AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Mitsubishi Outlander - Brz na asfaltu, spretan na terenu

Test: Mitsubishi Outlander - Brz na asfaltu, spretan na terenu

Mitsubishi je u proteklih sedam sezona (od 2001. godine) uknjižio sedam pobeda na najsurovijem reliju Dakar. Uz puno iskustva u najsurovijim uslovima u novi Outlander instaliran je odličan je 4x4 pogon, dok automobil svojom čvrstinom i ponašanjem na putu, koje izaziva oduševljenje, jasno pokazuje japanske gene. Kada tome dodamo i dokazano dobar Volkswagenov dvolitarski turbodizel agregat snage 140 KS, kojim se oprema i veliki jednovolumen Grandis, utisak je potpun...

Test: Mitsubishi Outlander - Brz na asfaltu, spretan na terenu

Bilo je i vreme da neko u klasi kompaktnih SUV modela (Sport Utility Vehicle) opravda slovo "S". Mitsubishi Outlander je potpuno novi automobil koji je bio temelj za razvoj PSA SUV-ova, Citroen C-Crossera i Peugeotovog 4007. Outlander spolja izgleda vrlo dobro sa puno dinamike i sportskog duha. Razlikuje se, zavisno od paketa opreme, po krovnim nosačima, koji, kao ni aluminijumske felne, nisu serijska oprema najjeftinijeg modela sa opremom Invite. Generalno gledajući, fizionomija "tela" automobila je napred čvrsta, povišena i prodorna, a pozadi u tehno stilu. Možemo slobodno reći da svojim izgledom Otlander "pliva" na granici između SUV-a i povišenog karavana. Takav dizajnerki koncept proširuje krug potencijalnih kupaca, koji ne žele figuru terenca, ali vole da poseduju masivan automobil. Vladan Petrović, aktuelni i petostruki reli šampion Srbije, izneo je svoje mišljenje o izgledu Outlandera: "Automobil izgleda veoma atraktivno. Ono sto je interesantno jeste vizuelni efekat i utisak da je zadnji deo automobila niži od prednjeg. S obzirom da se profesionalno bavim automobilskim trkama, moja prva asocijacija kada pogledam Outlander, jesu pustinjske staze i takmičenja u offroad uslovima, gde Mitsubishi već duže vreme beleži fantastične rezultate."

Test: Mitsubishi Outlander - Brz na asfaltu, spretan na terenu

U unutrašnjosti Outlander nudi puno prostora, uređenosti enterijera na nivou limuzine, ali sa naglaskom na off-road robusnot. Enterijer automobila nije previše sofisticiran i opterećen nepotrebnim dugmićima. Instrument tabla odaje utisak funkcionalnosti i jednostavnog korišćenja, jer je sve tamo gde očekujete da bude, bez eksperimenata. Iako jednostavan, pogled se najčešće zadržava na moderno dizajniranom kokpitu. Sedišta su kvalitetno profilisana i udobna. Volan se precizno podešava po dubini i visini, iako bi podešavanje po visini moglo ostaviti više prostora za idealno smeštanje u automobilu. Ručica menjača, takođe je ugodna, što doprinosi celokupnoj ergonomiji. "Idealan položaj za volanom može se pronaći, ali uz malo improvizacije. Tačnije, podešavanje sedišta je odlično, ali ne i volana. Iako je opremljen sistemom za podešavanje po visini i dubini, volan ne moze dovoljno visoko da se podigne. Ali, korekcijom položaja sedišta rešavamo sve "probleme" oko ergonomskog smeštaja. Komande u Outlanderu su sasvim logično raspoređene, i sve je tamo gde očekujete, bez preterane "gužve" na centralnoj konzoli. Jedino sto bi zamerio jeste kvalitet materijala koji su korišćeni za izradu kokpita, koji bi mogao biti bolji, ali zato dizajn i temeljna završna obrada zaslužuju sve pohvale." - zaključuje Vladan Petrović.

Test: Mitsubishi Outlander - Brz na asfaltu, spretan na terenu

Užitak u vožnji od Outlandera svi očekuju, jer je Mitsubishi sinonim za dobro ponašanje na putu. Uostalom, činjenica da ovu platformu koristi i nedavno predstavljeni Lancer EVO X, jasno nam pokazuje da se ovaj automobil ne šali ni na asfaltnoj podlozi, ali i na terenu. U to smo se uverili vozeći Mitsubishi Outlander vijugavim putevima Avale, gde se mali terenac ponašao kao riba u vodi. Volan je izuzetno precizan, a osećaj za volanom je jako teško opisati. Kao da se radi o nekom povišenom karavanu. Nema one robusnostu karakteristične za terence i proširivanja putanje u krivini. Upravljivost i stabilnost, za ovakav tip automobila nije za pet, nego za deset. Automobil, jednostavno ide tamo kuda zamislite i u svakom trenutku znate šta se dešava ispod vas. Sigurno najkompetentnija ličnost u našoj zemlji za ocenjivanje "ponašanja" automobila u vožnji jeste petostruki i aktuelni reli šampion naše zemlje, Vladan Petrović: "Što se tiče ponašanja u vožnji, očigledno je iskustvo na relijima širom sveta učinilo svoje. Outlander se na asfaltu ponaša kao da nije SUV, kao da je dobro usklađen karavan. Volan je precizan i nema ljuškanja i širenja putanje u krivini, karakteristične za SUV automobile. Lako se vozi, čak se može postići visoka putna brzina bez prevelikih vozačkih napora. Iako udoban, na rupama se oseća malo tvrđi trim, ali upravo zbog toga, Outlander se i ponaša odlično u agresivnoj vožnji. Rekao bih da je Mitsubishi napravio odličan kompromis između odličnog ponasanja na asfaltu i udobnosti na neravnom putu."

Test: Mitsubishi Outlander - Brz na asfaltu, spretan na terenu

Turbodizel pod haubom Outlandera dolazi kao rezultat saradnje Mitsubishija i Volkswagena. Radi se o poznatom, proverenom, Volkswagenovom turbodizel TDI agregatu zapremine 2 litra tipa ubrizgavanja "pumpa-brizgaljka", koji kod Outlandera nosi oznaku DI-D (ugrađuje se i u model Grandis). Moramo priznati da savremeni "Pumpe-Duse" turbodizel agregat u Outlanderu pokazuje u boljem svetlu. Karakteristična grubost pri radu TDI PD agregata ovde ne dolazi do izražaja, jer je u pitanju SUV automobil, a odlične karakteristike motora kompatibilne su sa "pedigreom" Mitsubushi modela. Svoje pozitivne utiske o agregatu nije krio ni Vladan Petrović: "Odmah po pokretanju motora, shvatamo da je pod haubom Volkswagenova TDI "pumpa-brizgaljka" tehnika, a ne Common-Rail koji preferira većina proizvođača. Ali, pored malo grubljeg rada, karakterističnog za motore sa pomenutim ubrizgavanjem, nemam zamerki na motor. Elastičan je, povlači korektno u svim režimima rada i ostvaruje dobra ubrzanja. Mislim da je ovaj motor odlično uparen sa Outlanderom i njegovom robusnom transmisijom. Menjač je takođe precizan, sa relativno kratkim hodovima. Ručica šestostepenog menjača pozicionairana je na idealnio mesto za vozača i promene stepena prenosa predstavljaju čistu rutinu. Međutim, s obzirom na zavidan Obrtni moment automobila, česta šaltanja i neće biti potrebna."

Test: Mitsubishi Outlander - Brz na asfaltu, spretan na terenu

Kružni kontoler između prednjih sedišta omogućava vozaču Outlandera da izabere pogon na prednje točkove, ili pogon na sve točkove 4WD, koji preko elektromeganetne spojnice reaguje na proklizavanje prednjih točkova. U normalnim uslovima, pri uključenom 4WD pogonu, snaga se na zadnju osovinu distribuira u odnosu 50:50 %. Iako ne spada u kategoriju super sposobnih off-road modela, ponašanje Outlandera izvan asfalta je za svaku pohvalu. Ako uzmemo u obzir neodgovarajuće pneumatike za off-road avanture, Outlander nas iznenađuje svojom sposobnošću savladavanja nepristupačnih useka. Iako je visina od tla samo 178 mm, u praksi smo bili prijatno iznenađeni Outlanderovim mogućnostima po makadamskim i stenovitim podlogama, bez kontakta sa karoserijom.

Test: Mitsubishi Outlander - Brz na asfaltu, spretan na terenu

"Jasno je da Outlander nije konstruisan za savladavanje teško pristupačnih terena. Međutim, primećujemo da njegov jednostavan 4x4 pogon izlazi tamo gde ostali zakažu već pri laganim zadacima. I ovaj sistem će sigurno najviše koristiti na klizavim i snegom prekrivenim putevima, kao i manjim izletima van asfalta. Kada tome dodamo i odlično ponašanje na asfaltu, odličnu agilnost, zaključujemo da je Outlander savršen spoj nekoliko jako važnih sposobnosti." - bio je završni utisak Vladana Petrovića.

Test: Mitsubishi Outlander - Brz na asfaltu, spretan na terenu

Mitsubishi Outlander je sportski terenac koji sa svojim kruto podešenim vešanjem ide na ruku agresivnijim vozačima, ali pneumatici dimenzija 215/70 R16 omogućavaju odličnu udobnost na našim putevima. Na drugu stranu, stalni 4x4 pogon sa blokadom srednjeg diferencijala omogućava dobro ponašanje van asfalta. Sve ovo uz prosečnu potrošnju od 7 litara "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara. Kada svemu dodamo i cenu od 31.150 Eura, koliko je potrebno izdvojiti za Outlander u Invitive nivou opreme (ulaz u vozilo bez ključa, prednji i bočni vazdušni jastuci, vazdušne zavese, kontrola stabilnosti i pogona (ASTC), el. podizači prozora, klima uređaj...) jasno se nameće zaključak da je Outlander pun pogodak Mitsubishija.

Mitsubishi Outlander 2.0 DI-D Invite
Tip motora:Turbo-dizel motor, ubrizgavanje "pumpa-brizgaljka"
Broj cilindara / ventila:4 / 4
Zapremina motora (cm3):1968
Max. Snaga (KS pri o/min):140 / 4000
Max. Obrtni moment (Nm pri o/min):310 / 1750
Ubrzanje iz mesta do 100 km/h (s):10.8
Maksimalna brzina (km/h);197
Potrošnja - grad /otvoreno / prosek:8,5 / 5,7 / 6,7
Prtljažni prostor (cm3): 771 / 1691
Zapremina rezervoara (L):60
Masa automobila / nosivost (kg):1655 / 690
Dimenzije pneumatika:215/70 R16
Dužina automobila (mm):4640
Širina automobila:1800
Visina automobila:1720
Međuosovinsko rastojanje:2670
Cena automobila (Eur):31.150
Test: Mitsubishi Outlander - Brz na asfaltu, spretan na terenu

Goran Sarić - Automagazin

Testirali smo: Fiat Bravo 1.4 16V Dynamic

Testirali smo: Fiat Bravo 1.4 16V Dynamic

Ako vam neko bude tvrdio da dizajn za jedan automobil nije sve, začepite uši i ne slušajte ga! Atraktivnog izgleda i prefinjenog italijanskog šarma, od trenutka kada sednete za volan novog Brava postajete izloženi neograničenom mnoštvu pogleda koji će Vas pratiti gde god da se nađete. Jer, upravo je dizajn najjači prodajni adut ovog atraktivnog modela milanske kompanije. Ovoga puta, na test smo dobili benzinsku verziju...
Testirali smo: Toyota Avensis 2.2 D-CAT Wagon Executive

Testirali smo: Toyota Avensis 2.2 D-CAT Wagon Executive

Elegantan, masivan, agresivan i luksuzan Toyotin karavan pokazuje nam kako se uspeh ne meri samo veličinom prtljažnika. Klasik srednje klase u sebi ima evropskije gene, snažni turbodizel, mnogo prostora, agresivniji izgled i bogatu opremu. Mogli bismo nabrajati do dugo u noć. Ovo je, definitivno jedan od atraktivnijih karavana na našem tržištu, za sve ljubitelje japanske pouzdanosti...
Testirali smo: Subaru Forester 2.0X

Testirali smo: Subaru Forester 2.0X

Iako ne spada među manekene, on praktičan, prepun samopouzdanja, i uz fantastičan 4x4 pogon, veoma sposoban. Od novog Forestera Subaru očekuje mnogo, jer mu je podario otmeniji i moćniji dizajn, koji retko gde prolazi neprimećeno. Kada svemu dodamo i izvanredno i sigurno ponašanje na putu, harizmu i neobičan ponos koji svaki Subaru automobil ima u sebi...
Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Uspešni kompaktni "crossover" model, Suzuki SX4, upoznali su mnogobrojni zadovoljni kupci širom Srbije, a kao jedna od loših strana često je navođen mali prtljažnik. Na sajmu automobila u Ženevi, 2007. godine, predstavljena je sedan verzija, koja izgled prednjeg dela automobila deli sa hatcback-om. Karoserija je duža za 39 cm i meri 4,49 m, a to je donelo i povećanje prtljažnika...
Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion - komforan, moćan i štedljiv

Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion - komforan, moćan i štedljiv

On se ne razmeće. Čak možemo reći da se kreće gotovo neupadljivo. Ali, smirena i samouverena elegancija ne ostavlja ni najmanjeg povoda sumnji: Ovo je Passat. Iako se na tržištu u ovom obliku nalazi od 2005. godine, zahvaljujući visokoj sigurnosti, udobnosti i ekonomičnosti, Passat je izuzetno privlačan kupcima širom sveta i kod nas. Kada svemu dodamo i odličan 4Motion sistem pogona na sve točkove, uspeh je očekivan...
Test: BMW X6 xDrive35d - Biznis klasa

Test: BMW X6 xDrive35d - Biznis klasa

Scena je dobro poznata svakom ko je bar jednom putovao avionom. "Putnike biznis klase molimo da koriste prednji, a sve ostale da koriste zadnji ulaz u avion." - formalno je obeveštenje koje se čuje pre svakog leta. Jasno, u biznis klasi je udobnije, ima više mesta, bolja je hrana i dobijaju se novine. Upravo takve povlastice očekuje kupac svakog BMW-a, a posebno od novog BMW X6...

Testirali smo: Mitsubishi Lancer 1.5 Invite

Testirali smo: Mitsubishi Lancer 1.5 Invite

Mitsubishi Lancer je u svojoj vrhunskoj verziji "Evolution" san mnogih sportskih vozača širom sveta. U višednevnom testiranju pokušali smo da odgovorimo na pitanje - da li ima smisla kupovati "civilnu" verziju za duplo manje novca? U odgovoru na ovo pitanje, pomogao nam je i šestostruki i aktuelni reli šampion Srbije u generalnom plasmanu, Vladan Petrović, koji nam je potvrdio da je novi Lancer veoma sposoban automobil...
Test: Mercedes-Benz A 160 CDI - Isti, a puno bolji

Test: Mercedes-Benz A 160 CDI - Isti, a puno bolji

Redizajnirana i unapređena Mercedes-Benz A klasa tiho je stigla i na naše tržište. Najveće promene su tehnološke, tako da pogled spolja ne otkriva opsežan posao koji su napravili Mercedesovi inženjeri. Spoljne izmene jedva su vidljive, i vlasnici dosadašnjih modela neće imati osećaj da je njihov ljubimac naglo ostario. Veća dinamičnost postignuta je ugradnjom nove maske i svetlosnih grupa, kao i potpuno novih retrovizora...
Test: Opel Corsa OPC - Lek protiv zimske dosade

Test: Opel Corsa OPC - Lek protiv zimske dosade

Pred nama je odlično sredstvo protiv zimskog neraspoloženja. Opel Corsa OPC je automobilski antidepresiv u najboljem obliku, a ko u glavi isključi ESP, u ovom automobilu može usred zime osetiti žar letnje vručine. I, zaista, dok vozi ovu malu "ljutu papričicu", čovek se nalazi u svom filmu, u svetu koji je višestruko brži od normalnog. Prvi pomisao kada sednete u ovaj automobil je: "Pa, ovo je igračka!"...
2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje