AutoMAGAZIN - Testovi

Aladin logo
www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Fiat Bravo 1.9 Multijet 16V Sport - Izaziva sve u klasi

Fiat Bravo 1.9  Multijet 16V Sport - Izaziva sve u klasi

Već posle prvog susreta sa novim Fiat Bravom, shvatili smo da konkurencija itekako ima čega da se plaši. Atraktivnog izgleda i prefinjenog italijanskog šarma, od trenutka kada sednete za volan novog Brava postajete izloženi neograničenom mnoštvu pogleda koji će Vas pratiti gde god da se nađete. Novi Bravo je model atraktivnog italijanskog dizajna pokretan bogatom paletom benzinskih i dizel agregata...

Fiat Bravo 1.9  Multijet 16V Sport - Izaziva sve u klasi

Kao što smo već istakli model Stilo je kompaniju Fiat zamalo "koštao glave". Posle ovog neuspešnog projekta Fiat je izvukao jasnu pouku: bilo kakvo "koketiranje" sa nemačkim ili drugim ukusima ne dolazi u obzir. Fiatov automobil mora biti čistokrvni Italijan! Takav je novi Fiat Bravo. Automobil nam već na prvi pogled daje do znanja da je jasni predstavnik italijanske škole dizajna. Spreda novi Bravo donosi najviše "korporativnog dizajna", jer i pored klinastog oblika, zašiljenih svetala i male maske hladnjaka, jasno podseća na estetsko rešenje Grande Punta. Ipak, slobodno možemo reći da je "kloniranje" uspelo, jer je profil automobila naglašeno klinast sa visokim zadnjim delom. Gledajući bok automobila, primećujemo neprekidnu liniju koja obuhvata prozore i krovni B nosač, što povećava kompaktnost samog automobila. Dakle, novi Bravo iskoristio je uspešnu dizajnersku formulu Grande Punta, što u startu osigurava dobre izglede za tržišni uspeh. Ukupno gledano, spoljašnjost ovog automobila zaslužuje "čistu" desetku, posebno u kombinaciji sa atraktivnim aluminijumskim felnama, kakvim je bio opremljen automobil koji smo testirali.

Fiat Bravo 1.9  Multijet 16V Sport - Izaziva sve u klasi

Privlačan dizajn, prostrana unutrašnjost i solidan kvalitet iznenadili su i najveće optimiste. I enterijer nastavlja uspešnu estetiku spoljašnjosti. Blagi prelazi i mekane linije uspešno se uklapaju u smirenu, ali dovoljno dinamičnu estetiku karoserije. Vrata se zatvaraju precizno, sa uverljivim "BUP", što nije bila odlika Fiatovih automobila. U unutrašnjosti ništa ne nedostaje: ergonomija je na visini zadatka, a prostranost izvrsna, čak i za one koji svojim dimenzijama ne spadaju u "prosek" koji je reper za stručnjake. Fiatovim inženjerima uspelo je da osiguraju mnogo prostora za glavu i na zadnjoj klupi, iako je zbog aerodinamike i dizajna linija krova blago spuštena. To bi možda i moglo dati odgovor na pitanje zašto Fiatovi inženjeri nisu u novi Bravo instalirali zadnje nezavisno "Multilink" oslanjanje točkova, koje zahteva više prostora, već su se odlučili za jednostavnije (ali i jeftinije) polukruto vešanje točkova pozadi, poznatije kao "torzija". Ovakvim logiciranjem profitirao je i prtljažnik automobila, koji pruža zavidnih 400 litara zapremine, što je sasvim dovoljno za automobil C segmenta. I obruč volana preuzet je od Grande Punta, kao i izgled prekidača za pokretanje prozora. Kompletan kokpit testiranog automobila presvučen je atraktivnim, relativno mekanim, materijalom u Carbon look-u, koji će sigurno zagolicati srca ljubitelja takmičarskih bolida Fiata, koji i više nego uspešno "praše" reli stazama širom sveta. Glavni instrumenti, brzinomer i obrtomer smešteni su u "tunele", kakve smo do sada mogli videti samo u Alfi. Svoj idealan položaj za volanom pronaćićete veoma brzo, a moramo pohvaliti i odlična sedišta, koja obezbeđuju odlično držanje tela u krivinama. Središnji greben nudi držač za limenke, a unutar naslona za ruke krije se plitki i duboki deo skromne zapremine. Ipak, taj deo je hlađen klima uređajem, pa predstavlja idealno mesto za Vašu čokoladu ili limenku sa sokom.

Fiat Bravo 1.9  Multijet 16V Sport - Izaziva sve u klasi

Kada smo se smestili za volan novog Brava, pokrenuli smo Multijet agregat, koji se oglasio groktavim, malo grubljim glasom. Već posle prvog davanja gasa, osetili smo malu skoro neprimetnu "turbo rupu", a zatim je usledilo brutalno ubrzanje i snažan udarac u leđa. Common - Rail agregat 1.9 litra zapremine razvija 150 konjskih snaga pri 4.000 o/min, ali ono što je mnogo važnije jeste "medveđi" obrtni moment od neverovatnih 305 Nm dostupan već pri samo 2.000 o/min. Novi Bravo opremljen ovim agregatom doslovce "kopa asfalt". Do "stotke" sprinta za samo 9 sekundi, dok će se kazaljka brzinomera zaustaviti na 209 km/h, koje nismo ni pokušavali da dostignemo na testu, kako ne bismo dolazili u sukob sa zakonom, iako nas je ovaj automobil u svakom trenutku terao na tako nešto. Slobodno možemo reći da su preticanja za ovaj automboil čista rutina, naravno uz poštovanje saobraćajnih propisa. Kada svemu dodamo sjajan precizan i odmeren menjač sa 6 stepeni prenosa (iako 6 stepen treba koristiti samo prilikom vožnje na autoputu), utisak je i više nego pozitivan. Potrošnja agregata je još jedno prijatno iznenađenje novog Brava. Na otvorenom putu, kao što je vožnja "Ibarskom magistralom" potrošnja je iznosila oko 5 litara nafte na 100 pređenih kilometara, dok u gradskoj vožnji brutalni 16-ventilski agregat potroši preko 8 litara nafte, sa uključenim klima uređajem.

Fiat Bravo 1.9  Multijet 16V Sport - Izaziva sve u klasi

Iako pozadi nije Multilink, već "torzija" ili polukruto vešanje, osećaj u vožnji i stabilnost novog Brava je vrlo dobra. Bravo je odlično izbalansiran automobil, koji je izuzetno prijatan za vožnju. Kada smo zauzeli položaj za volanom, prvo što smo isprobali bio je Dualdrive sistem, koji se aktivira pritiskom na prekidač i koji značajno pojačava rad servouređaja volana. Iako je Dualdrive namenjen olakšavanju parkiranja i u gradskoj vožnji, naš zaključak je da je servo i u "normal" načinu rada dovoljno jak i da ova funkcija ima opravdanje samo u slučaju nežnijeg dela populacije, koja je očigledno jako važna Fiatu. Novi Bravo je jako precizan automobil u vožnji. Čak i u graničnim područjima Bravo odlično "leži" na putu, čemu doprinosi odličan ESP sistem, koji već na pomisao o proklizavanju redukuje snagu i koči automobil. Solidnim voznim osobinama pomažu i odlične kočnice sa 4 diska, ali i odlični pneumatici Pirelli P Zero Rosso dimenzija 225/40 ZR18, koji su se izvrsno pokazali kako po suvom asfaltu, tako i u kišnim uslovima. Iako će mnogi pomisliti da je novi Bravo, opremljen pneumaticima pomenutih dimenzija pretvrd automobil, moramo istaći da to nije slučaj. To znači da automobil bezpogovorno ispunjava sve zadatke koje preko volana zadaje vozač, a na drugu stranu novi Bravo se odlično nosi sa neravninama i putnici koji sede pozadi neće biti u inferiornom položaju.

Fiat Bravo 1.9  Multijet 16V Sport - Izaziva sve u klasi

Fiat je, kada je novi Bravo u pitanju, bezbednost shvatio krajnje ozbiljno. Solidna i čvrsta karoserija, koja postaje obeležje italijanskih automobila, prepoznaje se i po masi od 1.360 kilograma. Sve u novom Bravu napravljeno je po merilima za pet zvezdica Euro NCAP crash testova. Međutim, pored pasivne bezbednosti, koja je na vrhunskom nivou, Fiat je ponudio i jedno interesantno rešenje iz oblasti aktivne sigurnosti, a to su aktivna bočna svetla. Naime, pri svakom okretanju volana, kada su svetla upaljena, i pri svakom aktiviranju pokazivača smera, novi Bravo aktivira levu ili desnu maglenku i osvetljava deo puta gde tek treba da prođete. ovo sjajno rešenje svoj zadatak ispunilo je kada smo u kasnim večernjim satima vozili po vijugavim putevima prema planinskoj lepotici Tari. Neprijatna "vožnja u mrak" prolaskom kroz serpentine ovoga puta je izostala, jer su bočna svetla odlično odradila svoje deo posla i osvetlila put upravo tamo gde je to potrebno.

Fiat Bravo 1.9  Multijet 16V Sport - Izaziva sve u klasi

I, na kraju cena. Za testirani primerak Bravo 1.9 Multijet 16V u Sport paketu opreme, koji nudi digitalni dvozonski klima uređaj, Radio/CD, ESP, ASR, aluminijumske 18" felne, vazdušne jastuke i vazdušne zavese, VDC, elektro paket... potrebno je izdvojiti 23.541 Euro sa plaćenom carinom i PDV-om. Iako cena nije najjači adut novog Fiata, mora se priznati da Bravo nudi dosta za uložen novac. Međutim, ako uzmemo u obzir da u ponudi postoji i Fiat Bravo 1.4 16V ACTIVE (90 KS) koji košta 14.750 Eura, shvatićemo da će novi Fiatov Bravo biti jako gorka pilula koju će konkurenti morati da progutaju hteli to ili ne.

Fiat Bravo 1.9  Multijet 16V Sport - Izaziva sve u klasi

Tehnički detalji: - Motor: 1.9 Multijet 16V 150 KS, Common-Rail Multijet, direktno ubrizgavanje sa turbo punjačem i intercoolerom - Broj cilindara: 4 u liniji, - Prečnik x hod klipa: 82 x 90,4 - Zapremina: 1.910 cm3 - Kompresija: 17,5:1 - Maksimalna snaga: 150 KS pri 4.000 o/min - Maksimalni Obrtni moment: 305 Nm pri 2.000 o/min - Razvod: 2 OHC - Pogon: napred, preko šestostepenog manuelnog menjača - Kočnice: napred - disk 281 x 26, nazad - disk 251 x 10 - Oslanjanje: napred - nezavisno McPherson sa oscilirajućim ramenima, teleskopskim amortizerima, nazad - Torziona osovina sa amortizerima i oprugama. - Pneumatici: 225/40 ZR 18 - Rezervoar: 58 litara - Ubrzanje 0-100 km/h: 9 s - Max brzina: 209 km/h

Fiat Bravo 1.9  Multijet 16V Sport - Izaziva sve u klasi

- Dužina: 4.336 mm - Širina: 1.792 mm - Visina: 1.498 mm - Međuosovinsko rastojanje: 2.600 mm - Zapremina prtljažnika: 400 / 1175 litara - Potrošnja na testu: grad: 8,4 l/100 km otvoreno: 5 l/100 km Cena: 23.541 Euro

Fiat Bravo 1.9  Multijet 16V Sport - Izaziva sve u klasi

Goran Sarić - Automagazin

Test: Hyundai i30 - Korejanac sa srcem i dušom

Test: Hyundai i30 - Korejanac sa srcem i dušom

Priča o novom, po meni, najboljem Hyundai automobilu ikada, podseća me na Williama Wallacea, borca za pravdu i samostalnost Škotske iz 13. veka. Upravo kako je Wallace nekada udario tamo gde najviše boli, po engleskoj kruni, tako sada Hyundai atakuje na najprodavaniji i najpopularniji automobilski segment Evrope, C segment. Hyundai i30 razvijen je u Nemačkoj, po evropskim željama...
Test: Toyota Prius - štediša sa druge planete

Test: Toyota Prius - štediša sa druge planete

Povećanih dimenzija, izmenjenog izgleda i sa još naprednijom tehnikom, Prius u svojoj drugoj generaciji naglo je odrastao. Ukupna masa Priusa smanjena je na 1300 kg, pa po voznim osobinama, Prius ne zaostaje za uobičajenim automobilima. Ono što je za nas važno jeste činjenica da, pored izuzetno male potrošnje, u procesu registracije srpski zakoni Prius posmatraju kao 1,5-litarski benzinac...
Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Tržište Srbije bogatije je za još jedan model sposoban za borbu sa gradskom vrevom, ali i poneku "polu-avanturu" na stazama gde nema trunke asfalta. Suzuki SX4 je automobil veoma modernog izgleda i sve traženije koncepcije. Među kompaktnim SUV modelima, bez obzira na zemlju porekla, ovo je naš trenutni favorit...
Test: Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D - Luksuzan vladar terena

Test: Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D - Luksuzan vladar terena

Poslednjih nekoliko godina u klasu koju nazivamo terenci uguralo se mnoštvo raznih SUV-ova, SAV-ova i Crossovera, što uz solidne terenske sposobnosti nude i obilje luksuza za putnike. Istinski terenci na neki način su istisnuti u drugi plan, jer su za želje razmaženih kupaca odjednom postali sirovi i neudobni. Ali, Mitsubishi, koji skoro 3 decenije proizvodi terenski Pajero, ima kvalitetan odgovor...
Test: Alfa Romeo 159 V6 3,2 JTS Q4 - Mnogo novca, puno užitka

Test: Alfa Romeo 159 V6 3,2 JTS Q4 - Mnogo novca, puno užitka

Model 156 bio je za Alfu sve. Baš sve: spasilac, povratak na staze stare slave i novo merilo vrednosti. Upravo zato svaka nova Alfa mora blistati kao model 156. Naslednik je sada tu i zove se 159. Njemu namamo prigovora, a posebno ne modelu 3.2 JTS Q4 koji smo dobili na test. Italijanska "Bella Machina" oduševila nas je zvukom, izgledom i dodirom, a za njenim volanom uvek smo se osećali nekako posebno...
Test - Ford Mondeo 2.0 TDCi - Ford ponovo meša karte

Test - Ford Mondeo 2.0 TDCi - Ford ponovo meša karte

Ford očigledno vrlo dobro zna šta vole kupci. Čim su objavljene prve zvanične fotografije, interes je bio neviđen i čak sam putem e-maila primao pitanja ljudi koji su naslepo hteli da uplate najnoviju limuzinu Forda. Izgled novog Mondea i zaslužuje tako nešto, baš kao i objavljeni rezultati Euro NCAP testiranja u kojima je Mondeo osvojio maksimalno mogućih pet zvezdica za bezbednost...
Test - Toyota Corolla Sedan - stvorena za ljubav na duge staze

Test - Toyota Corolla Sedan - stvorena za ljubav na duge staze

Šta je potrebno da bi jedan automobil postao mit? Treba li za to godinama osvajati prva mesta na listama pouzdanosti ili postati najprodavanaiji model na svetu? Ako u obzir uzmemo jedan od navedenih kriterijuma, shvatamo da je Corolla mitski model. U svojoj 10. evoluciji Corolla nam dolazi kao otmeni sedan, mešavina vrednosti, vrhunskog izgleda, vrhunskih radnih karakteristika i još lakšeg upravljanja...
Hyundai Coupe Xtreme - dosta muzike za malo novca

Hyundai Coupe Xtreme - dosta muzike za malo novca

Hyundai Coupe izgleda bolje nego ikada, i slobodno možemo reći da u dizajnerskom smislu novi Coupe predstavlja "izvinjenje" za izgled prethodnih generacija. Poslednje izdanje sportskog modela nedavno je podvrgnuto temeljnom redizajnu, koji se ističe atraktivnim detaljima, prijatnom unutrašnjosti i na kraju privlačnom cenom, koja dokazuje da Hyundai na Evropljane NE gleda kao na "ovce za šišanje"...
Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Popularnost mišićavih terenaca, sa velikim otvorenim prtljažnim sandukom, galopirajući se širi među kupcima u Srbiji. Među takvim našminkanim "višebojcima" svojom moćnom ali i uglađenom pojavom izdvaja se Mitsubishi L200, model koji već drugu godinu zaredom može pohvaliti titulom “Best Pick-up”.
Škoda Octavia 2020
Slika nedelje