai u Evropi je postao popularan pre svega zbog pouzdanosti i povoljnog odnosa uloženog i dobijenog. U novije vreme srca stanovnika Starog kontinenta Hyundai osvaja pre svega sjajnim SUV modelima, a druga generacija Santa Fea je sigurno jedan od najkompletnijih proizvoda korejske auto-industrije, koji se cenom drži nivoa kompaktnih SUV-a, dok prostranošću i opremom zadire u klasu više...
Test - Toyota Auris 1.6 Dual VVT-i Sol

Test - Toyota Auris 1.6 Dual VVT-i Sol

Najprodavaniji automobil svih vremena nije Golf, nego Corolla. Od 1966. godine proizvedeno je više od 35 miliona primeraka, u devet generacija. Ipak, taj razultat se ne uzima verodostojnim jer se prva i poslednja Corolla koncepcijski potpuno razlikuju, a prvi model je čak koristio zadnji pogon. Sada se verovatno pitate zašto priču o modelu Auris počinjem pričom o Corolli. Razlog je vrlo jednostavan...
Vozili smo novi Ford Mondeo  - prvi utisci

Vozili smo novi Ford Mondeo - prvi utisci

Nedugo posle spuštanja sa trake prvog primerka u belgijskom Genku, novi Ford Mondeo stigao je i u Srbiju. Promocija i test vožnja održana je u petak, u novom poslovnom centru kompanije Grand Motors, uvoznik Forda, Volvoa i Land Rovera za Srbiju. Ekipa Automagazin portala realizovala je kraći test novog Mondea i prvi utisci su se već iskristalisali...
Test - Nova Škoda Fabia 1.4 16V - Schwabia ide dalje!

Test - Nova Škoda Fabia 1.4 16V - Schwabia ide dalje!

Nova Škoda Fabia predstavlja veliki izazov pri izboru gradskog automobila. Model koji smo testirali ima atraktivan paket opreme, agregat umerene potrošnje i odličnu praktičnost, koja je neretko presudna u urbanoj svakodnevnici. Pred nama je, sigurno, najsimpatičniji Škodin proizvod svih vremena...
Vozili smo novu Škoda Fabiu - prvi utisci

Vozili smo novu Škoda Fabiu - prvi utisci

Posle 1,5 miliona prodatih primeraka prve generacije, apetiti su porasli u nebo i mala Škoda postala je veća, opremljenija i sigurnija. Nova generacija Škoda Fabie domaćoj javnosti predstavljena je na sajmu automobila u Beogradu, o čemu smo već pisali, a mi Vam prenosimo prve utiske sa test vožnje koju je organzovala kompanija Autočačak...
Test - VW Polo 1.4 Sportline - još uvek glavna faca u gradu

Test - VW Polo 1.4 Sportline - još uvek glavna faca u gradu

Da bi ostao vođa u društvu bujice novih gradskih faca, Volkswagenovom Polu nije bilo potrebno puno truda, jer je već osnovni model napravljen skladno i uspešno. Iako bez revolucionarno novih rešenja, Volkswagen Polo četvrte generacije, redizajniran 2005. godine, svojom prostranošću i kvalitetom izrade predstavlja trenutni vrhunac u klasi kompaktnih monovolumena...
Škoda Octavia 2020
Slika nedelje