AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test - Nova Škoda Fabia 1.4 16V - Schwabia ide dalje!

Test - Nova Škoda Fabia 1.4 16V - Schwabia ide dalje!

Nova Škoda Fabia predstavlja veliki izazov pri izboru gradskog automobila. Model koji smo testirali ima atraktivan paket opreme, agregat umerene potrošnje i odličnu praktičnost, koja je neretko presudna u urbanoj svakodnevnici. Pred nama je, sigurno, najsimpatičniji Škodin proizvod svih vremena...

Test - Nova Škoda Fabia 1.4 16V - Schwabia ide dalje!

Nova Škoda Fabia okarakterisana je svim onim vrednostima koje su privukle više od 1,5 miliona kupaca prve evolucije. Prelep dizajn, kvalitetni motori, dobro ponašanje na putu, posebno kvalitetna završna obrada prvi su zaključci sa testa novog lepotana iz Mlade Boleslave. I dizajnerski i funkcionalno, ali i kvalitativno Fabia je već sa prošlim modelom odmakla od onoga što smo nekada s podsmehom nazivali Škoda. Iako o ukusima ne treba raspravljati, teško da se novi lepotan iz Mlade Boleslave neće dopasti nekom. Jasno je da je evolucija, a ne revolucija bio recept prilikom dizajniranja nove Škode Fabie. Uostalom, potpis na dizajn nove Fabie dao je šef dizajna u Volkswagenu, gospodin Murat Gunak, čiji je prvi komentar na izgled nove Fabie bio: "To će biti Mini-killer!" Muratova asocijacija rezultat je i jednog dizajnerskog trika, koji je primenjen na Miniju, a to je crni B stub, koji jasno optički razdvaja gornji i donji deo automobila.

Test - Nova Škoda Fabia 1.4 16V - Schwabia ide dalje!

Prednja svetlosna grupa, preuzeta od Roomstera, uliva novu dozu sampopouzdanja novom izgledu, a bočne linije su dosta mekanije prijatnije za oko nego kod prethodnika. Kao i kod prethodne Fabie i Octavie, prednja maska automobila spojena je sa poklopcem motora, a hromirani prednji deo sigurno će bolje poznavaoce asocirati na model 1201 iz pedesetih godina prošlog veka. Iako izgled zadnjeg dela automobila mnogi porede sa novim Swiftom, nova Škoda Fabia je originalan proizvod, sa jasnim individualnim elementima. Svojim merama (3992 x 1642 x 1498 mm) novo kompaktno vozilo Škode spada među najveće autombile u klasi, što se može osetiti i kada se sedne u automobil. Putnici u prednjem delu već tradicionalno uživaju u solidnom prostoru, ali će zato prijatno iznenađeni biti svi oni koji budu sedeli pozadi. Prostora za kolena ima sasvim dovoljno, i putnici pozadi sigurno se neće žaliti čak i na dugim putovanjima.

Test - Nova Škoda Fabia 1.4 16V - Schwabia ide dalje!

Položaj za volanom nove Fabie vrlo lako se pronalazi. Volan je podesiv po visini i dubini, i sve u automobilu je upravo tamo gde i očekujete da bude. Ergonomija u automobilu je vrhunska u klasi, a posebnu pohvalu dizajnerima Škode upućujemo za čak dva pretinca za sitnice ispred suvozača (vazdušni jastuk pomeren je ka vetrobranskom staklu), kao i za lepa rešenja za odlaganje sitnica u vratima. Mnogi od konkurenata mogu se samo sakriti pred izgledom enterijera "male" Škode. Gornji deo kokpita je masivan i na njemu su instalirani ventilacioni otvori odličnog klima uređaja, koji reaguje munjevito. Donji deo kokpita je u elegantnoj bež boji, koja se u ovom slučaju odlično slaže sa crnom. Središnji deo instrumentalne table rezervisan je za audisistem Škoda, ali i komande klima uređaja, koje su podignute visoko kako ne bi smetala ručica menjača pri šaltanju u treći i peti stepen prenosa. Posle zauzimanja odličnog položaja za volanom, bićete oduševljeni odličnim kožom obloženim četvorokrakim volanom, koji se prosto lepi za ruke.

Test - Nova Škoda Fabia 1.4 16V - Schwabia ide dalje!

Kao što smo već istakli, posebnu pažnju Škodini inženjeri i dizajneri posvetili su ostavama za sitnice, koje mogu ulepšati eksploataciju automobila na dužim putovanjima. To se odnosi na dva pretinca za sitnice ispred suvozača, ali i rešenja u vratima, gde je moguće vertikalno odližiti čak flašu od 1,5 litara zapremine! Bravo za Škodu! Za one kojima ni to nije dovoljno, na raspolaganju je fioka ispod suvozačevog sedišta, kao i rasklopivi naslon za ruke između vozača i suvozača. Prtljažnik je povećan sa 260 na 300 litara zapremine, a poboljšan je i pristup prtljažniku, što govori i podatak da je moguće smestiti predmete širine do 958 mm. Kada se obore zadnja sedišta, zapremnina prtljažnika se povećava na 1.163 litra. Zadnja klupa deljiva je u razmeri 60:40. Za svaku pohvalu je i mogućnost da se sedište za dete učvrsti sa Top-tether pojasom, koji ograničava kretanje gornjeg dela sedišta prema napred u slučaju frontalnog sudara.

Test - Nova Škoda Fabia 1.4 16V - Schwabia ide dalje!

Model koji nam je na testiranje omogućila kompanija Autočačak, uvoznik automobila marke Škoda, bio je opremljen savremenim benzinskim 1.4-litarskim agregatom koji razvija 86 konjskih snaga. Ovaj agregat, iako ima 4 ventila po svakom cilindru, nije potrebno "vrteti" u visoke obrtaje, da biste bili zadovoljni njegovim performansama. Veliki maksimalni obrtni moment od čak 132 Nm na raspolaganju je već pri 3.900 o/min, što je rezultat za svaku pohvalu, s obzirom da je u pitanju atmosferski benzinski agregat. Maksimalna brzina iznosi 173 km/h, а zamerku ćemo uputiti na preveliku buku u automaobilu pri brzinama većim od 120 km/h, ali ipak treba imati u vidu da je Škoda Fabia automobil namenjen prvenstveno eksploataciji u gradskim uslovima. Kada smo već kod zamerki, ne možemo a da ne spomenemo preglednost, odnosno nepreglednost u vožnji po vijugavim putevima, kada B stub počinje da predstavlja veliki problem, zaklanjajući veliki deo krivine. Ponašanje Škode fabie na putu je za svaku pohvalu. Menjač je nemački precizan, a hodovi su relativno kratki. Vešanje nove Fabie predstavlja kompromis izmedu udobnosti i agilnosti. Iako u automobil stiže puno povratnih informacija sa podloge, Fabia se fantastično pokazala na neravnom i izboranom asfaltu. Zrelost nove Fabie otkriva se i pri visokim brzinama. Bez obzira što se radi o gradskom automobilu, Fabia uliva poverenje i čvrsto se drži zadate putanje pri brzinama većim od 120 km/h. Potrošnja na otvorenom putu iznosila je oko 6 litara benzina, dok se u gradu penjala i preko 9 litara benzina na 100 pređenih kilometara (sa uključenim klima uređajem).

Test - Nova Škoda Fabia 1.4 16V - Schwabia ide dalje!

Cena nove Škode Fabie opremljene 1.4 16V benzinskim motorom, u "Ambiente" paketu opreme iznosi 13.000 eura, što je u odnosu na ono što pruža sasvim opravdano. Za one kojima je to prevelika suma novca, Škoda nudi 1.2-litarski agregat i "Classic" nivo opreme, model za koji je potrebno izdvojiti 9.982 sa carinom i PDV-om. - Nivo opreme "Classic": 5 vrata, servo upravljač podesiv u dve ose, čelične felne prečnika 14", branici u boji vozila, zadnja svetla za maglu, tonirana stakla, centralno zaključavanje, Airbag za vozača, imobilazer, farovi podesivi po visini, priprema za radio aparat sa 4 zvučnika i radio antenom, dva naslona za glavu pozadi, podesiv prednji nasloni za glavu, indikator upaljenih svetala.

Test - Nova Škoda Fabia 1.4 16V - Schwabia ide dalje!

- Nivo opreme "Ambiente": "Classic" + Airbag za suvozača, ABS + MSR, klima uređaj sa poluautomatskom regulacijom, putni komjuter, el. podizači prednjih stakala, vozačevo sedište podesivo po visini, el. podesivi retrovizori sa grejačima, deljiva zadnja klupa 1/3, kutija za odlaganje ispod suvozačevog sedišta, prednja svetla za maglu.

Test - Nova Škoda Fabia 1.4 16V - Schwabia ide dalje!

- Nivo opreme "Elegance": "Ambiente" + daljinsko centralno zaključavanje, digitalni klima uređaj (Klimatronik), aluminijumske felne prečnika 14", suvozačevo sedište podesivo po visini, kutija za odlaganje sitnica ispod vozačevog sedišta, dodatna 4 zvučnika, halogeni farovi sa DE modulom, prednji naslon za ruku, patosnice, nosač za naočare. Goran Sarić - Automagazin

Test: Kia Pro Ceed 2.0 CRDi Sport - Go, Korea, Go !!!

Test: Kia Pro Ceed 2.0 CRDi Sport - Go, Korea, Go !!!

Korejanci već odavno nisu egzotika, a ni Kia, najstariji korejski proizvođač automobila, više nije samo proizvodna traka za licencirane modele pregažene vremenom. Kia se golemim koracima sa svakim novim modelom i u dizajnerskom smilsu približava evropskim kupcima, a model Pro Cee'd jeste još jedan model koji potvrđuje visoke ambicije Kie. Pred nama je automobil cupeovske siluete, kojeg pogoni štedljivi turbodizel agregat i koji se može pohvaliti sedmogodišnjom garancijom...
Vladan Petrović o Hondi Legend 3.5 VTEC

Vladan Petrović o Hondi Legend 3.5 VTEC

Honda Legend u rukama novopečenog šampiona Srbije u reliju pokazala je svoje pravo lice. Šestostruki državni reli šampion, ekskluzivno za Automagazin portal, otkriva svoje utiske o Hondi Legend 3.5 VTEC...
Test: Honda Legend 3,5 VTEC - Legenda o japanskoj lepoti

Test: Honda Legend 3,5 VTEC - Legenda o japanskoj lepoti

Honda Legend je automobil koji sjedinjuje performanse, udobnost, sigurnost i atletski dizajn. Petometarska limuzina, prosečno oko 15 centimetara duža od konkurenta, i u svojoj četvrtoj generaciji dolazi nam sa istom strategijom kao i kod prethodnika: jedna motorizacija i bogata oprema. Kada svemu dodamo i pogon na sve točkove, shvatamo da evropski trio (Mercedes, Audi i BMW) ima puno razloga za brigu...
Vladan Petrović o Toyoti Corolli 1.4 D-4D MMT

Vladan Petrović o Toyoti Corolli 1.4 D-4D MMT

Ekskluzivno za Automagazin portal, Toyotu Corollu opremljenu "Multi-mode Manual Transmission" sistemom testirao je i aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Izdvojili smo za Vas najznačajnije utiske petostrukog državnog reli šampiona...
Test: Toyota Corolla 1.4 D-4D MMT - Kraljica diskretnosti

Test: Toyota Corolla 1.4 D-4D MMT - Kraljica diskretnosti

O veličini imena Corolla dovoljno govori prosta računica: Svakog dana u poslednje 42 godine prodate su prosečno 2.152 Corolle, ili svakih 40 sekundi u pomenutom periodu u svetu je prodata prosečno jedna Corolla. Ali, Japanci ne spavaju na lovorikama. "Naša" testirana Corolla bila je opremljena štedljivim 1.4 D-4D motorom i manuelnim menjačem sa više režima rada (MMT) i komandama na volanu. Baš kao što ima Jarno Trulli u svom F1 bolidu...
Vladan Petrović o Hyundai Getzu 1.4

Vladan Petrović o Hyundai Getzu 1.4

Ekskluzivno za Automagazin portal, Vladan Petrović nastavlja svojim stručnim komentarima da otkriva prednosti i mane testiranih automobila. Petostruki reli šampion Srbije vozio je gradski Hyundai Getz, a mi Vam prenosimo njegove najznačanije utiske...
Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

Testirani Hyundai Getz 1.4 jeste simpatičan gradski automobil koji zaslužuje da bude češće viđen gost na našim ulicama, kako zbog svoje povoljne cene, tako i zbog odličnog kvaliteta i završne obrade. Kompaktan, snalažljiv i u svakoj situaciji agilan, maleni Getz još jednom nam pokazuje da je doba "korejskih plastikanera" daleko iza nas...
Vladan Petrović o Mercedes-Benzu C 280 Avantgarde

Vladan Petrović o Mercedes-Benzu C 280 Avantgarde

Ekskluzivno za Automagazin portal, maksimalni vozni potencijal nove Mercedesove C klase ispitao je aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. U višednevnoj test vožnji Petrović je ispitao mogućnosti automobila, a mi Vam prenosimo najbitnija zapažanja...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje