AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

Testirani Hyundai Getz 1.4 jeste simpatičan gradski automobil koji zaslužuje da bude češće viđen gost na našim ulicama, kako zbog svoje povoljne cene, tako i zbog odličnog kvaliteta i završne obrade. Kompaktan, snalažljiv i u svakoj situaciji agilan, maleni Getz još jednom nam pokazuje da je doba "korejskih plastikanera" daleko iza nas...

Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

Hyundai Getz je moderan gradski mališan u klasi do četiri metra dužine. Osmišljen je i dizajniran u Evropi, u skladu sa Evropskim očekivanjima i potrebama, a pre dve godine osvežen je upravo onako kako se to radi na Starom kontinentu: temeljno, sa naglaskom na bitno. Krenimo od vidljivih promena: spolja su to moderne svetlosne grupe, koja Getzu daju sportski i moderniji izgled. U unutrašnjosti primećujemo nove kombinacije boja i dvobojne presvlake, a osvežena je i centralna konzola, koja deluje kompaktno i "zategnuto". U oči upada odlična završna obrada i precizni spojevi, iako primećujemo da Korejanci još uvek štede na materijalima. Ako moramo birati za koji kvalitet su se odlučili u Hyundaiju, između kvaliteta materijala i kvaliteta završne obrade, onda ćemo konstatovati da su spojevi i završna obrada na visokom nivou, što ne možemo reći i za korišćene materijale.

Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

"Automobil na prvi pogled deluje prilično sveže i zanimljivo. Ono što mi odmah upada u oči jeste filozofija "točak na svaki ćošak" koja me raduje, jer najavljuje puno uzbuđenja u vožnji. Točkovi su smešteni u same krajeve karoserije što ga čini pravom malom "kompaktnom kutijicom."- bio je prvi komentar Vladana Petrovića pre zauzimanja položaja za volanom. I, naravno "trkač" ne bi bio trkač kada ne bi bio u pravu. Getz je dugačak 3825, širok 1665 i visok 1490 milimetara, a međuosovinsko rastojanje iznosi velikih 2455 milimetara, što je fantastičan rezultat za ovu klasu automobila. Uz točkove smeštene na same krajeve karoserije, putnici su dobili dovoljno prostora za vožnju i na zadnjoj klupi. Ovde treba dodati i odličnu visinu automobila i dobru ponudu prostora za glavu putnika pozadi, što će omogućiti vožnju bez stresa i na dužim putovanjima. Prtljažnik zapremine 254, odnosno 755 litara je sasvim solidan, prosečan u ovoj klasi automobila.

Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

Hyundai je u unutrašnjosti uneo dosta novog. Neki elementi, kao što su prekidači ili ručica menjača, preuzeti su od većih modela u kući. Instrument tabla oduševila nas je svojom preglednošću. Sve je tamo gde očekujete da bude i nema improvizacija i iznenađenja. Da je ergonomija na visini zadatka, potvrdio nam je i Petrović: "Čim sednete za volan primećuje se pomalo "jeftina" i "plastična" unutrašnjost, što je možda karakteristično za ovu cenovnu klasu automobila. Ipak, primećujem da je završna obrada odlična. Sve deluje utegnuto i kompaktno bez nepoželjnih zvukova, čak i u extremnim situacijama. Položaj volana i njegov oblik je odličan, ali malo smeta prenisko postavljena ručica menjača, bar dok se naviknete. Pozitivne ocene dao bih i preglednosti, a parking senzori skoro da nisu ni potrebni, jer uvek imate osećaj gde se nalaze ivice automobila. Sigurno važna stavka za osobe nežnijeg pola, koje neće puno energije trošiti na parkiranja u gradskim gužvama, što za neke automobile ne možemo reći."

Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

Idealan odnos između štednje i performansi predstavlja motor kojim je pokretan "naš" testirani primerak. U pitanju je 1.4-litarski agregat sa dve bregaste osovine i šesnaest ventila. Maksimalnu snagu agregat razvija na očekivano visokih 6.000 o/min, a 126 Nm Obrtnog momenta na raspolaganju je već pri 3.200 obrtaja radilice u minutu, što obećava dobar temperament agregata. I u praksi su potvrđene dobre performanse. Do "stotke" gradski mališan ubrzava za samo 11,2 sekunde, dok se pokazivač brzine zaustavlja tek na 167 km/h. Ono čime nas je Getz najviše impresionirao jeste njegova elastičnost. Automobil je u niskim režimima rada veoma rado odgovarao na svaki zahtev komande gasa, šta nas je radovalo posebno u gradskij vožnji. "Motor je zaista odličan, što važi i za menjač. Hodovi su kratki, a jedino je malo zasmetala tvrdoća menjača, što je usporavalo kretanje ručice. Sve to malo smeta ako želite Getza da "poterate" malo brže. Primetio sam i malo veću buku motora prilikom kretanja visokim brzinama, ali za to može biti kriva i lošija izolacija. Ipak, testirani Getz teži nešto manje od 1.200 kilograma, pa od takvog automobila i ne možemo očekivati previše." - zaključci su Vladana Petrovića o pomenutom agregatu. Podsetimo, pomenuti agregat nasledio je poznati 1.3-litarski četvorocilindrični motor koji je razvijao 8 kW manje.

Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

Vešanje Getza je za jedan gradski automobil izuzetno udobno, a posebno je olakšano kretanje gradskim ulicama, što je najvažnije za ovaj automobil. Međuosovinsko rastojanje je relativno dugačko i iznosi 2.455 milimetara, a kao što smo istakli, točkovi su smešteni na same rubove automobila. Sve je to dovoljno za odličnu gradsku vožnju, ali za one koji od gradskog automobila žele nešto više, Vladan Petrović nas podseća na nekoliko otežavajućih faktora: "Za one koji žele žustriju vožnju u Getzu, treba imati u vidu na uzak trag točkova i visoku karoseriju, kao i masu od skoro 1.200 kilograma. Sve ovo u brzim krivinama rezultuje nešto izraženijim naginjanjem karoserije. Jednostavno, trap nije sposoban da odgovori na zahteve sportske vožnje. Ali, ovo je automobil namenjen gradskoj upotrebi, pa u toj konotaciji treba da ocenjujemo i njegove karakteristike. Vešanje je dovoljno udobno i za naše puteve prepune neravnina. Jedino na poprečnim neravninama automobil izraženije poskakuje, a prilikom prebrzog ulaska u krivinu pre će proklizati prednji kraj, nego zadnji. Pohvalio bih i kočioni sistem, kočnice zaustavljaju sasvim korektno i koliko nisu sklone pregrevanju."

Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

Vožnja Hyundai Getza je prijatnija i zabavnija od vožnje u mnogim konkurentnim modelima B segmenta. Kada tome dodamo i cenu 10.746 Eura, sa carinom i PDV-om, koliko je potrebno odvojiti za Getz opremljen testiranim 1.4 benzinskim agregatom i Active nivoom opreme, jasno je da je iza nas test automobila koji bi trebao biti obavezan prilikom razmišljanja o kupovini gradskog automobila. Getza i dalje čeka svetla budućnost. Restilizovan dizajn, u kombinaciji sa velikim unutrašnjim prostorom, uz zanimljivu cenu, sigurno će učiniti Getza zanimljivom opcijom kod kupaca u Srbiji.

Hyundai Getz 1.4
Tip motora:Četiri cilindra, ubrizgavanje benzina u cilindar
Broj cilindara:4
Zapremina motora (cm3):1399
Max. Snaga (KS pri o/min):97 pri 5.500
Max. Obrtni moment (Nm pri o/min):126 Nm prilikom 3.200 obrtaja
Ubrzanje iz mesta do 100 km/h (s):11,2
Maksimalna brzina (km/h);170
Potrošnja - grad /otvoreno / prosek:7,5 / 5,1 / 6
Prtljažni prostor (cm3): 254 / 977
Zapremina rezervoara (L):66
Masa automobila / nosivost (kg):1140 / 410
Dimenzije pneumatika:165 / 70 R14
Dužina automobila (mm):3.825
Širina automobila:1.655
Visina automobila:1.490
Međuosovinsko rastojanje:2.455
Cena testiranog automobila (Eur):10.746

Goran Sarić - Automagazin

Testirali smo: Citroën C3 1.4 HDi

Testirali smo: Citroën C3 1.4 HDi

Pred nama je konačno potpuno novi Citroën C3, i jedna stvar je svima odmah jasna: on je lepši, mnogo lepši od svog prethodnika. Novi Citroën C3 predstavlja povratak Citroën-a u porodicu kreativnih proizvođača automobila. U segmentu gradskih mališana nikada nije bila veća gužva, to u Citroenu vrlo dobro znaju, pa su preduzeli sve da se upravo njihov predstavnik ovog prenapumpanog segmenta istakne u masi...

Ekskluzivno: Vozili smo Mercedes-Benz SLS AMG

Ekskluzivno: Vozili smo Mercedes-Benz SLS AMG

Pre nego što smo stupili u klub povlašćenih, koji su imali privilegiju sesti u kokpit modela SLS AMG, usledila je spektakularna predstava: podizanje krilnih vrata uvis, odmeravanje unutrašnjosti, a zatim uz malo "gimnastike" uvlačenje u prostor između pragova i središnjeg grebena. U krutom "kavezu" je usko, ali upravo tamo je se naš test vozač, šestostruki reli prvak Vladan Petrović, osećao kao riba u vodi...

Testirali smo: Mercedes-Benz C 250 CDI

Testirali smo: Mercedes-Benz C 250 CDI

Aktuelna generacija modela Mercedes-Benz C klasa na tržištu egzistira već duže od tri godine. Prošle godine u Srbiju je stigla verzija Mercedes-Benz C 250 CDI, sa 4-cilindričnim turbodizel motorom zapremine 2,2 litra, opremljenim s dva turbopunjača, koji razvija 204 konjske snage i "medveđi" obrtni moment od 500 Nm. Iako je motor pojačan u odnosu na svog prethodnika, naš test je povtrdio da je potrošnja goriva smanjena...
Test: Toyota Urban Cruiser - Između Yarisa i Aurisa

Test: Toyota Urban Cruiser - Između Yarisa i Aurisa

Evropski portfolio Toyote od prošle godine je proširen sa novim gradskim "crossover" modelom imena Urban Cruiser. Robusan, raskošnih oblika i funkcionalne unutrašnjosti, zaslužio je brojne pohvale i probudio zavist konkurencije. Toyota svim ljubiteljima urbanog života sa ponosom predstavlja model koji nudi visok stepen individualnosti, kreativnosti, sveopšte fleksibilnosti i praktičnosti. Urban Cruiser je automobil potpuno prilagođen za život u urbanoj sredini...
Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Porodica modela oko novog Megane-a porasla je na pet karoserijskih verziija: hatchbacku i trovratnom modelu pridružio se karavan Grandtour, MPV Scenic i produženi Grand Scenic. Manje avantgardnog dizajna, više prostora i komfora, i niže cene - to je kratak opis nove generacije kompaktnog MPV automobila iz porodice Renault. Na testu smo imali model Renault Grand Scenic 1.9 dCi (130 KS), kojeg odlikuje dopadljiv dizajn, polivalentna unutrašnjost, vozne osobine po želji evropskog kupca i razumna cena...
Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

Opel je promenio predstavnika u srednjoj klasi. Vectru je zamenila Insignia, ali značajna promena nije samo ime. "Ovo je Opel?" - bilo je prvo pitanje koje smo mi, ali i mnogi drugi, postavili već nakon prvog susreta sa ovom dizajnerski savršenom automobilskom pojavom. Konačno, posle dugo vremena imamo jedan Opel koji pleni izgledom, a Insignia je zaista prelepa. Uz savršen dizajn, Insignia je zadržala sve vrednosti zbog kojih se Opeli i kupuju, a to su odlična tehnika, štedljivi motori vrhunska funkcionalnost i prihvatljiva cena...
Test: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD

Test: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD

Bez štedljivog i temperamentnog turbodizel motora u ponudi, borba sa evropskom konkurencijom je nezamisliva. To u Mazdi znaju vrlo dobro, pa su u svoj luksuzni kompaktni SUV model ugradili savremeni turbodizel motor. Time je Mazda CX-7 dobila dodatnu dozu samopouzdanja, pa japanske i evropske konkurente sada gleda uzdignute glave i pravo u oči. Dizelsku Mazdu CX-7 isprobali smo u realnim uslovima, a kao i obično, u tome nam je pomogao višestruki državni reli prvak, Vladan Petrović...
Test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi

Test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi

Ako ne spadate u vatrene šahiste, kada pročitate izraz "C3" pomislićete na zaobljeni bucmasti mali automobil, koji je impresionirao mnoge. A, ukoliko niste zaposleni u galeriji likovne umetnosti, nakon što ugledate natpis "Picasso", prvo ćete pomisliti na dizajnerski odvažne Citroën automobile sa velikom ponudom unutrašnjeg prostora. Ali, kako funkcioniše spoj C3 + Picasso? Da li ima smisla na osnovi B-segmenta praviti MPV model? Ima!
Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S

Vreme bezličnih Toyota definitivno je prošlo. Dizajneri u evropskom studiju "Toyota ED2", u južnoj Francuskoj, ispred sebe su imali jasno definisan cilj: današnje tržište zahteva veliki unutrašnji prostor uz kompaktne dimenzije karoserije, dobre vozne osobine uz nisku potrošnju goriva, u japanski automobil integrisati EVROPSKI dizajn kombinovan sa azijskom originalnošću. I nakon višednevnog testa sedan verzije Avensisa, možemo samo potvrditi: Toyota Avensis treće generacije bliža je evropskim kupcima više nego ikada...
Audi Q3 2026
Slika nedelje