Najnovije vesti iz auto industrije
Vozili smo novu Škoda Fabiu - prvi utisci
Objavljeno: 06.04.2007.
Posle 1,5 miliona prodatih primeraka prve generacije, apetiti su porasli u nebo i mala Škoda postala je veća, opremljenija i sigurnija. Nova generacija Škoda Fabie domaćoj javnosti predstavljena je na sajmu automobila u Beogradu, , a mi Vam prenosimo prve utiske sa test vožnje koju je organzovala kompanija Autočačak...
Iako ćemo za nekoliko dana objaviti detaljan test nove Škode Fabie, nismo mogli a da ne podelimo prve utiske vožnje ovog kvalitetnog automobila već danas. Na prvi pogled uočavamo da je nova Fabia znatno porasla u odnosu na prethodnika. Dimenzijama 3,99 x 1,64 x 1,49 metara, nova Škoda Fabia spada među najveće automobile u svom segmentu. Iako o ukusima ne treba raspravljati, teško da se novi lepotan iz Mlade Boleslave neće dopasti nekom. Jasno je da je evolucija, a ne revolucija bio recept prilikom dizajniranja nove Škode Fabie. Prednja svetlosna grupa, preuzeta od Roomstera, uliva novu dozu sampopouzdanja novom izgledu, a bočne linije su dosta mekanije i prijatnije za oko nego kod prethodnika.
Isti osećaj pratio nas je i kada smo ušlu u automobil. Dizajn instrument table je "sazreo" i odrastao, a korišceni materijali kvalitetniji su od većine predstavnika niže klase automobila. Odmah postaje upadljiv veći broj ostava za sitnice, koje možete odložiti u prostoru naslona za ruke, kao i u centralni greben ispred ručice menjača (sa posebno predvidenim mestom za flašice i limenke). Posebnu pohvalu dizajnerima Škode upućujemo za čak dva pretinca za sitnice ispred suvozača (vazdušni jastuk pomeren je ka vetrobranskom staklu), kao i za lepa rešenja u vratima. Mnogim kupcima Škoda Fabia je jedini autmobil u porodici, i zbog toga je zapremina prtljažnog prostora povećana na 300 litara, a preklapanjem zadnje klupe zapremina raste na zavidnih 1.163 litra. Svi oni koji budu sedeli pozadu u novoj Škodi Fabiji, više se neće žaliti za nedostatak protora za kolena i siguran sam da ce uživati čak i u dužim putovanjima.
Automobil koji smo vozili bio je opremljen benzinskim 1.4 litaskim agregatom snage 86 konjskih snaga. Agregat je tih i kultivisan, a prijatno iznenađuje elastičnost agregata pri nižim obrtajima, što ce svakako obradovati sve one koji najveći broj kilometara prelaze u gradu. Iako je u pitanju 16-ventilski agregat, nije ga potrebno "vrteti" u visoke obrtaje da bi Vas impresionirao snagom, već to čini od samog starta. Menjač je nemački precizan, a hodovi su relativno kratki. Vešanje nove Fabie predstavlja kompromis izmedu udobnosti i agilnosti. Iako u automobil stiže puno povratnih informacija sa podloge, Fabia se fantasticno pokazala na neravnom i izboranom asfaltu. Zrelost nove Fabie otkriva se i pri visokim brzinama. Bez obzira što se radi o gradskom automobilu, Fabia uliva poverenje i pri brzinama većim od 120 km/h. Redakcija Automagazin portala priprema detaljan test nove Škada Fabie, koji ćemo objaviti uskoro.
Goran Sarić - Automagazin
"Prokletstvo, zašto opet ja? Ovo je samo još jedna tipična igračka za devojke." - pomislio sam prilikom preuzimanja test vozila, i već sam počeo razmišljati o proširenju redakcijskog kolegijuma sa jednim predstavnikom nežnijeg pola. Ali, posle samo nekoliko kilometara vožnje od centra kompanije
Toyota Srbija, moje muške predrasude su nestale. Neverovatno je koliko se Yaris, sa svakim pređenim kilometrom sve više zavlačio pod kožu...
David Copperfield davno bi se divio, šta to Honda ume da učini sa automobilom niže klase. Sada ga u potpunosti razumem. Ovaj automobil očarao me je već na prvi pogled, a posle višednevne vožnje, moram priznati da mi i nedostaje. Čudno. Uživam u vožnji moćnih turbo automobila, koji pružaju radost sportske vožnje, imaju snažne motore, dobre kočnice i u njima se dobro sedi. Ali, šta sam video u Jazzu? Nema ni snažan motor, ni sportsko vešanje. Šta to ima Honda Jazz?
Do sada je izbor gradskih automobila bio izuzetno težak. Mogli smo da biramo između Smarta, koji može da preveze samo dva putnika, i malog gradskog automobila, kao što je npr. Toyota Aygo, među kojima je razlika u dužini od čak 75 centimetara. A, šta ako je Smart previše mali, a Aygo preveliki? Šta ako se krećete najviše po gradu, nemate potrebu da u automobilu vozite više od tri osobe i imate veliki problem s parkiranjem?
Veće, a pritom lakše. Privlačno, a u isto vreme i kvalitetno. Vrednosti kojima je Mazda težila kod razvoja prve "šestice", nisu se promenile. Ali, ni konkurenti nisu sedelu skrštnih ruku, i samo pet godina kasnije proizvođač iz Hirošime bio je prisiljen da predstavi drugu generaciju Mazde 6. I odmah da razjasnimo: automobil je u potpunosti nov i ima vrlo malo zajedničkog sa rođakom Mondeom...
Još od premijere u leto 2005. godine, B klasa predstavlja novu vrstu vozila, koje kombinuje različite koncepte. Četvorovratna verzija potencira dizajn sportske limuzine sa spoljnim dimenzijama kompaktnog automobila, uz sve to dolazi prilagodljivost mini MPV-a sa sigurnošću jednog Mercedes-Benza. Posle tri uspešne godine, Mercedes je "preispitao" dizajn i tehniku B klase...
U četvrtak je na karting stazi Ada Huja, u Beogradu, održana zvanična promocija redizajnirane verzije treće generacije modela Clio Renault Sport, Clio i Clio Grandtour. Osveženi Renault Clio otvara novo poglavlje u sagi o Cliu, koja traje još od 1990. godine, a zahvaljujući svojoj praktičnosti, prostranosti i sigurnosti, svih ovih godina nalazi se pri samom vrhu prodajnih lestvica. Posebnu dimenziju jučerašnjoj prezentaciji dao je i Vladan Petrović, aktuelni reli šampion Srbije u generalnom plasmanu...
Jeremy Clarkson iz Top Geara nije uspeo da "ubije" Toyotu Hilux. Udarac u drvo, potapanje u more, probijanje montažne kućice, bacanje kamp prikolice na nju, paljenje benzinom i pad sa vrha zgrade (73 m), i na kraju vožnja istog automobila, pokazali su da izdržljivost Hiluxa nisu samo prazne priče. S obzirom da znamo kakva bi reakcija našeg Toyota importera bila kada bismo uradili nešto slično, testirali smo šestu generaciju Toyote Hilux u realnim uslovima. Bez lupanja, kupanja, padanja i letenja. Iako bismo to veoma rado izveli....
Ko je bolji: piloti Formule 1 ili majstori relija? Večno pitanje na koje niko ne može dati dovoljno argumentovan odgovor. Vredi li više moć improvizacije ili perfektnog ponavljanja, nešto je u čemu se teško slažu i najbolji analitičari autosporta. Ali, relisti su nam po nečemu ipak bliži. Repliku bolida Formula 1 ne možemo kupiti, registrovati i sa njom otići na more, dok za replike reli automobila vrede druga pravila. Uz podršku kompanije Velauto, testirali smo heroja Mitsubishijevog proizvodnog programa...
Kupci sve više žele da preuzmu sudbinu u svoje ruke, što im pruža mogućnost izbora automobila za slobodno vreme, popularna SUV kategorija. Na normalnim putevima ponašaju se kao klasični automobili, ali po potrebi mogu i sići sa njih i po travi ili zemljanom putu putnike odvesti do izletišta, planinarskog doma, jezera ili rečice. U samoću, daleko od stresa i problema svakodnevnice. To je uloga koju Hyundai Tucson odlično obavlja...