AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Popularnost mišićavih terenaca, sa velikim otvorenim prtljažnim sandukom, galopirajući se širi među kupcima u Srbiji. Među takvim našminkanim "višebojcima" svojom moćnom ali i uglađenom pojavom izdvaja se Mitsubishi L200, model koji već drugu godinu zaredom može pohvaliti titulom “Best Pick-up”.

Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Već od prvog susreta Mitsubishi L200 ulivao nam je strahopoštovanje moćnog gospodara, koji je spreman na raznorazne avanture. Spoljašnjost je uglađena i zaobljena, u skladu sa trendovima koje je postavio model Pajero, a izgled prati smernice koje je Mitsubishi postavio modelom Pajero Evolution, sa kojim je uspešno nastupao na reliju Pariz-Dakar. Osnovna ideja pri konstruisanju bila je stvoriti automobil koji će uz izraženu pojavu pružati svu udobnost i sigurnost modernih SUV modela. Mitsubishi je u tome uspeo. Japanci su nezgrapnu formulu američkog pick-upa redefinisali i dali joj dozu umiljatosti, koja je dobro prihvaćena na svim kontinentima, a koja je posebno potrebna evropskoj razmaženoj klijenteli. Automobil izgleda mišićavo, ali je gruba "urođena" narav ovog gorostasa smirena blagim zaobljenim linijama i uglađenim aluminijumskim felnema.

Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Od dve verzije kabine, Club Cab (zadnja klupa minijaturnih dimenzija) i Double Cab, redakcija Automagazin portala na test je dobila ovu drugu, predviđenu za komforan smeštaj pet osoba. Ipak, odmah moramo istaći da komfor ovde treba shvatiti uslovno, jer iako ima dovoljno mesta za tri putnika pozadi, njima će unutrašnji organi biti sigurno "prebrojani", na čemu treba da zahvale krutoj osovini sa lisnatim oprugama pozadi. Dakle, na lošem i neravnom terenu putnici pozadi imaće utisak da amortizacija zadnjeg dela uopšte ne postoji. Naravno, s obzirom da je ovo multifunkcionalan automobil, kompromis na relaciji prtljag-putnici se podrazumeva. Jer, bilo koja druga verzija vešanja pozadi "razmazila" bi L200 do te mere i prtljažni sanduk imao bi samo alibi efekat. Ovako je nosivost Mitsubishi L200 preko 950 kilograma, sanduk svojim dimenzijama omogućava prevoz 1.325 milimetara dugih predmeta, a ukoliko spustite zadnja vrata i znatno dužih, uz poštovanje svih bezbednosnih propisa saobraćaja.

Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Ukoliko iz putničkog automobila prelazite u L200, sigurno će Vam trebati određeno vreme privikavanja na pozamašne dimenzije, posebno na dužinu od 5 metara. Iako je prilagođen za svačiji ukus, L200 se u gradskoj vožnji neće osećati ugodno. Mesto za parkiranje teško je pronaći, a prilikom prestrojavanja morate biti dodatno oprezni. Ipak, veličina L200 dobro dođe kada treba da se "ugurate" u kolonu, gde će Vas u većini slučajeva propustiti iz čistog respekta prema glomaznosti ovog automobila. Za volanom je vrlo lako pronaći idealan položaj. Sve je upravo tamo gde i očekujete da bude, a moderan kokpit i materijali solidnog kvaliteta podsećaju na luksuz savremnih SUV-ova. Za sve potrebne informacije prilikom kretanja zadužen je multifunkcionalni RV merač, sa kojeg možete očitati prosečnu brzinu, potrošnju goriva, smer kretanja (kompas) sat i temperaturu unutar automobila. Putnici pozadi, takođe nisu zanemareni. Prostrani naslon za ruku se preklapa i ispod njega se nalazi držač za dve čaše. L200 ima još mnogo drugih praktičnih detalja, kao što je "fioka" u krovu za naočare, kao i držač flaša zapremine 1 litar u vratima, što će obradovati sve one koji često idu na duga putovanja.

Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Vožnja Mitsubishi L200 predstavlja pravo uživanje. Pod haubom diše savremeni Common-rail turbo dizel agregat Di-D zapremine 2,5 litra, koji razvija 136 konjskih snaga. Iako se to možda nekom čini skromnom snagom, treba istaći da je Mitsubishi L200 čistokrvni "All Road Vehicle", tako da i pored skromne snage u odnosu na zapreminu, automobil raspolaže sa "medveđim" obrtnim momentom od 314 Nm pri samo 2.000 o/min, koji omogućava lagano savladavanje nepristupačnih terena. Tome doprinosi i kultivisan menjač, istina sa nešto dužim hodom, ali to ćemo mu oprostiti s obzirom na robusnost menjačke kutije i sistema prenosa. Automobil se vrlo lako kontroliše u svim situacijama, pa čak i u off-road uslovima. Mi smo na našem testu dokazali da čak i nežna ženska ruka može upravljati Mitsubishijem L200 na nepristupačnim i strmim deonicama, a da se u automobilu oseća izuzetno prijatno. Čak smo u jednom trenutnku stekli utisak da teren jeste prirodno okruženje Mitsubishi L200. Blokada diferencijala i reduktor mogu izaći na kraj sa najtežim preprekama. Druga ručica menjača (reduktor) ima 4 moda. Super Select 4WD sistem omogućuje promenu sa 2 na 4 pogonska točka pri brzinama do 100 km/h, a kada izlazak uz strmu i nepristupačnu uzbrdicu postane ozbiljno ugrožen, zadnji diferencijal možete blokirati kako bi se postigao puni "moment" na svakom točku.

Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Međutim, uprkos masi od 1.880 kilograma, Mitsubishi se vozi gotovo kao putnički karavan automobil. Posebno nas je iznenadila elastičnost agregata od samog dna skale obrtaja. Zahvaljujući odličnoj krivi obrtnog momenta automobil skoro trenutno reaguje na pritisak papučice gasa, što je posebno pozitivan faktor prilikom preticanja. Iako maksimalna brzina od 167 km/h i ubrzanje od 0 do "stotke" neće oduševiti pristalice "ljutih papričica", moramo istaći da to u praksi izgleda mnogo bolje. Automobil ima snažna međuubrzanja, a na asfaltnu se ponaša dinamično i agilno, iako masivna karoserija kod većine konkurenata sklona naginjanju. Iako nismo mislili da ćemo to ikada reći, Mitsubishi L200 je nekada i presnažan, jer na otvorenom putu mami na brzu vožnju, a s obzirom da zadnji kraj automobila bukvalno preskače rupe i neravnine, u krivinama treba biti maksimalno skoncentrisan. Kada se zadni točkovi zavrte "u prazno" u pomoć priskače kontrola proklizavanja pogonskih točkova, koju je moguće isključiti, iako to ne preporučujemo.

Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Odličnom završnom utisku moramo dodati još jednu važnu činjenicu. Potrošnja test automboila je iznenađujuće mala na otvorenom putu i kretala se oko 7,7 litara nafte na 100 pređenih kilometara, dok se u gradu kretala oko 11 litara sa uključenim klima uređajem. Automobil koji smo testirali opremljen je Intense paketom opreme koji uključuje klima uređaj, električne podizače prozora, električne retrovizore, daljinsko centralno zaključavanje, ABS, servo volan, vazdušne jastuke, kontrolu proklizavanja pogonskih točkova. Kada svemu dodamo i cenu od 26.990 eura (bez PDV-a), zaključak je samo jedan: puno lima, dosta opreme i odlične vozne karakteristike i mala potrošnja za relativno malo novca. Bravo za Mitsubishi.

Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Tehnički podaci: - Motor: redni turbodizel sa direktnim ubrizgavanjem, postavljen napred poprečno, 2 ventila po cilindru, 1 bregasta osovina u glavi motora, aluminijumska glava motora, Common-Rail, 1 turbo punjač i intercooler. Zapremina motora: 2477 cm3 Najveća snaga: 136 KS pri 4000 o/min Najveći obrtni moment: 314 Nm pri 2.000 o/min - Pogon: 4x4 sa 4 načina rada, ručni petostepeni menjač - Vešanje: Napred: nezavisno poprečna poluga, spiralne opruge, Nazad: kruta osovina, lisnate opruge - Kočnice: napred ventilirajući diskovi, pozadi doboš -Dimenzije: d x š x v - 5000 x 1750 x 1780 mm, međuosovinski razmak iznosi 3000 mm, trag točkova 1520/1515, zapremina rezervoara za gorivo 75 litara - Masa: 1880 kilograma - Potrošnja goriva (na našem testu): u gradu oko 11 litara/ 100 km, na otvorenom oko 7,7 litara na 100 pređenih kilometara Goran Sarić - Automagazin

Test: BMW X6 xDrive35d - Biznis klasa

Test: BMW X6 xDrive35d - Biznis klasa

Scena je dobro poznata svakom ko je bar jednom putovao avionom. "Putnike biznis klase molimo da koriste prednji, a sve ostale da koriste zadnji ulaz u avion." - formalno je obeveštenje koje se čuje pre svakog leta. Jasno, u biznis klasi je udobnije, ima više mesta, bolja je hrana i dobijaju se novine. Upravo takve povlastice očekuje kupac svakog BMW-a, a posebno od novog BMW X6...

Testirali smo: Mitsubishi Lancer 1.5 Invite

Testirali smo: Mitsubishi Lancer 1.5 Invite

Mitsubishi Lancer je u svojoj vrhunskoj verziji "Evolution" san mnogih sportskih vozača širom sveta. U višednevnom testiranju pokušali smo da odgovorimo na pitanje - da li ima smisla kupovati "civilnu" verziju za duplo manje novca? U odgovoru na ovo pitanje, pomogao nam je i šestostruki i aktuelni reli šampion Srbije u generalnom plasmanu, Vladan Petrović, koji nam je potvrdio da je novi Lancer veoma sposoban automobil...
Test: Mercedes-Benz A 160 CDI - Isti, a puno bolji

Test: Mercedes-Benz A 160 CDI - Isti, a puno bolji

Redizajnirana i unapređena Mercedes-Benz A klasa tiho je stigla i na naše tržište. Najveće promene su tehnološke, tako da pogled spolja ne otkriva opsežan posao koji su napravili Mercedesovi inženjeri. Spoljne izmene jedva su vidljive, i vlasnici dosadašnjih modela neće imati osećaj da je njihov ljubimac naglo ostario. Veća dinamičnost postignuta je ugradnjom nove maske i svetlosnih grupa, kao i potpuno novih retrovizora...
Test: Opel Corsa OPC - Lek protiv zimske dosade

Test: Opel Corsa OPC - Lek protiv zimske dosade

Pred nama je odlično sredstvo protiv zimskog neraspoloženja. Opel Corsa OPC je automobilski antidepresiv u najboljem obliku, a ko u glavi isključi ESP, u ovom automobilu može usred zime osetiti žar letnje vručine. I, zaista, dok vozi ovu malu "ljutu papričicu", čovek se nalazi u svom filmu, u svetu koji je višestruko brži od normalnog. Prvi pomisao kada sednete u ovaj automobil je: "Pa, ovo je igračka!"...
Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D - U penziju uzdignute glave

Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D - U penziju uzdignute glave

Za nekoliko dana u Srbiji će biti predstavljena nova generacija modela Toyota Avensis, koja će naslediti dobro poznati model predstavljen 2003. godine. Konzervativna, ali udobna, pomalo dosadna, ali štedljiva - u svakom slučaju Toyota Avensis je uvek je bila pravi izbor za promišljene kupce koji mnogo voze. Posle višednevne vožnje, možemo slobodno reći da odlazeća generacija Avensisa u penziju ide uzdignute glave i bez štapa...
Test: Seat Ibiza 1.6 16V - Nemačka tehnika, španski temperament

Test: Seat Ibiza 1.6 16V - Nemačka tehnika, španski temperament

Fanovi Seat automobila, koji su šest godina čekali na novu generaciju modela Ibiza, konačno su dočekali. Nova generacija Seat Ibize dolazi nam na potpuno novoj platformi, koju će koristiti i dolazeći, novi VW Polo. Seat za sebe tvrdi da automobile pravi srcem, a naši utisci posle višednevne vožnje govore nam da je u ovom slučaju veliku ulogu igrao i zdrav razum. I, u tome nema ništa loše, jer Ibiza je za Seat nešto posebno...
Test: Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive - Lepotica i zver

Test: Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive - Lepotica i zver

Savršen dizajn i idealna usklađenost svih paramatara koji obezbeđuju užitak u vožnji kod Honde se ne očekuju, već podrazumevaju. Kao što se podrazumeva da su bakini kolači najbolji na svetu, tako se sportski nastup Honde ne dovodi u pitanje. Kada svemu dodamo i početnu cenu od 24.000 Eura, shvatamo da je novi Accord velika kost u grlu Mercedesu, BMW-u i Audiju, koji primaju možda i najteži udarac u srednjoj klasi. I to, u pleksus...
Vladan Petrović o modelu Hyundai i10

Vladan Petrović o modelu Hyundai i10

Ekskluzivno za Automagazin portal, svoje utiske o testiranom Hyundai i10 izneo je Vladan Petrović, šestostruki i aktuelni reli šampion naše zemlje, i najmlađi osvajač "Zlatne kacige" najznačajnijeg priznanja iz oblasti autosporta u našoj zemlji...
Test: Hyundai i10 - Nova gradska mera

Test: Hyundai i10 - Nova gradska mera

Hyundai Atos oduvek je negovao pojam pouzdanog, povoljnog i trajnog prevoznog sredstva, namanjenog onima koje ne zanimaju trendovi. Ali, i to se promenilo. Njegov naslednik sada se zove Hyundai i10. Lepši je, a već poznatim kvalitetima pridružio se i moderan dizajn: i10 izgleda naduvano i praktično. Ako se i i10 vremenom pohvali pouzdanošću na kakvu nas je Hyundai navikao, mogao bi postati važan igrač u klasi gradskih automobila...
Hyundai i20 N Rally1 - Ott Tanak
Slika nedelje