AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Tržište Srbije bogatije je za još jedan model sposoban za borbu sa gradskom vrevom, ali i poneku "polu-avanturu" na stazama gde nema trunke asfalta. Suzuki SX4 je automobil veoma modernog izgleda i sve traženije koncepcije. Među kompaktnim SUV modelima, bez obzira na zemlju porekla, ovo je naš trenutni favorit...

Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Nastao u saradnji sa Fiatom, dizajniran u Giorgetto Giugiaro Italdesign-u i izvrsnih sposobnosti, SX4 predstavlja buđenje Suzukija iz zimskog sna. Na prvi pogled Suzuki SX4 izgleda dopadljivo, sa inovativnim zadnjim svetlosnim grupama, dinamičnom bočnom linijom i zadnjim delom. Veoma kompaktan, sa 4100 mm dužine, 1730 mm širine i 1605 mm visine i međuosovinskim razmakom od 2,5 metra, SX4 je stvoren za gradsku upotrebu. U prilog tome ide i podatak da je SX4 oko 11 centimetara kraći od prosečnih kompaktnih SUV modela, što će sigurno obradovati vozače u gradskim gužvama.

Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Italijani možda nisu najbolji ratnici, možda im je zemlja pomalo neorganizovana, a Vlade padaju kao kruške, ali zato su Italijani bili i ostali vrhunski majstori oblikovanja i tu im, bar za sada, niko ne može parirati. Iako je mnogo estetskih detalja Suzukija SX4 trendovski rešeno, kao što su velika prednja svetla, koja zadiru duboko u blatobrane, ovaj automobil zahvaljujući svom vrhunskom dizajnu izgleda posebno originalno, simpatično, ali istovremeno i dovoljno robusno. Novi oblik karoserije zagovara dinamične postulate, sportsku robusnost i skladno oblikovanu "zadnjicu" kod koje više nema kao nožem odrezanog kraja. Ni linije više nisu tako savršeno ravne, vučene uz pomoć lenjira.

Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Posle oduševljenja izgledom spoljašnjosti, iznenadila nas je pomalo hladna unutrašnjost. Istina, unutra ništa ne nedostaje, ali onaj poznati japanski "kompleks" preteranih količina plastike primenjen je i ovde. Na drugu stranu, utešila nas je funkcionalnost i ergonomija, koje su na visini zadatka. Položaj sedenja i preglednost puta za vozača su izuzetno dobri, a dostupnot svih komandi zaslužuje sve pohvale. Jedinu zamerku zaslužuju nedovoljna bočna uporišta, koja posebno nedostaju ako SX4 izložite graničnim područjima. Mesta na zadnjoj klupi ima sasvim dovoljno i za odrasle osobe, čime će ovaj automobil sigurno zadovoljiti manje porodice. Pri tome, konfiguracija prtljažnog prostora ostaje na izbor korisniku i, zavisno od položaja zadnje klupe, prima 270, odnosno 1045 litara. Broj i veličina ostava za sitnice i flaše za sok i vodu je sasvim zadovoljavajući, a moramo i pohvaliti malu plastiku na naslonu prednjeg suvozačevog sedišta, na koju možete okačiti kesu ili nešto slično.

Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Testirani automobil može se pohvaliti i zavidnom opremom. Tu je sigurnost osigurana sa čak šest vazdušnih jastuka, ABS, ESP, ruke ćete odmarati na kožom presvučenom volanu, muzika dopire iz CD MP3 sistema,a za lepotu se brinu atraktivne aluminijumske felne, plastični blatobrani... Sve u svemu, jako i interesantan paket opreme, kome nemamo šta zameriti. Sa najvećom snagom od 107 konjskih snaga, koju razvija pri 5600 o/min i najvećim Obrtnim momentom od 145 Nm pri 4000 o/min, već posle prvih kilometara shvatili smo da sistem promenjivog upravljanja usisnim ventilima (VVT) igra značajnu ulogu, posebno prilikom vožnje u nižim obrtajima. To snači da se testirani SX4 (1.6 VVT) nije bunio ni kada smo od njega tražili brža međuubrzanja. Potrošnja goriva u gradu iznosila je oko 11 litara na 100 pređenih kilometara, dok je na otvorenom putu ta brojka iznosila oko 7 litara na svakih pređenih 100 kilometara. Prijatno nas je iznenadio i menjač. Hodovi su kratni, a promena stepena prenosa vrši se filigranskom preciznošću. Maksimalna brzina SX4 opremljenog ovim agregatom iznosi 180 km/h, dok iz mesta do stotke stiže za samo 10,7 sekundi.

Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Kada je ponašanje na putu u pitanju, SX4 nam još jednom pokazuje da "krv nije voda". Suzuki ima dobru tradiciju sportskih automobila, bolje rečeno kompaktnih modela sa sportskim karakteristikama (Swift, Ignis - Juniorski reli šampionat sveta), a isto tako ni SUV kategorija, koju tangira model SX4, nije nepoznanica za japanskog proizvođača. Vođenje točkova je jako precizno, a vešanje je tako trimovano da u svakom trenutku prenosi dovoljno informacija sa podloge. Savremeno ogibljenje svoje najbolje karakteristike pokazuje na asfaltnoj podlozi i u vožnji model SX4 se jako malo razlikuje od sličnih kompaktnih modela i sigurno pruža najbolje vozne osobine u svom segmentu. U krivinama SX4 ponaša se kao riba u vodi, ali ipak u graničnim područjima treba biti jako pažljiv, jer zadnja polukruta osovina može ponekad iznenaditi, kada "stvar u svoje ruke" preuzima odlično definisana elektronika. Zaključak: Suzuki SX4 je odlično izbalansiran automobil sa direktnim upravljanjem i odličnim ponašanjem u krivinama, koje će u Vama odmah probuditi "trkački instikt". Treba istaži i činjenicu da je Suzukiju uspelo da naprve kompromis između sportske podešenosti i vešanja koje dobro trpi udarce.

Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Sumirajući utiske sa našeg višednevnog testiranja, zaključili smo da Suzuki sa modelom SX4 nije nameravao da zadovolji posebno razmaženu ciljnu grupu kupaca. Njima su namenjane luksuznije i snažnije verzije Grand Vitare, a SX4 kupce pronalazi među ljubiteljima lepog i praktičnog, bez posebnih aspiracija ka luksuzu. Ideja je bila ponuditi gradski automobil sa privlačnim sposobnostima i van asfalta, kao i pogonskim agregatom koji Vas neće ostaviti poslednjim u koloni. Želite li se voziti u nečemu što daje veliku preglednost puta, ili ste skloni avanturama van asfalta, odgovor nas ponovo navodi na Suzuki SX4. Cena od 16900 Eura sa carinom i PDV-om donosi pozitivne poene novom Suzukiju, posebno ako uzmemo malu potrošnju razigranog benzinca.

Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Tehnički detalji: Motor: 4-cilindrični redni benzinski agregat M16A postavljen napred poprečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregaste osovine u glavi pokretane zupčastim remenom, promenjivo upravljanje usisnim ventilima VVT, glava od lake legure, kolenasto vratilo sa 5 ležajeva, elektronsko ubrizgavanje goriva, akumulator 50 Ah, Euro IV Zapremina: 1586 cm3 Prečnik x hod klipa: 78 x 83 mm Kompresija: 10,5:1 Max snaga: 107 KS pri 5600 o/min Max Obrtni moment: 145 Nm pri 4000 o/min - Prenos snage: Ručni menjač sa pet stepeni prenosa, pogon na prednje točkove - Vešanje: Napred: McPherson opružne noge, poprečna ramena stabilizator; Pozadi: polukruta osovina sa uzdužnim ramenima, spiralne opruge i teleskopski amortizeri _ Pneumatici: 205/60 R16 - Potrošnja goriva: 7 u otvorenom saobraćaju, 11 u gradu - Masa: 1245 kg - Cena automobila: 16900 Eura sa carinom i PDV-om

Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Goran Sarić - Automagazin

Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D - U penziju uzdignute glave

Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D - U penziju uzdignute glave

Za nekoliko dana u Srbiji će biti predstavljena nova generacija modela Toyota Avensis, koja će naslediti dobro poznati model predstavljen 2003. godine. Konzervativna, ali udobna, pomalo dosadna, ali štedljiva - u svakom slučaju Toyota Avensis je uvek je bila pravi izbor za promišljene kupce koji mnogo voze. Posle višednevne vožnje, možemo slobodno reći da odlazeća generacija Avensisa u penziju ide uzdignute glave i bez štapa...
Test: Seat Ibiza 1.6 16V - Nemačka tehnika, španski temperament

Test: Seat Ibiza 1.6 16V - Nemačka tehnika, španski temperament

Fanovi Seat automobila, koji su šest godina čekali na novu generaciju modela Ibiza, konačno su dočekali. Nova generacija Seat Ibize dolazi nam na potpuno novoj platformi, koju će koristiti i dolazeći, novi VW Polo. Seat za sebe tvrdi da automobile pravi srcem, a naši utisci posle višednevne vožnje govore nam da je u ovom slučaju veliku ulogu igrao i zdrav razum. I, u tome nema ništa loše, jer Ibiza je za Seat nešto posebno...
Test: Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive - Lepotica i zver

Test: Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive - Lepotica i zver

Savršen dizajn i idealna usklađenost svih paramatara koji obezbeđuju užitak u vožnji kod Honde se ne očekuju, već podrazumevaju. Kao što se podrazumeva da su bakini kolači najbolji na svetu, tako se sportski nastup Honde ne dovodi u pitanje. Kada svemu dodamo i početnu cenu od 24.000 Eura, shvatamo da je novi Accord velika kost u grlu Mercedesu, BMW-u i Audiju, koji primaju možda i najteži udarac u srednjoj klasi. I to, u pleksus...
Vladan Petrović o modelu Hyundai i10

Vladan Petrović o modelu Hyundai i10

Ekskluzivno za Automagazin portal, svoje utiske o testiranom Hyundai i10 izneo je Vladan Petrović, šestostruki i aktuelni reli šampion naše zemlje, i najmlađi osvajač "Zlatne kacige" najznačajnijeg priznanja iz oblasti autosporta u našoj zemlji...
Test: Hyundai i10 - Nova gradska mera

Test: Hyundai i10 - Nova gradska mera

Hyundai Atos oduvek je negovao pojam pouzdanog, povoljnog i trajnog prevoznog sredstva, namanjenog onima koje ne zanimaju trendovi. Ali, i to se promenilo. Njegov naslednik sada se zove Hyundai i10. Lepši je, a već poznatim kvalitetima pridružio se i moderan dizajn: i10 izgleda naduvano i praktično. Ako se i i10 vremenom pohvali pouzdanošću na kakvu nas je Hyundai navikao, mogao bi postati važan igrač u klasi gradskih automobila...
Vladan Petrović o Toyoti Auris 1.4 D-4D

Vladan Petrović o Toyoti Auris 1.4 D-4D

Prilikom testiranja modela Toyota Auris 1.4 D-4D, svojim savetima nesebično nam je pomogao aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Ekskluzivno za Automagazin portal, šestostruki državni reli šampion otkriva svoje utiske o testiranom automobilu...
Test: Toyota Auris 1.4 D-4D - Pogodak u Evropu

Test: Toyota Auris 1.4 D-4D - Pogodak u Evropu

Sudeći prema prodajnim rezultatima na svetskom nivou, Toyotina nova beba preskočila je neke faze u odrastanju, pa je umesto da puže, odmah počela da trči. Prostran, sa dinamičnim dizajnom i atraktivnom unutrašnjošću, Auris nas je impresionirao sa štedljivim 1.4 D-4D agregatom, koji razvija verovartno najkvalitetnijih i najefikasnijih 90 konjskih snaga trenutno na našem tržištu...
Test: Volkswagen Touareg 3.0 TDI - Drvoseča u Armani odelu

Test: Volkswagen Touareg 3.0 TDI - Drvoseča u Armani odelu

Volkswagen Touareg je zaista impozantan automobil. Masivan i visok sa izraženom muskulaturom, ali u isto vreme elegantan i skladan. Pritom, atraktivna boja test modela, zatamnjena stakla i hromirani detalji na karoseriji već unapred otklanjaju svaku nadu umetnika, estradnjaka, sportista, političara, pa i najokorelijih kriminalaca, da će se jednom naći za volanom ovog, nimalo narodnog automobila...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje