AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test - VW Polo 1.4 Sportline - još uvek glavna faca u gradu

Test - VW Polo 1.4 Sportline - još uvek glavna faca u gradu

Da bi ostao vođa u društvu bujice novih gradskih faca, Volkswagenovom Polu nije bilo potrebno puno truda, jer je već osnovni model napravljen skladno i uspešno. Iako bez revolucionarno novih rešenja, Volkswagen Polo četvrte generacije, redizajniran 2005. godine, svojom prostranošću i kvalitetom izrade predstavlja trenutni vrhunac u klasi kompaktnih monovolumena...

Test - VW Polo 1.4 Sportline - još uvek glavna faca u gradu

Podsetimo, Polo je predstavljen 1975. godine, kao jednostavnije opremljena i slabija verzija Audija 50. Druga generacija stigla je 1983. godine i uz jedan temeljit redizajn 1990. godine, na tržištu se zadržala do 1994. godine. Tada je predstavljena treća generacija , koja je redizajnirana 1999. godine. Aktuelni model četvrte generacije predstavljen je 2001. godine, a 2005-e je pretrpeo nekoliko izmena.

Test - VW Polo 1.4 Sportline - još uvek glavna faca u gradu

Već na prvi pogled zaključujemo da je Polo u duši pravi Nemac. Toliko strogosti i hladnoće u dizajnu ali i kvaliteta u finalnoj proizvodnji samo je njima svojstveno. Reklo bi se da je sve predviđeno da traje, pa tako i dizajn, koji ni posle dve godine od redizajna nije izgubio svežinu. Najuočljivije promene redizajniranog Pola su na prednjoj masci, koja je umesto udvojenih farova dobila skladno spojene i razvučene svetlosne grupe. Hauba je blago uzdignuta, a ispod prednjeg branika ugrađeni su veliki, trodelni usisnici za vazduh. Na bočnoj silueti uočavaju se trendovski retrovizori sa ugrađenim pokazivačima smera. Zadnji deo automobila je najviše izmena pretrpeo upravo na svetlosnim grupama koje su uprošćene, izrađene su od polikarbonata.

Test - VW Polo 1.4 Sportline - još uvek glavna faca u gradu

Automobil koji smo testirali opremljen je Sportline paketom opreme, u kome će zaista uživati svi oni kojima automobil ne služi samo da bi se prevezli od tačke A do tačke B. Sportski utisak u unutrašnjosti naglašavaju školjkasta sedišta i trokraki kožni volan. Organizacija prostora je odlično izvedena, a komande se nalaze upravo tamo gde očekujete da budu. Da pronađete pravi položaj za volanom pomoćiće Vam i podesiv volan po dubini i visini. Model Polo, za razliku od malenog Lupa, potvrđuje da je prošlo vreme zauzimanja "fetusa" za upravljačem. I ostali putnici imaju sasvim dovoljno mesta za kolena, što ne čudi jer je Polo u dužinu porastao za 19 milimetara, tako a sada ukupna dužina iznosi 3.916 milimetara.

Test - VW Polo 1.4 Sportline - još uvek glavna faca u gradu

Unutrašnjost automobila je takođe osvežena. Ugrađeni su kvalitetniji materijali i obloge, a tabla sa intrumentima je dobila novu grafiku. Za svaku pohvalu je i mnoštvo vrlo korisnih pretinaca za sitnice obloženih gumom, koja sprečava kretanje mobilnih telefona, naočara i sličnog. Visoke ocene Polo dobija i za kvalitet ugrađenih materijala i visok stepen završne obrade. Prosto je nemoguće pronaći spoj koji nije urađen filigranskom preciznošću, a materijali su izrazito mekani na dodir, što nije slučaj sa velikim brojam konkurenata. U Sportline paket opreme uključena je i deljiva zadnja klupa sa naslonom za ruke, držači za limenke, daljinska centralna brava, svetla za maglu, električne podizače, klima uređaj, 8 vazdušnih jastuka, odličan audio CD uređaj, aluminijumeske felne prečnika 14", i još mnoštvo detalja vezanih za aktivnu i pasivnu bezbednost putnika.

Test - VW Polo 1.4 Sportline - još uvek glavna faca u gradu

Testirani Polo pogonjen je proverenim četvorocilindričnim 1,4-litarskim benzinskim agregatom snage 75 konjskih snaga. Ovaj agregat je najboji mogući kompromis između potreba za gradsku vožnju i potreba koje će zadovoljiti zahtevnije vozače. Na leru motor radi tiho i uglađeno, kao i pri niskim obrtajima, dok je pri visokim obrtajima u vožni na autoputu buka u kabini prilično smetala. Sprint iz mesta do stotke Volkswagenov mališan postiže za 12,9 sekundi. Potrošnja goriva u gradskim uslovima kreće se oko 9 litara benzina, dok u otvorenom saobraćaju potrošnja pada ispod 6 litara na 100 pređenih kilometara. Sve pohvale zaslužuje i menjač. Hodovi su relativno katki, a promena stepena prenosa je nemački precizna i lagana.

Test - VW Polo 1.4 Sportline - još uvek glavna faca u gradu

Ponašanje u vožnji impresioniraće sve one koji cene agilnost i puno povratnih informacija sa podloge. Zajedno sa usavršenim ogibljenjem i izuzetno krutom karoserijom, stabilnost Pola je za primer i te ne samo u konkurenciji malih gradskih automobila. Vešanje je u svim situacijama izuzetno efikasno i uliva poverenje, bilo da se radi o sportskoj vožnji po vijugavim deonicama ili po brzim deonicama autoputa. Polo se snažno drži zadate putanje, a tek kod naglih ulazaka u krivinu dolazi do proklizavanja prednjeg kraja automobila. Možda će nekome zasmetati tvrdoća automobila na grubim neravninama, ali za to ne mare kupci koji preferiraju Sportline paket, s'obzirom da uključuje pneumatike dimenzija 185/60 montirane na felne prečnka 14 inča.

Test - VW Polo 1.4 Sportline - još uvek glavna faca u gradu

Cena Volkswagen Pola 1.4 Sportline u baznoj izvedbi iznosi 13.460 eura. Iako će nekome izgledati visoka, treba imati u vidu da je Polo automobil koji ne mora biti drugo vozilo u porodici. Opremljen pomenutim agregatom i opremom, sa puno prostora i prtljažnikom zapremine 270 litara, u Polu ćete uživati i na dugim putovanjima. Polo 1.4 Sportline je za sve one koji žele da uživaju u vožnji, u malenom, paprenom i atraktivno opremljenom automobilu. Istina, ukoliko ga želite, morate sačekati na isporuku. Ali, i ljubav je najslađa kada se na nju čeka, zar ne. Goran Sarić - Automagazin

Test: Kia Pro Ceed 2.0 CRDi Sport - Go, Korea, Go !!!

Test: Kia Pro Ceed 2.0 CRDi Sport - Go, Korea, Go !!!

Korejanci već odavno nisu egzotika, a ni Kia, najstariji korejski proizvođač automobila, više nije samo proizvodna traka za licencirane modele pregažene vremenom. Kia se golemim koracima sa svakim novim modelom i u dizajnerskom smilsu približava evropskim kupcima, a model Pro Cee'd jeste još jedan model koji potvrđuje visoke ambicije Kie. Pred nama je automobil cupeovske siluete, kojeg pogoni štedljivi turbodizel agregat i koji se može pohvaliti sedmogodišnjom garancijom...
Vladan Petrović o Hondi Legend 3.5 VTEC

Vladan Petrović o Hondi Legend 3.5 VTEC

Honda Legend u rukama novopečenog šampiona Srbije u reliju pokazala je svoje pravo lice. Šestostruki državni reli šampion, ekskluzivno za Automagazin portal, otkriva svoje utiske o Hondi Legend 3.5 VTEC...
Test: Honda Legend 3,5 VTEC - Legenda o japanskoj lepoti

Test: Honda Legend 3,5 VTEC - Legenda o japanskoj lepoti

Honda Legend je automobil koji sjedinjuje performanse, udobnost, sigurnost i atletski dizajn. Petometarska limuzina, prosečno oko 15 centimetara duža od konkurenta, i u svojoj četvrtoj generaciji dolazi nam sa istom strategijom kao i kod prethodnika: jedna motorizacija i bogata oprema. Kada svemu dodamo i pogon na sve točkove, shvatamo da evropski trio (Mercedes, Audi i BMW) ima puno razloga za brigu...
Vladan Petrović o Toyoti Corolli 1.4 D-4D MMT

Vladan Petrović o Toyoti Corolli 1.4 D-4D MMT

Ekskluzivno za Automagazin portal, Toyotu Corollu opremljenu "Multi-mode Manual Transmission" sistemom testirao je i aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Izdvojili smo za Vas najznačajnije utiske petostrukog državnog reli šampiona...
Test: Toyota Corolla 1.4 D-4D MMT - Kraljica diskretnosti

Test: Toyota Corolla 1.4 D-4D MMT - Kraljica diskretnosti

O veličini imena Corolla dovoljno govori prosta računica: Svakog dana u poslednje 42 godine prodate su prosečno 2.152 Corolle, ili svakih 40 sekundi u pomenutom periodu u svetu je prodata prosečno jedna Corolla. Ali, Japanci ne spavaju na lovorikama. "Naša" testirana Corolla bila je opremljena štedljivim 1.4 D-4D motorom i manuelnim menjačem sa više režima rada (MMT) i komandama na volanu. Baš kao što ima Jarno Trulli u svom F1 bolidu...
Vladan Petrović o Hyundai Getzu 1.4

Vladan Petrović o Hyundai Getzu 1.4

Ekskluzivno za Automagazin portal, Vladan Petrović nastavlja svojim stručnim komentarima da otkriva prednosti i mane testiranih automobila. Petostruki reli šampion Srbije vozio je gradski Hyundai Getz, a mi Vam prenosimo njegove najznačanije utiske...
Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

Testirani Hyundai Getz 1.4 jeste simpatičan gradski automobil koji zaslužuje da bude češće viđen gost na našim ulicama, kako zbog svoje povoljne cene, tako i zbog odličnog kvaliteta i završne obrade. Kompaktan, snalažljiv i u svakoj situaciji agilan, maleni Getz još jednom nam pokazuje da je doba "korejskih plastikanera" daleko iza nas...
Vladan Petrović o Mercedes-Benzu C 280 Avantgarde

Vladan Petrović o Mercedes-Benzu C 280 Avantgarde

Ekskluzivno za Automagazin portal, maksimalni vozni potencijal nove Mercedesove C klase ispitao je aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. U višednevnoj test vožnji Petrović je ispitao mogućnosti automobila, a mi Vam prenosimo najbitnija zapažanja...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje