AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D - Dugoprugaš

Test: Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D - Dugoprugaš

Samo jedno dete u porodici - ništa novo, jer danas su karijera i "zgrtanje" novca na prvom mestu. Prosek je 1,5 dece po paru. A, dva derišta? Na to komšije već klimaju glavom. A, tek tri ili više? Ne brinite, situacija i nije tako loša, što nam dokazuje Toyota sa modelom Corolla Verso. Naš predmet testiranja bio je funkcionalan i varijabilan automobil sa velikim prtljažnikom, koji je postao želja mnogih mladih porodica...

Test: Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D - Dugoprugaš

Zahtevi članova porodice danas su očekivano različiti: mama, koja vodi kućni budžet, traži bezbednosni paket koji će joj osigurati bezbrižnost i spoljne dimanzije primerene gradu. Tata, pored toga želi i malo užitka u vožnji, a pomenuta "derišta" nikuda ne idu bez svojih kolica i ostalih rekvizita. Upravo taj profil dao je jasan znak Toyoti da na tržište, još 2001. godine plasira Corollu Verso, monovolimen kojim japanski proizvođač ipak nije uspeo da zabrine konkurenciju u ovom segmentu. Iako je bio pouzdan i kvalitetan, bilo je lepših, prostranijih i jeftinijih proizvoda "Made in Europe". Model predstavljen 2004. godine temelji se na 9. generaciji modela Corolla. Automobil nas nije oduševio na prvi pogled, ali je kao staro dobro vino: što stariji, to bolji.

Test: Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D - Dugoprugaš

Corolla Verso je kompaktni monovolumen dugačak 436, širok 177 i visok 162 centimetra, a međuosovinski razmak rastegnut je na 275 centimetara, što odmah obećava veliku prostranost. Na test smo dobili redizajnirani model, opremljen izvrsnim turbodizel agregatom 2.2 D.4D, kojim se ozbiljno izbijaju aduti iz ruku konkurencije. Redizajnom su obuhvaćeni svetlosni elementi, branici, dezeni unutrašnjosti, kao i instrument tabla. Svojim dizajnom Corolla Verso odlično balansira između klasičnog i neobičnog, ali ipak moramo istaći da automobil odaje utisak konvencionalnosti, kako unutra, tako i spolja. Linija koja deli metalni deo vrata od staklenog dela podignuta je visoko, čime se dobilo na robusnosti i osećaju sigurnosti, bez štete po elegantnu liniju automobila. Prednji deo automobila, takođe je "našminkan", a ugrađene su i atraktivne aluminijumske felne. Sve verzije isporučuju se sa točkovima prečnika 16 inča, dok aluminijumske felne dolaze uz opremu Sol, koju je posedovao testirani automobil.

Test: Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D - Dugoprugaš

Vozački ambijent Toyote Corolle Verso realizovan je po dizajnerskom pravcu koji možemo nazvati "automobilska moderna". Aluminijum, koža, ne previše dugmića, analogni instrumenti sa Optitron osvetljenjem, koje je efikasno, kako noću, tako i u dnevnoj eksploataciji, a sve je sastavljeno filigranski precizno. Unutrašnjost automobila je izuzetno funkcionalna, kvalitetno izrađena i odaje onaj lepi utisak kompaktnosti i utegnutosti, što je odlika svih Toyotinih novih modela. Sedišta su preuzeta od modela Corolla, a trokraki volan identičan je onom koji se ugrađuje u model RAV4. Kompletan izgled kokpita karakterišu ravne površine, sa puno kvalitetne, gumirane plastike, koja na dodir odaje utisak kvaliteta. Nekom će možda zasmetati uvek prisutan "šmek" konzervativnosti u detaljima, ali već smo istakli da je ceo automobil protkan konzervatuvnom notom, što ovaj model i izdvaja od brojne konkurencije. U automobilu se sedi povišeno, a sedišta će Vas odmah rado primiti i "obgrliti" sa sjajnim bočnim uporištima i tvrđim sedalnim delom, što je samo ptvrda da Corolla Verso može biti i porodični i poslovni automobil. Za svaku pohvalu je i prtljažnik zapremine 423 litra, koji obaranjem zadnjih sedišta raste na maksimalnih 1563 litra (o prtljažniku slika govori više od reči).

Test: Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D - Dugoprugaš

Ni putnici pozadi neće biti razočarani, jer ih očekuju tri odvojena sedišta sa tvrđim sedalnim delom, što je do sada bila privilegija samo nemačkih limuzina. Ovo je posebno značajno za duža putovanja, jer na našem sedmodnevnom testu Corolle Verso uspeli smo posetiti i prestonicu Slovačke, Bratislavu. Na zadnjim sedištima vozile su se dve osobe koje su, posle 700 pređenih kilometara u jednoj vožnji, iz automobila izašle sveže i izrazile oduševljenje automobilom. Za sjajan osećaj u kabini zaslužno je i zrelo trimovano vešanje, koje je čvrsto, ali ne i pretvrdo, iako pozadi nije multilink, već polukruta osovina. Ako bismo u unutrašnjosti morali tražiti mane, onda bi to sugurno bili ergonomski loše rešeni nasloni za ruke putnika napred. Nasloni su odvojeni za vozača i suvozača i nalaze se uz sami bok sedišta, što nam je zasmetalo prilikom dužih vožnji i moramo priznati da smo imali prilike da vidimo i bolja rešenja. Ipak, ovaj mali nedostatk zaboravljamo zahvaljujući logičnom rasporedu svih komandi i intuitivno određivanje njihovih funkcija. Jednostavno, i letimičan pogled na vozačko okruženje daje do znanja da se neko u Toyoti detaljno pozabavio time kako bi se putnici dobro osećali u novoj okolini. U tome nam je puno pomogao i paket opreme Sol koji uključuje: elektro pomične prozore i retrovizore, automatski klima uređaj, radio CD, tempomat, putni računar, alu felne, vazdušni jastuci "na sve strane", ABS, ESP, pomoć pri naglom kočenju, iPod konektor... Mislilo se i na bezbednost. Vrat putnika na prednjim sedištima štiti sistem WIL, koji sprečava trzajne povrede. Noge i grudni koš štite sistemi koji prilikom sudara uvlače papučice i volan, što je Versu osiguralo čistih pet zvezdica na Euro NCAP testiranju bezbednosti.

Test: Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D - Dugoprugaš

Kao što nam je poznato, u Toyoti nisu baš oduševljeni kvalitetom dizel goriva na našem tržištu, i zbog toga ne dopuštaju komercijalizaciju verzije D-Cat, koja razvija 177 KS i izuzetno čiste izduvne gasove. Umesto pomenute verzije "Toyota Srbija" nudi nam agregat koji smo testirali: turbo dizel zapremine 2.2 litra, koji već pokreće Avensis, samo što umesto njegovih 150, u Corolli Verso nudi 136 konjkih snaga i 310 Nm Obrtnog momenta. Motor je dobro izbalansiran i zvučno izlolovan, tako da i najveće dizel skeptike ostavlja bez komentara. Zapremina motora je dovoljno velika, tako da i bez asistencije turbo punjača već od 1 500 o/min agregat počinje snažno da vuče. Iako maksimalnu snagu postiže već pri 3 600 o/min, pad snage oseti se tek iznad 4 000 o/min. Zahvaljujući menjaču sa šest tepeni prenosa, automobil neupadljivo guta kilometre, i bez velike razlike da li je u pitanju prazan ili natovaren automobil. Menjač je izuzetno brz i precizan (hod unazad nalazi se levo napred, pored pozicije prve brzine), a prenosni odnosi su tako dobro proračunati, da ćete retko uhvatiti turbinu "na spavanju".

Test: Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D - Dugoprugaš

Iako je nešto tvrđe trimovano, vešanje Corolle Verso sprečava ljuljanje karoserije kod oštrije vožnje. Volan i kočnice su na visini zadatka, iako bi nam više odgovaralo kada bismo imali više povratnih informacija sa podloge. Međutim, i pored toga, vožnja u Versu predstavlja pravo uživanje, jer nas je non stop pratio osećaj čvrstoće i kvaliteta. Jednostavno, svaki detalj pokazuje zašto je Toyota u samom vrhu po kvalitetu i pouzdanosti. Kada svemu dodamo izdašnu opremu i trogodišnju garanciju, cena i ne može biti niska. Ali, kada sagledao sve poznate i nove vrline ovog automobila, kao i Toyota EUROCARE, 24-časovnu besplatnu pomoć na putu, u Srbiji i inostranstvu, 27 800 Eura ne izgleda nerealno.

Test: Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D - Dugoprugaš

Vozeći između Beograda i Bratislave bili smo prijatno iznenađeni funkcionisanjem GARMIN navigacionog uređaja sa oznakom Nüvi 250w, koji smo nezavisno testirali u Corolli Verso. U Srbiji je sistem funkcionisao izuzetno precizno, što smo i očekivali od GARMINA, ali ono što nas je impresionirali jeste činjenica da smo i posle prelaska u Mađarsku na Wide ekranu uređaja mogli očitati i imena i najmanjih mesta, kao i ukrštanja glavnih sa sporednim putevima. O tačnosti uređaja i karte dovoljno govori podatak da je, i pri najvećem zumiranju, strelica koja pokazuje našu poziciju uvek bila na crti koja označava put. U Slovačkoj nam je od velike pomoći bila i opcija tzv. "Points of interest", koja obeležava javne ustanove, hotele, restorane, benzinske pumpe... Sve pohvale GARMIN zaslužuje i kada je u pitanju preglednost i kontrast ekrana, jer smo i po najvećem suncu bez problema pratili našu poziciju. Više o GARMIN navigacionim uređajima za Vaš automobil, kao i cene, možete pronaći na WWW.GARMIN.CO.YU

Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D
Motor:Turbodizel Common-Rail
Ugradnja:Napred poprečno
Cilindri / ventili:4 / 16
Zapremina motora (cm3):2231
Snaga motora (kW/KS pri o/min):100 / 136 pri 3 600 o/min
Obrtni moment (Nm):310 Nm pri 2 000 o/min
Dimenzije automobila (cm):436 x 177 x 162
Međuosovinski razmak (cm):275
Masa / nosivost (kg):1495 / 665
Zapremina rezervoara (L):60
Pnemuatici:205/55 R16
Zapremina prtljažnog prostora (L):423 / 1563
Ubrzanje od 0 do 100 km/h (s):10
Maksimalna brzina (km/h):195
Potrošnja (L) - grad/otvoreno/prosek:8,4 / 5,2 / 6,4
Cena:27 800 Eura
Test: Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D - Dugoprugaš

Goran Sarić - Automagazin

Testirali smo: Fiat Bravo 1.4 16V Dynamic

Testirali smo: Fiat Bravo 1.4 16V Dynamic

Ako vam neko bude tvrdio da dizajn za jedan automobil nije sve, začepite uši i ne slušajte ga! Atraktivnog izgleda i prefinjenog italijanskog šarma, od trenutka kada sednete za volan novog Brava postajete izloženi neograničenom mnoštvu pogleda koji će Vas pratiti gde god da se nađete. Jer, upravo je dizajn najjači prodajni adut ovog atraktivnog modela milanske kompanije. Ovoga puta, na test smo dobili benzinsku verziju...
Testirali smo: Toyota Avensis 2.2 D-CAT Wagon Executive

Testirali smo: Toyota Avensis 2.2 D-CAT Wagon Executive

Elegantan, masivan, agresivan i luksuzan Toyotin karavan pokazuje nam kako se uspeh ne meri samo veličinom prtljažnika. Klasik srednje klase u sebi ima evropskije gene, snažni turbodizel, mnogo prostora, agresivniji izgled i bogatu opremu. Mogli bismo nabrajati do dugo u noć. Ovo je, definitivno jedan od atraktivnijih karavana na našem tržištu, za sve ljubitelje japanske pouzdanosti...
Testirali smo: Subaru Forester 2.0X

Testirali smo: Subaru Forester 2.0X

Iako ne spada među manekene, on praktičan, prepun samopouzdanja, i uz fantastičan 4x4 pogon, veoma sposoban. Od novog Forestera Subaru očekuje mnogo, jer mu je podario otmeniji i moćniji dizajn, koji retko gde prolazi neprimećeno. Kada svemu dodamo i izvanredno i sigurno ponašanje na putu, harizmu i neobičan ponos koji svaki Subaru automobil ima u sebi...
Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Uspešni kompaktni "crossover" model, Suzuki SX4, upoznali su mnogobrojni zadovoljni kupci širom Srbije, a kao jedna od loših strana često je navođen mali prtljažnik. Na sajmu automobila u Ženevi, 2007. godine, predstavljena je sedan verzija, koja izgled prednjeg dela automobila deli sa hatcback-om. Karoserija je duža za 39 cm i meri 4,49 m, a to je donelo i povećanje prtljažnika...
Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion - komforan, moćan i štedljiv

Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion - komforan, moćan i štedljiv

On se ne razmeće. Čak možemo reći da se kreće gotovo neupadljivo. Ali, smirena i samouverena elegancija ne ostavlja ni najmanjeg povoda sumnji: Ovo je Passat. Iako se na tržištu u ovom obliku nalazi od 2005. godine, zahvaljujući visokoj sigurnosti, udobnosti i ekonomičnosti, Passat je izuzetno privlačan kupcima širom sveta i kod nas. Kada svemu dodamo i odličan 4Motion sistem pogona na sve točkove, uspeh je očekivan...
Test: BMW X6 xDrive35d - Biznis klasa

Test: BMW X6 xDrive35d - Biznis klasa

Scena je dobro poznata svakom ko je bar jednom putovao avionom. "Putnike biznis klase molimo da koriste prednji, a sve ostale da koriste zadnji ulaz u avion." - formalno je obeveštenje koje se čuje pre svakog leta. Jasno, u biznis klasi je udobnije, ima više mesta, bolja je hrana i dobijaju se novine. Upravo takve povlastice očekuje kupac svakog BMW-a, a posebno od novog BMW X6...

Testirali smo: Mitsubishi Lancer 1.5 Invite

Testirali smo: Mitsubishi Lancer 1.5 Invite

Mitsubishi Lancer je u svojoj vrhunskoj verziji "Evolution" san mnogih sportskih vozača širom sveta. U višednevnom testiranju pokušali smo da odgovorimo na pitanje - da li ima smisla kupovati "civilnu" verziju za duplo manje novca? U odgovoru na ovo pitanje, pomogao nam je i šestostruki i aktuelni reli šampion Srbije u generalnom plasmanu, Vladan Petrović, koji nam je potvrdio da je novi Lancer veoma sposoban automobil...
Test: Mercedes-Benz A 160 CDI - Isti, a puno bolji

Test: Mercedes-Benz A 160 CDI - Isti, a puno bolji

Redizajnirana i unapređena Mercedes-Benz A klasa tiho je stigla i na naše tržište. Najveće promene su tehnološke, tako da pogled spolja ne otkriva opsežan posao koji su napravili Mercedesovi inženjeri. Spoljne izmene jedva su vidljive, i vlasnici dosadašnjih modela neće imati osećaj da je njihov ljubimac naglo ostario. Veća dinamičnost postignuta je ugradnjom nove maske i svetlosnih grupa, kao i potpuno novih retrovizora...
Test: Opel Corsa OPC - Lek protiv zimske dosade

Test: Opel Corsa OPC - Lek protiv zimske dosade

Pred nama je odlično sredstvo protiv zimskog neraspoloženja. Opel Corsa OPC je automobilski antidepresiv u najboljem obliku, a ko u glavi isključi ESP, u ovom automobilu može usred zime osetiti žar letnje vručine. I, zaista, dok vozi ovu malu "ljutu papričicu", čovek se nalazi u svom filmu, u svetu koji je višestruko brži od normalnog. Prvi pomisao kada sednete u ovaj automobil je: "Pa, ovo je igračka!"...
2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje