AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Hyundai Coupe Xtreme - dosta muzike za malo novca

Hyundai Coupe Xtreme - dosta muzike za malo novca

Hyundai Coupe izgleda bolje nego ikada, i slobodno možemo reći da u dizajnerskom smislu novi Coupe predstavlja "izvinjenje" za izgled prethodnih generacija. Poslednje izdanje sportskog modela nedavno je podvrgnuto temeljnom redizajnu, koji se ističe atraktivnim detaljima, prijatnom unutrašnjosti i na kraju privlačnom cenom, koja dokazuje da Hyundai na Evropljane NE gleda kao na "ovce za šišanje"...

Hyundai Coupe Xtreme - dosta muzike za malo novca

Prošlo je više od pet godina otkako smo se upoznali sa novim Hyundai Coupeom. Iako je već zašao u poodmakle godine, Hyundaijev Coupe uspešno odoleva zubu vremena svojim atraktivnim, nedavno osveženim izgledom, koji će mu sigurno produžiti tržišni život. Nova prednja svetlosna grupa, nova maska hladnjaka, veći usisnici za vazduh napred, sasvim nova svetla pozadi, novi odbojnik i dve ovalne izduvne cevi, čine novi Hyundai Coupe ultra atraktivnim automobilom, za kojim će se okrenuti skoro svaka osoba. Nezavisno od ugla gledanja, novi Coupe deluje dinamično i atraktivno, deluje tako da bi ga svako poželeo. Celokupan dizajn zaokružuju 17" felne. Dizajn felni asocira na cvet i izgleda prelepo, a nedavno ih je kopirala čak i Toyota za svoj novi hatch. Da zaključimo: novi Hyundai Coupe poseduje eleganciju sportskog automobila sa dugim prednjim i ekstremno skraćenim zadnjim delom, relativno kratkom putničkom kabinom i klinastim profilom.

Hyundai Coupe Xtreme - dosta muzike za malo novca

Značajne promene vidljive su i u unutrašnjosti automobila, gde ćete naći kvalitetnije materijale i na dodor mekšu instrument tablu, zahvaljujući korišćenju gumirane plastike. Biću slobodan da kažem da su sportski profilisana i vizuelno dopadljiva sedišta, najbolja sedišta koja su ikada našla mesto u nekom Hyundai automobilu. Sedalni deo je umereno tvrd, a bočna uporišta odlično drže telo u krivinama. Kada su zadnja sedišta u pitanju, moramo istaći da ona imaju samo "alibi" funkciju, ali ne toliko zbog prostora za kolena, kojiko je problematičan prostor za glavu. Naime, zbog niskog krova zadnja sedišta jedva da su adekvatna i za decu, a kod odraslih će automatski izazvati osećaj klaustrofobije. Ali, zato prtljažnik zaslužuje čistu desetku, pružajući, za coupe ogromnih 418 litara zapremine. To je velika vrlina za ovaj automobil.

Hyundai Coupe Xtreme - dosta muzike za malo novca

Šta sve u Hyundai Coupe-u koji smo testirali nedostaje? Prema našoj proceni, ništa! Hyundai u novom Coupeu nudi zaista puno "muzike" za malo malo novca. Ipak, ovo nemojte shvatiti bukvalno, jer u novom Coupeu i nema muzički uređaj, i trenutno se traži rešenje za fabrički audio uređaj, što će sigurno obradovati buduće vlasnike ovog lepotana. Kao što smo istakli, kompletna unutrašnjost ušuškana je u kožu solidnog kvaliteta, a instrumentalna tabla deluje pregledno i prijatno za oko. Ipak, kritike upućujemo na bleštavo plavu boju osvetljenja, koja zamara na dužim distancama, i pored "trikova" sa regulacijom jačine osvetljenja. Instrumenti su pregledni, dostupne komande i prekidači ispunjavaju najstrožije zahteve ergonomije jednog coupe modela, a najveću ocenu zaslužuje i klima uređaj, koji je beskompromisno i munjevito brzo izvršavao svaku naredbu.

Hyundai Coupe Xtreme - dosta muzike za malo novca

Kada smo se udobno smestili za upravljač ovog naizgled sportskog automobila, odmah smo pokrenuli agregat. Prvi utisak je fantastičan. Audio efekat koji proizvodi unapređeni izduvni sistem pomalo nas zbunjuje i stičemo utisak kao da se nalazimo u nekom super sportskom uličnom "bolidu". Pomoću kratke i sportski oblikovane ručice menjača ubacujemo u prvi stepen prenosa i odmah dobijamo potvrdu Hyundai strategije da se u programu ovog proizvođača NEĆE naći pravi čistokrvni sporski automobil. Pogonski agregat neće Vas zalepiti za sedište svojom snagom, ali ono što treba pohvaliti jeste elastičnost, koja nije odlika 16-ventilskh motora. Dakle, u gradskoj vožnji nećete morati previše držati ruku na ručici menjača, jer će agregat bez muke ubrzavati u trećem stepenu prenosa i pri samo 40 km/h. Četvorocilindraš opremljen varijabilnim upravljanjem ventilima razvija snagu od 143 KS i 186 Nm obrtnog momenta. Dakle, krajnji dometi ovog agregata sigurno Vas neće impresionirati, ali će zato kultura rada pri nižim obrtajima i njegova elastičnost prilikom preticanja sigurno prijati. Posle svega moramo upititi još jednu kritiku na račun novog Coupea. Postavljamo pitanje zašto Hyundai za ovaj automobil nije ponudio i 6-stepeni menjač, sa kojim bi bio manje bučan na autoputu, mogao bi uštedeti i neki decilitar goriva, a možda bi i sprint do "stotke" bio ispod 9,2 sekunde.

Hyundai Coupe Xtreme - dosta muzike za malo novca

Osećaj u vožnji u Hyundai Coupeu je fantastičan. Posle nekoliko pređenih kilometara shvatili smo da vešanje automboila "traži" veću ergelu pod haubom, kao i dizajn automobila. Potpuno nezavisno vešanje pruža veliki užitak u vožnji, naginjanje karoserije prilično je suzdržano, a brzine kojima se može proći krivina prilično su visoke. Ono što je možda i najznačajnija karakterisitka ovog vešanja jeste "paralelno proklizavanje" do kojeg ne dolazi naglo, što vozaču uliva dodatnu sigurnost. Sve pohvale zaslužuje i ESP sistem, koji po kiši uspeva da prikrije loše karakteristike Kumho pneumatika, koji su se na suvom asfaltu sjajno pokazali. Tu su ABS i BAS i ESP, koji se može isključiti, što mi iskreno ne preporučujemo, posebno ne neiskusnim vozačima i prilikom vožnje po mokroj podlozi. Generalni utisak o ponašanju u vožnji je pozitivan, ali uz nešto veću snagu motora mogao bi biti i odličan, čemu doprinose i odlične kočnice.

Hyundai Coupe Xtreme - dosta muzike za malo novca

I, na kraju cena. Potpuno je jasno da za 23.954 eura, koliko treba izdvojiti za Hyundai Coupe Xtreme, ne možete očekivati čuda. Ovo nije rasni sportski automobil i ta činjenica je jasna već prilikom prvog pogleda na tablicu tehničkih podataka. Naš zaključak jeste da je Hyundai napravio odličan proizvod lepog izgleda, udobne unutrašnjosti i prostranog prtljažnika. Iz generacije u generaciju Coupe je postajao sve dinamičniji i poželjniji i sigurno je doprineo izgradnji današnjeg imidža brenda Hyundai, posebno kada uzmemo u obzir aktuelnu garanciju od 5 godina. Šteta što ovakvih automobila sa znakom Hyundaija nema više na putevima Srbije. Ali, i to će se promeniti. Bar zahvaljujući onima koji samo jednom probaju novi Hyundai Coupe.

Hyundai Coupe Xtreme - dosta muzike za malo novca

Tehnički podaci: Motor: benzinski, redni, 4-cilindarski, ugrađen napred popreko, 2 bregasta vratila (OHC), četiri ventila po cilindru Zpremina: 1975 ccm Prečnik x hod: 82,0 x 93,5 mm Snaga: 105 kW/143 KS pri 6000/min Obrtni Moment: 186 Nm pri 4500/min Pogon: na prednje točkove Menjač: ručni petostepeni Vešanje: napred nezavisno, sa poprečnim trouglastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator. Pozadi: dvostruka poprečna ramena i jednostruka uzdužna ramena, spiralne opruge, stabilizator Kočnice: napred samovenilirajući diskovi 279 mm, pozadi puni disk 259 mm, ABS, EBD, BAS, ESP, TCS Gume: 215/45 R 17 Karoserija: kupe, 3 vrata, 4 sedišta Dimenzije: 439,5 x 176,0 x 133,0 cm Međuosovinski razmak: 253,0 cm Prtljažnik: 418 l Masa/nosivost: 1355/302 kg Rezervoar za gorivo: 50 l Krug okretanja: 10,9 m Najveća brzina: 208 km/h Ubrzanje: 0-100 km/h: 9,2 s Potrošnja: grad 10,9 / otvoreno 6,4 / prosek 8,7 l/100 km Cena: 23.954 sa uračunatim PDV-om

Hyundai Coupe Xtreme - dosta muzike za malo novca

Goran Sarić - Automagazin

Testirali smo: Fiat Bravo 1.4 16V Dynamic

Testirali smo: Fiat Bravo 1.4 16V Dynamic

Ako vam neko bude tvrdio da dizajn za jedan automobil nije sve, začepite uši i ne slušajte ga! Atraktivnog izgleda i prefinjenog italijanskog šarma, od trenutka kada sednete za volan novog Brava postajete izloženi neograničenom mnoštvu pogleda koji će Vas pratiti gde god da se nađete. Jer, upravo je dizajn najjači prodajni adut ovog atraktivnog modela milanske kompanije. Ovoga puta, na test smo dobili benzinsku verziju...
Testirali smo: Toyota Avensis 2.2 D-CAT Wagon Executive

Testirali smo: Toyota Avensis 2.2 D-CAT Wagon Executive

Elegantan, masivan, agresivan i luksuzan Toyotin karavan pokazuje nam kako se uspeh ne meri samo veličinom prtljažnika. Klasik srednje klase u sebi ima evropskije gene, snažni turbodizel, mnogo prostora, agresivniji izgled i bogatu opremu. Mogli bismo nabrajati do dugo u noć. Ovo je, definitivno jedan od atraktivnijih karavana na našem tržištu, za sve ljubitelje japanske pouzdanosti...
Testirali smo: Subaru Forester 2.0X

Testirali smo: Subaru Forester 2.0X

Iako ne spada među manekene, on praktičan, prepun samopouzdanja, i uz fantastičan 4x4 pogon, veoma sposoban. Od novog Forestera Subaru očekuje mnogo, jer mu je podario otmeniji i moćniji dizajn, koji retko gde prolazi neprimećeno. Kada svemu dodamo i izvanredno i sigurno ponašanje na putu, harizmu i neobičan ponos koji svaki Subaru automobil ima u sebi...
Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Uspešni kompaktni "crossover" model, Suzuki SX4, upoznali su mnogobrojni zadovoljni kupci širom Srbije, a kao jedna od loših strana često je navođen mali prtljažnik. Na sajmu automobila u Ženevi, 2007. godine, predstavljena je sedan verzija, koja izgled prednjeg dela automobila deli sa hatcback-om. Karoserija je duža za 39 cm i meri 4,49 m, a to je donelo i povećanje prtljažnika...
Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion - komforan, moćan i štedljiv

Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion - komforan, moćan i štedljiv

On se ne razmeće. Čak možemo reći da se kreće gotovo neupadljivo. Ali, smirena i samouverena elegancija ne ostavlja ni najmanjeg povoda sumnji: Ovo je Passat. Iako se na tržištu u ovom obliku nalazi od 2005. godine, zahvaljujući visokoj sigurnosti, udobnosti i ekonomičnosti, Passat je izuzetno privlačan kupcima širom sveta i kod nas. Kada svemu dodamo i odličan 4Motion sistem pogona na sve točkove, uspeh je očekivan...
Test: BMW X6 xDrive35d - Biznis klasa

Test: BMW X6 xDrive35d - Biznis klasa

Scena je dobro poznata svakom ko je bar jednom putovao avionom. "Putnike biznis klase molimo da koriste prednji, a sve ostale da koriste zadnji ulaz u avion." - formalno je obeveštenje koje se čuje pre svakog leta. Jasno, u biznis klasi je udobnije, ima više mesta, bolja je hrana i dobijaju se novine. Upravo takve povlastice očekuje kupac svakog BMW-a, a posebno od novog BMW X6...

Testirali smo: Mitsubishi Lancer 1.5 Invite

Testirali smo: Mitsubishi Lancer 1.5 Invite

Mitsubishi Lancer je u svojoj vrhunskoj verziji "Evolution" san mnogih sportskih vozača širom sveta. U višednevnom testiranju pokušali smo da odgovorimo na pitanje - da li ima smisla kupovati "civilnu" verziju za duplo manje novca? U odgovoru na ovo pitanje, pomogao nam je i šestostruki i aktuelni reli šampion Srbije u generalnom plasmanu, Vladan Petrović, koji nam je potvrdio da je novi Lancer veoma sposoban automobil...
Test: Mercedes-Benz A 160 CDI - Isti, a puno bolji

Test: Mercedes-Benz A 160 CDI - Isti, a puno bolji

Redizajnirana i unapređena Mercedes-Benz A klasa tiho je stigla i na naše tržište. Najveće promene su tehnološke, tako da pogled spolja ne otkriva opsežan posao koji su napravili Mercedesovi inženjeri. Spoljne izmene jedva su vidljive, i vlasnici dosadašnjih modela neće imati osećaj da je njihov ljubimac naglo ostario. Veća dinamičnost postignuta je ugradnjom nove maske i svetlosnih grupa, kao i potpuno novih retrovizora...
Test: Opel Corsa OPC - Lek protiv zimske dosade

Test: Opel Corsa OPC - Lek protiv zimske dosade

Pred nama je odlično sredstvo protiv zimskog neraspoloženja. Opel Corsa OPC je automobilski antidepresiv u najboljem obliku, a ko u glavi isključi ESP, u ovom automobilu može usred zime osetiti žar letnje vručine. I, zaista, dok vozi ovu malu "ljutu papričicu", čovek se nalazi u svom filmu, u svetu koji je višestruko brži od normalnog. Prvi pomisao kada sednete u ovaj automobil je: "Pa, ovo je igračka!"...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje