AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Mercedes-Benz B 180 CDI - Od svega po malo

Test: Mercedes-Benz B 180 CDI - Od svega po malo

Monovolumen? I jeste i nije. Karavan? I jeste i nije. Compact Sports Tourer? Može i to. Zapravo, Mercedes B klase jeste zanimljiva kombinacija svega nabrojanog i nova karika u nizu dokaza da granice između klasa gube smisao. Dimenzijama B klasa spada među malo veće kompakte i popunjava "rupu" između "male" A klase i klasične limuzine kao što je C klasa...

Test: Mercedes-Benz B 180 CDI - Od svega po malo

Mercedesovi stručnjaci su u modelu B klasa iskombinovali inovativnu arhitekturu i monovolimenski osećaj unutrašnjosti A klase sa prestižom i elegancijom E klase. Rezultat je automobil što objedinjuje porodično vozilo, automobil za slobodno vreme koji nudi puno prostora, ali i poslovni automobil. Dužina od 4,27 metara svrstava B klasu među veće kompakte, a zahvaljujući velikom međuosovinskom rastojanju od 2.778 mm prostora ima kao u S limuzini. Čak 70 procenata ukupne dužine B klase iskorišćeno je za smeštaj putnika i prtljaga. Ušteda u prostoru za motor i menjač postignuta je korišćenjem tzv. "sendvič konstrukcije", gde se motor i menjač delom nalaze u kratkom prednjem motorskom prostoru, a delom ispod putničkog prostora. Pogađate, ovaj koncept preuzet je od manjeg brata, A klase, sa kojim B deli vešanje, motore i menjače.

Test: Mercedes-Benz B 180 CDI - Od svega po malo

Što se tiče dizajna Mercedes B klasa još jednom nam dokazuje da je evolucija umesto revolucije moto koji donosi rezultate i od kojeg nemačka kompanija već godinama ne odstupa. Naduvana karoserija A klase sledi dokazano profitabilnu formulu, pa nove linije i obrisi samo dodatno potvrđuju snažnu pripadnost Mercedes porodici. Već posle par minuta druženja sa Mercedes B klasom zaključujemo da je automobil najprivlačniji spreda, a najzanimljiviji pozadi. Opšti utisak o izgledu B klase najsnažniji je spreda. Kombinacija mekanih i oštrih linija prednjeg dela i vetrobranskog stakla razvučenog maksimalno u širinu daju sportski, pomalo agresivan utisak. Izdignuti poklopac motora koji se u V formi sužava prema sredini ostavljajući bokove na nižem nivou, sugeriše mišićavost i snagu automobila. Zadnji deo B klase deluje stisnuto, pomalo na silu skraćen, iako nije odbojan. "Automobil uživo izgleda glomaznije i masivnije nego na fotografijama. Atraktivan je i vozeći ga Beogradskim ulicama privlačio je poglede na svakom koraku. Iako dizajnom prednjeg dela podseća na A klasu, B klasa ima nešto svoje neobično. Izgled je zanimljiv, ali nije isto efektan iz svakog ugla. Kod B klase primećujem izdužene proporcije, mišićave bokove i stakla koja su duža i niža, što nije karakteristično za MPV modele." - svoje impresije o B klasi započnje Vladan Petrović, petostruki državni reli šampion.

Test: Mercedes-Benz B 180 CDI - Od svega po malo

Najzanimljiviji deo B klase jeste njena unutrašnjost. Već prilikom ulaska u automobil osećamo prednosti "sendvič konstrukcije", jer je pod od zemlje udaljen velikih 45 centimetara. Time su inženjeri Mercedes-Benza uspeli ne samo da olakšaju ulazak i izlazak iz automobila, koji prosto ne osetite, već je u pitanju savršeno rešenje i sa gledišta bezbednosti. Vozač koji je imao iskustva sa A klasom, u B klasi oseća se kao kod kuće, ali moramo priznati da se već po ulasku u automobil oseća 21 centimetar veće međuosovinsko rastojanje. Prostranost kabine izdašnija je nego što se može naslutiti spolja. Čak ni osobe iznad prosečne visine u B klasi ne sede ukošenih nogu ili pognute glave. Vladan Petrović potvrdio nam je specifičnost Mercedesove koncepcije: "Ulazak u automobil je neobično lagan, kao i izlazak iz njega. U B klasi sedi se pivišeno u odnosu na podlogu, ali kada pronađete idealan položaj, zaboravite da sedite visoko. Samo Vas retrovizori, koji su položeni neobično nisko, podsećaju na to. Sve pohvale inženjerima Mercedesa za vozačevu ergonomiju. Sve je na idealnom mestu, baš tamo gde očekujete da bude. Sedišta su jasno profilisana i pružaju lep osećaj u vožnji i puno povratnih informacija. Ono što primećujem, a što je karakteristično za Mercedes jeste položaj volana, koji je pod uglom od skoro 90 stepeni u odnosu na instrument tablu i to mi sd jako sviđa. Ako moramo tražiti mane, onda je to širok A stub koji ometa bočni pogled npr. prilkom izlasa iz bočnih u glavnu ulicu, a smeta i prilikom prolazaka kroz veće serpentine."

Test: Mercedes-Benz B 180 CDI - Od svega po malo

Kokpit automobila, takođe, je identičan kao onaj u A klasi, kao i volan i funkcije na njemu. U svakom slučaju prikladne komande osiguravaju sigurnu i ugodnu vožnju u ovom automobilu, što je, takođe odlika većine Mercedesovih modela. Enterijer B klase ističe se i varijabilnošću i visokim kvalitetom, što je odlika Mercedesovih automobila. Dakle, kokpit je izrađen u klasičnom stilu koji preferira funkcionalnost i upotrebljivost, bez bespotrebnih šljaštećih i sofisticiranih ekrana i funkcija. Sve je podređeno vozaču i njegovom sigurnom ovladavanju komandama. Zadnja klupa može se sklopiti, a prtljažnik u osnovi nudi zapreminu od 544 litara, dok se preklapanjem zadnjih sedišta podiže na 1.530 litara. Uz pomoć sistema EASY-VARIO ili EASY-VARIO-PLUS moguće je povećati taj prostor do 2245l. Pristup prtljažniku je ergonomski odlično oblikovan i omogućava prevoz kabastijih predmeta. Već standardna oprema B klase uključuje klima uređaj, centralno zaključavanje, elektirčne podizače prozora, kompletan set vazdušnih jastuka, ABS, ESP, BAS...

Test: Mercedes-Benz B 180 CDI - Od svega po malo

Test automobil, model B 180 CDI pogonjen je savremenim turbodizel četvorocilindričnim agregatom zapremine 1991 cm3. Agregat razvija 109 konjskih snaga pri 4.200 o/min i Obrtni moment od 250 Nm, koji je dostupan u rasponu obrtaja radilice od 1.600 do 2.600/min. Samo 54 konjske snage po litri zapremine ukazuje na "rasterećenost" agregata, ali činjenica da iz mesta do "stotke" automobil težak preko 1.4 tone ubrzava za samo 11,3 sekunde i postiže maksimalnih preko 180 km/h, uz prosečnu potrošnju od 5,5 litara na 100 km, govore o kvalitetu modela B 180 CDI. Ono što nas je istinski iznenadilo jeste potrošnja goriva. Precizan putni računar na otvorenom putu često nam je ispisivao prosečnu potrošnju manju od 5 litara. Iako na papiru 11,3 s potrebne do stotke ne oduševljavaju, za volanom B klase osećaj je sasvim drugačiji. Međuubrzanja su izuzetno uverljiva i stvaraju osećaj da agregat poseduje koji "konjić" više. Automobil snažno vuče u svim stepenima prenosa, pa čak i u šestom stepenu prenosa, koji je dužeg prenosnog odnosa. Za brzo preticanje potrebno je samo stisnuti gas i šaltanje u niži stepen biće potrebno samo u retkim situacijama. Utisci Vladan Petrovića o pogonskom agregatu su pozitivni: "Prepoznatljiv je zvuk motora Mercedesovih dizel motora. Na leru radi bučno sa prepoznatljivim neprigušenim i reskim zvukom. Iako se ne razbacuje konjskim snagama, motor je sasvim dovoljan za prosečnog kupca. Motor ne oduševljava brutalnim ubrzanjima, ali u B klasi obezbeđuje odličnu elastičnost i sigurna preticanja. Prijatno iznenađenje je i šestostepeni menjač koji mekano, nečujno i precizno upada u brzine. Menjač je odlično uparen sa motorom, i uvek ćete lako pronaći odgovarajući stepen prenosa, bez obzira na situaciju u kojoj se nalazite."

Test: Mercedes-Benz B 180 CDI - Od svega po malo

Iako je karoserija povišena, jedinstvena konstrukcija zadnjeg trapa oivičena snažnim nosačem u obliku slova "U" i prednje vešanje tipa McPherson, niže i šire gume elementi su koji kompenzuju rast visine. Dobrom i sigurnom "ležanju" na putu doprinosi i širok trag točkova, koji obezbeđuje da težište ostane nisko. Naginjanja karoserije su izuzetno mala, a reakcija sistema elektornske kontrole stabilnosti (ESP) osetićete samo u nesmotreno prebrzim ulascima u kratke krivine. Tada do izražaja dolazi i veća masa i veće dimenzije automobila koje umanjuju agilnost. "Čvrsta platforma i kvalitetno, tiho i čvrsto vešanje. Bez obzira na gabarite karoserije, oduševljava laka mogućnost namernog zabacivanja i ispravljanja putanje bez ljuljanja kao u nekom kompaktnom modelu. To me je prijatno iznenadilo. S obzirom na visinu od preko 1,6 metra, očekivao sam više ljuškanja, ali ništa od toga. B klasa se čvrsto drži puta, bez neprirodnog naginjanja, i osećaj je kao da vozite savršen kompaktni automobil. Na svakom metru oseća se zrelost Mercedesovog vešanja. Iako se od ovog proivođača očekuje udobnost kao u krstarici, B klasa pruža odličan osećaj u vožnji i dovoljno je agilna za bržu vožnju. Jedina mana je podupravljanje i tromost vešanja koja do izražaja dolaze samo u bržim prolascima kratkim oštrim krivinama, ali sve je u granicama sigurnog ponašanja na putu. Sviđa mi se i podešenost ESP sistema, koji radi uglađeno i tačno kada treba, bez iznenadnih i zbunjujućih reakcija."- zaključuje Vladan Petrović.

Test: Mercedes-Benz B 180 CDI - Od svega po malo

Mercedes-Benz nikada nije bio i nikada neće biti jeftin automobil. 27.246 Eura nije mala investicija, ali uz prostorne i funkcionalne kvalitete, ne treba zaboraviti na dokazane motore, filigranski kvalitet izrade, dobru opremljenost, i konačno, a možda i najvažnije, Mercedesov snažan imidž, koji svaku investiciju čini isplativom.

Mercedes B 180 CDI
Tip motora:4 cilindra, redni, turbodizel, Common-Rail koncepcije
Broj cilindara / ventila:4 / 4
Zapremina motora (cm3):1991
Max. Snaga (KS pri o/min):109 / 4200
Max. Obrtni moment (Nm pri o/min):250/ 1600 - 2600
Ubrzanje iz mesta do 100 km/h (s):11,3
Maksimalna brzina (km/h);183
Potrošnja - grad /otvoreno / prosek:6,4 / 4,4 / 5,3
Prtljažni prostor (cm3): 544/ 1530
Zapremina rezervoara (L):54
Masa automobila / nosivost (kg):1435/445
Dimenzije pneumatika:205/55 R16
Dužina automobila (mm):4270
Širina automobila:1777
Visina automobila:1603
Međuosovinsko rastojanje:2778
Cena automobila (Eur):27.246

Goran Sarić - Automagazin

Testirali smo: Fiat Bravo 1.4 16V Dynamic

Testirali smo: Fiat Bravo 1.4 16V Dynamic

Ako vam neko bude tvrdio da dizajn za jedan automobil nije sve, začepite uši i ne slušajte ga! Atraktivnog izgleda i prefinjenog italijanskog šarma, od trenutka kada sednete za volan novog Brava postajete izloženi neograničenom mnoštvu pogleda koji će Vas pratiti gde god da se nađete. Jer, upravo je dizajn najjači prodajni adut ovog atraktivnog modela milanske kompanije. Ovoga puta, na test smo dobili benzinsku verziju...
Testirali smo: Toyota Avensis 2.2 D-CAT Wagon Executive

Testirali smo: Toyota Avensis 2.2 D-CAT Wagon Executive

Elegantan, masivan, agresivan i luksuzan Toyotin karavan pokazuje nam kako se uspeh ne meri samo veličinom prtljažnika. Klasik srednje klase u sebi ima evropskije gene, snažni turbodizel, mnogo prostora, agresivniji izgled i bogatu opremu. Mogli bismo nabrajati do dugo u noć. Ovo je, definitivno jedan od atraktivnijih karavana na našem tržištu, za sve ljubitelje japanske pouzdanosti...
Testirali smo: Subaru Forester 2.0X

Testirali smo: Subaru Forester 2.0X

Iako ne spada među manekene, on praktičan, prepun samopouzdanja, i uz fantastičan 4x4 pogon, veoma sposoban. Od novog Forestera Subaru očekuje mnogo, jer mu je podario otmeniji i moćniji dizajn, koji retko gde prolazi neprimećeno. Kada svemu dodamo i izvanredno i sigurno ponašanje na putu, harizmu i neobičan ponos koji svaki Subaru automobil ima u sebi...
Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Uspešni kompaktni "crossover" model, Suzuki SX4, upoznali su mnogobrojni zadovoljni kupci širom Srbije, a kao jedna od loših strana često je navođen mali prtljažnik. Na sajmu automobila u Ženevi, 2007. godine, predstavljena je sedan verzija, koja izgled prednjeg dela automobila deli sa hatcback-om. Karoserija je duža za 39 cm i meri 4,49 m, a to je donelo i povećanje prtljažnika...
Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion - komforan, moćan i štedljiv

Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion - komforan, moćan i štedljiv

On se ne razmeće. Čak možemo reći da se kreće gotovo neupadljivo. Ali, smirena i samouverena elegancija ne ostavlja ni najmanjeg povoda sumnji: Ovo je Passat. Iako se na tržištu u ovom obliku nalazi od 2005. godine, zahvaljujući visokoj sigurnosti, udobnosti i ekonomičnosti, Passat je izuzetno privlačan kupcima širom sveta i kod nas. Kada svemu dodamo i odličan 4Motion sistem pogona na sve točkove, uspeh je očekivan...
Test: BMW X6 xDrive35d - Biznis klasa

Test: BMW X6 xDrive35d - Biznis klasa

Scena je dobro poznata svakom ko je bar jednom putovao avionom. "Putnike biznis klase molimo da koriste prednji, a sve ostale da koriste zadnji ulaz u avion." - formalno je obeveštenje koje se čuje pre svakog leta. Jasno, u biznis klasi je udobnije, ima više mesta, bolja je hrana i dobijaju se novine. Upravo takve povlastice očekuje kupac svakog BMW-a, a posebno od novog BMW X6...

Testirali smo: Mitsubishi Lancer 1.5 Invite

Testirali smo: Mitsubishi Lancer 1.5 Invite

Mitsubishi Lancer je u svojoj vrhunskoj verziji "Evolution" san mnogih sportskih vozača širom sveta. U višednevnom testiranju pokušali smo da odgovorimo na pitanje - da li ima smisla kupovati "civilnu" verziju za duplo manje novca? U odgovoru na ovo pitanje, pomogao nam je i šestostruki i aktuelni reli šampion Srbije u generalnom plasmanu, Vladan Petrović, koji nam je potvrdio da je novi Lancer veoma sposoban automobil...
Test: Mercedes-Benz A 160 CDI - Isti, a puno bolji

Test: Mercedes-Benz A 160 CDI - Isti, a puno bolji

Redizajnirana i unapređena Mercedes-Benz A klasa tiho je stigla i na naše tržište. Najveće promene su tehnološke, tako da pogled spolja ne otkriva opsežan posao koji su napravili Mercedesovi inženjeri. Spoljne izmene jedva su vidljive, i vlasnici dosadašnjih modela neće imati osećaj da je njihov ljubimac naglo ostario. Veća dinamičnost postignuta je ugradnjom nove maske i svetlosnih grupa, kao i potpuno novih retrovizora...
Test: Opel Corsa OPC - Lek protiv zimske dosade

Test: Opel Corsa OPC - Lek protiv zimske dosade

Pred nama je odlično sredstvo protiv zimskog neraspoloženja. Opel Corsa OPC je automobilski antidepresiv u najboljem obliku, a ko u glavi isključi ESP, u ovom automobilu može usred zime osetiti žar letnje vručine. I, zaista, dok vozi ovu malu "ljutu papričicu", čovek se nalazi u svom filmu, u svetu koji je višestruko brži od normalnog. Prvi pomisao kada sednete u ovaj automobil je: "Pa, ovo je igračka!"...
2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje