AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Vozili smo novi Ford Mondeo - prvi utisci

Vozili smo novi Ford Mondeo  - prvi utisci

Nedugo posle spuštanja sa trake prvog primerka u belgijskom Genku, novi Ford Mondeo stigao je i u Srbiju. Promocija i test vožnja održana je u petak, u novom poslovnom centru kompanije Grand Motors, uvoznik Forda, Volvoa i Land Rovera za Srbiju. Ekipa Automagazin portala realizovala je kraći test novog Mondea i prvi utisci su se već iskristalisali...

Vozili smo novi Ford Mondeo  - prvi utisci

Već na prvi pogled uočavamo da novi Ford Mondeo nema puno sličnosti sa prethodnim modelom. Iako mnogi nisu verovali u izgled modela Iosis, novi Mondeo nas je sasvim razoružao. Automobil dosledno prati dizajnersku filozofiju kinetičkog dizajna, koja je zamaha uzela na modelima S-Max i Galaxy, a s kojima je novi Mondeo izrazito sličan. Međutim, pažljivim posmatranjem novog Mondea uočavamo da sedanu nedostaje oštrina kinetičkog dizajna, kakvu svedoči karavan. Ali, u zamenu nude se dinamični detalji, kao što je zadnji difuzor i felne koje kao da su direktno preuzete sa koncepta Iosis. Podsetimo, novi Mondeo proizvodi se u tri karoserijske izvedbe: sa četvoro i petoro vrata i kao karavan.

Vozili smo novi Ford Mondeo  - prvi utisci

Uz dinamičan izgled, koji je posebno upečatljiv na prednjem delu automobila, novi Ford Mondeo briljira u ponudi prostora. Sa preklopljenim zadnjim sedištima nudi čak 1.700 litara (Mondeo Wagon) korisnog prostora, što je za svaku pohvalu. I unutrašnjost je u odnosu na aktuelni model temelljno redizajnirana i to u sportskom duhu. Uostalom, dokaz kvalitetne i sjajno osmišljene unutrašnjosti novog Mondea je i činjenica da je i pre zvanične premijere, novi Mondeo proglašen za "Poslovni automobil 2007. godine" u srednjoj klasi, u izboru poznate nemačke agencije Dekra i magazina Firmenauto. U anketi je učestvovalo 150 šefova voznih parkova vodećih nemačkih kompanija, a izbor je zaključen posle test vožnji i ocenjivanja komfora, voznih svojstava, funkcionalnosti, opreme, užitak vožnje i troškova održavanja. Ford Mondeo pobedio je ispred Audija A4 i Mercedesa C klase.

Vozili smo novi Ford Mondeo  - prvi utisci

Položaj za volanom je fantastičan, a materijali već na prvi pogled odaju utisak kvaliteta. Instrumenti su pregledni i u automobilu je sve upravo tamo gde ga očekujete. Jedina zamerka koja nam je smetala u gradskoj vožnji jeste loša preglednost zadnjeg dela automobila prilikom parkiranja. I ostali putnici osetiće zadoviljstvo u novom Mondeu. Prostora pozadi ima sasvim dovoljno, a visoki putnici ovoga puta neće se žaliti na prostor za kolena ili za glavu. Pošto je temperatura vazduha u toku test vožnje bila preko 30 C stepeni, klima uređaj je pokazao svoju pravu moć i zaslužuje sve pohvale, kako za brzinu postizanja željene temperature, tako i za tišinu u radu.

Vozili smo novi Ford Mondeo  - prvi utisci

Treba li govoriti o ponašanju u vožnji. Ako je neka kompanija aktuelni šampion sveta u reliju, činjenica da njeni modeli imaju fenomenalno trimovano ogibljenje automobila je sasvim logična. Radi se o proverenoj platformi na kojoj se voze modeli Galaxy i S-max, a koju će koristiti budući modeli Volva. Upravljivost je odlična, a nagle promene traka i izbegavanje prepreka u gradskoj vožnji su neverovatno precizne i vozača ispunjavaju samopouzdanjem. Kočioni sistem je već zabeležio odlične rezultate na testiranjima u Evropi, a mi ćemo konstatovati da uliva poverenje i možemo pohvaliti dobro doziranje. Testirani automobil opremljen je 2.0 TDCi agregatom koji razvija 130 konjskih snaga. Agregat snažno povlači i u nižim obrtajima, i u svakom trenutku uliva poverenje. Menjač je precizan a hodovi su jako kratki. Ipak, s obzirom na elastičnost ovog motora i njegovo odlično ponašanje u svim režimima rada, vlasnik novog Mondea opremljenog ovim agregatom sigurno neće puno raditi na promeni stepena prenosa.

Vozili smo novi Ford Mondeo  - prvi utisci

Na tržištu Srbije, Mondeo se nudi sa sledećim benzinskim i dizel motorima : benzincima od 1,6 litra (81kW/110KS i 92kW/125KS), 2,0 litra od 107kW/145KS i 2,5 litra sa 162kW/220KS kao i dizelašima 1,8 TDCi (sa 74kW/100KS i 92kW/125KS) i 2,0 TDCi u takođe dve verzije: sa 96kW/130KS i 103kW/140KS. Najjeftiniji Mondeo hatchback sa 5 vrata, 1,6 litarskim benzinskim motom od 110KS i opremom Ambiente (ABS, servo upravljač, 16-inčni točkovi, klima, frontalni i bočni vazdušni jastuci, vazdušne zavese, elektropaket, CD plejer), u Srbiji košta 20.800 evra sa PDV-om.

Vozili smo novi Ford Mondeo  - prvi utisci

Paketi opreme: AMBIENTE PAKET: Klima uređaj sa filterom za polen, Airbag za vozača i suvozača, bočni i Airbag zavese, Airbag za kolena vozača, 4 x disk, ABS, varijabilni servo volan podesiv po dubini, Elektro paket: prednji prozori i retrivizori sa grejačima u boji karoserije, kod ključ, pojasevi sa predzatezačima, trip kompjuter, 16" čelične felne, naslon za ruku, krovna kaseta za naočare, 60:40 deljiva zadnja klupa, analogni sat, tonirana stakla, paket za pušače (piksla i upaljač), RDS radio, CD sa 8 zvučnika i dodatnim audio priključkom. TREND PAKET: AMBIENTE PAKET+ EATC dvozonski klima uređaj sa automatskom kontrolom temperature, elektro podizači zadnjih prozora, svetla za maglu, ručice vrata u boji automobila, kožni volan i ručica menjača, elektro podesivo sedište vozača u dva pravca, sa lumbalnom podrškom. GHIA PAKET: TREND PAKET+ kišni senzor brisača sa automatskim uključivanjem farova, "Quickclear" grejač vetrobranskog stakla i mlaznice za pranje, aluminijumske felne 16", Sony radio, 6 x CD auto changer RDS EON, retrovizor sa funkcijom protiv zaslepljivanja, dodatno osvetljenje na retrovizorima, patosnice, visinski podesivo sedište suvozača, hromirani pragovi i inserti retrovizora i branika, kožna ručica ručne kočnice. TITANIUM X PAKET: TREND PAKET+ Kišni senzor brisača sa automtskim uključivanjem farova, "Quickclear" grejač vetrobranskog stakla i mlaznice za pranje, patosnice, ALCANTARA kožna sedišta, aluminijumske felne prečinka 17", grejanje prednjih sedišta, retrovizor sa funkcijom protiv zaslepljivanja, dodatno osvetljenje na retrovizorima, naslon za ruke pozadi opremljen kasetom i držačima za čaše, sistem startovanja vozila bez ključa, AFS sistem halogenih farova sa zakretanjem, plavo tonirano staklo. Ozren Lukić i Goran Sarić - Automagazin

Testirali smo: Fiat Bravo 1.4 16V Dynamic

Testirali smo: Fiat Bravo 1.4 16V Dynamic

Ako vam neko bude tvrdio da dizajn za jedan automobil nije sve, začepite uši i ne slušajte ga! Atraktivnog izgleda i prefinjenog italijanskog šarma, od trenutka kada sednete za volan novog Brava postajete izloženi neograničenom mnoštvu pogleda koji će Vas pratiti gde god da se nađete. Jer, upravo je dizajn najjači prodajni adut ovog atraktivnog modela milanske kompanije. Ovoga puta, na test smo dobili benzinsku verziju...
Testirali smo: Toyota Avensis 2.2 D-CAT Wagon Executive

Testirali smo: Toyota Avensis 2.2 D-CAT Wagon Executive

Elegantan, masivan, agresivan i luksuzan Toyotin karavan pokazuje nam kako se uspeh ne meri samo veličinom prtljažnika. Klasik srednje klase u sebi ima evropskije gene, snažni turbodizel, mnogo prostora, agresivniji izgled i bogatu opremu. Mogli bismo nabrajati do dugo u noć. Ovo je, definitivno jedan od atraktivnijih karavana na našem tržištu, za sve ljubitelje japanske pouzdanosti...
Testirali smo: Subaru Forester 2.0X

Testirali smo: Subaru Forester 2.0X

Iako ne spada među manekene, on praktičan, prepun samopouzdanja, i uz fantastičan 4x4 pogon, veoma sposoban. Od novog Forestera Subaru očekuje mnogo, jer mu je podario otmeniji i moćniji dizajn, koji retko gde prolazi neprimećeno. Kada svemu dodamo i izvanredno i sigurno ponašanje na putu, harizmu i neobičan ponos koji svaki Subaru automobil ima u sebi...
Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Uspešni kompaktni "crossover" model, Suzuki SX4, upoznali su mnogobrojni zadovoljni kupci širom Srbije, a kao jedna od loših strana često je navođen mali prtljažnik. Na sajmu automobila u Ženevi, 2007. godine, predstavljena je sedan verzija, koja izgled prednjeg dela automobila deli sa hatcback-om. Karoserija je duža za 39 cm i meri 4,49 m, a to je donelo i povećanje prtljažnika...
Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion - komforan, moćan i štedljiv

Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion - komforan, moćan i štedljiv

On se ne razmeće. Čak možemo reći da se kreće gotovo neupadljivo. Ali, smirena i samouverena elegancija ne ostavlja ni najmanjeg povoda sumnji: Ovo je Passat. Iako se na tržištu u ovom obliku nalazi od 2005. godine, zahvaljujući visokoj sigurnosti, udobnosti i ekonomičnosti, Passat je izuzetno privlačan kupcima širom sveta i kod nas. Kada svemu dodamo i odličan 4Motion sistem pogona na sve točkove, uspeh je očekivan...
Test: BMW X6 xDrive35d - Biznis klasa

Test: BMW X6 xDrive35d - Biznis klasa

Scena je dobro poznata svakom ko je bar jednom putovao avionom. "Putnike biznis klase molimo da koriste prednji, a sve ostale da koriste zadnji ulaz u avion." - formalno je obeveštenje koje se čuje pre svakog leta. Jasno, u biznis klasi je udobnije, ima više mesta, bolja je hrana i dobijaju se novine. Upravo takve povlastice očekuje kupac svakog BMW-a, a posebno od novog BMW X6...

Testirali smo: Mitsubishi Lancer 1.5 Invite

Testirali smo: Mitsubishi Lancer 1.5 Invite

Mitsubishi Lancer je u svojoj vrhunskoj verziji "Evolution" san mnogih sportskih vozača širom sveta. U višednevnom testiranju pokušali smo da odgovorimo na pitanje - da li ima smisla kupovati "civilnu" verziju za duplo manje novca? U odgovoru na ovo pitanje, pomogao nam je i šestostruki i aktuelni reli šampion Srbije u generalnom plasmanu, Vladan Petrović, koji nam je potvrdio da je novi Lancer veoma sposoban automobil...
Test: Mercedes-Benz A 160 CDI - Isti, a puno bolji

Test: Mercedes-Benz A 160 CDI - Isti, a puno bolji

Redizajnirana i unapređena Mercedes-Benz A klasa tiho je stigla i na naše tržište. Najveće promene su tehnološke, tako da pogled spolja ne otkriva opsežan posao koji su napravili Mercedesovi inženjeri. Spoljne izmene jedva su vidljive, i vlasnici dosadašnjih modela neće imati osećaj da je njihov ljubimac naglo ostario. Veća dinamičnost postignuta je ugradnjom nove maske i svetlosnih grupa, kao i potpuno novih retrovizora...
Test: Opel Corsa OPC - Lek protiv zimske dosade

Test: Opel Corsa OPC - Lek protiv zimske dosade

Pred nama je odlično sredstvo protiv zimskog neraspoloženja. Opel Corsa OPC je automobilski antidepresiv u najboljem obliku, a ko u glavi isključi ESP, u ovom automobilu može usred zime osetiti žar letnje vručine. I, zaista, dok vozi ovu malu "ljutu papričicu", čovek se nalazi u svom filmu, u svetu koji je višestruko brži od normalnog. Prvi pomisao kada sednete u ovaj automobil je: "Pa, ovo je igračka!"...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje