AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Tržište Srbije bogatije je za još jedan model sposoban za borbu sa gradskom vrevom, ali i poneku "polu-avanturu" na stazama gde nema trunke asfalta. Suzuki SX4 je automobil veoma modernog izgleda i sve traženije koncepcije. Među kompaktnim SUV modelima, bez obzira na zemlju porekla, ovo je naš trenutni favorit...

Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Nastao u saradnji sa Fiatom, dizajniran u Giorgetto Giugiaro Italdesign-u i izvrsnih sposobnosti, SX4 predstavlja buđenje Suzukija iz zimskog sna. Na prvi pogled Suzuki SX4 izgleda dopadljivo, sa inovativnim zadnjim svetlosnim grupama, dinamičnom bočnom linijom i zadnjim delom. Veoma kompaktan, sa 4100 mm dužine, 1730 mm širine i 1605 mm visine i međuosovinskim razmakom od 2,5 metra, SX4 je stvoren za gradsku upotrebu. U prilog tome ide i podatak da je SX4 oko 11 centimetara kraći od prosečnih kompaktnih SUV modela, što će sigurno obradovati vozače u gradskim gužvama.

Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Italijani možda nisu najbolji ratnici, možda im je zemlja pomalo neorganizovana, a Vlade padaju kao kruške, ali zato su Italijani bili i ostali vrhunski majstori oblikovanja i tu im, bar za sada, niko ne može parirati. Iako je mnogo estetskih detalja Suzukija SX4 trendovski rešeno, kao što su velika prednja svetla, koja zadiru duboko u blatobrane, ovaj automobil zahvaljujući svom vrhunskom dizajnu izgleda posebno originalno, simpatično, ali istovremeno i dovoljno robusno. Novi oblik karoserije zagovara dinamične postulate, sportsku robusnost i skladno oblikovanu "zadnjicu" kod koje više nema kao nožem odrezanog kraja. Ni linije više nisu tako savršeno ravne, vučene uz pomoć lenjira.

Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Posle oduševljenja izgledom spoljašnjosti, iznenadila nas je pomalo hladna unutrašnjost. Istina, unutra ništa ne nedostaje, ali onaj poznati japanski "kompleks" preteranih količina plastike primenjen je i ovde. Na drugu stranu, utešila nas je funkcionalnost i ergonomija, koje su na visini zadatka. Položaj sedenja i preglednost puta za vozača su izuzetno dobri, a dostupnot svih komandi zaslužuje sve pohvale. Jedinu zamerku zaslužuju nedovoljna bočna uporišta, koja posebno nedostaju ako SX4 izložite graničnim područjima. Mesta na zadnjoj klupi ima sasvim dovoljno i za odrasle osobe, čime će ovaj automobil sigurno zadovoljiti manje porodice. Pri tome, konfiguracija prtljažnog prostora ostaje na izbor korisniku i, zavisno od položaja zadnje klupe, prima 270, odnosno 1045 litara. Broj i veličina ostava za sitnice i flaše za sok i vodu je sasvim zadovoljavajući, a moramo i pohvaliti malu plastiku na naslonu prednjeg suvozačevog sedišta, na koju možete okačiti kesu ili nešto slično.

Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Testirani automobil može se pohvaliti i zavidnom opremom. Tu je sigurnost osigurana sa čak šest vazdušnih jastuka, ABS, ESP, ruke ćete odmarati na kožom presvučenom volanu, muzika dopire iz CD MP3 sistema,a za lepotu se brinu atraktivne aluminijumske felne, plastični blatobrani... Sve u svemu, jako i interesantan paket opreme, kome nemamo šta zameriti. Sa najvećom snagom od 107 konjskih snaga, koju razvija pri 5600 o/min i najvećim Obrtnim momentom od 145 Nm pri 4000 o/min, već posle prvih kilometara shvatili smo da sistem promenjivog upravljanja usisnim ventilima (VVT) igra značajnu ulogu, posebno prilikom vožnje u nižim obrtajima. To snači da se testirani SX4 (1.6 VVT) nije bunio ni kada smo od njega tražili brža međuubrzanja. Potrošnja goriva u gradu iznosila je oko 11 litara na 100 pređenih kilometara, dok je na otvorenom putu ta brojka iznosila oko 7 litara na svakih pređenih 100 kilometara. Prijatno nas je iznenadio i menjač. Hodovi su kratni, a promena stepena prenosa vrši se filigranskom preciznošću. Maksimalna brzina SX4 opremljenog ovim agregatom iznosi 180 km/h, dok iz mesta do stotke stiže za samo 10,7 sekundi.

Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Kada je ponašanje na putu u pitanju, SX4 nam još jednom pokazuje da "krv nije voda". Suzuki ima dobru tradiciju sportskih automobila, bolje rečeno kompaktnih modela sa sportskim karakteristikama (Swift, Ignis - Juniorski reli šampionat sveta), a isto tako ni SUV kategorija, koju tangira model SX4, nije nepoznanica za japanskog proizvođača. Vođenje točkova je jako precizno, a vešanje je tako trimovano da u svakom trenutku prenosi dovoljno informacija sa podloge. Savremeno ogibljenje svoje najbolje karakteristike pokazuje na asfaltnoj podlozi i u vožnji model SX4 se jako malo razlikuje od sličnih kompaktnih modela i sigurno pruža najbolje vozne osobine u svom segmentu. U krivinama SX4 ponaša se kao riba u vodi, ali ipak u graničnim područjima treba biti jako pažljiv, jer zadnja polukruta osovina može ponekad iznenaditi, kada "stvar u svoje ruke" preuzima odlično definisana elektronika. Zaključak: Suzuki SX4 je odlično izbalansiran automobil sa direktnim upravljanjem i odličnim ponašanjem u krivinama, koje će u Vama odmah probuditi "trkački instikt". Treba istaži i činjenicu da je Suzukiju uspelo da naprve kompromis između sportske podešenosti i vešanja koje dobro trpi udarce.

Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Sumirajući utiske sa našeg višednevnog testiranja, zaključili smo da Suzuki sa modelom SX4 nije nameravao da zadovolji posebno razmaženu ciljnu grupu kupaca. Njima su namenjane luksuznije i snažnije verzije Grand Vitare, a SX4 kupce pronalazi među ljubiteljima lepog i praktičnog, bez posebnih aspiracija ka luksuzu. Ideja je bila ponuditi gradski automobil sa privlačnim sposobnostima i van asfalta, kao i pogonskim agregatom koji Vas neće ostaviti poslednjim u koloni. Želite li se voziti u nečemu što daje veliku preglednost puta, ili ste skloni avanturama van asfalta, odgovor nas ponovo navodi na Suzuki SX4. Cena od 16900 Eura sa carinom i PDV-om donosi pozitivne poene novom Suzukiju, posebno ako uzmemo malu potrošnju razigranog benzinca.

Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Tehnički detalji: Motor: 4-cilindrični redni benzinski agregat M16A postavljen napred poprečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregaste osovine u glavi pokretane zupčastim remenom, promenjivo upravljanje usisnim ventilima VVT, glava od lake legure, kolenasto vratilo sa 5 ležajeva, elektronsko ubrizgavanje goriva, akumulator 50 Ah, Euro IV Zapremina: 1586 cm3 Prečnik x hod klipa: 78 x 83 mm Kompresija: 10,5:1 Max snaga: 107 KS pri 5600 o/min Max Obrtni moment: 145 Nm pri 4000 o/min - Prenos snage: Ručni menjač sa pet stepeni prenosa, pogon na prednje točkove - Vešanje: Napred: McPherson opružne noge, poprečna ramena stabilizator; Pozadi: polukruta osovina sa uzdužnim ramenima, spiralne opruge i teleskopski amortizeri _ Pneumatici: 205/60 R16 - Potrošnja goriva: 7 u otvorenom saobraćaju, 11 u gradu - Masa: 1245 kg - Cena automobila: 16900 Eura sa carinom i PDV-om

Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Goran Sarić - Automagazin

Testirali smo: Fiat Bravo 1.4 16V Dynamic

Testirali smo: Fiat Bravo 1.4 16V Dynamic

Ako vam neko bude tvrdio da dizajn za jedan automobil nije sve, začepite uši i ne slušajte ga! Atraktivnog izgleda i prefinjenog italijanskog šarma, od trenutka kada sednete za volan novog Brava postajete izloženi neograničenom mnoštvu pogleda koji će Vas pratiti gde god da se nađete. Jer, upravo je dizajn najjači prodajni adut ovog atraktivnog modela milanske kompanije. Ovoga puta, na test smo dobili benzinsku verziju...
Testirali smo: Toyota Avensis 2.2 D-CAT Wagon Executive

Testirali smo: Toyota Avensis 2.2 D-CAT Wagon Executive

Elegantan, masivan, agresivan i luksuzan Toyotin karavan pokazuje nam kako se uspeh ne meri samo veličinom prtljažnika. Klasik srednje klase u sebi ima evropskije gene, snažni turbodizel, mnogo prostora, agresivniji izgled i bogatu opremu. Mogli bismo nabrajati do dugo u noć. Ovo je, definitivno jedan od atraktivnijih karavana na našem tržištu, za sve ljubitelje japanske pouzdanosti...
Testirali smo: Subaru Forester 2.0X

Testirali smo: Subaru Forester 2.0X

Iako ne spada među manekene, on praktičan, prepun samopouzdanja, i uz fantastičan 4x4 pogon, veoma sposoban. Od novog Forestera Subaru očekuje mnogo, jer mu je podario otmeniji i moćniji dizajn, koji retko gde prolazi neprimećeno. Kada svemu dodamo i izvanredno i sigurno ponašanje na putu, harizmu i neobičan ponos koji svaki Subaru automobil ima u sebi...
Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Uspešni kompaktni "crossover" model, Suzuki SX4, upoznali su mnogobrojni zadovoljni kupci širom Srbije, a kao jedna od loših strana često je navođen mali prtljažnik. Na sajmu automobila u Ženevi, 2007. godine, predstavljena je sedan verzija, koja izgled prednjeg dela automobila deli sa hatcback-om. Karoserija je duža za 39 cm i meri 4,49 m, a to je donelo i povećanje prtljažnika...
Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion - komforan, moćan i štedljiv

Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion - komforan, moćan i štedljiv

On se ne razmeće. Čak možemo reći da se kreće gotovo neupadljivo. Ali, smirena i samouverena elegancija ne ostavlja ni najmanjeg povoda sumnji: Ovo je Passat. Iako se na tržištu u ovom obliku nalazi od 2005. godine, zahvaljujući visokoj sigurnosti, udobnosti i ekonomičnosti, Passat je izuzetno privlačan kupcima širom sveta i kod nas. Kada svemu dodamo i odličan 4Motion sistem pogona na sve točkove, uspeh je očekivan...
Test: BMW X6 xDrive35d - Biznis klasa

Test: BMW X6 xDrive35d - Biznis klasa

Scena je dobro poznata svakom ko je bar jednom putovao avionom. "Putnike biznis klase molimo da koriste prednji, a sve ostale da koriste zadnji ulaz u avion." - formalno je obeveštenje koje se čuje pre svakog leta. Jasno, u biznis klasi je udobnije, ima više mesta, bolja je hrana i dobijaju se novine. Upravo takve povlastice očekuje kupac svakog BMW-a, a posebno od novog BMW X6...

Testirali smo: Mitsubishi Lancer 1.5 Invite

Testirali smo: Mitsubishi Lancer 1.5 Invite

Mitsubishi Lancer je u svojoj vrhunskoj verziji "Evolution" san mnogih sportskih vozača širom sveta. U višednevnom testiranju pokušali smo da odgovorimo na pitanje - da li ima smisla kupovati "civilnu" verziju za duplo manje novca? U odgovoru na ovo pitanje, pomogao nam je i šestostruki i aktuelni reli šampion Srbije u generalnom plasmanu, Vladan Petrović, koji nam je potvrdio da je novi Lancer veoma sposoban automobil...
Test: Mercedes-Benz A 160 CDI - Isti, a puno bolji

Test: Mercedes-Benz A 160 CDI - Isti, a puno bolji

Redizajnirana i unapređena Mercedes-Benz A klasa tiho je stigla i na naše tržište. Najveće promene su tehnološke, tako da pogled spolja ne otkriva opsežan posao koji su napravili Mercedesovi inženjeri. Spoljne izmene jedva su vidljive, i vlasnici dosadašnjih modela neće imati osećaj da je njihov ljubimac naglo ostario. Veća dinamičnost postignuta je ugradnjom nove maske i svetlosnih grupa, kao i potpuno novih retrovizora...
Test: Opel Corsa OPC - Lek protiv zimske dosade

Test: Opel Corsa OPC - Lek protiv zimske dosade

Pred nama je odlično sredstvo protiv zimskog neraspoloženja. Opel Corsa OPC je automobilski antidepresiv u najboljem obliku, a ko u glavi isključi ESP, u ovom automobilu može usred zime osetiti žar letnje vručine. I, zaista, dok vozi ovu malu "ljutu papričicu", čovek se nalazi u svom filmu, u svetu koji je višestruko brži od normalnog. Prvi pomisao kada sednete u ovaj automobil je: "Pa, ovo je igračka!"...
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje