AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Hyundai Coupe Xtreme - dosta muzike za malo novca

Hyundai Coupe Xtreme - dosta muzike za malo novca

Hyundai Coupe izgleda bolje nego ikada, i slobodno možemo reći da u dizajnerskom smislu novi Coupe predstavlja "izvinjenje" za izgled prethodnih generacija. Poslednje izdanje sportskog modela nedavno je podvrgnuto temeljnom redizajnu, koji se ističe atraktivnim detaljima, prijatnom unutrašnjosti i na kraju privlačnom cenom, koja dokazuje da Hyundai na Evropljane NE gleda kao na "ovce za šišanje"...

Hyundai Coupe Xtreme - dosta muzike za malo novca

Prošlo je više od pet godina otkako smo se upoznali sa novim Hyundai Coupeom. Iako je već zašao u poodmakle godine, Hyundaijev Coupe uspešno odoleva zubu vremena svojim atraktivnim, nedavno osveženim izgledom, koji će mu sigurno produžiti tržišni život. Nova prednja svetlosna grupa, nova maska hladnjaka, veći usisnici za vazduh napred, sasvim nova svetla pozadi, novi odbojnik i dve ovalne izduvne cevi, čine novi Hyundai Coupe ultra atraktivnim automobilom, za kojim će se okrenuti skoro svaka osoba. Nezavisno od ugla gledanja, novi Coupe deluje dinamično i atraktivno, deluje tako da bi ga svako poželeo. Celokupan dizajn zaokružuju 17" felne. Dizajn felni asocira na cvet i izgleda prelepo, a nedavno ih je kopirala čak i Toyota za svoj novi hatch. Da zaključimo: novi Hyundai Coupe poseduje eleganciju sportskog automobila sa dugim prednjim i ekstremno skraćenim zadnjim delom, relativno kratkom putničkom kabinom i klinastim profilom.

Hyundai Coupe Xtreme - dosta muzike za malo novca

Značajne promene vidljive su i u unutrašnjosti automobila, gde ćete naći kvalitetnije materijale i na dodor mekšu instrument tablu, zahvaljujući korišćenju gumirane plastike. Biću slobodan da kažem da su sportski profilisana i vizuelno dopadljiva sedišta, najbolja sedišta koja su ikada našla mesto u nekom Hyundai automobilu. Sedalni deo je umereno tvrd, a bočna uporišta odlično drže telo u krivinama. Kada su zadnja sedišta u pitanju, moramo istaći da ona imaju samo "alibi" funkciju, ali ne toliko zbog prostora za kolena, kojiko je problematičan prostor za glavu. Naime, zbog niskog krova zadnja sedišta jedva da su adekvatna i za decu, a kod odraslih će automatski izazvati osećaj klaustrofobije. Ali, zato prtljažnik zaslužuje čistu desetku, pružajući, za coupe ogromnih 418 litara zapremine. To je velika vrlina za ovaj automobil.

Hyundai Coupe Xtreme - dosta muzike za malo novca

Šta sve u Hyundai Coupe-u koji smo testirali nedostaje? Prema našoj proceni, ništa! Hyundai u novom Coupeu nudi zaista puno "muzike" za malo malo novca. Ipak, ovo nemojte shvatiti bukvalno, jer u novom Coupeu i nema muzički uređaj, i trenutno se traži rešenje za fabrički audio uređaj, što će sigurno obradovati buduće vlasnike ovog lepotana. Kao što smo istakli, kompletna unutrašnjost ušuškana je u kožu solidnog kvaliteta, a instrumentalna tabla deluje pregledno i prijatno za oko. Ipak, kritike upućujemo na bleštavo plavu boju osvetljenja, koja zamara na dužim distancama, i pored "trikova" sa regulacijom jačine osvetljenja. Instrumenti su pregledni, dostupne komande i prekidači ispunjavaju najstrožije zahteve ergonomije jednog coupe modela, a najveću ocenu zaslužuje i klima uređaj, koji je beskompromisno i munjevito brzo izvršavao svaku naredbu.

Hyundai Coupe Xtreme - dosta muzike za malo novca

Kada smo se udobno smestili za upravljač ovog naizgled sportskog automobila, odmah smo pokrenuli agregat. Prvi utisak je fantastičan. Audio efekat koji proizvodi unapređeni izduvni sistem pomalo nas zbunjuje i stičemo utisak kao da se nalazimo u nekom super sportskom uličnom "bolidu". Pomoću kratke i sportski oblikovane ručice menjača ubacujemo u prvi stepen prenosa i odmah dobijamo potvrdu Hyundai strategije da se u programu ovog proizvođača NEĆE naći pravi čistokrvni sporski automobil. Pogonski agregat neće Vas zalepiti za sedište svojom snagom, ali ono što treba pohvaliti jeste elastičnost, koja nije odlika 16-ventilskh motora. Dakle, u gradskoj vožnji nećete morati previše držati ruku na ručici menjača, jer će agregat bez muke ubrzavati u trećem stepenu prenosa i pri samo 40 km/h. Četvorocilindraš opremljen varijabilnim upravljanjem ventilima razvija snagu od 143 KS i 186 Nm obrtnog momenta. Dakle, krajnji dometi ovog agregata sigurno Vas neće impresionirati, ali će zato kultura rada pri nižim obrtajima i njegova elastičnost prilikom preticanja sigurno prijati. Posle svega moramo upititi još jednu kritiku na račun novog Coupea. Postavljamo pitanje zašto Hyundai za ovaj automobil nije ponudio i 6-stepeni menjač, sa kojim bi bio manje bučan na autoputu, mogao bi uštedeti i neki decilitar goriva, a možda bi i sprint do "stotke" bio ispod 9,2 sekunde.

Hyundai Coupe Xtreme - dosta muzike za malo novca

Osećaj u vožnji u Hyundai Coupeu je fantastičan. Posle nekoliko pređenih kilometara shvatili smo da vešanje automboila "traži" veću ergelu pod haubom, kao i dizajn automobila. Potpuno nezavisno vešanje pruža veliki užitak u vožnji, naginjanje karoserije prilično je suzdržano, a brzine kojima se može proći krivina prilično su visoke. Ono što je možda i najznačajnija karakterisitka ovog vešanja jeste "paralelno proklizavanje" do kojeg ne dolazi naglo, što vozaču uliva dodatnu sigurnost. Sve pohvale zaslužuje i ESP sistem, koji po kiši uspeva da prikrije loše karakteristike Kumho pneumatika, koji su se na suvom asfaltu sjajno pokazali. Tu su ABS i BAS i ESP, koji se može isključiti, što mi iskreno ne preporučujemo, posebno ne neiskusnim vozačima i prilikom vožnje po mokroj podlozi. Generalni utisak o ponašanju u vožnji je pozitivan, ali uz nešto veću snagu motora mogao bi biti i odličan, čemu doprinose i odlične kočnice.

Hyundai Coupe Xtreme - dosta muzike za malo novca

I, na kraju cena. Potpuno je jasno da za 23.954 eura, koliko treba izdvojiti za Hyundai Coupe Xtreme, ne možete očekivati čuda. Ovo nije rasni sportski automobil i ta činjenica je jasna već prilikom prvog pogleda na tablicu tehničkih podataka. Naš zaključak jeste da je Hyundai napravio odličan proizvod lepog izgleda, udobne unutrašnjosti i prostranog prtljažnika. Iz generacije u generaciju Coupe je postajao sve dinamičniji i poželjniji i sigurno je doprineo izgradnji današnjeg imidža brenda Hyundai, posebno kada uzmemo u obzir aktuelnu garanciju od 5 godina. Šteta što ovakvih automobila sa znakom Hyundaija nema više na putevima Srbije. Ali, i to će se promeniti. Bar zahvaljujući onima koji samo jednom probaju novi Hyundai Coupe.

Hyundai Coupe Xtreme - dosta muzike za malo novca

Tehnički podaci: Motor: benzinski, redni, 4-cilindarski, ugrađen napred popreko, 2 bregasta vratila (OHC), četiri ventila po cilindru Zpremina: 1975 ccm Prečnik x hod: 82,0 x 93,5 mm Snaga: 105 kW/143 KS pri 6000/min Obrtni Moment: 186 Nm pri 4500/min Pogon: na prednje točkove Menjač: ručni petostepeni Vešanje: napred nezavisno, sa poprečnim trouglastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator. Pozadi: dvostruka poprečna ramena i jednostruka uzdužna ramena, spiralne opruge, stabilizator Kočnice: napred samovenilirajući diskovi 279 mm, pozadi puni disk 259 mm, ABS, EBD, BAS, ESP, TCS Gume: 215/45 R 17 Karoserija: kupe, 3 vrata, 4 sedišta Dimenzije: 439,5 x 176,0 x 133,0 cm Međuosovinski razmak: 253,0 cm Prtljažnik: 418 l Masa/nosivost: 1355/302 kg Rezervoar za gorivo: 50 l Krug okretanja: 10,9 m Najveća brzina: 208 km/h Ubrzanje: 0-100 km/h: 9,2 s Potrošnja: grad 10,9 / otvoreno 6,4 / prosek 8,7 l/100 km Cena: 23.954 sa uračunatim PDV-om

Hyundai Coupe Xtreme - dosta muzike za malo novca

Goran Sarić - Automagazin

Test: Kia Pro Ceed 2.0 CRDi Sport - Go, Korea, Go !!!

Test: Kia Pro Ceed 2.0 CRDi Sport - Go, Korea, Go !!!

Korejanci već odavno nisu egzotika, a ni Kia, najstariji korejski proizvođač automobila, više nije samo proizvodna traka za licencirane modele pregažene vremenom. Kia se golemim koracima sa svakim novim modelom i u dizajnerskom smilsu približava evropskim kupcima, a model Pro Cee'd jeste još jedan model koji potvrđuje visoke ambicije Kie. Pred nama je automobil cupeovske siluete, kojeg pogoni štedljivi turbodizel agregat i koji se može pohvaliti sedmogodišnjom garancijom...
Vladan Petrović o Hondi Legend 3.5 VTEC

Vladan Petrović o Hondi Legend 3.5 VTEC

Honda Legend u rukama novopečenog šampiona Srbije u reliju pokazala je svoje pravo lice. Šestostruki državni reli šampion, ekskluzivno za Automagazin portal, otkriva svoje utiske o Hondi Legend 3.5 VTEC...
Test: Honda Legend 3,5 VTEC - Legenda o japanskoj lepoti

Test: Honda Legend 3,5 VTEC - Legenda o japanskoj lepoti

Honda Legend je automobil koji sjedinjuje performanse, udobnost, sigurnost i atletski dizajn. Petometarska limuzina, prosečno oko 15 centimetara duža od konkurenta, i u svojoj četvrtoj generaciji dolazi nam sa istom strategijom kao i kod prethodnika: jedna motorizacija i bogata oprema. Kada svemu dodamo i pogon na sve točkove, shvatamo da evropski trio (Mercedes, Audi i BMW) ima puno razloga za brigu...
Vladan Petrović o Toyoti Corolli 1.4 D-4D MMT

Vladan Petrović o Toyoti Corolli 1.4 D-4D MMT

Ekskluzivno za Automagazin portal, Toyotu Corollu opremljenu "Multi-mode Manual Transmission" sistemom testirao je i aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Izdvojili smo za Vas najznačajnije utiske petostrukog državnog reli šampiona...
Test: Toyota Corolla 1.4 D-4D MMT - Kraljica diskretnosti

Test: Toyota Corolla 1.4 D-4D MMT - Kraljica diskretnosti

O veličini imena Corolla dovoljno govori prosta računica: Svakog dana u poslednje 42 godine prodate su prosečno 2.152 Corolle, ili svakih 40 sekundi u pomenutom periodu u svetu je prodata prosečno jedna Corolla. Ali, Japanci ne spavaju na lovorikama. "Naša" testirana Corolla bila je opremljena štedljivim 1.4 D-4D motorom i manuelnim menjačem sa više režima rada (MMT) i komandama na volanu. Baš kao što ima Jarno Trulli u svom F1 bolidu...
Vladan Petrović o Hyundai Getzu 1.4

Vladan Petrović o Hyundai Getzu 1.4

Ekskluzivno za Automagazin portal, Vladan Petrović nastavlja svojim stručnim komentarima da otkriva prednosti i mane testiranih automobila. Petostruki reli šampion Srbije vozio je gradski Hyundai Getz, a mi Vam prenosimo njegove najznačanije utiske...
Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

Testirani Hyundai Getz 1.4 jeste simpatičan gradski automobil koji zaslužuje da bude češće viđen gost na našim ulicama, kako zbog svoje povoljne cene, tako i zbog odličnog kvaliteta i završne obrade. Kompaktan, snalažljiv i u svakoj situaciji agilan, maleni Getz još jednom nam pokazuje da je doba "korejskih plastikanera" daleko iza nas...
Vladan Petrović o Mercedes-Benzu C 280 Avantgarde

Vladan Petrović o Mercedes-Benzu C 280 Avantgarde

Ekskluzivno za Automagazin portal, maksimalni vozni potencijal nove Mercedesove C klase ispitao je aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. U višednevnoj test vožnji Petrović je ispitao mogućnosti automobila, a mi Vam prenosimo najbitnija zapažanja...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje