AutoMAGAZIN - Testovi

Aladin logo
www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Vozili smo novi Ford Mondeo - prvi utisci

Vozili smo novi Ford Mondeo  - prvi utisci

Nedugo posle spuštanja sa trake prvog primerka u belgijskom Genku, novi Ford Mondeo stigao je i u Srbiju. Promocija i test vožnja održana je u petak, u novom poslovnom centru kompanije Grand Motors, uvoznik Forda, Volvoa i Land Rovera za Srbiju. Ekipa Automagazin portala realizovala je kraći test novog Mondea i prvi utisci su se već iskristalisali...

Vozili smo novi Ford Mondeo  - prvi utisci

Već na prvi pogled uočavamo da novi Ford Mondeo nema puno sličnosti sa prethodnim modelom. Iako mnogi nisu verovali u izgled modela Iosis, novi Mondeo nas je sasvim razoružao. Automobil dosledno prati dizajnersku filozofiju kinetičkog dizajna, koja je zamaha uzela na modelima S-Max i Galaxy, a s kojima je novi Mondeo izrazito sličan. Međutim, pažljivim posmatranjem novog Mondea uočavamo da sedanu nedostaje oštrina kinetičkog dizajna, kakvu svedoči karavan. Ali, u zamenu nude se dinamični detalji, kao što je zadnji difuzor i felne koje kao da su direktno preuzete sa koncepta Iosis. Podsetimo, novi Mondeo proizvodi se u tri karoserijske izvedbe: sa četvoro i petoro vrata i kao karavan.

Vozili smo novi Ford Mondeo  - prvi utisci

Uz dinamičan izgled, koji je posebno upečatljiv na prednjem delu automobila, novi Ford Mondeo briljira u ponudi prostora. Sa preklopljenim zadnjim sedištima nudi čak 1.700 litara (Mondeo Wagon) korisnog prostora, što je za svaku pohvalu. I unutrašnjost je u odnosu na aktuelni model temelljno redizajnirana i to u sportskom duhu. Uostalom, dokaz kvalitetne i sjajno osmišljene unutrašnjosti novog Mondea je i činjenica da je i pre zvanične premijere, novi Mondeo proglašen za "Poslovni automobil 2007. godine" u srednjoj klasi, u izboru poznate nemačke agencije Dekra i magazina Firmenauto. U anketi je učestvovalo 150 šefova voznih parkova vodećih nemačkih kompanija, a izbor je zaključen posle test vožnji i ocenjivanja komfora, voznih svojstava, funkcionalnosti, opreme, užitak vožnje i troškova održavanja. Ford Mondeo pobedio je ispred Audija A4 i Mercedesa C klase.

Vozili smo novi Ford Mondeo  - prvi utisci

Položaj za volanom je fantastičan, a materijali već na prvi pogled odaju utisak kvaliteta. Instrumenti su pregledni i u automobilu je sve upravo tamo gde ga očekujete. Jedina zamerka koja nam je smetala u gradskoj vožnji jeste loša preglednost zadnjeg dela automobila prilikom parkiranja. I ostali putnici osetiće zadoviljstvo u novom Mondeu. Prostora pozadi ima sasvim dovoljno, a visoki putnici ovoga puta neće se žaliti na prostor za kolena ili za glavu. Pošto je temperatura vazduha u toku test vožnje bila preko 30 C stepeni, klima uređaj je pokazao svoju pravu moć i zaslužuje sve pohvale, kako za brzinu postizanja željene temperature, tako i za tišinu u radu.

Vozili smo novi Ford Mondeo  - prvi utisci

Treba li govoriti o ponašanju u vožnji. Ako je neka kompanija aktuelni šampion sveta u reliju, činjenica da njeni modeli imaju fenomenalno trimovano ogibljenje automobila je sasvim logična. Radi se o proverenoj platformi na kojoj se voze modeli Galaxy i S-max, a koju će koristiti budući modeli Volva. Upravljivost je odlična, a nagle promene traka i izbegavanje prepreka u gradskoj vožnji su neverovatno precizne i vozača ispunjavaju samopouzdanjem. Kočioni sistem je već zabeležio odlične rezultate na testiranjima u Evropi, a mi ćemo konstatovati da uliva poverenje i možemo pohvaliti dobro doziranje. Testirani automobil opremljen je 2.0 TDCi agregatom koji razvija 130 konjskih snaga. Agregat snažno povlači i u nižim obrtajima, i u svakom trenutku uliva poverenje. Menjač je precizan a hodovi su jako kratki. Ipak, s obzirom na elastičnost ovog motora i njegovo odlično ponašanje u svim režimima rada, vlasnik novog Mondea opremljenog ovim agregatom sigurno neće puno raditi na promeni stepena prenosa.

Vozili smo novi Ford Mondeo  - prvi utisci

Na tržištu Srbije, Mondeo se nudi sa sledećim benzinskim i dizel motorima : benzincima od 1,6 litra (81kW/110KS i 92kW/125KS), 2,0 litra od 107kW/145KS i 2,5 litra sa 162kW/220KS kao i dizelašima 1,8 TDCi (sa 74kW/100KS i 92kW/125KS) i 2,0 TDCi u takođe dve verzije: sa 96kW/130KS i 103kW/140KS. Najjeftiniji Mondeo hatchback sa 5 vrata, 1,6 litarskim benzinskim motom od 110KS i opremom Ambiente (ABS, servo upravljač, 16-inčni točkovi, klima, frontalni i bočni vazdušni jastuci, vazdušne zavese, elektropaket, CD plejer), u Srbiji košta 20.800 evra sa PDV-om.

Vozili smo novi Ford Mondeo  - prvi utisci

Paketi opreme: AMBIENTE PAKET: Klima uređaj sa filterom za polen, Airbag za vozača i suvozača, bočni i Airbag zavese, Airbag za kolena vozača, 4 x disk, ABS, varijabilni servo volan podesiv po dubini, Elektro paket: prednji prozori i retrivizori sa grejačima u boji karoserije, kod ključ, pojasevi sa predzatezačima, trip kompjuter, 16" čelične felne, naslon za ruku, krovna kaseta za naočare, 60:40 deljiva zadnja klupa, analogni sat, tonirana stakla, paket za pušače (piksla i upaljač), RDS radio, CD sa 8 zvučnika i dodatnim audio priključkom. TREND PAKET: AMBIENTE PAKET+ EATC dvozonski klima uređaj sa automatskom kontrolom temperature, elektro podizači zadnjih prozora, svetla za maglu, ručice vrata u boji automobila, kožni volan i ručica menjača, elektro podesivo sedište vozača u dva pravca, sa lumbalnom podrškom. GHIA PAKET: TREND PAKET+ kišni senzor brisača sa automatskim uključivanjem farova, "Quickclear" grejač vetrobranskog stakla i mlaznice za pranje, aluminijumske felne 16", Sony radio, 6 x CD auto changer RDS EON, retrovizor sa funkcijom protiv zaslepljivanja, dodatno osvetljenje na retrovizorima, patosnice, visinski podesivo sedište suvozača, hromirani pragovi i inserti retrovizora i branika, kožna ručica ručne kočnice. TITANIUM X PAKET: TREND PAKET+ Kišni senzor brisača sa automtskim uključivanjem farova, "Quickclear" grejač vetrobranskog stakla i mlaznice za pranje, patosnice, ALCANTARA kožna sedišta, aluminijumske felne prečinka 17", grejanje prednjih sedišta, retrovizor sa funkcijom protiv zaslepljivanja, dodatno osvetljenje na retrovizorima, naslon za ruke pozadi opremljen kasetom i držačima za čaše, sistem startovanja vozila bez ključa, AFS sistem halogenih farova sa zakretanjem, plavo tonirano staklo. Ozren Lukić i Goran Sarić - Automagazin

Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Popularnost mišićavih terenaca, sa velikim otvorenim prtljažnim sandukom, galopirajući se širi među kupcima u Srbiji. Među takvim našminkanim "višebojcima" svojom moćnom ali i uglađenom pojavom izdvaja se Mitsubishi L200, model koji već drugu godinu zaredom može pohvaliti titulom “Best Pick-up”.
Test: Suzuki Grand Vitara - U gradu fensi, van puta snalažljiva

Test: Suzuki Grand Vitara - U gradu fensi, van puta snalažljiva

Suzuki Grand Vitara nije više kompaktni terenac, nego SUV, koji se dobro snalazi u "off-road" uslovima, ali i na autoputu. Nova Grand Vitara povećana je za pola broja, oprema je znatno luksuznija, a uz benzince od 106 i 140 konjskih snaga velika je novost Renaultov dizelaš 1.9 sa 129 KS, koji smo imali prilike da testiramo. Fotografije sa testa možete pogledati klikom na link...
Test: Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDi - Nikada opasniji Korejanac

Test: Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDi - Nikada opasniji Korejanac

Brend Hyundai u Evropi je postao popularan pre svega zbog pouzdanosti i povoljnog odnosa uloženog i dobijenog. U novije vreme srca stanovnika Starog kontinenta Hyundai osvaja pre svega sjajnim SUV modelima, a druga generacija Santa Fea je sigurno jedan od najkompletnijih proizvoda korejske auto-industrije, koji se cenom drži nivoa kompaktnih SUV-a, dok prostranošću i opremom zadire u klasu više...
Test - Toyota Auris 1.6 Dual VVT-i Sol

Test - Toyota Auris 1.6 Dual VVT-i Sol

Najprodavaniji automobil svih vremena nije Golf, nego Corolla. Od 1966. godine proizvedeno je više od 35 miliona primeraka, u devet generacija. Ipak, taj razultat se ne uzima verodostojnim jer se prva i poslednja Corolla koncepcijski potpuno razlikuju, a prvi model je čak koristio zadnji pogon. Sada se verovatno pitate zašto priču o modelu Auris počinjem pričom o Corolli. Razlog je vrlo jednostavan...
Test - Nova Škoda Fabia 1.4 16V - Schwabia ide dalje!

Test - Nova Škoda Fabia 1.4 16V - Schwabia ide dalje!

Nova Škoda Fabia predstavlja veliki izazov pri izboru gradskog automobila. Model koji smo testirali ima atraktivan paket opreme, agregat umerene potrošnje i odličnu praktičnost, koja je neretko presudna u urbanoj svakodnevnici. Pred nama je, sigurno, najsimpatičniji Škodin proizvod svih vremena...
Vozili smo novu Škoda Fabiu - prvi utisci

Vozili smo novu Škoda Fabiu - prvi utisci

Posle 1,5 miliona prodatih primeraka prve generacije, apetiti su porasli u nebo i mala Škoda postala je veća, opremljenija i sigurnija. Nova generacija Škoda Fabie domaćoj javnosti predstavljena je na sajmu automobila u Beogradu, o čemu smo već pisali, a mi Vam prenosimo prve utiske sa test vožnje koju je organzovala kompanija Autočačak...
Test - VW Polo 1.4 Sportline - još uvek glavna faca u gradu

Test - VW Polo 1.4 Sportline - još uvek glavna faca u gradu

Da bi ostao vođa u društvu bujice novih gradskih faca, Volkswagenovom Polu nije bilo potrebno puno truda, jer je već osnovni model napravljen skladno i uspešno. Iako bez revolucionarno novih rešenja, Volkswagen Polo četvrte generacije, redizajniran 2005. godine, svojom prostranošću i kvalitetom izrade predstavlja trenutni vrhunac u klasi kompaktnih monovolumena...
Škoda Octavia 2020
Slika nedelje