AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Honda Legend 3,5 VTEC - Legenda o japanskoj lepoti

Test: Honda Legend 3,5 VTEC - Legenda o japanskoj lepoti

Honda Legend je automobil koji sjedinjuje performanse, udobnost, sigurnost i atletski dizajn. Petometarska limuzina, prosečno oko 15 centimetara duža od konkurenta, i u svojoj četvrtoj generaciji dolazi nam sa istom strategijom kao i kod prethodnika: jedna motorizacija i bogata oprema. Kada svemu dodamo i pogon na sve točkove, shvatamo da evropski trio (Mercedes, Audi i BMW) ima puno razloga za brigu...

Test: Honda Legend 3,5 VTEC - Legenda o japanskoj lepoti

Već prilikom prvog susreta sa Hondom Legend bili smo očarani njegovom elegantnom, ali u isto vreme dinamičnom siluetom. Izuzetno aerodinamična karoserija i mala visina automobila, od samo 1.450 milimetara, daju Legendu kupeovski izgled. Automobil poseduje veliku individualnost, i jasno odražava osobine svog vlasnika. Jer, Hondu Legend voze ne samo oni koji žele prestiž, već oni koji poznaju "tamatiku" i koji biraju automobil za koji tačno znaju šta pruža. Zapravo kod novog Legenda uočavamo veoma zanimljiv spoj konzervativnog i atraktivnog dizajna, koji osvaja tek na drugi pogled. "Moram da priznam da me Legend na prvi pogled podseća na jedan konkurentan model, ali neću reći koji. Ipak, kada se zagledamo, vidi se njegova originalnost. Posebno mi se dopada njegova sportska nota, koja nije preterano zastupljena u dizajnu automobila ove klase. Ali, ono što je zanimljivo kod dizajna Legenda, jeste netipičan dizajn za ovu marku. Kada se automobil gleda iz profila, mislim da će malo ljudi iz prve pogoditi da je reč o Hondi. U svakom slučaju, ovaj model zaslužuje čistu desetku za dizajn." - prvi su utisci Vladana Petrovića o testiranom automobilu.

Test: Honda Legend 3,5 VTEC - Legenda o japanskoj lepoti

Po otvaranju razmerno velikih vrata, dočekaće Vas pravi automobilski raj. Honda Legend poseduje jedan od najlepših enterijera, koje smo imali prilike da osetimo "na svojoj koži". Precizna izrada, kvalitetni materijali, zajedno sa modernom tehnikom i sportski dinamičnim dizajnom govore sve. Sedišta su ergonomski dizajnirana, sa velikim mogućnostima podešavanja (8 opcija), a kvalitet perforirane kože je na vrhunskom nivou. Instrument tabla obogaćena je detaljima od javora. Posebnu pažnju privlači dizajn i uređenje središnje konzole, gde su smeštene kontrole klimatizacije, audio uređaja i navigacionog sistema, sa prekidačima matalnog izgleda, čime se dobio moderan, prilično "tehnički" look. Prijatne utiske o enterijeru testirane Honde izneo je i šestostruki državni reli prvak, Vladan Petrović: "Prvo moram da pohvalim veliku mogućnost podešavanja sedišta i volana. Mislim da ne postoji osoba koja ne može pronaći svoju idealnu poziciju sedenja za volanom, što se i očekuje od ovog proizvođača. Uz sve to, izlazak i ulazak u automobil su puno olakšani sistemom za automatsko pomeranje volana kako bi se obezbedio prostor za kolena. Sve važne kontrole su lako dostupne vozaču, a glavni merači su čitki i pregledni. Kombinacija analognih sa digitalnim i grafičkim zaslonima je veoma zanimljivo rešenje. Iako je prvi utisak za volanom pomalo zbunjujući, zbog mnogobrojnih komandi, već posle nekoliko minuta vožnje, upravljanje automobilom postalo je intuitivno i jednostavno čak i za one koji se prvi put voze u automobilu ove klase."

Test: Honda Legend 3,5 VTEC - Legenda o japanskoj lepoti

Posebnu pažnju prilikom prve vožnje Legenda zaslužuje i jedanaestosmerni prekidač na centralnoj konzoli, kojim se upravlja mnogobrojnim sistemima. Pomenuti detalj odvlači pažnju i zahteva period privikavanja, a moj predlog je da se to ne čini u saobraćaju. Dakle, prvo je potrebno proučiti sve mogućnosti u fazi mirovanja. I pored toga što meri skoro 5 metara dužine, vožnja unazad je jednostavna zahvaljujući kameri koja snima prostor iza automobila, a slika se projektuje na zaslon navigacionog sistema. Puno pomaže i sistem koji, prilikom ubacivanja "u rikverc", spušta spoljne retrovizore." Što se tiče ponuda prostora, Hondu Legend ćemo smestiti u evropski prosek. Širini automobila, unutrašnjeg prostora i sedišta ne možamo zameriti, ali zato bi dužina sedalnog dela mogla biti bolja. Isto važi i za putnike na zadnjim sedištima. Prostor za kolena je sasvim zadovoljavajući, ali prostor za glavu visokih putnika realno bi trebao biti veći, posebno za putnike više od 185 centimetara. Osećaj veće prostranosti daje visok nivo osvetljenja u automobilu, jer je zadnje staklo znatno većih dimenzija od očekivanih.

Test: Honda Legend 3,5 VTEC - Legenda o japanskoj lepoti

Honda je i kod nove generacije Legenda zaigrala na kartu "samo jedne opcije motorizacije". 3,5-litarski benzinski V6 agregat sa VTEC tehnologijom sasvim zadovoljavajuće odgovara na zahteve evropskih kupaca. Motor pršti od "Hi-Tech" rešenja i jedan je od najsnažnijih u klasi. Izrađen je od aluminijuma i razvija 295 konjskih snaga pri 6.200 obrtaja u minuti. Zanimljivo je da je maksimalni Obrtni moment od 351 Nm raspoloživ pri visokih 5.000 o/min. Agreat je opremljen sistemom za varijabilno vreme otvaranja ventila, kao i sistemom za varijabilni hod ventila i sposoban je da ovu 1.920 kilograma tešku limuzinu ubrza iz mesta do stotke za samo 7,3 sekunde i dostugne maksimalnih 250 km/h. "Motor Legenda radi veoma tiho i uglađeno, izuzetno je kultivisan, ali od skoro 2 tone teškog automobila ne možemo očekivati previše. Iako na papiru 300 konjskih snaga izgleda veliko, u vožnji ne treba očekivati čuda. "Šestocilindraš" nije preterano razigran u niskim obrtajima, što možemo zahvaliti visokoj masi i odnosu konjskih snaga i broja kilograma. Naravno, za ostvarivanje maksimalnih performansi potrebno je motor držati u visokim obrtajima, što smo i očekivali od atmosferskog motora. Ali, imam utisak da menjač zaostaje za odličnim karakteristikama motora." - zaključuje Vladan Petrović. Podsetimo, Honda Legend snagu prenosi preko petostepenog automatskog menjača, koji može raditi u potpuno automatskom modu ili vozač može brzine menjati preko polugica smeštenih iza volana. "Rešenje manuelnog moda za promenu stepena prenosa je dobro, ali pogledajmo konkurenciju, koja već odavno u svojoj ponudi ima šestostepene menjače. Što se tiče brzine promene stepena prenosa, tu ima još prostora za razvoj, i opet imamo situaciju da menjač brže radi u automatskom modu, nego u manuelnom. Ipak, kada ubacimo u sportski mod, ceo proces se ubrzava, a promena brzina realizuje se pri višim obrtajima nego u standardnom, D, modu."

Test: Honda Legend 3,5 VTEC - Legenda o japanskoj lepoti

Prijatno iznenađeni bili smo i sa potrošnjom, koja čak i prilikom mirnije vožnje u gradu nije prelazila 13 litara na 100 pređenih kilometara. Na otvorenom putu Legend je zabeležio potrošnju od samo 9 litara, što je za svaku pohvalu, jer ne zaboravite da ispod haube diše skoro 300 "konja". Smiren vozač može se tešiti na prosečnu potrošnju od 11 litara na 100 pređenih kilometara. Ali, "najukusniji desert" na Legendu jeste revolucionarni pogon na sve točkove SH-AWD (Super Handling All Wheel Drive), koji snagu distribuira preko samo jednog diferencijala na prednjoj osovini. Obrtni moment se na zadnje točkove prenosi pojedinačno i "transportuje" preko dva seta višelamelastih elektromagnetnih spojnica, preko kojih je moguće podeliti "moment" između levog i desnog točka u odnosu 0 - 100 %. Odnos Obrtnog momenta između prednje i zadnje osovine iznosi 30 - 70 %. Stručnjaci iz Honde davno su shvatili da je podupravljanje najveći problem kod automobila više srednje klase sa pogonom na sve točkove. Zaključeno je da čak i prosečni vozači lakše rešavaju problem preupravljanja nego tzv. klizanja "preko nosa", a posebno kod automobila teških 2 tone. SH-AWD raspoređuje veći moment na zadnje točkove i točkove sa spoljašnje strane u odnosu na onu na koju se skreće. Sve ovo deluje suprotno od podupravljanja i održava automobil na pravilnoj putanji. Dakle, kada papučicu gasa pritisnete do kraja i skrećete levo, najveći moment koji dolazi do zadnje osovine šalje se na zadnji desni točak (100 % dostupnog momenta na zadnjoj osovini). Sve ovo eliminisalo je potrebu za centralnim diferencijalom.

Test: Honda Legend 3,5 VTEC - Legenda o japanskoj lepoti

Sigurno najkompetentnija ličnost u našoj zemlji, sposobna da oceni rad 4x4 pogona i diferenicjala i ponašanje automobila, jeste aktuelni reli šampion države, Vladan Petrović: "Automobili ovakvih dimenzija uvek su imali problem sa podupravljanjem ili takozvanim klizanjem "preko nosa", kako zbog svoje mase, tako i zbog svojih gabarita i odnosa masa. Legendov sistem pogona na sve točkove je stvarno nešto posebno i zaista sam iznenađen radom SH-AWD sistema. Ukoliko želite brz, sportski prolazak kroz krivinu, veoma lako možete automobil dovesti u fazu harmoničnog klizanja i uz blago "dodavanje" volana proći krivinu kao u nekom malom automobilu. Ovim su Hondini inženjeri uspeli od 5 metara dugačke krstarice da naprave upravljiv i neobično agilan automobil, koji se u krivinama oseća kao riba u vodi. Za prosečnog vozača to znači neutralno, precizno i dinamično ponašanje u vožnji. Ipak, da užici ne bi izmakli kontroli, brine se VSA sistem elektronske kontrole stabilnosti, koji će sigurno koristiti neiskusnim vozačima." - zaključuje Petrović.

Test: Honda Legend 3,5 VTEC - Legenda o japanskoj lepoti

Honda Legend je na visini zadatka i kod ponašanja u vožnji. Vešanje pruža odličan kompromis između udobnosti i sportskih karakteristika, što omogućava da se iz fantastičnog motora izvuče maksimum. Legend verno sledi komande vozača i u normalnim uslovima ide kao po šinama. Kao što smo istakli, kod preterivanja do izražaja dolazi SH-AWD sistem, i tada dolazi do blagog proklizavanja zadnjeg dela, što vožnju čini i zanimljivom i brzom. Odlično trimovano vešanje, uz SH-AWD pogon čini Legend veoma dinamičnim automobilom, koji krivine guta pohlepno kao deca kinder jaja. "Nije loše." - promrmljao je Petrović, a to je iz usta jednog reli šampiona nešto što Legendu znači kao pobeda. "Legend ima kompaktno, ali i udobno vešanje. U automobilu nema osećaja šta se događa ispod na podlozi, ali u automobilu ove klase to i treba tako. Ali, ono što primećujem jeste relativno kratko međuosovinsko rastojanje u odnosu na dužinu automobila, što ponekad umanjuje mirnoću, ali ne i sigurnost. Sve u svemu, Legend je automobil za uživanje u vožnji, gde svaki pređeni metar predstavlja i zadovoljstvo, a ne samo prevoz od tačke A do tačke B. Mislim da će Legend kupiti oni koji imaju dobro znanje o automobilima i koji vrlo dobro znaju šta su kupili. To je malo drugačija ciljna grupa kupaca od one koja kupuje "evropsku trojku"." - zaključuje Petrović. "Naš" testirani Legend bio je opremljen i "Technology Package" koji uključuje zanimljivi aktivni tempomat "ACC" Adaptive Cruise Control, sistem za automatsko održavanje sigurne razdaljine od vozila ispred. Adaptive Cruise Control (ACC) je vrsta tempomata koja praktično razmišlja sama. Vi samo podesite Vašu brzinu od 30 km/s do 180 km/s i sistem koristi radar kako bi održao razdaljinu izmedju Vašeg vozila i vozila ispred. Kočnice se automatski aktiviraju ukoliko je ova razdaljina smanjena. Potom, kada je razdaljina ponovo uspostavljena, motor ubrzava kako bi povratio pređašnju maksimalnu brzinu. U praksi smo probali i "CMBS" Collision Mitigation Brake System za otkrivanje potencijalne opasnosti od sudara. To je Hondin odgovor na evropske "pre-crash safety" sisteme.

Test: Honda Legend 3,5 VTEC - Legenda o japanskoj lepoti

Honda Legend je odličan automobil u kome se osećate bolje nego u mnogim skupljim nemačkim konkurentima. Iako nisam ljubitelj velikih sedana, Legend me je oduševio svojim ponašanjem u gradu, na autoputu i u krivinama. Voziti Hondin najveći model nije znak prestiža, nego poznavanje" materije" i odabira automobila za koji se tačno zna šta nudi. Legend ima sve što poželeti možete. Nažalost, to nije dovoljno za razmaženu Evropu, pa je Legend u startu hendikepiran jer je u ponudi sa samo jednim pogonskim agregatom i menjačem. Što se nas tiče, uz odličan motor, izuzetnu opremu i prihvatljivu cenu (52.700 Eura), nije nam teško da mu progledamo kroz prste. Uostalom, Honda je automobil namenjen probranoj klijenteli koja ne putuje po salonima automobila noseći materijale za upoređivanje cena i karakteristika različitih motorizacija.

Honda Legend 3.5 V6
Motor:Benzinski V6 agregat VTEC
Zapremina motora (cm3):3.471
Maksimalna snaga (KS / o./min):295 / 6.200
Maksimalni Obrtni moment (Nm / o./min):351 / 5.000
Ubrzanje iz mesta doi 100 km/h (s):7,3
Potrošnja: grad / otvoreno / prosek (L / 100 km):17 / 8,9 / 11,9
Prečnik x Hod klipa (mm):89.00 x 93.00
Zapremina prtljažnika (L):452
Zapremina rezervoara (L):73
Masa automobila / Nosivost (kg):1.920 / 390
Dimenzije pneumatika:235 / 50 R17
Menjač:Automatski, 5 brzina + Sport Shift opcija
Dužina automobila (mm):4.955
Širina automobila (mm):1.845
Visina automobila (mm):1.450
Međuosovinsko rastojanje (mm):2.800
Trag točkova napred (mm):1.575
Trag točkova pozadi (mm):1.585
Cena sa carinom i PDV (Eur):52.700
Test: Honda Legend 3,5 VTEC - Legenda o japanskoj lepoti

Tekst:Goran Sarić - Automagazin Foto:Goran Perović

Testirali smo: Honda Jazz 1.4 LS

Testirali smo: Honda Jazz 1.4 LS

David Copperfield davno bi se divio, šta to Honda ume da učini sa automobilom niže klase. Sada ga u potpunosti razumem. Ovaj automobil očarao me je već na prvi pogled, a posle višednevne vožnje, moram priznati da mi i nedostaje. Čudno. Uživam u vožnji moćnih turbo automobila, koji pružaju radost sportske vožnje, imaju snažne motore, dobre kočnice i u njima se dobro sedi. Ali, šta sam video u Jazzu? Nema ni snažan motor, ni sportsko vešanje. Šta to ima Honda Jazz?
Testirali smo: Toyota iQ

Testirali smo: Toyota iQ

Do sada je izbor gradskih automobila bio izuzetno težak. Mogli smo da biramo između Smarta, koji može da preveze samo dva putnika, i malog gradskog automobila, kao što je npr. Toyota Aygo, među kojima je razlika u dužini od čak 75 centimetara. A, šta ako je Smart previše mali, a Aygo preveliki? Šta ako se krećete najviše po gradu, nemate potrebu da u automobilu vozite više od tri osobe i imate veliki problem s parkiranjem?
Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Veće, a pritom lakše. Privlačno, a u isto vreme i kvalitetno. Vrednosti kojima je Mazda težila kod razvoja prve "šestice", nisu se promenile. Ali, ni konkurenti nisu sedelu skrštnih ruku, i samo pet godina kasnije proizvođač iz Hirošime bio je prisiljen da predstavi drugu generaciju Mazde 6. I odmah da razjasnimo: automobil je u potpunosti nov i ima vrlo malo zajedničkog sa rođakom Mondeom...
Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Još od premijere u leto 2005. godine, B klasa predstavlja novu vrstu vozila, koje kombinuje različite koncepte. Četvorovratna verzija potencira dizajn sportske limuzine sa spoljnim dimenzijama kompaktnog automobila, uz sve to dolazi prilagodljivost mini MPV-a sa sigurnošću jednog Mercedes-Benza. Posle tri uspešne godine, Mercedes je "preispitao" dizajn i tehniku B klase...
Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

U četvrtak je na karting stazi Ada Huja, u Beogradu, održana zvanična promocija redizajnirane verzije treće generacije modela Clio Renault Sport, Clio i Clio Grandtour. Osveženi Renault Clio otvara novo poglavlje u sagi o Cliu, koja traje još od 1990. godine, a zahvaljujući svojoj praktičnosti, prostranosti i sigurnosti, svih ovih godina nalazi se pri samom vrhu prodajnih lestvica. Posebnu dimenziju jučerašnjoj prezentaciji dao je i Vladan Petrović, aktuelni reli šampion Srbije u generalnom plasmanu...
Testirali smo: Toyota Hilux 3.0 D-4D Double Cab City

Testirali smo: Toyota Hilux 3.0 D-4D Double Cab City

Jeremy Clarkson iz Top Geara nije uspeo da "ubije" Toyotu Hilux. Udarac u drvo, potapanje u more, probijanje montažne kućice, bacanje kamp prikolice na nju, paljenje benzinom i pad sa vrha zgrade (73 m), i na kraju vožnja istog automobila, pokazali su da izdržljivost Hiluxa nisu samo prazne priče. S obzirom da znamo kakva bi reakcija našeg Toyota importera bila kada bismo uradili nešto slično, testirali smo šestu generaciju Toyote Hilux u realnim uslovima. Bez lupanja, kupanja, padanja i letenja. Iako bismo to veoma rado izveli....
Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Ko je bolji: piloti Formule 1 ili majstori relija? Večno pitanje na koje niko ne može dati dovoljno argumentovan odgovor. Vredi li više moć improvizacije ili perfektnog ponavljanja, nešto je u čemu se teško slažu i najbolji analitičari autosporta. Ali, relisti su nam po nečemu ipak bliži. Repliku bolida Formula 1 ne možemo kupiti, registrovati i sa njom otići na more, dok za replike reli automobila vrede druga pravila. Uz podršku kompanije Velauto, testirali smo heroja Mitsubishijevog proizvodnog programa...
Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Kupci sve više žele da preuzmu sudbinu u svoje ruke, što im pruža mogućnost izbora automobila za slobodno vreme, popularna SUV kategorija. Na normalnim putevima ponašaju se kao klasični automobili, ali po potrebi mogu i sići sa njih i po travi ili zemljanom putu putnike odvesti do izletišta, planinarskog doma, jezera ili rečice. U samoću, daleko od stresa i problema svakodnevnice. To je uloga koju Hyundai Tucson odlično obavlja...
Testirali smo: Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium X

Testirali smo: Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium X

Želite praktičan automobil, koji u vožnji pruža puno zabave i užitka? Prelistali ste većinu kataloga, analizirali ste većinu argumenata i želite da donesete odluku? Ako niste razmišljali o modelu Ford Mondeo 2.0 TDCi karavan, pročitajte ovaj test. U testiranju nam je, kao i uvek, pomogao šestostruki i aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović, verovatno najkompetentnija osoba za ocenjivanje performansi automobila u našoj zemlji...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje