AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Vladan Petrović o Mercedes-Benzu C 280 Avantgarde

Vladan Petrović o Mercedes-Benzu C 280 Avantgarde

Ekskluzivno za Automagazin portal, maksimalni vozni potencijal nove Mercedesove C klase ispitao je aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. U višednevnoj test vožnji Petrović je ispitao mogućnosti automobila, a mi Vam prenosimo najbitnija zapažanja...

Vladan Petrović o Mercedes-Benzu C 280 Avantgarde

Izgled "Odmah primećujem da je nova C klasa "dobila pesnicu u nos", u odnosu na prethodnika. Prednji deo automobila znatno je odsečeniji i agresivniji. Uživo, automobil izgleda jako atraktivno i neuporedivo svežije nego na fotografijama. Automobil koji smo testirali imao je Avangarde paket opreme, što znači da je imao posebnu masku hladnjaka, sa velikim znakom Mercedesa u centralno delu, što automobilu daje dozu agresivnosti. Gledano sa boka, C klasa ima kupeovski povijenu zadnju liniju krova, što postaje karakteristika većine Mercedesovih modela. U poređenju sa prethodnom generacijom, nova C klasa izgleda neuporedivo agresivnije i sportskije."

Vladan Petrović o Mercedes-Benzu C 280 Avantgarde

Unutrašnjost "Kao što smo rekli kod A i B klase, Mercedes poslednjih godina nudi odličan položaj sedenja i izvanredne mogućnosti podašavanja. Zanimljivo je i rešenje za funkcije podešavanja sedišta, koje se nalaze na vratima. Rešenje za svaku pohvalu, jer je na dohvat ruke i slikovito objašnjeno. U novoj C klasi imete osećaj da sedite niže nego što zaista sedite, zbog visoko postavljenih ogromnih retrovizora. Odmah kada sednete u automobiul primetićete velike retrovizore, koji istina pružaju odličnu preglednost. Volan je ergonomski oblikovan, a menjač stoji na idealnoj poziciji i bez obzira na položaj sedenja uvek je na dohvat ruke." Upravljivost "Ovo je prvi Mercedes koji pruža puno povratnih informacija sa podloge i koji budi emocije u vožnji. Iako je naglašeno udobno, ogibljenje poseduje određene sportske osobine. Automobil se u krivinama drži čvrsto zadate putanje, uz puno povratnih informacija na volanu, ali i ogibljenju. Prilikom žustrije vožnje, u svakom trenutku se oseća izuzetna krutost karoserije, koja odgovara sportskim ambicijama vozača. Iako je priličnih dimenzija i mase, zbog odličnog motora, čvrstog vešanja i sportski direktnog volana, nova C klasa u krivinama deluje izuzetno pokretljivo i mislim da je ovo najsportskiji serijski Mercedes kojim sam upravljao. Oni koji vole vožnju sigurno će se lepo osećati za volanom nove C klase, a ne samo putnici pozadi, koji očekivano uživaju u ušuškanosti."

Vladan Petrović o Mercedes-Benzu C 280 Avantgarde

Motor i menjač "Motor je stvarno odličan i prilično je živahan i pri niskim obrtajima, što nije bila odlika šestocilindraša. Snažno povlači iz niskih obrtaja i ima veoma uverljiva ubrzanja. Moram da pohvalim i zvuk motora, koji u visokim obrtajima zvučio kao neki ST bolid, a pri normalnoj vožnji izuzetno je tih. Ali, kompletan utisak o motoru pomalo kvari elektronika menjača. 7G-Tronic odlično funkcioniše u automatskom modu, ali kritike zaslužuje u modu za manuelnu promenu brzina. Iako sam vozio u Sport modu, elektronika je često previše "pametovala", i vrlo često sistem nije želeo prebaciti u višu ili nižu brzinu kada sam to želeo. Iako je komanda veoma jasna, sistem ponekad ne želi da posluša vašu komandu, a ponekad preskoči jedan stepen prenosa. Ali, to se dešava samo kada vozite žustro, sa više sportskog žara, dok u laganom krstarenju te "nesuglasice" nestaju."

Vladan Petrović o Mercedes-Benzu C 280 Avantgarde

Vozna dinamika "Prilikom visokih brzina u automobilu imate osećaj kao u nekom poslovnom mlaznjaku. Oseća se samo snažan šum vazduha, a samo pogled na brzinomer pokazuje da smo u tom renutku bili debelo izvan zakona. Čak i pri 200 km/h automobil počinje da ubrzava, što možemo zahvaliti odličnom motoru. Ali, najviše pohvala uputio bih odlično izbalansiranom vešanju, koje omogućava uživanje u vožnji i brz prelaz iz laganog u oštar ritam vožnje. Precizan i prijatan volan nudi hirurški precizno upravljanje u krivinama, a kao što smo rekli, dobro izbalansirano vešanje nudi odlična vozna svojstva. Za širenje putanje u krivinama potrebno je stvarno muški preterati, a čak i tada C klasa uliva veliko poverenje. Čak i kada namerno gasom pokušate da isprovocirate proklizavanje zadnjeg dela automobila, to Vam neće lako poći za rukom i mogu samo uputiti reči hvale Mercedesovim inženjerima. Tradicionalno Mercedesovo kočenje ostalo je na visokom nivou. Kočnice i posle više uzastopnih snažnih kočenja ne pokazuju nikakve zake umora, a pritom oduševljava stabilnost automobila pri snažnom kočenju na lošem neravnom putu sa uzdužnim kanalima." Goran Sarić - Automagazin

Testirali smo: Ford Fiesta 1.4 TDCi Trend

Testirali smo: Ford Fiesta 1.4 TDCi Trend

Nova Ford Fiesta je dovoljno dugo na tržištu, kako bismo realno i bez uticaja emocija i dizajna mogli oceniti njene realne vrednosti. U dizajnerskom smislu, ovo je automobil koji će se posebno svideti sportski orijentisanim kupcima. Ispod sportsko-elegantnog odela kriju se niskolitražni motori sa savremenom i ekonomičnom tehnikom...

Vozili smo: Nissan 350Z

Vozili smo: Nissan 350Z

Čvrsta konstrukcija, vrhunski atmosferski šestocilindrični agregat, zadnji pogon i noga na gasu. Ne, pogrešili ste. Nije Porsche, već Nissan 350Z, koji skuplju nemačku konkurenciju gleda uzdignute glave i pravo u oči. Iako ga iz ponude polako potiskuje dolazeći naslednik sa oznakom Nissan 370Z, tokom kratke vožnje smo se uverili da 350Z itekako ima šta  da pokaže. Ukoliko ste ljubitelj Porshea, a imate srčane i respiratorne probleme, predlažemo Vam da ne čitate dalje ovaj tekst...

Test: Lexus IS 220d Sport - Supersedan

Test: Lexus IS 220d Sport - Supersedan

Tržištem luksuznih automobila srednje klase vladaju nemačke marke, kao što su Mercedes-Benz, BMW i Audi. Čast japanskih proizvođača najbolje brani Lexus IS, koji već godinama, prilično uspešno, radi na tome da se sitacija na tržištu promeni. Na testu smo imali najprodavaniji Lexus model u Evropi, i jedini dostupan sa snažnim, čistim dizelskim motorom...

Test: Renault Megane Grandtour 1.4 TCe - Porodično blago

Test: Renault Megane Grandtour 1.4 TCe - Porodično blago

Druga generacija modela Renault Megane pobrala je ovacije onih koji cene originalnost i stil. Treća generacija modela Megane stilski je nešto manje  prepoznatljiva, ali zato je praktičnija i funkcionalnija. Potpuno novi model niže srednje klase, svojom funkcionalnošću, kvalitetom, atraktivnim izgledom i prihvatljivom cenom, ubedljivo osvaja kupce u Srbiji...

Test: SEAT Exeo 2.0 TDI – Audi Emocion

Test: SEAT Exeo 2.0 TDI – Audi Emocion

Modelom Exeo, SEAT se posle nekoliko godina vratio sedan karoseriji. Ali, ovo nije potpuno novi model - španski konstruktori iskoristili su dokazano dobru platformu i mnoge druge komponente iz prethodne generacije modela Audi A4 (B7). U višednevnom testu, pokušali smo da pronađemo odgovor na pitanje kako se nemačka tehnika uklopila u sportski imidž...

Testirali smo: Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport

Testirali smo: Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport

Auris je opet u punoj snazi! Nakon tri godine proizvodnje, Toyotin predstavnik u C segmentu dobio je modernizovanu tehniku i izgled. Pod haubom mu diše najsnažniji atmosferski 1,6-litarski agregat na tržištu, atraktivan dizajn dobio je oštre linije, a cene su i dalje veoma atraktivne. Pred nama je "japanski Golf" nakon facelifta...

Testirali smo: Mazda MX-5: 365 dana radosti

Testirali smo: Mazda MX-5: 365 dana radosti

Kultni dvosed Mazda MX-5 nedavno je prošao fazu tehničkih unapređenja i retuš izgleda. Ali, nemojte se plašiti, jer karakter ovog bestsellera, koji sa ponosom slavi svoj 20. rođendan, i u trećoj generaciji ostao je nepromenjen. Na test smo dobili "hartop" verziju sa tvrdim sklopivim krovom, koju krase sve osobine koje su "Miatu" poslale u visine...

Testirali smo: Opel Astra 1.6 Turbo

Testirali smo: Opel Astra 1.6 Turbo

Nova Opel Astra je tu. Veliki hatchback (čak 22 cm duži od Golfa!) sa neobičnim rešenjem zadnje osovine i novim i modernizovanim motorima, licem u lice se suprostavlja Golfu, Focusu i Meganeu. Od kompanije Komnenović Auto, na test smo preuzeli vrhunsku benzinsku verziju nove Opel Astre, koja nas je često navodila na pitanje sedimo li uopšte u Opelu...

Testirali smo: Citroën C3 1.4 HDi

Testirali smo: Citroën C3 1.4 HDi

Pred nama je konačno potpuno novi Citroën C3, i jedna stvar je svima odmah jasna: on je lepši, mnogo lepši od svog prethodnika. Novi Citroën C3 predstavlja povratak Citroën-a u porodicu kreativnih proizvođača automobila. U segmentu gradskih mališana nikada nije bila veća gužva, to u Citroenu vrlo dobro znaju, pa su preduzeli sve da se upravo njihov predstavnik ovog prenapumpanog segmenta istakne u masi...

Mercedes-Benz GLB (2026)
Slika nedelje