AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test - Toyota Corolla Sedan - stvorena za ljubav na duge staze

Test - Toyota Corolla Sedan - stvorena za ljubav na duge staze

Šta je potrebno da bi jedan automobil postao mit? Treba li za to godinama osvajati prva mesta na listama pouzdanosti ili postati najprodavanaiji model na svetu? Ako u obzir uzmemo jedan od navedenih kriterijuma, shvatamo da je Corolla mitski model. U svojoj 10. evoluciji Corolla nam dolazi kao otmeni sedan, mešavina vrednosti, vrhunskog izgleda, vrhunskih radnih karakteristika i još lakšeg upravljanja...

Test - Toyota Corolla Sedan - stvorena za ljubav na duge staze

Preko četrdeset godina istorije deli nas od trenutka kada je sa uzdužno postavljenim motorom i zadnjim pogonom svetlost dana ugledala prva Toyota Corolla. Tokom decenija, Corollin oblik i pogon se menjao, nizali su se brojni sportski i tržišni uspesi i ovaj automobil postao je najprodavaniji model svih vremena. Kao deseta po redu generacija, nova Corolla je nekako tiho i "na mala vrata" počela da se prodaje u Sedan izvedbi, ali uz veliku senku naslednika hatchback izvedbe Corolle koja je dobila ime Auris. Moderno oblikovana, pokretana hvaljenim Dual VVT-i agregatom napredne konstrukcije, ova Corolla je bez sumnje jedan od automobila koji treba proučiti prilikom kupovine novog automobila.

Test - Toyota Corolla Sedan - stvorena za ljubav na duge staze

Corolla nam još jednom dokazuje da je vreme bezličnih Toyotinih modela iza nas. Nova Corolla, bez svake sumnje, jeste atraktivno dizajniran automobil. Bočne linije automobila dosta su jednostavne i gotovo u potpunosti ih definiše oblik stakala sa velikim zaobljenjem prema zadnjem delu automobila. Prednjim delom Corolle 10. generacije dominiraju velika zakošena svetla i robustan branik koji bi pristajali i automobilu ubedljivijih performansi. Rešetkasta maska hladnjaka i veliki logo Toyote upotpunjuju utisak pripadnosti. Izdužena bočna linija naglašava eleganciju i dužinu, a svi ostali elementi samo zaokružuju priču o zanimljivom i snažnom izgledu. Ekipi dizajnera treba odati priznanje i za oblikovanje zadnjeg dela automobila, koji smiruje dinamičnu siluetu automobila. Dakle, da se razumemo: 10. generacije Corolle nije atleta, kao što su neki japanski ultra atraktivni modeli, koji brzo nestanu u dizajnerskom smislu, ali je zato automobil koji u svakom trenutku deluje uverljivo, moćno i sugurno.

Test - Toyota Corolla Sedan - stvorena za ljubav na duge staze

U poređenju sa starom Corollom, unutrašnjost novog modela je prostranija, komfornija i opremljenija, a korišćeni su prijatniji i kvalitetniji materijali. Sa koliko pažnje su Toyotini dizajneri osluškivali evropski ukus, primetili smo čim smo napravili prvi zamah vratima. Ona su teška. Njihova debljina uliva poverenje, a mekano "BUP" prilikom zatvaranja nameće zaključak o temeljitosti prilikom izrade. Unutra primećujemo moderne oblike, a naglasak prilikom dizajna instrumentalne ploče usmeren je ka jednostavnosti i dobroj ergonomiji. Ne možemo a da ne primetimo da u osnovi instrument tabla i konzola podsećaju na onu iz modela Auris. To nije slučajno, jer je Auris odlično prihvaćen model. Ipak, za potrebe Corolle izgled joj je prilagođen i doteran. Bez obzira koliko unutrašnjost podseća na onu iz modela Auris, vešto je izbegnut osećaj "već viđenog". Centralna konzola je originalna, i bez visoko postavljenog centralnog grebena, što je sigurno veliki plus za kompletnu ergonomiju automobila. U Corolli se sedi ugodno i komforno. Umereno profilisana i udobna sedišta odlično obuhvataju telo. Masivan naslon za ruku, između prednjih sedišta, izuzetno je praktičan, ne samo zbog toga što sadrži dve pregrade za sitnice, već i zbog varijabilne dužine, koja omogućava promenu stepena prenosa bez pomeranja ruke sa naslona. Iako je ergonomija na visokom novu, moramo istaći i jednu manu. Naime, da biste potražili više informacija sa putnog računara, to morate učiniti tipkama smeštenim u donjem delu info-zaslona, a logičnije je to učiniti pomoću komandi na volanu, kao što je slučaj na modelu Avensis.

Test - Toyota Corolla Sedan - stvorena za ljubav na duge staze

Mesta napred i pozadi ima sasvim dovoljno i na zadnjoj klupi niko se neće osećati neprijatno ni posle dužih putovanja. U enterijeru nove Corolle ima mnogo više prostora za vozača i suvozača, a udaljenost između prednjeg i zadnjeg sedišta iznosi zavidnih 900 milimetara. Ono što nas je prijatno iznenadilo jeste činjenica da je ispred putnika pozadi pod ravan, što je povećalo udobnost sedenja i povećalo prostor za noge. Ono što je netipično za jednog Japanca, u unutrašnjosti smo naišli na malu buku. Temeljna zvučna izolacija svela je decibele na gospodski nivo. Prtljažnik zapremine 450 litara nije najveći u klasi, ali zato je pristup lagan, što je osigurano velikom širinom i dovoljno nisko položenim rubom orvora za utovar predmeta. Kada su mali predmeti u pitanju (telefoni, olovke, papirići, ključevi, bočice sa pićem...), putnici neće imati problema sa njihovim odlaganjem, jer se za to brine čak 15 manjih ostava, među kojima je i "dupla" ostava u kokpitu ispred suvozača. Kada smo izlazili iz automobila, primetili smo nešto što nam se i nije previše svidelo. Rukohvat za otvaranje vrata iznutra nalazi se previše pozadi, pa da biste izašli ili ušli u automobil, morate napraviti neprirodan zahvat rukom. Kada je ovaj detalj u pitanju, kopiranjem rešenja na modelu Auris sigurno bi imalo više koristi nego štete.

Test - Toyota Corolla Sedan - stvorena za ljubav na duge staze

U praznom hodu motor Toyote Corolle gotovo je nečujan, čak i spolja, i ne treba da čudi ako neko od budućih vlasnika okrene ključ za paljenje (tačnije pritisne dugme - smart entry&start) u uverenju da je motor ugašen, što se i nama dogodilo nekoliko puta na testu. Toyotina generacije generacija Dual VVT-i motora zabeležila je mnogo pohvala, kako na račun štedljivosti, tako i na račun snage. Testirani automobil opremljen je 1.6 Dual VVT-i benzinskim 16-ventilskim agregatom, koji razvija 124 konjske snage pri 6.000 o/min i 157 Nm Obrtnog momenta pri velikih 5.200 o/min. Bolji poznavaoci sigurno primećuju da se i max snaga i max Obrtni moment razvijaju na visokim obrtajima, što je karakteristika 16-ventilskih motora. Ukoliko želimo da izvučemo živahnije karakteristike, ovaj 16-litarski Dual VVT-i većinu svog vremena mora provesti u visokim obrtajima. Tačnije, on se i "budi" tek iznad 4.500 o/min (max Obrtni moment postiže na visokih 5.200 o/min). Uz takav režim rada, potrebno je očekivati i nešto veću potrošnju, koja je u gradskim uslovima dostizala i 10 litara na 100 pređenih kilometara. Na drugu stranu, prilikom lagane vožnje Ibarskom magistralom iz Beograda prema Čačku, putni kompjuter pokazivao nam je potrošnju od 6,2 litra na 100 pređenih kilometara, što nas je prijatno iznenadilo. Menjač u Corolli je tradicionalno uverljiv: tih, precizan i mekan. Uz sve to i kratkog je hoda.

Test - Toyota Corolla Sedan - stvorena za ljubav na duge staze

Što se tiče vešanja na 10. generaciji, možemo slobodno reći da je Corolla odrasla. Solidno upijanje neravnina dobro "pokriva" gradske rupe, ali ni slučajno nemojte da pomislite da će konačan efekat vožnje novom Corollom izgledati kao da se nalazite na palubi nekog brodića. Testirani model opremljen je pneumaticima dimenzija 205/55 R16 (Dunlop SP01), zahvaljujući kojima automobil i prilikom žustrije vožnje "prašta greške" i lako se kontroliše. Prednje ogibljenje je tipa MacPherson, dok se pozadi i dalje nalazi "stara dobra" torziona osovina, koja će tek na grubljim neravninama pozdraviti putnike pozadi nervoznim i malo bučnijim poskakivanjem. Volan je prijatan u gradu, i omogućava da veoma lako kontrolišete 1,3 tone težak automobil, što će se sigurno svideti i damama. Ovo sve ne znači da Corolla nije agilan i dinamičan automobil. Vešanje je odlično trimovano i u svakom trenutku daje do znanja koliko ste blizu graničnih područja, a ukoliko preterate, stvar u svoje ruke preuzeće elektronika, koja reaguje munjevito.

Test - Toyota Corolla Sedan - stvorena za ljubav na duge staze

I, na kraju cena. Corolla nije najjeftiniji automobil u klasi. Višu cenu opravdava poznatom pouzdanošću i dugovečnošću, bogatom serijskom opremom, ali i svim novim kvalitetima, kojima se stari model nije mogao podičiti. Naravno, izuzetno velika briga za kupca osetiće se tek tokom eksploatacije, što potvrđuje i Toyota Eurocare pomoć na putu, koja nudi 24-časovnu besplatnu pomoć na putu u slučaju mehaničkog kvara, saobraćajne nesreće, probušene gume... Kada svemu dodamo i činjenicu da je nova Corolla osvojila 5 zvezdica za sigurnost na čuvenom Euro NCAP testu, onda cena od 22.600 Eura, koliko treba izdvojiti za model Corolla Sol (testirani automobil - najviši nivo opreme) opravdava kupovinu ovog automobila. Cena Toyote Corolle opremljene 1.6-litarskim benzinskim agregatom i osnovnim nivoom opreme (Terra) iznosi 18.000 Eura sa plaćenom carinom i PDV-om.

Test - Toyota Corolla Sedan - stvorena za ljubav na duge staze

Dobro je znati: Reč Corolla izvedena je iz latinske reči Corolla, koja se prevodi kao "venac od cveća". Time se nastavlja tradicija Toyote, koja se odnosi na imenovanje automobila početnim slovom C (Crown, Corona, Celica, Carina itd.). Toyota i dalje koristi imena koja vuku korene iz latinskog jezika, kao što su Yaris, Auris i Avensis. Od izlaska na tržište, 1966. godine, Corolla je postigla svetski uspeh za Toyotu. Već 1967. godine prodato je više od 15.000 Corolla širom sveta. Danas se Corolla proizvodi u 16 zemalja, na pet kontinenata, a prodaje se na 140 tržišta u svetu. Skoro 33 miliona prodatih primeraka širom sveta čini Corollu najprodavanijim automobilom na svetu i to je titula koja je Corollu uvrstila i u Guinnessovu knjigu rekorda.

Test - Toyota Corolla Sedan - stvorena za ljubav na duge staze

Tehnički detalji: - Motor: benzinski 1.6-litarski 16 ventila - broj cilindara: 4 u liniji - venitili: 16 ventila DOHC - zapremina 1.598 cm3 - Prečnik x hod klipa: 80,5 x 78,5 - stepen kompresije: 10,2:1 - maksimalna snaga: 124 KS pri 6.000 o/min - maksimalni obrtni moment: 157 Nm pri 5.200 o/min - Performanse: - Ubrzanje iz mesta do 100 km/h: 10,4 s - Maksimalna brzina: 195 km/h - Koeficijent otpora: 0,28 - Dimenzije: - Dužina x širina x visina: 4.540 x 1.760 x 1.470 - Međuosovinsko rastojanje: 2.600 mm - Trag točkova: 1525 / 1520 - Zapremina prtljažnog prostora: 450 L - Radius okretanja: 5,2 - Masa praznog vozila: 1.300 kg - Pneumatici: 205/55 R16 - Vešanje: - Napred: MacPherson - Pozadi: Torziona "greda" Cena testiranog modela: 22.600 Eura sa carinom i PDV-om. Goran Sarić - Automagazin

Testirali smo: Fiat Bravo 1.4 16V Dynamic

Testirali smo: Fiat Bravo 1.4 16V Dynamic

Ako vam neko bude tvrdio da dizajn za jedan automobil nije sve, začepite uši i ne slušajte ga! Atraktivnog izgleda i prefinjenog italijanskog šarma, od trenutka kada sednete za volan novog Brava postajete izloženi neograničenom mnoštvu pogleda koji će Vas pratiti gde god da se nađete. Jer, upravo je dizajn najjači prodajni adut ovog atraktivnog modela milanske kompanije. Ovoga puta, na test smo dobili benzinsku verziju...
Testirali smo: Toyota Avensis 2.2 D-CAT Wagon Executive

Testirali smo: Toyota Avensis 2.2 D-CAT Wagon Executive

Elegantan, masivan, agresivan i luksuzan Toyotin karavan pokazuje nam kako se uspeh ne meri samo veličinom prtljažnika. Klasik srednje klase u sebi ima evropskije gene, snažni turbodizel, mnogo prostora, agresivniji izgled i bogatu opremu. Mogli bismo nabrajati do dugo u noć. Ovo je, definitivno jedan od atraktivnijih karavana na našem tržištu, za sve ljubitelje japanske pouzdanosti...
Testirali smo: Subaru Forester 2.0X

Testirali smo: Subaru Forester 2.0X

Iako ne spada među manekene, on praktičan, prepun samopouzdanja, i uz fantastičan 4x4 pogon, veoma sposoban. Od novog Forestera Subaru očekuje mnogo, jer mu je podario otmeniji i moćniji dizajn, koji retko gde prolazi neprimećeno. Kada svemu dodamo i izvanredno i sigurno ponašanje na putu, harizmu i neobičan ponos koji svaki Subaru automobil ima u sebi...
Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Uspešni kompaktni "crossover" model, Suzuki SX4, upoznali su mnogobrojni zadovoljni kupci širom Srbije, a kao jedna od loših strana često je navođen mali prtljažnik. Na sajmu automobila u Ženevi, 2007. godine, predstavljena je sedan verzija, koja izgled prednjeg dela automobila deli sa hatcback-om. Karoserija je duža za 39 cm i meri 4,49 m, a to je donelo i povećanje prtljažnika...
Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion - komforan, moćan i štedljiv

Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion - komforan, moćan i štedljiv

On se ne razmeće. Čak možemo reći da se kreće gotovo neupadljivo. Ali, smirena i samouverena elegancija ne ostavlja ni najmanjeg povoda sumnji: Ovo je Passat. Iako se na tržištu u ovom obliku nalazi od 2005. godine, zahvaljujući visokoj sigurnosti, udobnosti i ekonomičnosti, Passat je izuzetno privlačan kupcima širom sveta i kod nas. Kada svemu dodamo i odličan 4Motion sistem pogona na sve točkove, uspeh je očekivan...
Test: BMW X6 xDrive35d - Biznis klasa

Test: BMW X6 xDrive35d - Biznis klasa

Scena je dobro poznata svakom ko je bar jednom putovao avionom. "Putnike biznis klase molimo da koriste prednji, a sve ostale da koriste zadnji ulaz u avion." - formalno je obeveštenje koje se čuje pre svakog leta. Jasno, u biznis klasi je udobnije, ima više mesta, bolja je hrana i dobijaju se novine. Upravo takve povlastice očekuje kupac svakog BMW-a, a posebno od novog BMW X6...

Testirali smo: Mitsubishi Lancer 1.5 Invite

Testirali smo: Mitsubishi Lancer 1.5 Invite

Mitsubishi Lancer je u svojoj vrhunskoj verziji "Evolution" san mnogih sportskih vozača širom sveta. U višednevnom testiranju pokušali smo da odgovorimo na pitanje - da li ima smisla kupovati "civilnu" verziju za duplo manje novca? U odgovoru na ovo pitanje, pomogao nam je i šestostruki i aktuelni reli šampion Srbije u generalnom plasmanu, Vladan Petrović, koji nam je potvrdio da je novi Lancer veoma sposoban automobil...
Test: Mercedes-Benz A 160 CDI - Isti, a puno bolji

Test: Mercedes-Benz A 160 CDI - Isti, a puno bolji

Redizajnirana i unapređena Mercedes-Benz A klasa tiho je stigla i na naše tržište. Najveće promene su tehnološke, tako da pogled spolja ne otkriva opsežan posao koji su napravili Mercedesovi inženjeri. Spoljne izmene jedva su vidljive, i vlasnici dosadašnjih modela neće imati osećaj da je njihov ljubimac naglo ostario. Veća dinamičnost postignuta je ugradnjom nove maske i svetlosnih grupa, kao i potpuno novih retrovizora...
Test: Opel Corsa OPC - Lek protiv zimske dosade

Test: Opel Corsa OPC - Lek protiv zimske dosade

Pred nama je odlično sredstvo protiv zimskog neraspoloženja. Opel Corsa OPC je automobilski antidepresiv u najboljem obliku, a ko u glavi isključi ESP, u ovom automobilu može usred zime osetiti žar letnje vručine. I, zaista, dok vozi ovu malu "ljutu papričicu", čovek se nalazi u svom filmu, u svetu koji je višestruko brži od normalnog. Prvi pomisao kada sednete u ovaj automobil je: "Pa, ovo je igračka!"...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje