AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Honda CR-V 2.2 i-CTDi

Test: Honda CR-V 2.2 i-CTDi

Sećate li se japansko-britanskog braka kada je Honda držala Rover pod svojom upravom? Iz tog vremena nastao je SUV imena CR-V. Iako mu ime nije nimalo maštovito, CR-V u svojoj trećoj generaciji dolazi nam kao atraktivan automobil koji kod posmatrača stvara želju za posedovanjem. Na višednevnom testu imali smo model Honda CR-V 2.2 i-CTDi, koji ponosno nudi temperament i harizmu jednog Honda automobila...

Test: Honda CR-V 2.2 i-CTDi

Nepisano pravilo glasi da svaka nova generacija novog modela prvenstveno donosi rast dimenzija u svim pravcima. Ali, ne i kod CRV-a. U slučaju Honde CR-V, povećala se samo širina, i to sa 178,5 na 182 centimetra. Visina automobila ostala je identična prethodnom modelu (168 centimetara), a dužina je smanjena sa 463 na 452 centimetra, što je postignuto premeštanjem rezervnog točka sa poklopca prtljažnika u prostor ispod poda. Dimenzije nam govore da se svojim gabaritima CR-V opasno približava srednjoj klasi, ali međuosovinsko rastojanje od 262 centimetra otkriva gene kompakta. Podsetimo, prva generacija CR-V modela predstavljena je 1995. godine, a druga generacija na tržište je stigla 2001. Treća generacija, koju smo dobili na test, osmišljena je kao automobil koji bi trebao obezbediti luksuz i udobnost putničke limuzine i snalažljivost i praktičnost jednog terenca. Izostanak rezervnog točka na vratima prtljažnika pokazuje nam da Honda odustaje od pravih off-road ambicija, a automobil čini kompaktnijim i sve bližim kompakt modelima.

Test: Honda CR-V 2.2 i-CTDi

Izgled Honde CR-V govori nam da je to najsportskiji SUV na tržištu i predstavlja "izvinjenje" za izgled prethodne generacije. Kroz pomalo "ljut" izraz lica, Japanci su uspešno naglasili sportski duh automobila, a svetlima bademastog izgleda i sa puno oblina automobil je postao prefinjen i dinamičan. Automobil izgleda kompaktno i atraktivno, uprkos dimenzijama koje nisu zanemarive. Tome doprinose detalji, kao što je zakrivljeni poklopac motora, sa karakterističnom maskom, mišićavi i zategnuti zadnji deo i veliki robusni branici. Već na prvi pogled, Honda CR-V dopašće se svačijem ukusu, jer je oslobođena futurističkih detalja koji bi mogli podeliti mišljenja.

Test: Honda CR-V 2.2 i-CTDi

Unutrašnjost CR-V-a je u prepoznatljivom stilu Honde, sportska i privlačna, dovoljno luksuzna i izuzetno pregledna. Da nije ugodno povišenog položaja, pomislili bismo da sedimo u limuzini. Honda ni u CR-V-u ne odustaje od volana sa tri kraka, sportskog izgleda i sa neizostavnim komandama. Unutrašnjost je brižno uređena, i inženjeri su se pobrinuli da svaki detalj izgleda kvalitetno i prefinjeno. U stvari, sve u modelu CR-V deluje nekako "tehno" zbog kombinacije formi i materijala, ali u isto vreme veoma privlačno. Kožna sedišta su veoma udobna i rado će Vas primiti među svoja bočna ojačanja, koja solidno drže telo u krivini, tako da ni kod veoma brzih prolazaka nema straha od "ispadanja" iz sedišta. Jedini detalj kod prostora za putnike napred koji nam se nije dopao jeste odvojeni naslon za ruku za vozača i suvozača, koji vizuelno nije kompatibilan sa ostalim detaljima u unutrašnjosti. Automobilu koji nudi visok stepen udobnosti, ali i prestiža više bi odgovarao masivan centralni naslon zajednički za vozača i suvozača, sa integrisanim prostorom za odlaganje sitnica. Putnici pozadi, takođe će uživati u obilnom prostoru i luksuzu, i u isto vreme ne moraju paziti na količinu prtljaga ponetu sa sobom. Iako je rezervni točak premešten sa petih vrata ispod poda prtljažnika, to nije naštetilo njegovoj zapremini, koja ima rekordni kapacitet od 525 litara. Bogato opremljenu unutrašnjost dodatno oplemenjuje panoramski krov.

Test: Honda CR-V 2.2 i-CTDi

U svetu SUV modela jedan od važnih faktora uspeha jeste snažan, kompaktan i uglađen turbodizelski agregat. Honda na tom polju već odavno ima jak adut, koji se odlično uklopio u model CR-V. I prethodnu generaciju modela CR-V pokretao je prefinjeni Common-Rail 2.2 i-CTDi, ali bolja aerodinamika (Cw 031) učinila ga je učinkovitijim i štedljivijim. Ubrzanja i elastičnost motora sigurno će oduševiti prosečnog vozača, ali da je Honda napravila odličan posao koji zadovoljava i profesionalce, potvrđuje nam i aktuelni reli šampion Srbije i pobednik nedavno održanog Sajamskog relija, Vladan Petrović: "Već kada sam čuo ovaj 2.2 i-CTDi motor u Hondi Accord, pomislio sam da se radi o benzincu i prijatno sam se iznenadio kulturom rada motora i njegovim zvukom. Motor je kao stvoren za CR-V. Radi uglađeno, bez vibracija, a posebno mi se dopada zvuk turbine koji dolazi pri niskim obrtajima. Već u nižim obrtajima automobil vuče uverljivo za jednog terenca, a ubrzanja u višim stepenima prenosa su jako dobra. Uostalom, to potvrđuje i Obrtni moment od 340 Nm, što je za respekt. Iako sam očekivao, kod menjača ne primećujem grubost koja je karakteristična za terence, što je za svaku pohvalu. Precizan je, hodovi su prilično kratki, a pozicija omogućava promenu brzine uz minimalan napor."

Test: Honda CR-V 2.2 i-CTDi

Pohvale zaslužuje i upravljački mehanizam, koji prilično verno prenosi informacije sa podloge do vozača. Dakle, nema nepreciznosti i osećaja praznine, što su odlike klasičnih terenaca. Sve se dešava kao da vozite nekog povišenog karavana, izuzetno precizno, što potvrđuje i Vladan Petrović: "Prvo moram da pohvalim inženjere Honde zadužene za ergonomiju. Veoma brzo možete pronaći idealan položaj za volanom zahvaljujući podešavanju volana po dubini i visini i odličnoj poziciji sedenja. Takođe, dopalo mi se simpatično rešenje "avionske" komande ručne kočnice. Moram priznati, u modelu CR-V nemate osećaj da se vozite u terencu, iako je u pitanju "mali džip", što se odnosi i na agilnost. Međutim, i pored niže postavljenog težišta, treba biti pažljiv, jer primećujem malo izraženije proklizavanje ka spoljnoj ivici puta kao i blago proširenje putanje. Ali, s obzirom da se radi o automobilu SUV koncepcije, sve je u granicama odličnog ponašanja na putu. Veoma važan element kod ponašanja na putu jeste i elektronski sistem kontrole stabilnosti, koji ne dozvoljava veća odstupanja od zadate putanje, što će sigurno pomoći neiskusnim vozačima."

Test: Honda CR-V 2.2 i-CTDi

Pametni 4x4 pogon Honde CR-V je posebna priča. Pogon je u osnovi na prednje točkove, ali kada oni proklizaju, snaga se automatski prenosi i na zadnju osovinu. Aktiviranje zadnjih točkova realizuje se brzo i nečujno, a u odnosu na prethodnu verziju prenosi se 20% više Obrtnog momenta. Srce AWD pogona jeste sistem "Honda Dual Pump", koji se sastoji od dve hidraulične pumpe. Jedna je povezana na prednjoj osovini, a druga na zadnjoj. U uslovima normalnog prijanjanja na podlogu, pritisak koji stvaraju dve pumpe je ujednačen, ali kada se prednji točkovi zavrte brže od zadnjih, stvara se razlika u pritisku, koja deluje na srednji diferencijal i deo snage se prenosi na zadnju osovinu. Višelamelasti diferencijal pojačan je sa dodatnom spojnicom (Visco), koja ubrzava intervenciju i prenos snage do zadnjih točkova. Vladan Petrović ističe nam kako se pomenuti sistem pogona manifestuje u vožnji: "Osećaj u vožnji je kao da vozite automobil sa pogonom na prednje točkove, što u normalnim uslovima i jeste slučaj. Ali, čak i u graničnim područjima proklizavanja na asfaltu, zadnji deo automobila ostaće savršeno miran. Ukoliko preterate s gasom, automobil će krenuti da kliza "preko nosa", ali se veoma lako kontroliše. Iako mu nije namena vožnja u "off-road" uslovima, automobil će se sa ovim pogonom sigurno snalazi u vožnji po snegu ili terenu. Ipak, za nešto ozbiljnije off-road avanture, mislim da nedostaje blokada zadnjeg diferencijala i nešto veći klirens. Jasno je da ovo nije automobil za najsurovije gudure, ali od njega to niko i ne očekuje. Za normalne "izlete" van puta, CR-V ima sve adute" - završava Petrović.

Test: Honda CR-V 2.2 i-CTDi

Atraktivnim dizajnom, sofisticiranom tehnikom, štedljivim (prosečna potrošnja 8 litara) i snažnim turbodizel motorom, Honda CR-V polako ali sigurno postaje obeležje domaće elite. I još nešto: Honda ne proizvodi jeftine automobile. Sa cenom od 38.645 Eura, CR-V 2.2 i-CTDi u Executive paketu opreme (najbogatiji nivo opreme) pošteno je odmerena i odražava realnu sliku kvaliteta ovog automobila. Uostalom, Honda je automobil namenjen probranoj klijenteli koja ne putuje po salonima automobila noseći materijale za upoređivanje cena i karakteristika.

Honda CR-V 2.2 i-CTDi Executive
Motor:Dizel 4 cilindra, Common-Rail, 16 ventila
Zapremina motora (cm3):2204
Stepen kompresije:16,7:1
Maksimalna snaga (KS):140 pri 4000 o/min
Maksimalni Obrtni Moment (Nm):340 pri 2000 o/min
Menjač: 6-stepeni, manuelni
dužina x širinDuadužina x širina x visina x visina
Dužina automobila (mm): 4525
Širina automobila (mm):1820
Visina automobila (mm): 1675
Međuosovinsko rastojanje (mm):2620
Zapremina prtljažnika (L):527/948
Masa praznog automobila (kg):1617
Ubrzanje od 0 do 100 km/h:10,3s
Maksimalna brzina (km/h):187
Cena sa carinom I PDV-om (Eur):38645

Goran Sarić - Automagazin

Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D - U penziju uzdignute glave

Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D - U penziju uzdignute glave

Za nekoliko dana u Srbiji će biti predstavljena nova generacija modela Toyota Avensis, koja će naslediti dobro poznati model predstavljen 2003. godine. Konzervativna, ali udobna, pomalo dosadna, ali štedljiva - u svakom slučaju Toyota Avensis je uvek je bila pravi izbor za promišljene kupce koji mnogo voze. Posle višednevne vožnje, možemo slobodno reći da odlazeća generacija Avensisa u penziju ide uzdignute glave i bez štapa...
Test: Seat Ibiza 1.6 16V - Nemačka tehnika, španski temperament

Test: Seat Ibiza 1.6 16V - Nemačka tehnika, španski temperament

Fanovi Seat automobila, koji su šest godina čekali na novu generaciju modela Ibiza, konačno su dočekali. Nova generacija Seat Ibize dolazi nam na potpuno novoj platformi, koju će koristiti i dolazeći, novi VW Polo. Seat za sebe tvrdi da automobile pravi srcem, a naši utisci posle višednevne vožnje govore nam da je u ovom slučaju veliku ulogu igrao i zdrav razum. I, u tome nema ništa loše, jer Ibiza je za Seat nešto posebno...
Test: Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive - Lepotica i zver

Test: Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive - Lepotica i zver

Savršen dizajn i idealna usklađenost svih paramatara koji obezbeđuju užitak u vožnji kod Honde se ne očekuju, već podrazumevaju. Kao što se podrazumeva da su bakini kolači najbolji na svetu, tako se sportski nastup Honde ne dovodi u pitanje. Kada svemu dodamo i početnu cenu od 24.000 Eura, shvatamo da je novi Accord velika kost u grlu Mercedesu, BMW-u i Audiju, koji primaju možda i najteži udarac u srednjoj klasi. I to, u pleksus...
Vladan Petrović o modelu Hyundai i10

Vladan Petrović o modelu Hyundai i10

Ekskluzivno za Automagazin portal, svoje utiske o testiranom Hyundai i10 izneo je Vladan Petrović, šestostruki i aktuelni reli šampion naše zemlje, i najmlađi osvajač "Zlatne kacige" najznačajnijeg priznanja iz oblasti autosporta u našoj zemlji...
Test: Hyundai i10 - Nova gradska mera

Test: Hyundai i10 - Nova gradska mera

Hyundai Atos oduvek je negovao pojam pouzdanog, povoljnog i trajnog prevoznog sredstva, namanjenog onima koje ne zanimaju trendovi. Ali, i to se promenilo. Njegov naslednik sada se zove Hyundai i10. Lepši je, a već poznatim kvalitetima pridružio se i moderan dizajn: i10 izgleda naduvano i praktično. Ako se i i10 vremenom pohvali pouzdanošću na kakvu nas je Hyundai navikao, mogao bi postati važan igrač u klasi gradskih automobila...
Vladan Petrović o Toyoti Auris 1.4 D-4D

Vladan Petrović o Toyoti Auris 1.4 D-4D

Prilikom testiranja modela Toyota Auris 1.4 D-4D, svojim savetima nesebično nam je pomogao aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Ekskluzivno za Automagazin portal, šestostruki državni reli šampion otkriva svoje utiske o testiranom automobilu...
Test: Toyota Auris 1.4 D-4D - Pogodak u Evropu

Test: Toyota Auris 1.4 D-4D - Pogodak u Evropu

Sudeći prema prodajnim rezultatima na svetskom nivou, Toyotina nova beba preskočila je neke faze u odrastanju, pa je umesto da puže, odmah počela da trči. Prostran, sa dinamičnim dizajnom i atraktivnom unutrašnjošću, Auris nas je impresionirao sa štedljivim 1.4 D-4D agregatom, koji razvija verovartno najkvalitetnijih i najefikasnijih 90 konjskih snaga trenutno na našem tržištu...
Test: Volkswagen Touareg 3.0 TDI - Drvoseča u Armani odelu

Test: Volkswagen Touareg 3.0 TDI - Drvoseča u Armani odelu

Volkswagen Touareg je zaista impozantan automobil. Masivan i visok sa izraženom muskulaturom, ali u isto vreme elegantan i skladan. Pritom, atraktivna boja test modela, zatamnjena stakla i hromirani detalji na karoseriji već unapred otklanjaju svaku nadu umetnika, estradnjaka, sportista, političara, pa i najokorelijih kriminalaca, da će se jednom naći za volanom ovog, nimalo narodnog automobila...
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje