AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test - VW Polo 1.4 Sportline - još uvek glavna faca u gradu

Test - VW Polo 1.4 Sportline - još uvek glavna faca u gradu

Da bi ostao vođa u društvu bujice novih gradskih faca, Volkswagenovom Polu nije bilo potrebno puno truda, jer je već osnovni model napravljen skladno i uspešno. Iako bez revolucionarno novih rešenja, Volkswagen Polo četvrte generacije, redizajniran 2005. godine, svojom prostranošću i kvalitetom izrade predstavlja trenutni vrhunac u klasi kompaktnih monovolumena...

Test - VW Polo 1.4 Sportline - još uvek glavna faca u gradu

Podsetimo, Polo je predstavljen 1975. godine, kao jednostavnije opremljena i slabija verzija Audija 50. Druga generacija stigla je 1983. godine i uz jedan temeljit redizajn 1990. godine, na tržištu se zadržala do 1994. godine. Tada je predstavljena treća generacija , koja je redizajnirana 1999. godine. Aktuelni model četvrte generacije predstavljen je 2001. godine, a 2005-e je pretrpeo nekoliko izmena.

Test - VW Polo 1.4 Sportline - još uvek glavna faca u gradu

Već na prvi pogled zaključujemo da je Polo u duši pravi Nemac. Toliko strogosti i hladnoće u dizajnu ali i kvaliteta u finalnoj proizvodnji samo je njima svojstveno. Reklo bi se da je sve predviđeno da traje, pa tako i dizajn, koji ni posle dve godine od redizajna nije izgubio svežinu. Najuočljivije promene redizajniranog Pola su na prednjoj masci, koja je umesto udvojenih farova dobila skladno spojene i razvučene svetlosne grupe. Hauba je blago uzdignuta, a ispod prednjeg branika ugrađeni su veliki, trodelni usisnici za vazduh. Na bočnoj silueti uočavaju se trendovski retrovizori sa ugrađenim pokazivačima smera. Zadnji deo automobila je najviše izmena pretrpeo upravo na svetlosnim grupama koje su uprošćene, izrađene su od polikarbonata.

Test - VW Polo 1.4 Sportline - još uvek glavna faca u gradu

Automobil koji smo testirali opremljen je Sportline paketom opreme, u kome će zaista uživati svi oni kojima automobil ne služi samo da bi se prevezli od tačke A do tačke B. Sportski utisak u unutrašnjosti naglašavaju školjkasta sedišta i trokraki kožni volan. Organizacija prostora je odlično izvedena, a komande se nalaze upravo tamo gde očekujete da budu. Da pronađete pravi položaj za volanom pomoćiće Vam i podesiv volan po dubini i visini. Model Polo, za razliku od malenog Lupa, potvrđuje da je prošlo vreme zauzimanja "fetusa" za upravljačem. I ostali putnici imaju sasvim dovoljno mesta za kolena, što ne čudi jer je Polo u dužinu porastao za 19 milimetara, tako a sada ukupna dužina iznosi 3.916 milimetara.

Test - VW Polo 1.4 Sportline - još uvek glavna faca u gradu

Unutrašnjost automobila je takođe osvežena. Ugrađeni su kvalitetniji materijali i obloge, a tabla sa intrumentima je dobila novu grafiku. Za svaku pohvalu je i mnoštvo vrlo korisnih pretinaca za sitnice obloženih gumom, koja sprečava kretanje mobilnih telefona, naočara i sličnog. Visoke ocene Polo dobija i za kvalitet ugrađenih materijala i visok stepen završne obrade. Prosto je nemoguće pronaći spoj koji nije urađen filigranskom preciznošću, a materijali su izrazito mekani na dodir, što nije slučaj sa velikim brojam konkurenata. U Sportline paket opreme uključena je i deljiva zadnja klupa sa naslonom za ruke, držači za limenke, daljinska centralna brava, svetla za maglu, električne podizače, klima uređaj, 8 vazdušnih jastuka, odličan audio CD uređaj, aluminijumeske felne prečnika 14", i još mnoštvo detalja vezanih za aktivnu i pasivnu bezbednost putnika.

Test - VW Polo 1.4 Sportline - još uvek glavna faca u gradu

Testirani Polo pogonjen je proverenim četvorocilindričnim 1,4-litarskim benzinskim agregatom snage 75 konjskih snaga. Ovaj agregat je najboji mogući kompromis između potreba za gradsku vožnju i potreba koje će zadovoljiti zahtevnije vozače. Na leru motor radi tiho i uglađeno, kao i pri niskim obrtajima, dok je pri visokim obrtajima u vožni na autoputu buka u kabini prilično smetala. Sprint iz mesta do stotke Volkswagenov mališan postiže za 12,9 sekundi. Potrošnja goriva u gradskim uslovima kreće se oko 9 litara benzina, dok u otvorenom saobraćaju potrošnja pada ispod 6 litara na 100 pređenih kilometara. Sve pohvale zaslužuje i menjač. Hodovi su relativno katki, a promena stepena prenosa je nemački precizna i lagana.

Test - VW Polo 1.4 Sportline - još uvek glavna faca u gradu

Ponašanje u vožnji impresioniraće sve one koji cene agilnost i puno povratnih informacija sa podloge. Zajedno sa usavršenim ogibljenjem i izuzetno krutom karoserijom, stabilnost Pola je za primer i te ne samo u konkurenciji malih gradskih automobila. Vešanje je u svim situacijama izuzetno efikasno i uliva poverenje, bilo da se radi o sportskoj vožnji po vijugavim deonicama ili po brzim deonicama autoputa. Polo se snažno drži zadate putanje, a tek kod naglih ulazaka u krivinu dolazi do proklizavanja prednjeg kraja automobila. Možda će nekome zasmetati tvrdoća automobila na grubim neravninama, ali za to ne mare kupci koji preferiraju Sportline paket, s'obzirom da uključuje pneumatike dimenzija 185/60 montirane na felne prečnka 14 inča.

Test - VW Polo 1.4 Sportline - još uvek glavna faca u gradu

Cena Volkswagen Pola 1.4 Sportline u baznoj izvedbi iznosi 13.460 eura. Iako će nekome izgledati visoka, treba imati u vidu da je Polo automobil koji ne mora biti drugo vozilo u porodici. Opremljen pomenutim agregatom i opremom, sa puno prostora i prtljažnikom zapremine 270 litara, u Polu ćete uživati i na dugim putovanjima. Polo 1.4 Sportline je za sve one koji žele da uživaju u vožnji, u malenom, paprenom i atraktivno opremljenom automobilu. Istina, ukoliko ga želite, morate sačekati na isporuku. Ali, i ljubav je najslađa kada se na nju čeka, zar ne. Goran Sarić - Automagazin

Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D - U penziju uzdignute glave

Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D - U penziju uzdignute glave

Za nekoliko dana u Srbiji će biti predstavljena nova generacija modela Toyota Avensis, koja će naslediti dobro poznati model predstavljen 2003. godine. Konzervativna, ali udobna, pomalo dosadna, ali štedljiva - u svakom slučaju Toyota Avensis je uvek je bila pravi izbor za promišljene kupce koji mnogo voze. Posle višednevne vožnje, možemo slobodno reći da odlazeća generacija Avensisa u penziju ide uzdignute glave i bez štapa...
Test: Seat Ibiza 1.6 16V - Nemačka tehnika, španski temperament

Test: Seat Ibiza 1.6 16V - Nemačka tehnika, španski temperament

Fanovi Seat automobila, koji su šest godina čekali na novu generaciju modela Ibiza, konačno su dočekali. Nova generacija Seat Ibize dolazi nam na potpuno novoj platformi, koju će koristiti i dolazeći, novi VW Polo. Seat za sebe tvrdi da automobile pravi srcem, a naši utisci posle višednevne vožnje govore nam da je u ovom slučaju veliku ulogu igrao i zdrav razum. I, u tome nema ništa loše, jer Ibiza je za Seat nešto posebno...
Test: Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive - Lepotica i zver

Test: Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive - Lepotica i zver

Savršen dizajn i idealna usklađenost svih paramatara koji obezbeđuju užitak u vožnji kod Honde se ne očekuju, već podrazumevaju. Kao što se podrazumeva da su bakini kolači najbolji na svetu, tako se sportski nastup Honde ne dovodi u pitanje. Kada svemu dodamo i početnu cenu od 24.000 Eura, shvatamo da je novi Accord velika kost u grlu Mercedesu, BMW-u i Audiju, koji primaju možda i najteži udarac u srednjoj klasi. I to, u pleksus...
Vladan Petrović o modelu Hyundai i10

Vladan Petrović o modelu Hyundai i10

Ekskluzivno za Automagazin portal, svoje utiske o testiranom Hyundai i10 izneo je Vladan Petrović, šestostruki i aktuelni reli šampion naše zemlje, i najmlađi osvajač "Zlatne kacige" najznačajnijeg priznanja iz oblasti autosporta u našoj zemlji...
Test: Hyundai i10 - Nova gradska mera

Test: Hyundai i10 - Nova gradska mera

Hyundai Atos oduvek je negovao pojam pouzdanog, povoljnog i trajnog prevoznog sredstva, namanjenog onima koje ne zanimaju trendovi. Ali, i to se promenilo. Njegov naslednik sada se zove Hyundai i10. Lepši je, a već poznatim kvalitetima pridružio se i moderan dizajn: i10 izgleda naduvano i praktično. Ako se i i10 vremenom pohvali pouzdanošću na kakvu nas je Hyundai navikao, mogao bi postati važan igrač u klasi gradskih automobila...
Vladan Petrović o Toyoti Auris 1.4 D-4D

Vladan Petrović o Toyoti Auris 1.4 D-4D

Prilikom testiranja modela Toyota Auris 1.4 D-4D, svojim savetima nesebično nam je pomogao aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Ekskluzivno za Automagazin portal, šestostruki državni reli šampion otkriva svoje utiske o testiranom automobilu...
Test: Toyota Auris 1.4 D-4D - Pogodak u Evropu

Test: Toyota Auris 1.4 D-4D - Pogodak u Evropu

Sudeći prema prodajnim rezultatima na svetskom nivou, Toyotina nova beba preskočila je neke faze u odrastanju, pa je umesto da puže, odmah počela da trči. Prostran, sa dinamičnim dizajnom i atraktivnom unutrašnjošću, Auris nas je impresionirao sa štedljivim 1.4 D-4D agregatom, koji razvija verovartno najkvalitetnijih i najefikasnijih 90 konjskih snaga trenutno na našem tržištu...
Test: Volkswagen Touareg 3.0 TDI - Drvoseča u Armani odelu

Test: Volkswagen Touareg 3.0 TDI - Drvoseča u Armani odelu

Volkswagen Touareg je zaista impozantan automobil. Masivan i visok sa izraženom muskulaturom, ali u isto vreme elegantan i skladan. Pritom, atraktivna boja test modela, zatamnjena stakla i hromirani detalji na karoseriji već unapred otklanjaju svaku nadu umetnika, estradnjaka, sportista, političara, pa i najokorelijih kriminalaca, da će se jednom naći za volanom ovog, nimalo narodnog automobila...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje