AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Seat Leon Cupra - Mačo sa viškom testosterona

Test: Seat Leon Cupra - Mačo sa viškom testosterona

Da li ste danas već zadrhtali? Ako niste, preporučujemo Vam najsnažniji serijski Seat automobil svih vremena, za čijim volanom zaista imate osećaj da možete sve. Automobil koji smo testirali očarao nas je zavodljivom formom, rasnim zvukom, erotičnom siluetom ali ponajviše sa brutalno ispaljenih 240 konjskih snaga, koje su nas često navodile na pomisao da saobraćaj oko nas stoji...

Test: Seat Leon Cupra - Mačo sa viškom testosterona

Ovoga puta na početku ću preskočiti detaljne opise spoljašnjosti i unutrašnjosti. Uostalom, fotografija govori više od hiljadu reči. Sedam za volan, a sportska sedišta me obuhvataju svojim velikim bočnim uporištima. Pokrećem motor koji se javlja potmulim zvukom. Osećam blagu vibraciju u trbušnoj duplji. Agregat je nekako bezobrazno tih. Zvuči kao nadolazeća oluja, a svakim davanjem gasa koža na rukama se ježi. Ubacujem u prvi stepen prenosa, dajem snažan gas i očekujem reakciju. Brutalan udarac u leđa pratio je svaku promenu stepena prenosa, a pritisak ne prestaje sve do graničnih broja obrtaja. Podsetimo, 2-litarski 4-cilindrični agregat "pozajmljen" iz modela Golf GTI i Octavia RS, u kojima razvija 200 KS. Seatovi inženjeri su se istinski potrudili: izmenili su glavu motora, instalirali veće brizgaljke i turbo punjač maksimalnog pritiska prednabijanja od 0,8 Bara. Na sve ovo, dodat je i izmenjen software rada motora i rezultat je fantastičan: Volkswgenov 2.0 TFSI (Turbo Fuel Stratified Injection) agregat, s raskošnim hladnjakom sabijenog vazduha, pojačan je na zavidnih 240 konjskih snaga, dostupnih pri 5.700 o/min, dok je medveđi Obrtni moment od 300 Nm dostupan u rasponu od 2.200 do 5.500 o/min.

Test: Seat Leon Cupra - Mačo sa viškom testosterona

Ako ste očekivali veoma strmu krivu Obrtnog momenta, pogrešili ste. Već po navedenim podacima jasno je da će razvoj snage ovog rasnog motora oduševiti čak i one koji preferiraju atmosferske motore i da ovaj motor teško sebi može naći konkurenciju. Seat Leon Cupra sa ovakvim karakteristikama motora predstavlja vrh ponude "hot-hatch" modela s pogonom na prednje točkove. To je teorija, a praksa je da Leon Cupra pruža ogromnu snagu i eksplozivnost pri svakom dodiru papučice gasa. Najviše nas je oduševio linearan razvoj snage motora. Dakle, nema onog klasičnog "napada" Obrtnog momenta, koji je karakterističan za turbo motore. Posle male, skoro neprimetne turbo rupe sledi snažno povlačenje, koje traje sve do graničnog broja obrtaja. Prijatno iznenađenje motorom nije krio ni aktuelni reli šampion naše države, Vladan Petrović: "Odličan motor, sa dobrom krivom razvoja snage. Mislim da je linearan razvoj snage bio jedino rešenje da se 240 KS prenese na podlogu bez previše rasipanja. Cupra odlično vuče iz niskih obrtaja, a ako hoćemo da izvučemo maksimum, možemo slobodno šaltati u zoni oko crvenog područja obrtaja, jer se 2.0 TFSI ne ponaša kao ostali turbobenzinci. Motor se ponašao kao "atmosferac" i ako hoćemo maksimum moramo ga držati u visokim područjima obrtaja. I, ne samo to. Mislim da je malo turbobenzinaca koji raspolažu sa ovolikom snagom, a u isto vreme mogu se voziti bez nervoze i preteranog napora u normalnom saobraćaju. Menjač je krathih hodova, ali bi distanca između treće i pete brzine mogla biti malo jasnija." Posebnu pažnju zaslužuje i potmuli zvuk koji izlazi iz atraktivne izduvne cevi. "Seat Sound Exhaust System" jeste poseban sistem koji moćan zvuk šalje do ušiju prolaznika, ali i do vozača. Pri nižim obrtajima prilično je prigušen, ali prilikom vožnje u visokim obrtajima sistem nas je počastio sirovim zvukom koji u potpunosti reflektuje snagu agregata.

Test: Seat Leon Cupra - Mačo sa viškom testosterona

Seat Leon Cupra može se pohvaliti izmenjenim, 14 milimetara nižim ogibljenjem u odnosu na standardno. Za komponente prednjeg vešanja korišćen je aluminijum, što je smanjilo "neogibljenu masu" za 7,5 kilograma, a dodat je i prednji stabilizator. Za dobar kontakt s podlogom brinu se odlični pneumatici dimenzija 225/40 R18 (Dunlop SP Sport Maxx). Zahvaljujući zadnjem Multinlink ogibljenju sa spiralnim oprugama, Leon Cupra odlično upija neravnine i gotovo da sam se počeo brinuti za sportske osobine. Ali, "strah" je nestao već u prvoj krivini. Cupra seče krivine kao vruć nož maslac: sigurno i savršeno. Automobil se, uz elektro blokadu diferencijala, ponaša kao da je srastao s asfaltom, a zakoni fizike kao da ne vrede. Ipak, iako za volanom ovog automobila imate osećaj da možete sve, ovde treba biti pažljiv, jer 240 konjskih snaga nije šala, što nam je istakao i Petrović: "Automobil raspolaže sa velikom snagom, ali treba biti pažljiv i ne treba preterivati. Jer, ne treba zaboraviti da visok Obrtni moment ponekad zavrti točkove u prazno kada to ne očekujemo. U brzim krivinama, kada se motor nalazi u visokim područjima obrtaja prednji točkovi mogu se zavrteti u prazno zbog velike snage, i naglo proširiti putanju kretanja. Ali, i prosečni vozači sigurno će biti zadovoljni ponašanjem automobila, jer je jako agilan i okretan u sporim krivinama, a uz umeren gas pruža puno zadovoljstva u brzim krivinama. Takođe, volan je jako dobro podešen, jer pruža adekvatan otpor u brzoj vožnji, dok u normalim uslovima vožnje omogućava lako manevrisanje i lako parkiranje. Dodatnu sigurnost u vožnji ulivaju i odlične kočnice koje lagano zaustavljaju Cupru. Ako tražimo manu, onda je to možda malo brutalniji odziv kočnice za prosečnog vozača. Ali, period privikavanja je sigurno minimalan."

Test: Seat Leon Cupra - Mačo sa viškom testosterona

Već po otvaranju vrata, uočavamo "znakove raspoznavanja" u odnosu na "običnu" verziju Leona: aluminijumske papučice, sportska sedišta, kožom presvučen volan sa crvenim šavom i u sredini smešten obrtomer, koji kraljuje instrumentima. Iako smo na prvi mah impresionirani, ovde bismo mogli reći i poneku zamerku. Zar Seat nije specijalista za buđenje emocija? Najsnažniji Seat ikada napravljen mogao se malo više distancirati od visokoserijskih modela, što se odnosi i na spoljašnjost. Oblici zaslužuju svaku pohvalu, i naizgled visoko postavljen kokpit predstavlja osveženje u klasi "hot-hatch" modela, ali sve to u kombinaciji sa plastikom presvučenom metalik bojom izgleda jeftinije nego što zaista jeste. Materijalima, ali i spojevima koji su čvrsti ne može se prigovoriti, ali središnja konzola velike površine sa sitnim tipkama stvaraju osećaj praznine i ne uspeva se osloboditi velikoserijskog pečata. Ali, uhvaćeni u školjkasta sedišta sa sportskim volanom u rukama, lako zaboravite spartanski osećaj unutrašnjih detalja: "Položaj za volanom je odličan i tipično sportski. U automobilu se sedi izraženo nisko, a robusna i izbačena instrument tabla daje osećaj kompaktnosti. Položaj sedenja lako je podesiti i višim osobama, a menjač i središnja konzola nalaze se na idealnoj udaljenosti. Volan je podesiv po visini i dubini, a posebno bih pohvalio funkciju podešavanja volana preko dugmte na stubu. Ručica menjača urađena je u sportskom duhu, ali bi bilo boje da je malo manjih dimenzija. Izgled sportskog kožnog volana je za desetku, i ruke se prosto lepe za njega. - istakao je Petrović.

Test: Seat Leon Cupra - Mačo sa viškom testosterona

Fabričke informacije o potrošnji najsnažnijeg Seat automobila ikada odmah zaboravite. Potrošnja u gradu od 11,4 l, na otvorenom 6,5 i kombinovano 8,3 litra iz našeg ugla samo je dobra želja autora ovih brojki. Cupru smo imali prilike da vozimo u svim uslovima, prešavši preko 1.000 kilometara, i prosečna potrošnja iznosila je oko 11 litara na 100 pređenih kilometara. Na otvorenom putu u umerenoj vožnji pri minimalnim obrtajima, Cupra je trošila minimalnih 8 litara na 100 km. Na drugu stranu, kada je Vladan Petrović za volanom želeo istražiti maksimalni potencijal ovog rasnog gradskog trkača, potrošnja se kretala oko 25 L/100 km. Iako svakog ko kupuje ovaj automobil ne treba previše da interesuju litri potrošenog goriva, bitno je istaći da Cupra pruža odlučnu mogućnost izbora. Ukoliko vozite umereno, potrošnja se kreće u okvirima konkurentskih puno slabijih modela, a ukoliko imate tešku desnu nogu, to će se odraziti i na debljinu Vašeg novčanika.

Test: Seat Leon Cupra - Mačo sa viškom testosterona

I, pored toga što je Seat Leon Cupra izrazito sportski nastrojen, u pitanju je automobil koji se odlično ponaša u svakodnevnoj eksploataciji. Dakle, u Seatu su ostvarili zacrtani cilj: napravili su automobil za kacigu i za kravatu u isto vreme. Bez obzira na sportske afinitete, ununtrašnjost automobila nije izgubila na varijabilnosti i funkcionalnosti i Leon Cupra može služiti kao odličan porodični automobil sa visokom svakodnevnom upotrebljivošću. Petoro vrata, odlična ponuda prostora za putnike pozadi, i prtljažnik velike osnovne zapremine od 341 litar, obećavaju ugodnu vožnju. Prostor i komfor na zadnjim sedištima je izvrsan i pijatno se može putovati čak i na dužim distancama. Ipak, s obzirom da je Leon Cupra opremljena potpuno novim sportskim prednjim sedištima, visoki putnici pozadi kolenima će dodirivati prednja sedišta, koja su na zadnjem delu obložena tvrdom plastikom, što na dužim putovanjima sigurno neće biti prijatno. Stručnjaci u Seatu posebnu pažnju obratili su i na opremu, i vozeći "naš" test automobil uživali smo u najmodernijim sistemima savremenog doba. Seat Leon Cupra opremljen je sistemom elektronske kontrole stabilnosti (ESP), dvozonskim klima uređajem, šest vazdušnih jastuka, adaptivnim bi-xenon svetlima, ABS-om, TCS-om, Audio MP3 uređaj, tempomat, komande na volanu, a da je Leon Cupra prilagođen svačijem ukusu, dokazale su nam konekcije za iPod, USB ili Bluetooth...

Test: Seat Leon Cupra - Mačo sa viškom testosterona

Izgled modela Seat Leon Cupra samo možemo pohvaliti. Tome doprinosi već odličan izgled baznog modela Leon, ali i posebnosti verzije Cupra. Dinamika i elegancija. Nije razmetljiv, ali samo neki detalji, kao što su sportska kombinacija belih atraktivnih felni, crvenih kočionih čeljusti i belih retrovizora, uz diskretan natpis CUPRA (Cup Racing) na vratima prtljažnika i ovalna izduvna cev, naslućuje da se ispod haube krije rasnih 240 konjskih snaga. Vladan Petrović smatra da spoljni izgled modela Cupra zaslužuje veće razlike od ostalih Leona: "Seat Leon izgleda odlično, ali model Cupra trebali su više odvojiti od "običnih" modela. Leon izleda odlično već u standardnoj verziji, što se može očekivati od Seata. Agresivno i sportski. Ali, Cupra bi trebala biti malo više drugačija. Razlika na karoseriji nema, što je prava šteta za automobil sa ovako velikim sportskim potencijalom. Mislim da nije u redu da neki FR TDI modeli izgledaju agresivnije i moćnije od Cupre, koja je najjači serijski Seat ikada napravljen." Dakle, u pitanju je savršen spoj eleganicije i sporta, i Cupra nas asocira na savršenog gangstera sa stilom. Seat Leon Cupra spolja će se svideti i nemačkim ljubiteljima solidne izvedbe i avanturi sklonim Italijanima. Bićemo slobodni da kažemo da je Leon u stvari savršen spoj Alfe i Volkswagena. Leon pozadi izgleda upečatljivo i većina u njemu vidi ponešto s Alfinih modela. Bočna linija je visoka, prozori maleni, a kvaka zadnjih vrata skrivena je u okviru, što je zanimljiv trik. Od napred dominiraju široki branici sa većim usisinicima za dovod vazduha. Posledica: Leon Cupri se na putu vozači instiktivno sklanjaju u desnu traku. Bravo za Seat!

Test: Seat Leon Cupra - Mačo sa viškom testosterona

Seat Leon Cupra je automobil kojem je teško pronaći manu, čak i kada se pogleda cena. Iako testirana verzija, opremljena najkvalitetnijim paketom opreme, košta 31.191 Euro, za manje opremljenu, ali i dalje atraktivnu, verziju modela Cupra treba izdvojiti 28.429 EUR. Za taj novac kupac ovog automobila dobija beskompromisno vešanje i prilično oštro ponašanje u vožnji koji ga čine pravom Formulom za uličnu upotrebu. Ako tome dodamo i činjenicu da je ovo automobil koji je svetlosnim godinama udaljen od kompaktne automobilske konfekcije i bezdušnosti, onda se pomenuta suma čini razumnom. Ali, budimo realni: ko vođen razumom kupuje kompaktni automobil od 240 konjskih snaga?

Seat Leon Cupra
Tip motora:4 cilindra, redni, Turbo benzinski agregat.
Broj cilindara / ventila:4 / 4
Zapremina motora (cm3):1984
Max. Snaga (KS pri o/min):240 / 5.700
Max. Obrtni moment (Nm pri o/min):300 / 2.200 - 5.500
Ubrzanje iz mesta do 100 km/h (s):6,4
Maksimalna brzina (km/h);247
Potrošnja na testu - grad /otvoreno / prosek:15 / 8,5 / 11,5
Prtljažni prostor (cm3): 341
Zapremina rezervoara (L):55
Masa automobila / nosivost (kg):1.334 / 570
Dimenzije pneumatika:225/40 R18
Dužina automobila (mm):4.323
Širina automobila:2.578
Visina automobila:1.527
Međuosovinsko rastojanje:1.508
Cena test automobila (Eur):31.191

Goran Sarić - Automagazin

Testirali smo: Honda Jazz 1.4 LS

Testirali smo: Honda Jazz 1.4 LS

David Copperfield davno bi se divio, šta to Honda ume da učini sa automobilom niže klase. Sada ga u potpunosti razumem. Ovaj automobil očarao me je već na prvi pogled, a posle višednevne vožnje, moram priznati da mi i nedostaje. Čudno. Uživam u vožnji moćnih turbo automobila, koji pružaju radost sportske vožnje, imaju snažne motore, dobre kočnice i u njima se dobro sedi. Ali, šta sam video u Jazzu? Nema ni snažan motor, ni sportsko vešanje. Šta to ima Honda Jazz?
Testirali smo: Toyota iQ

Testirali smo: Toyota iQ

Do sada je izbor gradskih automobila bio izuzetno težak. Mogli smo da biramo između Smarta, koji može da preveze samo dva putnika, i malog gradskog automobila, kao što je npr. Toyota Aygo, među kojima je razlika u dužini od čak 75 centimetara. A, šta ako je Smart previše mali, a Aygo preveliki? Šta ako se krećete najviše po gradu, nemate potrebu da u automobilu vozite više od tri osobe i imate veliki problem s parkiranjem?
Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Veće, a pritom lakše. Privlačno, a u isto vreme i kvalitetno. Vrednosti kojima je Mazda težila kod razvoja prve "šestice", nisu se promenile. Ali, ni konkurenti nisu sedelu skrštnih ruku, i samo pet godina kasnije proizvođač iz Hirošime bio je prisiljen da predstavi drugu generaciju Mazde 6. I odmah da razjasnimo: automobil je u potpunosti nov i ima vrlo malo zajedničkog sa rođakom Mondeom...
Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Još od premijere u leto 2005. godine, B klasa predstavlja novu vrstu vozila, koje kombinuje različite koncepte. Četvorovratna verzija potencira dizajn sportske limuzine sa spoljnim dimenzijama kompaktnog automobila, uz sve to dolazi prilagodljivost mini MPV-a sa sigurnošću jednog Mercedes-Benza. Posle tri uspešne godine, Mercedes je "preispitao" dizajn i tehniku B klase...
Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

U četvrtak je na karting stazi Ada Huja, u Beogradu, održana zvanična promocija redizajnirane verzije treće generacije modela Clio Renault Sport, Clio i Clio Grandtour. Osveženi Renault Clio otvara novo poglavlje u sagi o Cliu, koja traje još od 1990. godine, a zahvaljujući svojoj praktičnosti, prostranosti i sigurnosti, svih ovih godina nalazi se pri samom vrhu prodajnih lestvica. Posebnu dimenziju jučerašnjoj prezentaciji dao je i Vladan Petrović, aktuelni reli šampion Srbije u generalnom plasmanu...
Testirali smo: Toyota Hilux 3.0 D-4D Double Cab City

Testirali smo: Toyota Hilux 3.0 D-4D Double Cab City

Jeremy Clarkson iz Top Geara nije uspeo da "ubije" Toyotu Hilux. Udarac u drvo, potapanje u more, probijanje montažne kućice, bacanje kamp prikolice na nju, paljenje benzinom i pad sa vrha zgrade (73 m), i na kraju vožnja istog automobila, pokazali su da izdržljivost Hiluxa nisu samo prazne priče. S obzirom da znamo kakva bi reakcija našeg Toyota importera bila kada bismo uradili nešto slično, testirali smo šestu generaciju Toyote Hilux u realnim uslovima. Bez lupanja, kupanja, padanja i letenja. Iako bismo to veoma rado izveli....
Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Ko je bolji: piloti Formule 1 ili majstori relija? Večno pitanje na koje niko ne može dati dovoljno argumentovan odgovor. Vredi li više moć improvizacije ili perfektnog ponavljanja, nešto je u čemu se teško slažu i najbolji analitičari autosporta. Ali, relisti su nam po nečemu ipak bliži. Repliku bolida Formula 1 ne možemo kupiti, registrovati i sa njom otići na more, dok za replike reli automobila vrede druga pravila. Uz podršku kompanije Velauto, testirali smo heroja Mitsubishijevog proizvodnog programa...
Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Kupci sve više žele da preuzmu sudbinu u svoje ruke, što im pruža mogućnost izbora automobila za slobodno vreme, popularna SUV kategorija. Na normalnim putevima ponašaju se kao klasični automobili, ali po potrebi mogu i sići sa njih i po travi ili zemljanom putu putnike odvesti do izletišta, planinarskog doma, jezera ili rečice. U samoću, daleko od stresa i problema svakodnevnice. To je uloga koju Hyundai Tucson odlično obavlja...
Testirali smo: Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium X

Testirali smo: Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium X

Želite praktičan automobil, koji u vožnji pruža puno zabave i užitka? Prelistali ste većinu kataloga, analizirali ste većinu argumenata i želite da donesete odluku? Ako niste razmišljali o modelu Ford Mondeo 2.0 TDCi karavan, pročitajte ovaj test. U testiranju nam je, kao i uvek, pomogao šestostruki i aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović, verovatno najkompetentnija osoba za ocenjivanje performansi automobila u našoj zemlji...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje