AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Volkswagen CrossPolo - Nastavak uspešne priče

Test: Volkswagen CrossPolo - Nastavak uspešne priče

Formula je prosta: isti model, ista klasa, dva automobila. Za dva različita tipa kupaca. Porodični ljudi izabraće Polo, a CrossPolo oduševiće mlade. Volkswagen i ne krije da model CrossPolo atakuje na tržišni segment mlađih generacija i pripadnica lepšeg pola, sa kojima je uspešno "flertovao" njegov zanimljivi prethodnik imena Polo Fun, prodat u tri puta više primeraka od planirane brojke...

Test: Volkswagen CrossPolo - Nastavak uspešne priče

U segmentu gradskih mališana nikada nije bila veća gužva. I, zato, kako bi zadržao korak sa konkurencijom, Volkswagen je na tržište plasirao model CrossPolo, čiji je profil kupca evidentan: mlađe osobe koje neguju vlastiti originalan i moderan identitet. Cross Polo je, po mišljenju mnogih, najsimpatičniji Volkswagenov proizvod trenutno na tržištu, što ne čudi s obzirom da se radi o nasledniku modela Polo Fun. Recept je jasan: "obični" Polo podignut je za 15 milimetara, kako bi pod njega stale super-atraktivne aluminujumske BBS felne prečnika 17 inča. Zatim je automobil "opasan" sa plastičnim rubovima i atraktivnim branicima, koji CrossPolu daju notu robusnosti malog terenca. Model CrossPolo u poređenju sa "običnim" Polom izgleda naduvano kao kokice prema kukuruzu u zrnu.

Test: Volkswagen CrossPolo - Nastavak uspešne priče

Već na prvi pogled CrossPolo osvaja svojom zanimljivom pojavom i stiče se utisak da je marketing služba kompanije Volkswagen u fazi razvoja modela bila pretplaćena na časopise o tuningu. Dakle, povišena karoserija, velike atraktivne felne, potpuno novi branici, sa prednjim velikim otvorima za vazduh i zadnjim detaljem koji podseća na difuzor, učinili su CrossPolo automobilom za kojim se okreće pola ulice. BINGO! Veće korekcije, ionako simpatično oblikovane karoserije, nisu bile potrebne. Volkswagenovim dizajnerima treba odati priznanje što su uz nove dodatke na karoseriji uspeli da postignu da automobil ne izgleda grubo, već sasvim simpatično i slatko. Primetili smo da su se CrossPolom posebno oduševljavale pripadnice nežnijeg pola, jer automobil izgleda tako da budi emocije i da Vam se čini da biste ga mogli zagrliti. "Zanimljiv automobil. Veliki točkovi i rubovi učinili su ga puno atraktivnijim od "običnog" Pola, i super je što je nestala ona strogost i hladnoća dizajna Pola. Automobil izaziva pažnju i izgleda atraktivno iz svih uglova." - prvi su utisci Vladana Petrovića o test automobilu.

Test: Volkswagen CrossPolo - Nastavak uspešne priče

Iako je Volkswagen CrossPolo viši od standardnog modela za 70 milimetara (veći točkovi + povišeno vešanje + krovni nosači koji se dobijaju bez doplate) u unutrašnjosti ne očekujte više mesta nego u modelu Polo. Ali, to Vam i nije potrebno, jer u CrossPolu ima sasvim dovoljno prostora za komforan prevoz 4 putnika, a na kraćim relacijama neće se buniti ni svih pet putnika u automobilu. Ipak, za volanom modela CrossPolo imaćete drugačiji osećaj nego onaj u modelu Polo. Vozač i suvozač sede u odlično oblikovanim sedištima koja će Vas čvrsto prigrliti svojim bočnim uporištima i osećaj je izrazito sportski. Poseban utisak daje i volan obložem kožom. Četiri aluminijumska kraka i perforirana koža sa šavovima u boji obloga na vratima i sedištima. Posebne materijale naćićete i na ručici ručne kočnice, kao i na čucici menjača, na kojoj je integrisan natpis Cross. Svoju posebnost CrossPolo iskazuje i preko aluminijumskih sportskih pedala, na kojima stopala stoje čvrsto, bez klizanja. Što se izgleda kokpita tiče, tamo je sve istovetno kao kod modela Polo. Prtljažni prostor meri istu zapreminu kao kod modela Polo, i iznosi 270 litara, što će biti sasvim dovojlno za Vas i "društvance" u automobilu. Ukoliko ponekad Vaši zahtevi porastu, preklapanjem zadnjih sedišta zapremina prtljažnog prostora raste na zavidnih 1030 litara. "CrossPolo ima interesantno rešenu unutrašnjost. Dopada mi se položaj sedenja, što postaje pozitivna odlika kod novih modela. Vozačko okruženje u CrossPolu lepše je uređeno, sa novim detaljima i materijalima, što deluje osvežavajuće u odnosu na klasičnu unutrašnjost modela Polo. U automobilu sve deluje solidnije i skuplje, iako je plastika instrument table neobično tvrda. Ono što mi se dopada u unutrašnjosti jeste nemački red i odlična ergonomija."

Test: Volkswagen CrossPolo - Nastavak uspešne priče

Odmah po pokretanju motora, ne znajući šta je pod haubom, Vladan Petrović se zagonetno nasmejao i usledilo je prvo pitanje koje smo i očekivali: "Koliko cilindara ima ovaj motor?" Iskusni višestruki državni šampion odmah je primetio da se ispod haube krije neparan broj cilindara, jer na leru osećamo blage vibracije, karakteristične za trocilindarske motore, a pri davanju gasa motor proizvodi karakterističan zvuk trocilindričnog niskolitražnog agregata. 1.4 TDI je savremeni turbodizelski agregat koji razvija 70 konjskih snaga pri 4.000 o/min. Makismalni Obrtni moment iznosi 155 Nm pri 1.600-2.800 o/min. "Iako je automobil opremljen 17-inčnim felnama, to ne predstavlja veliki problem za motor. Motor vuče iz niskih Obrtaja, što nam dokazuje i odlična kriva obrtnog momenta. Naravno, s obzirom na karakteristike motora, jasno je da se za njega odlučuju oni koji žele štednju ili puno gradskih kilometara. Na drugu stranu, motor je sasvim dovoljan za prosečnog vozača, a posebno bih ga predložio pripadnicama lepšeg pola, jer je elastičan i ne zahteva previše rada na menjaču. Menjač je relativno katkih hodova, a promena stepena prenosa je nemački precizna i lagana." - ističe Petrović.

Test: Volkswagen CrossPolo - Nastavak uspešne priče

Volkswagen CrossPolo 1.4 TDI iz mesta do 100 km/h stiže za 15,9 ksekundi, dok je maksimalna brzina oko 160 km/h, što je sasvim dovoljno za jedan atraktivan "fensi" gradski automobil. Najprijatnije iznenađenje vezano za motorizaciju doživećete na benzinskoj stanici. Prosečna potrošnja CrossPola iznosi oko 5,2 litra "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara, dok će u gradskoj vožnji, sa uključenim klima uređajem vaš CrossPolo "popiti" oko 6,5 litara Evrodizela. Volkswagen CrossPolo NEMA pogon na sve točkove i radije se "druži" sa asfaltnom podlogom nego sa makadamskom. "CrossPolo je prvenstveno namenjen asfaltnim putevima i to nam jasno daju do znanja njegovi veliki točkovi i niskoprofilne gume (dimenzije 215/40 R17). Automobil se na asfaltnu ponaša neutalno i teško ga je iznenaditi. Ponašanje modela CrossPolo je predvidljivo, čak i kada ga u krivini naterate do granice klizanja. Ono što prijatno iznenađuje, i pored toga što CrossPolo stoji na čvrstim nogama, upadljivo udobno prelazi preko neravnina, uključujući i neprijatne gradske rupe. Ovde treba biti pažljiv, jer se felne zbog niskog profila guma može lako oštetiti. Volkswagen još jednom pokazuje zrelost i kod konstruisanja kočnica, ali kod doziranja u graničnim područjima treba biti pažljiv zbog disproporcije između malog diska i velikog točka. Što se tiče vožnje na otvorenom putu, ni tamo CrossPolo neće ići isključivo desnom trakom." - zaključuje Petrović.

Test: Volkswagen CrossPolo - Nastavak uspešne priče

Gradski Nemac konačno je dobio izgled koji može parirati atraktivnim modelima iz Japana i Italije, što će uz odličnu i preciznu nemačku tehniku sigurno doneti prednost i opravdati cenu od 17.000 Eura. Ako uzmemo u obzir činjenicu da je CrossPolo automobiul u kojem će zaista uživati svi oni kojima automobil ne služi samo da bi se prevezli od tačke A do tačke B, već i nešto više od toga, cena je sasvim opravdana. Uostalom, dizelski zavodnici vrede više.

Volkswagen CrossPolo 1.4 TDI
Tip motora:3 cilindra, redni, turbodizel, ubrizgavanje Common-Rail
Broj cilindara:3/
Zapremina motora (cm3):1422
Max. Snaga (KS pri o/min):70 / 4.000
Max. Obrtni moment (Nm pri o/min):155/ 1600 - 2800
Ubrzanje iz mesta do 100 km/h (s):15,9
Maksimalna brzina (km/h);160
Potrošnja - grad /otvoreno / prosek:6,4 / 4,5 / 5,2
Prtljažni prostor (cm3): 270/1030
Zapremina rezervoara (L):45
Masa automobila / nosivost (kg):1150/485
Dimenzije pneumatika:215 / 40 ZR 17
Dužina automobila (mm):3925
Širina automobila:1671
Visina automobila:1537
Međuosovinsko rastojanje:2465
Cena automobila (Eur):17.002

Goran Sarić - Automagazin

Testirali smo: Fiat Bravo 1.4 16V Dynamic

Testirali smo: Fiat Bravo 1.4 16V Dynamic

Ako vam neko bude tvrdio da dizajn za jedan automobil nije sve, začepite uši i ne slušajte ga! Atraktivnog izgleda i prefinjenog italijanskog šarma, od trenutka kada sednete za volan novog Brava postajete izloženi neograničenom mnoštvu pogleda koji će Vas pratiti gde god da se nađete. Jer, upravo je dizajn najjači prodajni adut ovog atraktivnog modela milanske kompanije. Ovoga puta, na test smo dobili benzinsku verziju...
Testirali smo: Toyota Avensis 2.2 D-CAT Wagon Executive

Testirali smo: Toyota Avensis 2.2 D-CAT Wagon Executive

Elegantan, masivan, agresivan i luksuzan Toyotin karavan pokazuje nam kako se uspeh ne meri samo veličinom prtljažnika. Klasik srednje klase u sebi ima evropskije gene, snažni turbodizel, mnogo prostora, agresivniji izgled i bogatu opremu. Mogli bismo nabrajati do dugo u noć. Ovo je, definitivno jedan od atraktivnijih karavana na našem tržištu, za sve ljubitelje japanske pouzdanosti...
Testirali smo: Subaru Forester 2.0X

Testirali smo: Subaru Forester 2.0X

Iako ne spada među manekene, on praktičan, prepun samopouzdanja, i uz fantastičan 4x4 pogon, veoma sposoban. Od novog Forestera Subaru očekuje mnogo, jer mu je podario otmeniji i moćniji dizajn, koji retko gde prolazi neprimećeno. Kada svemu dodamo i izvanredno i sigurno ponašanje na putu, harizmu i neobičan ponos koji svaki Subaru automobil ima u sebi...
Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Uspešni kompaktni "crossover" model, Suzuki SX4, upoznali su mnogobrojni zadovoljni kupci širom Srbije, a kao jedna od loših strana često je navođen mali prtljažnik. Na sajmu automobila u Ženevi, 2007. godine, predstavljena je sedan verzija, koja izgled prednjeg dela automobila deli sa hatcback-om. Karoserija je duža za 39 cm i meri 4,49 m, a to je donelo i povećanje prtljažnika...
Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion - komforan, moćan i štedljiv

Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion - komforan, moćan i štedljiv

On se ne razmeće. Čak možemo reći da se kreće gotovo neupadljivo. Ali, smirena i samouverena elegancija ne ostavlja ni najmanjeg povoda sumnji: Ovo je Passat. Iako se na tržištu u ovom obliku nalazi od 2005. godine, zahvaljujući visokoj sigurnosti, udobnosti i ekonomičnosti, Passat je izuzetno privlačan kupcima širom sveta i kod nas. Kada svemu dodamo i odličan 4Motion sistem pogona na sve točkove, uspeh je očekivan...
Test: BMW X6 xDrive35d - Biznis klasa

Test: BMW X6 xDrive35d - Biznis klasa

Scena je dobro poznata svakom ko je bar jednom putovao avionom. "Putnike biznis klase molimo da koriste prednji, a sve ostale da koriste zadnji ulaz u avion." - formalno je obeveštenje koje se čuje pre svakog leta. Jasno, u biznis klasi je udobnije, ima više mesta, bolja je hrana i dobijaju se novine. Upravo takve povlastice očekuje kupac svakog BMW-a, a posebno od novog BMW X6...

Testirali smo: Mitsubishi Lancer 1.5 Invite

Testirali smo: Mitsubishi Lancer 1.5 Invite

Mitsubishi Lancer je u svojoj vrhunskoj verziji "Evolution" san mnogih sportskih vozača širom sveta. U višednevnom testiranju pokušali smo da odgovorimo na pitanje - da li ima smisla kupovati "civilnu" verziju za duplo manje novca? U odgovoru na ovo pitanje, pomogao nam je i šestostruki i aktuelni reli šampion Srbije u generalnom plasmanu, Vladan Petrović, koji nam je potvrdio da je novi Lancer veoma sposoban automobil...
Test: Mercedes-Benz A 160 CDI - Isti, a puno bolji

Test: Mercedes-Benz A 160 CDI - Isti, a puno bolji

Redizajnirana i unapređena Mercedes-Benz A klasa tiho je stigla i na naše tržište. Najveće promene su tehnološke, tako da pogled spolja ne otkriva opsežan posao koji su napravili Mercedesovi inženjeri. Spoljne izmene jedva su vidljive, i vlasnici dosadašnjih modela neće imati osećaj da je njihov ljubimac naglo ostario. Veća dinamičnost postignuta je ugradnjom nove maske i svetlosnih grupa, kao i potpuno novih retrovizora...
Test: Opel Corsa OPC - Lek protiv zimske dosade

Test: Opel Corsa OPC - Lek protiv zimske dosade

Pred nama je odlično sredstvo protiv zimskog neraspoloženja. Opel Corsa OPC je automobilski antidepresiv u najboljem obliku, a ko u glavi isključi ESP, u ovom automobilu može usred zime osetiti žar letnje vručine. I, zaista, dok vozi ovu malu "ljutu papričicu", čovek se nalazi u svom filmu, u svetu koji je višestruko brži od normalnog. Prvi pomisao kada sednete u ovaj automobil je: "Pa, ovo je igračka!"...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje