AutoMAGAZIN - Testovi

Aladin logo
www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Honda CR-V 2.2 i-CTDi

Test: Honda CR-V 2.2 i-CTDi

Sećate li se japansko-britanskog braka kada je Honda držala Rover pod svojom upravom? Iz tog vremena nastao je SUV imena CR-V. Iako mu ime nije nimalo maštovito, CR-V u svojoj trećoj generaciji dolazi nam kao atraktivan automobil koji kod posmatrača stvara želju za posedovanjem. Na višednevnom testu imali smo model Honda CR-V 2.2 i-CTDi, koji ponosno nudi temperament i harizmu jednog Honda automobila...

Test: Honda CR-V 2.2 i-CTDi

Nepisano pravilo glasi da svaka nova generacija novog modela prvenstveno donosi rast dimenzija u svim pravcima. Ali, ne i kod CRV-a. U slučaju Honde CR-V, povećala se samo širina, i to sa 178,5 na 182 centimetra. Visina automobila ostala je identična prethodnom modelu (168 centimetara), a dužina je smanjena sa 463 na 452 centimetra, što je postignuto premeštanjem rezervnog točka sa poklopca prtljažnika u prostor ispod poda. Dimenzije nam govore da se svojim gabaritima CR-V opasno približava srednjoj klasi, ali međuosovinsko rastojanje od 262 centimetra otkriva gene kompakta. Podsetimo, prva generacija CR-V modela predstavljena je 1995. godine, a druga generacija na tržište je stigla 2001. Treća generacija, koju smo dobili na test, osmišljena je kao automobil koji bi trebao obezbediti luksuz i udobnost putničke limuzine i snalažljivost i praktičnost jednog terenca. Izostanak rezervnog točka na vratima prtljažnika pokazuje nam da Honda odustaje od pravih off-road ambicija, a automobil čini kompaktnijim i sve bližim kompakt modelima.

Test: Honda CR-V 2.2 i-CTDi

Izgled Honde CR-V govori nam da je to najsportskiji SUV na tržištu i predstavlja "izvinjenje" za izgled prethodne generacije. Kroz pomalo "ljut" izraz lica, Japanci su uspešno naglasili sportski duh automobila, a svetlima bademastog izgleda i sa puno oblina automobil je postao prefinjen i dinamičan. Automobil izgleda kompaktno i atraktivno, uprkos dimenzijama koje nisu zanemarive. Tome doprinose detalji, kao što je zakrivljeni poklopac motora, sa karakterističnom maskom, mišićavi i zategnuti zadnji deo i veliki robusni branici. Već na prvi pogled, Honda CR-V dopašće se svačijem ukusu, jer je oslobođena futurističkih detalja koji bi mogli podeliti mišljenja.

Test: Honda CR-V 2.2 i-CTDi

Unutrašnjost CR-V-a je u prepoznatljivom stilu Honde, sportska i privlačna, dovoljno luksuzna i izuzetno pregledna. Da nije ugodno povišenog položaja, pomislili bismo da sedimo u limuzini. Honda ni u CR-V-u ne odustaje od volana sa tri kraka, sportskog izgleda i sa neizostavnim komandama. Unutrašnjost je brižno uređena, i inženjeri su se pobrinuli da svaki detalj izgleda kvalitetno i prefinjeno. U stvari, sve u modelu CR-V deluje nekako "tehno" zbog kombinacije formi i materijala, ali u isto vreme veoma privlačno. Kožna sedišta su veoma udobna i rado će Vas primiti među svoja bočna ojačanja, koja solidno drže telo u krivini, tako da ni kod veoma brzih prolazaka nema straha od "ispadanja" iz sedišta. Jedini detalj kod prostora za putnike napred koji nam se nije dopao jeste odvojeni naslon za ruku za vozača i suvozača, koji vizuelno nije kompatibilan sa ostalim detaljima u unutrašnjosti. Automobilu koji nudi visok stepen udobnosti, ali i prestiža više bi odgovarao masivan centralni naslon zajednički za vozača i suvozača, sa integrisanim prostorom za odlaganje sitnica. Putnici pozadi, takođe će uživati u obilnom prostoru i luksuzu, i u isto vreme ne moraju paziti na količinu prtljaga ponetu sa sobom. Iako je rezervni točak premešten sa petih vrata ispod poda prtljažnika, to nije naštetilo njegovoj zapremini, koja ima rekordni kapacitet od 525 litara. Bogato opremljenu unutrašnjost dodatno oplemenjuje panoramski krov.

Test: Honda CR-V 2.2 i-CTDi

U svetu SUV modela jedan od važnih faktora uspeha jeste snažan, kompaktan i uglađen turbodizelski agregat. Honda na tom polju već odavno ima jak adut, koji se odlično uklopio u model CR-V. I prethodnu generaciju modela CR-V pokretao je prefinjeni Common-Rail 2.2 i-CTDi, ali bolja aerodinamika (Cw 031) učinila ga je učinkovitijim i štedljivijim. Ubrzanja i elastičnost motora sigurno će oduševiti prosečnog vozača, ali da je Honda napravila odličan posao koji zadovoljava i profesionalce, potvrđuje nam i aktuelni reli šampion Srbije i pobednik nedavno održanog Sajamskog relija, Vladan Petrović: "Već kada sam čuo ovaj 2.2 i-CTDi motor u Hondi Accord, pomislio sam da se radi o benzincu i prijatno sam se iznenadio kulturom rada motora i njegovim zvukom. Motor je kao stvoren za CR-V. Radi uglađeno, bez vibracija, a posebno mi se dopada zvuk turbine koji dolazi pri niskim obrtajima. Već u nižim obrtajima automobil vuče uverljivo za jednog terenca, a ubrzanja u višim stepenima prenosa su jako dobra. Uostalom, to potvrđuje i Obrtni moment od 340 Nm, što je za respekt. Iako sam očekivao, kod menjača ne primećujem grubost koja je karakteristična za terence, što je za svaku pohvalu. Precizan je, hodovi su prilično kratki, a pozicija omogućava promenu brzine uz minimalan napor."

Test: Honda CR-V 2.2 i-CTDi

Pohvale zaslužuje i upravljački mehanizam, koji prilično verno prenosi informacije sa podloge do vozača. Dakle, nema nepreciznosti i osećaja praznine, što su odlike klasičnih terenaca. Sve se dešava kao da vozite nekog povišenog karavana, izuzetno precizno, što potvrđuje i Vladan Petrović: "Prvo moram da pohvalim inženjere Honde zadužene za ergonomiju. Veoma brzo možete pronaći idealan položaj za volanom zahvaljujući podešavanju volana po dubini i visini i odličnoj poziciji sedenja. Takođe, dopalo mi se simpatično rešenje "avionske" komande ručne kočnice. Moram priznati, u modelu CR-V nemate osećaj da se vozite u terencu, iako je u pitanju "mali džip", što se odnosi i na agilnost. Međutim, i pored niže postavljenog težišta, treba biti pažljiv, jer primećujem malo izraženije proklizavanje ka spoljnoj ivici puta kao i blago proširenje putanje. Ali, s obzirom da se radi o automobilu SUV koncepcije, sve je u granicama odličnog ponašanja na putu. Veoma važan element kod ponašanja na putu jeste i elektronski sistem kontrole stabilnosti, koji ne dozvoljava veća odstupanja od zadate putanje, što će sigurno pomoći neiskusnim vozačima."

Test: Honda CR-V 2.2 i-CTDi

Pametni 4x4 pogon Honde CR-V je posebna priča. Pogon je u osnovi na prednje točkove, ali kada oni proklizaju, snaga se automatski prenosi i na zadnju osovinu. Aktiviranje zadnjih točkova realizuje se brzo i nečujno, a u odnosu na prethodnu verziju prenosi se 20% više Obrtnog momenta. Srce AWD pogona jeste sistem "Honda Dual Pump", koji se sastoji od dve hidraulične pumpe. Jedna je povezana na prednjoj osovini, a druga na zadnjoj. U uslovima normalnog prijanjanja na podlogu, pritisak koji stvaraju dve pumpe je ujednačen, ali kada se prednji točkovi zavrte brže od zadnjih, stvara se razlika u pritisku, koja deluje na srednji diferencijal i deo snage se prenosi na zadnju osovinu. Višelamelasti diferencijal pojačan je sa dodatnom spojnicom (Visco), koja ubrzava intervenciju i prenos snage do zadnjih točkova. Vladan Petrović ističe nam kako se pomenuti sistem pogona manifestuje u vožnji: "Osećaj u vožnji je kao da vozite automobil sa pogonom na prednje točkove, što u normalnim uslovima i jeste slučaj. Ali, čak i u graničnim područjima proklizavanja na asfaltu, zadnji deo automobila ostaće savršeno miran. Ukoliko preterate s gasom, automobil će krenuti da kliza "preko nosa", ali se veoma lako kontroliše. Iako mu nije namena vožnja u "off-road" uslovima, automobil će se sa ovim pogonom sigurno snalazi u vožnji po snegu ili terenu. Ipak, za nešto ozbiljnije off-road avanture, mislim da nedostaje blokada zadnjeg diferencijala i nešto veći klirens. Jasno je da ovo nije automobil za najsurovije gudure, ali od njega to niko i ne očekuje. Za normalne "izlete" van puta, CR-V ima sve adute" - završava Petrović.

Test: Honda CR-V 2.2 i-CTDi

Atraktivnim dizajnom, sofisticiranom tehnikom, štedljivim (prosečna potrošnja 8 litara) i snažnim turbodizel motorom, Honda CR-V polako ali sigurno postaje obeležje domaće elite. I još nešto: Honda ne proizvodi jeftine automobile. Sa cenom od 38.645 Eura, CR-V 2.2 i-CTDi u Executive paketu opreme (najbogatiji nivo opreme) pošteno je odmerena i odražava realnu sliku kvaliteta ovog automobila. Uostalom, Honda je automobil namenjen probranoj klijenteli koja ne putuje po salonima automobila noseći materijale za upoređivanje cena i karakteristika.

Honda CR-V 2.2 i-CTDi Executive
Motor:Dizel 4 cilindra, Common-Rail, 16 ventila
Zapremina motora (cm3):2204
Stepen kompresije:16,7:1
Maksimalna snaga (KS):140 pri 4000 o/min
Maksimalni Obrtni Moment (Nm):340 pri 2000 o/min
Menjač: 6-stepeni, manuelni
dužina x širinDuadužina x širina x visina x visina
Dužina automobila (mm): 4525
Širina automobila (mm):1820
Visina automobila (mm): 1675
Međuosovinsko rastojanje (mm):2620
Zapremina prtljažnika (L):527/948
Masa praznog automobila (kg):1617
Ubrzanje od 0 do 100 km/h:10,3s
Maksimalna brzina (km/h):187
Cena sa carinom I PDV-om (Eur):38645

Goran Sarić - Automagazin

Ekskluzivno! Test: Suzuki Splash 1.2 GS

Ekskluzivno! Test: Suzuki Splash 1.2 GS

On je malen, On je šarmantan, On je štedljiv i nije preskup. U gužvi se snalazi kao riba u vodi, a dokaz da je "naš" test automobil izuzetno privlačan i atraktivan pokazala nam je i jedna gospođa na Novom Beogradu, koja je svojom Škodom umalo izazvala sudar "buljeći" u nas dok smo prolazili. Koliko je zaista dobar Suzuki veselog imena Splash imali smo prilike da se uverimo u višednevnom testu, zajedno sa Vladom Petrovićem.
Vladan Petrović o Hondi CR-V 2.2 i-CTDi

Vladan Petrović o Hondi CR-V 2.2 i-CTDi

Ekskluzivno za Automagazin portal, Hondu CR-V testirao je aktuelni reli šampion Srbije i pobednik nedavno održanog Sajamskog relija, Vladan Petrović. Izdvojili smo za Vas najznačajnije utiske petostrukog državnog reli šampiona...
Test: Kia Ceed - osvajač iz Južne Koreje

Test: Kia Ceed - osvajač iz Južne Koreje

Objaviti rat Evropi na njenom terenu jeste velika hrabrost, ali Kia vrlo dobro zna šta čini. Razvijen u Evropi, uz pomoć Nemaca, uz garanciju od sedam godina, potpuno novi model Cee'd uliva strah u kosti konkurentima. Ovako samouveren potez Kie može se objasniti samo verom u kvalitet proizvoda. Na višednevni test dobili smo model Cee'd 1.6 CVVT, i zaključili smo da, osim znaka, Cee'd ima vrlo malo „istočnog“...
Test: Subaru Impreza 1.5R SE - Drugačija od drugih

Test: Subaru Impreza 1.5R SE - Drugačija od drugih

Subaru Impreza spada u one automobile koji su drugačiji od drugih. Osnovne Impreze uvek su bili dobri i pouzdani, ali kod nas vrlo retki, radni automobili za svaki dan. Ali, budimo realni - "stara" osnovna verzija Impreze nikada nije dobro izgledala. Gledano iz tog ugla, nova generacija Impreze predstavlja veliki korak napred, i obećava daleko širi krug kupaca od svog prethodnika, što je i bio cilj ovog japanskog proizvođača...
Test:  Mercedes A 180 CDI Autotronic - Beba je odrasla

Test: Mercedes A 180 CDI Autotronic - Beba je odrasla

U Stuttgartu su ozbiljno shvatili kritike vlasnika prethodne generacije, i Mercedes-Benz A klasa sada je automobil kod kojeg nema mesta za kompromise. Najmanji Mercedes odlikuju lepota i vrhunska tehnika, pokazujući kako je "Baby-Benz" dorastao ulasku u veliku ligu. Ali, A klasa više nije samo urbano prevozno sredstvo sa trokrakom zvezdom na masci...
Test: Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D - Dugoprugaš

Test: Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D - Dugoprugaš

Samo jedno dete u porodici - ništa novo, jer danas su karijera i "zgrtanje" novca na prvom mestu. Prosek je 1,5 dece po paru. A, dva derišta? Na to komšije već klimaju glavom. A, tek tri ili više? Ne brinite, situacija i nije tako loša, što nam dokazuje Toyota sa modelom Corolla Verso. Naš predmet testiranja bio je funkcionalan i varijabilan automobil sa velikim prtljažnikom, koji je postao želja mnogih mladih porodica...
Vozili smo: redizajniran Ford Focus

Vozili smo: redizajniran Ford Focus

Na jučerašnjoj press konferenciji kompanija Grand Motors, generalni uvoznik Forda, Volva i Land Rovera za Srbiju, održala je prezentaciju redizajniranog Ford Focusa, kojeg smo imali prilike i da isprobamo u kraćoj vožnji. Sa proverenom mehanikom i licem po uzoru na novi Mondeo, na naše tržište stigao je blago osveženi Focus...
Test: Honda Civic Sedan - Zlatna sredina

Test: Honda Civic Sedan - Zlatna sredina

Dok gledamo Hondu Civic sedan, nameće nam se dilema žednog čoveka pored bunara: da li je uže prekratko ili je bunar predubok? Dilema je sasvim na mestu, jer Honda Civic sedan izleda više kao mali Accord, nego produženi Civic hatchback, što potvrđuje i međuosovinski razmak koji je povećan sa 263,5 na 270 centimetara, i dužina povećana sa 425 na 454,5 centimetara...
Test: Hyundai i30 - Korejanac sa srcem i dušom

Test: Hyundai i30 - Korejanac sa srcem i dušom

Priča o novom, po meni, najboljem Hyundai automobilu ikada, podseća me na Williama Wallacea, borca za pravdu i samostalnost Škotske iz 13. veka. Upravo kako je Wallace nekada udario tamo gde najviše boli, po engleskoj kruni, tako sada Hyundai atakuje na najprodavaniji i najpopularniji automobilski segment Evrope, C segment. Hyundai i30 razvijen je u Nemačkoj, po evropskim željama...
Škoda Octavia 2020
Slika nedelje