AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Toyota Land Cruiser V8 4.5 D-4D - Demonstracija moći

Test: Toyota Land Cruiser V8 4.5 D-4D - Demonstracija moći

Troši dok ima goriva, budi jak i moćan, ne brini što iz izduvnog sistema izbacuješ i tri puta više ugljen monoksida od najčistijeg dizelaša. To je IN među onima koji imaju i mogu, a takvih je najviše među "baćuškama", šeicima i tajkunima.... Pred nama je terenac koji je, iako konzervativnog izgleda, kao stvoren za sve one koji su željni kraljevskog automobilskog statusa. Moramo priznati, u višednevnoj adrenalinskoj off-road vožnji planinom Tarom, sjajni terenac pokazao je više hrabrosti od nas samih...

Test: Toyota Land Cruiser V8 4.5 D-4D - Demonstracija moći

U vremenu kada se intenzivno promovišu hibridni automobili, kada se pazi na očuvanje prirodne okoline i potrošnje, kada se teži smanjenju dimenzija, pojavio se terenac koji je sušta suprotnost gore navedenom. Ali, On to može, jer u svojoj osmoj generaciji Mega terenac, dužine 495 centimetara, nastavlja tradiciju dugu 50 godina, sažetu u tri tri osnovna elementa: SNAGA, IZDRŽLJIVOST I POUZDANOST. To je prava demonstracija moći. Kako drugačije objasniti pojavu hard terenca koji na 100 pređenih kilometara troši 20 litara, teži 2,6 tona i pršti od brojne sigurnosne i luksuzne opreme, kojom se mogu pohvaliti samo modeli visoke klase. Podsetimo, prvi put ovaj terenac pojavio se 1952. godine pod imenom BJ. Do danas Toyota je prodala čak pet miliona Land Cruisera i sebično zasela na prvo mesto najomiljenijih terenskih automobila na svetu. Za bolje poznavanje Land Cruiserove filozofije treba imati na umu da ultra kvalitetni terenac ima tri izvedene modelske jedinice. Serija 70 je staromodni i kockasti terenac, koji se najčešće može videti u zemljama "Trećeg sveta". Nama je puno poznatija serija 120 Land Cruiser sa troja i petora vrata. Seriju 100 sada nasleđuje serija V8.

Test: Toyota Land Cruiser V8 4.5 D-4D - Demonstracija moći

Novi Land Cruiser porastao je u svim smerovima. Osim motora, koji raspolažu sa 40% više snage i 50% boljim Obrtnim momentom, veće su i dimenzije. Land Cruiser V8 dobio je novih šest centimetara u dužinu i tri u širinu. Interesantan podatak je činjenica da je Land Cruiser poseduje čak 13 centimetara dužu unutrašnjost. Već pri prvom pogledu na novi Land Cruiser, u čoveku se rađa osećaj strahopoštovanja. Automobil deluje kao neka neman, koja preti da rastrgne i uništi sve pred sobom. U dizajnu ovog automobila i dalje je sačuvana klasična robusnost koja odlikuje i model Land Cruiser 100, ali sada u dosta modernijem obliku. Land Cruiser V8 u isto vreme izgleda moćno, robusno i mišićavo. Na prednjem delu maska hladnjaka sa četiri prečke jasno naglašava pripadnost Toyotinoj porodici. Profil automobila je dinamičan, zahvaljujući kratkom prednjem prevesu, dok je zadnji deo dizajniran mišićavo, ali dosta konzervativnije od prednjeg dela automobila, što se odnosi i na veće prevese. Automobil zaista odaje utisak pravog prirodnog snagatora koji nije koristio bilo kakve steroide kako bi narastao: na rubovima i krilima autombila ne postoje bilo kakvi spojleri ili blatobrani (što poseduje većina konkurenata) i V8 je i bez toga, onako "ogoljen" grandiozan i impresivan. Gde god smo se, za vreme testa pojavili, ovaj automobil je uznemirio čitav kraj. Zaista deluje impresivno i moćno.

Test: Toyota Land Cruiser V8 4.5 D-4D - Demonstracija moći

Za razliku od Mercedesa GL, Range Rovera, Jeep Commandera, Land Cruiser V8 nema tako blještavu i "modernističku" unutrašnjost. Iako je sve odiše luksuzom kojim se mogu pohvaliti najsavremeniji predstavnici visoke klase, unutrašnjost bismo mogli oceniti kao spoj tradicije i moderne. Položaj za volanom veoma je lako pronaći, jer ne postoji apsolutno ni jedan otežavajući faktor udobnog smeštaja za vozača, što nam je potvrdio i aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović: "Zaista fascinantan terenac. Uživo deluje dosta moćnije i svežije nego na fotkama. Oduševljava me njegova pojava. Položaj za volanom je veoma lako pronaći, a posebno bih pohvalio interesantno rešenje za podešavanje volana po visini i dubini. Finkcije dugmića na stubu volana su logične i veoma lagane. Sedište se, takođe, pomera u svim mogućim smerovima, i očigledno su se Japanci istinski potrudili da obezbede idealan položaj za vozača, što je jako bitno kod automobila ovog tipa. U automobilu vlada osećaj "ušuškanosti", udobnosti i luksuza. Izolacija je neverovatno dobra. Pravo je čudo kako su Japanci iz ovako "luksuzno-ispeglanog" i ogromnog terenca uspeli da izvuku najbolje off-road karakteristike, jer na prvi pogled sve izgleda kao da je podređeno luksuzu i komforu, i da se samo o tome razmišljalo do poslednjeg detalja. Impresivno, teško je rečima opisati osećaj u ovom automobilu."

Test: Toyota Land Cruiser V8 4.5 D-4D - Demonstracija moći

Kada se udobno smestite za volan ovog gorostasa, ostaje Vam samo da pritiskom na dugme startujete Toyotinu Common-Rail revoluciju pod nazivom D-4D, ali u ovom slučaju na kvadrat! 4.5 V8 D-4D agregat jeste prvi Toyotin osmicilindrični dizel agregat. Korišćen je koncept sastavljanja dva agregata 2.2 D-4D. Prilikom izrade bloka motora korišćeni su sofisticirani lagani materijali, a sistem ubrizgavanja je Common-Rail najnovije tehnologije, pod pritiskom od 1800 Bara. Agregat je opremljen sa dva turbo punjača (na svaki red cilindara po jedan), koji imaju lopatice promenjive geometrije, kojima upravljaju elektromotori. Novina je i potpuno nov sistem recirkulacije izduvnih gasova preko EGR-a, koji je hlađen vodom. Agregat isporučuje snagu od 282 konjske snage pri 3600 o/min, dok madveđi Obrtni moment od 650 Nm razvija u rasponu od 1600 do 2800 o/min. Pokrenuli smo motor, a neverovatna količina luksuza i opreme učinila nas je imunim na sva spoljašnja dešavanja. Agregat i u leru radi savršeni mirno zahvaljujući učvršenju sa dva hidraulična nosača. Ono što nas je imresioniralo već u prvim sekundama jeste savršena tišina u automobilu. Zapanjujuća tišina i osećaj ušuškanosti vožnju u Land Cruiseru V8 pretvaraju u pravo uživanje, odnosno krstarenje. Ali, ovde oprez. Takav osećaj ne daje nam realnu sliku potencijala ovog supersnažnog automobila. Iako Land Cruiser V8 4.5 D-4D naizlged ubrzava prosečno i jednako tako koči, kada izmerite koliko Vam je sekundi trebalo do "stotke" i za koliko ste se metara zaustavili sa 100 km/h, mnogo toga će Vam biti jasnije. Iz mesta do 100 km/h ova "mrcina" teška 2,6 tona ubrzava za 8,2 sekunde, što je rezultat kojim se mogu pohvaliti mnogi sportski kompakti, a za potpuno zaustavljanje sa 100 km/h potrebno je nešto više od 40 metara, što je fantastičan rezultat. O potrošnji ovog automobila zaista je suvišno trošiti reči, jer već na papiru valjda je svima jasno da je Land ubica "crnog zlata". Ali, to je takav automobil, i sreća da mu rezervoar prima 93 litra, inače bi OMV trebao samo za nas osigurati jednu cisternu. Ipak, bez obzira što naša elita ne oskudeva u novcu i želji za društvenim statusom i samodokazivanjem, treba reći da se potrošnja na našem testu kretala od 15 litara u otvorenom saobraćaju, do 28 litara Euro dizela na 100 pređenih kilometara u terenskoj vožnji.

Test: Toyota Land Cruiser V8 4.5 D-4D - Demonstracija moći

Dok je benzinski motor dostupan u kombinaciji sa petostepenim manuelnim i šestostepenim automatskim menjačem, dizelski motor nudi se isključivo sa automatikom. Automatski pametni menjač radi izuzetno brzo i precizno, i veoma lako se nosi sa "tramvajskim" Obrtnim momentom ovog automobila. Međuubrzanja su izuzetno snažna, a menjač velikom brzinom prepoznaje namere vozača i određuje vreme šaltanja. Vozač na raspolaganju ima i manuelni mod, koji smo koristili prilikom vožnje na nizbrdicama i spustovima sa puno krivina, kako bismo čuvali kočnice. Pozitivne utiske o pogonu i osećaju u vožnji Land Cruisera V8 nije krio ni Vladan Petrović: "Iznenađen sam ubrzanjem ovolikog automobila. Motor se bukvalno poigrava sa teškom karoserijom, a ubrzanja su stvarno impresivna. Osećaj vuče je kao u nekom avionu. Fascinira ubrzanje iz mesta, ali i međuubrzanja, koja prijaju u preticanjima. Mislim da nikada Land Cruiser nije išao extremno dobro "na gas" kako bi to mi sportski vozači rekli. Ovo je prvi Land koji me je fascinirao svojim ubrzanjima. Menjač funkcioniše besprekorno i ne da se zbuniti, čak i kada sam vozio u manuelnom modu. Moj finalni utisak o pogonu je pozitivan, moram priznati da nisam očekivao ovakvu eksploziju snage u terencu teškom 2,6 tone. Što se tiče udobnosti u vožni, sve pohvale za Land-a. Nema "izbijenih bubrega" i poskakivanja u kojima mogu nastradati i vratni pršljenovi. Nema one one dobro poznate krutosti vešanja teških terenaca. Bez obzira na kojoj se podlozi nalazite, na asfaltu, pesku, blatu ili ili šiljatom kamenjaru, u kabini je uvek udobno, komforno i tiho. Isto važi i za vožnju autoputem. Land je pri brzini od 180-190 km/h delovao apsolutno sigurno i tiho."

Test: Toyota Land Cruiser V8 4.5 D-4D - Demonstracija moći

Transmisija i prenos snage na podlogu jeste ono čime se Land Cruiser ponosi decenijama i što ga izdvaja od ostalih terenaca. Pogon 4x4 sada se realizuje preko Torsen srednjeg diferencijala. Raspodela Obrtnog momenta između srednje i zadnje osovine je 40:60 procenata. Uz pomoć elektronike moment se može deliti i u drugačijim odnosima, od 30:70, do 50:50. U vožnji u asfaltiranim putevima Land Cruiser V8 se vozi glatko, udobno i prefinjeno, što je rezultat potpuno novog podešavanja spiralnih opruga i sistema upijanja neravnina. Da se u normalnim uslovima automobil ponaša sasvim pitomo dokazuje i Petrovićevo zapažanje: "Kod pravih "rasnih" džipova ne možemo tražiti idealnu agilnost i neko posebno držanje na asfaltnim putevima. Novi Land Cruiser jeste upravljiv, ali prilikom agresivnijih manevara volanom, oseća se njegova glomaznost i velika masa, što možemo i očekivati od ovog automobila. Mislim da je Toyota napravila uspešan kompromis između sigurnog ponašanja na putu i ekstremno velikih mogućnosti u terenskim uslovima. Land Cruiser V8 izlazi tamo gde nam sa nekim terencima ne bi palo na pamet da se uputimo. Čak i u serijskom režimu rada, bez redukcije prenosa i blokade diferencijala, V8 ima neverovatne mogućnosti. Za vreme testa, pomenuta off-road pomagala skoro da nam nisu ni trebala. A, sa uključenom blokadom i redukcijom imam osećaj da Land može preći preko zgrade. Mislim da veliku ulogu u ovako dobrim sposobnostima na velikim usponima igra Obrtni moment od 650 Nm. Tamo gde pomislite da će stati, Land krupnim koracima grabi napred. Uz sve to prisutan je osećaj sigurnosti i potpune kontrole. Sistem KDSS (sistem kinetičko dinamičnog ogibljenja) obezbeđuje veliku agilnost i prilagodljivot svim podlogama. Čak i prilikom velikih razlika u visini prijanjanja točkova, karoserija stoji ravno, što možemo videti i na fotkama. Impresivno, nema šta i pitam se gde je granica. Koliko ovaj automobil zaista može? Gde je kraj? Kada bi automobil bio opremljen i off-road pneumaticima, njegove granične mogućnosti bismo morali ispitivati verovatno na Himalajima." - šaljivo zaključuje Petrović.

Test: Toyota Land Cruiser V8 4.5 D-4D - Demonstracija moći

Dakle, Land Cruiser je postao moćniji i superiorniji. Jurnjava autoputem je sasvim neproblematična, ali za slalom kroz krivine nedirektan volan, mekano vešanje i glomaznost nisu najpogodnija opcija. Ali, zato je Land Cruiser jedan od najboljih terenskih automobila na svetu i sposoban je da savlada nagibe od 640 mm napred i 690 mm pozadi, odnosno prilazni is islazni uglovi su 32 stepena napred i 24 stepena pozadi. Iako u unutrašnjosti nema previše kičastih detalja i lepršavih detalja, sve odiše kvalitetom. Oprema je bogata, zanimljivo je da je u ponudi samo jedan paket opreme nazvan Executive. Praksa je pokazala da kupci automobila ovakvog tipa kupuju samo one najbogatije i najbolje opremljene modele. U automobilu se zaista svi putnici osećaju kao u dobro izolovanoj i prijatnoj sobi, ušuškani u kožu i hlađeni kvalitetnim klima uređajem. Uostalom, dobrostojećem biznismenu i pripada sve najbolje. Pregledni instrumenti olakšavaju vožnju, a kvalitet izrade uliva osećaj strahopoštovanja na svakom detalju, što važi kako za kvalitet materijala, tako i za preciznost izrade. Kada nismo hteli da nabrojimo šta sve u svojoj bogatoj opremi nudi novi Land, za to bi nam trebalo puno prostora i vremena, i zato ćemo taj deo preskočiti, uz konstataciju da je u Toyotu Land Cruiser ugrađeno sve najsavremenije što današnja automobilska auto-industrija može ponuditi. Ali, baš sve.

Test: Toyota Land Cruiser V8 4.5 D-4D - Demonstracija moći

Valjda je sada jasno da se najsavremeniji i jedan od najboljih off-road terenaca današnjice zove Toyota Land Cruiser V8. Ni jedan drugi konkurent nije ponudio takav spoj temperamenta i performansi na asfaltu i pravih terenskih sposobnosti u surovim terenskim uslovima. U kombinaciji sa uverljivom koncepcijom, prvoklasnom izradom, bogatom opremom i moćnim Common-Rail dizelašem teško mu je naći manu. Uz sve ovo ide i užitak u vožnji, zbog kojeg mnogi kupuju ovakve automobile. Naravno, sve ovo treba platiti, pogotovo kada se nudi pod znakom Toyote, koja godinama važi za najpouzdaniji automobil na planeti. Cena od 81.500 Eura mnogima je nedostižna, ali za ovakav automobil, uzimajući u obzir šta sve nudi, to je sasvim OK!

Toyota Land Cruiser V8 4.5 D-4D
Motor:Twin turbo dizel V8 Common-Rail 32V
Zapremina motora:4461 cm3
Maksimalna snaga:286 KS pri 3600 o/min
Maksimalni Obrtni moment:650 Nm u rasponu od 1600 do 2800 o/min
Menjač: Automatski Toyota All - shift 6 brzina, manuelni mod
Prenos:Permanentni 4x4 Torsen diferencijal
Prosečna potrošnja na testu:17,2 litra na 100 km
Dužina automobila:4950 mm
Širina automobila: 1970 mm
Visina automobila:1910 mm
Međuosovinski razmak:2850 mm
Zapremina prtljažnika:909 litara
Zapremina rezervoara: 93 litra
Masa vučene prikolice:3500 kg
Masa vozila:2580 kg
Terenske sposobnosti:
Maksimalni nagib:44%
Maksimalni uspon:45%
Klirens:22 centimetra
Prilazni ugao:32 stepena
Silazni ugao:24 stepena
Dubina vodene prepreke:70 centimetara
Ubrzanje iz mesta do 100 km/h:8,2 s
Maksimalna brzina:210 km/h
Cena sa carinom i PDV-om:81.500 Eura
Test: Toyota Land Cruiser V8 4.5 D-4D - Demonstracija moći

Goran Sarić - Automagazin

Testirali smo: Fiat Bravo 1.4 16V Dynamic

Testirali smo: Fiat Bravo 1.4 16V Dynamic

Ako vam neko bude tvrdio da dizajn za jedan automobil nije sve, začepite uši i ne slušajte ga! Atraktivnog izgleda i prefinjenog italijanskog šarma, od trenutka kada sednete za volan novog Brava postajete izloženi neograničenom mnoštvu pogleda koji će Vas pratiti gde god da se nađete. Jer, upravo je dizajn najjači prodajni adut ovog atraktivnog modela milanske kompanije. Ovoga puta, na test smo dobili benzinsku verziju...
Testirali smo: Toyota Avensis 2.2 D-CAT Wagon Executive

Testirali smo: Toyota Avensis 2.2 D-CAT Wagon Executive

Elegantan, masivan, agresivan i luksuzan Toyotin karavan pokazuje nam kako se uspeh ne meri samo veličinom prtljažnika. Klasik srednje klase u sebi ima evropskije gene, snažni turbodizel, mnogo prostora, agresivniji izgled i bogatu opremu. Mogli bismo nabrajati do dugo u noć. Ovo je, definitivno jedan od atraktivnijih karavana na našem tržištu, za sve ljubitelje japanske pouzdanosti...
Testirali smo: Subaru Forester 2.0X

Testirali smo: Subaru Forester 2.0X

Iako ne spada među manekene, on praktičan, prepun samopouzdanja, i uz fantastičan 4x4 pogon, veoma sposoban. Od novog Forestera Subaru očekuje mnogo, jer mu je podario otmeniji i moćniji dizajn, koji retko gde prolazi neprimećeno. Kada svemu dodamo i izvanredno i sigurno ponašanje na putu, harizmu i neobičan ponos koji svaki Subaru automobil ima u sebi...
Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Uspešni kompaktni "crossover" model, Suzuki SX4, upoznali su mnogobrojni zadovoljni kupci širom Srbije, a kao jedna od loših strana često je navođen mali prtljažnik. Na sajmu automobila u Ženevi, 2007. godine, predstavljena je sedan verzija, koja izgled prednjeg dela automobila deli sa hatcback-om. Karoserija je duža za 39 cm i meri 4,49 m, a to je donelo i povećanje prtljažnika...
Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion - komforan, moćan i štedljiv

Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion - komforan, moćan i štedljiv

On se ne razmeće. Čak možemo reći da se kreće gotovo neupadljivo. Ali, smirena i samouverena elegancija ne ostavlja ni najmanjeg povoda sumnji: Ovo je Passat. Iako se na tržištu u ovom obliku nalazi od 2005. godine, zahvaljujući visokoj sigurnosti, udobnosti i ekonomičnosti, Passat je izuzetno privlačan kupcima širom sveta i kod nas. Kada svemu dodamo i odličan 4Motion sistem pogona na sve točkove, uspeh je očekivan...
Test: BMW X6 xDrive35d - Biznis klasa

Test: BMW X6 xDrive35d - Biznis klasa

Scena je dobro poznata svakom ko je bar jednom putovao avionom. "Putnike biznis klase molimo da koriste prednji, a sve ostale da koriste zadnji ulaz u avion." - formalno je obeveštenje koje se čuje pre svakog leta. Jasno, u biznis klasi je udobnije, ima više mesta, bolja je hrana i dobijaju se novine. Upravo takve povlastice očekuje kupac svakog BMW-a, a posebno od novog BMW X6...

Testirali smo: Mitsubishi Lancer 1.5 Invite

Testirali smo: Mitsubishi Lancer 1.5 Invite

Mitsubishi Lancer je u svojoj vrhunskoj verziji "Evolution" san mnogih sportskih vozača širom sveta. U višednevnom testiranju pokušali smo da odgovorimo na pitanje - da li ima smisla kupovati "civilnu" verziju za duplo manje novca? U odgovoru na ovo pitanje, pomogao nam je i šestostruki i aktuelni reli šampion Srbije u generalnom plasmanu, Vladan Petrović, koji nam je potvrdio da je novi Lancer veoma sposoban automobil...
Test: Mercedes-Benz A 160 CDI - Isti, a puno bolji

Test: Mercedes-Benz A 160 CDI - Isti, a puno bolji

Redizajnirana i unapređena Mercedes-Benz A klasa tiho je stigla i na naše tržište. Najveće promene su tehnološke, tako da pogled spolja ne otkriva opsežan posao koji su napravili Mercedesovi inženjeri. Spoljne izmene jedva su vidljive, i vlasnici dosadašnjih modela neće imati osećaj da je njihov ljubimac naglo ostario. Veća dinamičnost postignuta je ugradnjom nove maske i svetlosnih grupa, kao i potpuno novih retrovizora...
Test: Opel Corsa OPC - Lek protiv zimske dosade

Test: Opel Corsa OPC - Lek protiv zimske dosade

Pred nama je odlično sredstvo protiv zimskog neraspoloženja. Opel Corsa OPC je automobilski antidepresiv u najboljem obliku, a ko u glavi isključi ESP, u ovom automobilu može usred zime osetiti žar letnje vručine. I, zaista, dok vozi ovu malu "ljutu papričicu", čovek se nalazi u svom filmu, u svetu koji je višestruko brži od normalnog. Prvi pomisao kada sednete u ovaj automobil je: "Pa, ovo je igračka!"...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje