AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Audi A4 2.0 TDI - 100% Audi !

Test: Audi A4 2.0 TDI - 100% Audi !

Iako nijedan detalj nije isti kao kod prethodnika, sigurno se nećete zbuniti, jer već na prvi pogled je jasno: Ovo je novi Audi A4. Dizajneri iz Ingolstadta igraju na sigurnu kartu, i iako je novi model ostao klasična trovolumenska limuzina oblih i elegantnih linija, malo više oblina jedina su veća novost u izgledu svih novijih Audija. Pomalo ljutit pogled prednjih svetala samo pojačava taj utisak...

Test: Audi A4 2.0 TDI - 100% Audi !

Velika njuška i četiri prstena na njoj. To je formula uspeha prvi put primenjena još pre 70 godina, kada je Tazio Nuvolari pobedio na Velikoj Nagradi Jugoslavije u Auto Unionu Typ D. Osim moćnog motora, najmarkantnije obeležje tadašnje Saske "Srebrne strele" bio je prednji deo automobila, sa velikom i pohlepnom njuškom, koja je izgledala kao da u svakom trenutku želi da pojede onog ko se nađe ispred. Očigledno, taj utisak marka sa četiri prstena na masci želi da vrati. Ali, sa jednom razlikom: ovaj put Audi ne želi da osvaja pobedničke pehare, već se takmiči za krunu srednje klase u kojoj se greške ne praštaju. Već u startu, Audi A4 je "osuđen" na uspeh. Stručnjaci Audija odlično su procenili vreme predstavljanja nove "četvorke", jer su razvoj tempirali za period dok je Mercedes bio zaokupljen saniranjem Chryslerove "rupe bez dna", a aktuelni BMW serije 3 već je u četvrtoj godini "života".

Test: Audi A4 2.0 TDI - 100% Audi !

Pored pomalo "zmijskog" pogleda, najupečatljiviji potpis pogleda novog A4 daje četrnaest LED dioda integrisanih u prednje svetlosne grupe. U pitanju su dnevna svetla (Daytime Running Lights) i u očekivanju "zelenog svjetla" za širu upotrebu LED osvetljenja na automobilima, od strane EU komisije, mogu vam poslužiti da budete najupečatljiviji deo sabraćaja. Novi Audi A4 je snažan iskorak u elitno područje i već na prvi pogled oduševljava svojim dizajnom, koji potpisuje dokazani Walter de Silva. Dinamičan, statusni stil dodatno je naglašen upadljivim povećanjem dimenzija. Novi A4 razvučen je sa 458,5 na velikih 470 centimetara i proširen sa 177 na 183 centimetra, dok je visina od 143 cm ostala nepromenjena. Ali, pomenuta povećanja karoserije uticala su i na poboljšanje mnogih parametara koji obećavaju dodatan komfor, što dokazuje i veliko povećanje međuosovinskog rastojanja sa 265 na čak 281 centimetar (Audi A6 meri međuosovinski razmak samo 35 mm veći od modela A4).

Test: Audi A4 2.0 TDI - 100% Audi !

Profil automobila najviše reflektuje Audijevu eleganciju i nepogrešivo se pridržava poznatih pravila dinamičnog izgleda: poklopac motora relativno dug u odnosu na poklopac prtljažnika, kratki prednji prevesi, a nisu izbegnute linije koje se penju prema zadnjem delu automobila. Pogled na zadnji deo automobila sugeriše na stabilnost i odlikuju ga izuzetno mekane linije. Izgled Audija A4 nedvosmisleno dinamičan, prodoran, dominantan, i sigurno je kada se ovo lice pojavi u retrovizoru, malo ko neće odmah osloboditi traku za preticanje. "Audi A4 izgleda prilično agresivno, a posebno su zanimjiva prednja LED svetla koja privlače pažnju prolaznika. Dizajn automobila je vešt spoj elegancije i sportskog duha. Iz nekog ugla automobil izgleda vrhunski privlačno i elegantno, a iz drugog sportski nastrojen. Audi pravi lepe automobile. Prednji deo izgleda baš onako ljuto, sa spojlerom koji me podseća na neke Audijeve bolide. Pozadi mi se posebno dopadaju dve izduvne cevi, koje unose dozu sporta. Nikada ne bih rekao da je reč o dizel automobilu." - kratko je izgled nove "četvorke" prokomentarisao Vladan Petrović.

Test: Audi A4 2.0 TDI - 100% Audi !

Kada otvorite vrata, u unutrašnjosti Vas čeka dobrodošlica luksuznog ambijenta: najfinija plastika, decentni ukrasi u alu looku, sve je krajnje precizno obrađeno. Audijevska perfekcija. Funkcionalno i ergonomski. Zahvaljujući odličnom podešavanju volana i sedišta, lako ćete pronaći idealan položaj, i nijedan prekidač nećete tražiti duže od sekunde. Vladan Petrović Audijevu unutrašnjost opisao nam je sledećim rečima: "Audi ima specifičan položaj sedenja i vozač se oseća drugačije nego u konkurentnim modelima. Sedi se izuzetno nisko i osećaj je avionski. Osećaj posebno niskog sedenja dopunjuju u veliki retrovizori, koji su postavljeni visoko. Ali, što se duže vozi, osećaj je upečatljiviji, i Audi se prosto zavlači pod kožu. U unutrašnjosti vlada "red i disciplina" i oseća se izuzetan kvalitet materijala i završne obrade. Ipak, Audijeva hladna perfekcija nekako je eliminisana ugradnjom aluminijumskih elemenata, koji unose sportsku atmosferu. Sve u automobilu je funkcionalno i sve je na svom mestu." Što se prostranosti tiče, na zadnjim sedištima ima dovoljno mesta za tri odrasle osobe prosečnih gabarita. Sve pohvale zaslužuje i prtljažnik, koji prima 480 litara, što je sasvim dovoljno za potrebe porodičnog putovanja (BMW serije 3 - 460 l, Mercedes C-klase - 475 l). Zapreminu prtljažnika može se preklapanjem zadnjih sedišta povećati na zavidnih 962 litra. Ali, kod utovara gabaritnog prtljaga lako može zasmetati uzak otvor prtljažnika, koji je karakterističan za sve limuzine kraćeg zadnjeg dela.

Test: Audi A4 2.0 TDI - 100% Audi !

Iako se i Audi polako odriče "Pumpe-duse" agregata, savremeni turbo-dizel motor u Audiju A4 2.0 TDI neće Vam uskratiti zabavu i užitak u vožnji. Radi se o 2.0 TDI agregatu, ali nije u pitanju motor koji za ubrizgavanje koristi sistem "Pumpa-brizgaljka", već je reč o novom Common-Rail motoru, koji za ubrizgavanje koristi piezo-elektične brizgaljke. Novi motor je znatno uglađeniji i radi neuporedivo tiše i mekše od verzije motora 2.0 TDI "Pumpa-brizgaljka". Izuzetno je agilan i temperamentan, što potvrđuje i podatak da maksimalni Obrtni moment od 320 Nm razvija u rasponu od 1.750 do 2.500 o/min. Bitnim poboljšanjima na ubrizgavanju, preko piezo-brizgaljki max. pritiska 1.800 bara, inovacijama na turbopunjaču, bregastim vratilima i novim klipovima, motor obezbeđuje zavidne performanse. Pozitivne kritike o pogonskom agregatu dao je i reli šampion, Vladan Petrović: "Već po zvuku motora u leru možemo zaključiti da ispod haube nije poznati "pumpa-brizgaljka" motor, koji se ponekad oglašava previše grubim zvukom. Ovaj Common-Rail motor stvarno radi neporedivo tiše i prijatnije. U vožnji, turbo rupa se gotovo ne primećuje i automobil fascinantno povlači iz niskih obrtaja. Mislim da je Audi uradio odličan posao ugradivši ovaj motor u A4, jer je prvoklasno izbalansiran. Spremno reaguje na gas u svim područjima obrtaja i prvi utisak je da automobil raspolaže sa većom snagom od 140 KS, koliko navodi fabrika. Menjač sa šest brzina odlično se uklopio uz ovaj motor, i jako je prijatan za rukovanje. Odlično raspoređeni prenosni odnosi omogućavaju vožnju bez previše rada na menjaču, a ukoliko želite žustriju vožnju, uvek ćete imati dovoljno snage, bez obzira na situaciju i konfiguraciju puta." - objašnjava Petrović.

Test: Audi A4 2.0 TDI - 100% Audi !

Prijatno iznenađenje priredilo nam je i vešanje Audija A4 2.0 TDI. Dugačak međuosovinski razmak pomerio je granična područja proklizavanja na nivo koji teško može dostići prosečan vozač. Izvrsno ponašanje posebno dolazi do izražaja u krivudavim sekcijama, gde A4 pruža izuzetan osećaj i omogućava visoke putne brzine. Odlične vozne osobine novog Audija A4 potvrdio nam je i Vladan Petrović: "Svakim pređenim kilometrom do izražaja dolazi zrelost Audijevog vešanja i pravo je uživanje voziti ga krivudavim putevima. Brzi prolasci kroz krivine mogući su bez većih napora. Najviše mi se dopada neutralno ponašanje zadnjeg dela automobila i sigiran sam da prosečni vozači ne mogu izbaciti automobil iz idealne putanje. Čak i prilikom nagih pokreta volanom i provokacija pri većim brzinama, automobil se čvrsto držao idealne putanje kretanja, ne pokazujući ni najmanju slabost. Elektronski sistem stabilnosti (ESP) radi odlično. Probao sam vožnju i sa isključenim sistemom i automobil se ponašao fantastično, što možemo zahvaliti naprednoj konstrukciji vešanja. Ono što bismo mogli istaći kao manu jeste elektrohidraulični volan koji ne pruža puno informacija sa podloge, što ograničava njegove sportske mogućnosti. Ali, ovo i nije sportski automobil, jer predstavlja pravu "putničku krstaricu" sa sportskim duhom." Ono što je karakteristično za novi Audi A4 jeste činjenica da je prednja osovina prema napred pomerena za 15,4 centimetra. To je ostvareno zahvaljujući poznatom konstukcijkom triku: motor smešten uzdužno, iznad prednje osovine, pomeren je nazad, a diferencijal i lamela zamenili su mesta. Time su Audijevi inženjeri značajno smanjili prednje prevese, što osim vizuelnog poboljšanja, donosi i veliko poboljšanje u ponašanju u vožnji. Nova koncepcija u kojoj je menjač smešten iza diferencijala smanjila je opterećenje prednjih točkova i poboljšala stabilnost i upravljivost. Ipak, ukoliko se zaboravite i pritisnete gas malo snažnije, 320 Nm preopteretiće prednji pogon i točkovi A "četvorke" zavrteće se u prazno.

Test: Audi A4 2.0 TDI - 100% Audi !

Osećaj za volanom novog Audija A4 najlakše je opisati jednom reči: Skupo! Oni koji su barem jednom vozili neki preastižni automobil, znaju o čemu govorimo: temeljna zvučna izolacija, izuzetan osećaj krutosti, tihi prelasci preko neravnina. Sedeći u Audiju A4 osetili smo onu finu razliku u odnosu na masovne automobile. U Ingolstadtu su obavili odličan posao. Spoj temperamentnog i štedljivog motora, nešto povoljnija politika cena i prvoklasno opremljena unutrašnjost, donose Audiju krupne poene u borbi sa konkurencijom. Podsetimo, Audi opciono nudi i aktivno upravljanje i ogibljenje, kojim nije bio opremljen naš automobil, što nam je pomoglo da pokaže svoje prave mogućnosti. Cena osnovnog modela Audi A4 2.0 TDI kreće se od 32.694 Evra, ali uz mnogobrojne doplate može vrtoglavo porasti i preko cifre od 50.000 Eura. Ako Vam se A4 toliko sviđa, a novac Vam nije problem,zaista možete birati. Ukoliko dodamo činjenicu da je nova "četvorka" osetno veća i da je namenjena brojnim kupcima koji su do sada birali model A6, zaključak se nameće sam po sebi.

Audi A4 2.0 TDI
Tip motora:4 cilindra, turbodizel, ubrizgavanje Common-Rail
Broj cilindara / ventila:4/4
Zapremina motora (cm3):1968
Max. Snaga (KS pri o/min):143 pri 4.200 o/min
Max. Obrtni moment (Nm pri o/min):320 pri 1.750 do 2.500
Ubrzanje iz mesta do 100 km/h (s):9,4
Maksimalna brzina (km/h);215
Potrošnja - grad /otvoreno / prosek:7,5 / 4,3 / 5,9
Prtljažni prostor (cm3): 480 / 962
Zapremina rezervoara (L):65
Masa automobila / nosivost (kg):1.460 / 550
Dimenzije pneumatika:225 / 55 R 16
Dužina automobila (mm):4703
Širina automobila:1826
Visina automobila:1427
Međuosovinsko rastojanje:2808
Cena automobila, osnovni model (Eur):32.694

Goran Sarić - Automagazin

Testirali smo: Honda Jazz 1.4 LS

Testirali smo: Honda Jazz 1.4 LS

David Copperfield davno bi se divio, šta to Honda ume da učini sa automobilom niže klase. Sada ga u potpunosti razumem. Ovaj automobil očarao me je već na prvi pogled, a posle višednevne vožnje, moram priznati da mi i nedostaje. Čudno. Uživam u vožnji moćnih turbo automobila, koji pružaju radost sportske vožnje, imaju snažne motore, dobre kočnice i u njima se dobro sedi. Ali, šta sam video u Jazzu? Nema ni snažan motor, ni sportsko vešanje. Šta to ima Honda Jazz?
Testirali smo: Toyota iQ

Testirali smo: Toyota iQ

Do sada je izbor gradskih automobila bio izuzetno težak. Mogli smo da biramo između Smarta, koji može da preveze samo dva putnika, i malog gradskog automobila, kao što je npr. Toyota Aygo, među kojima je razlika u dužini od čak 75 centimetara. A, šta ako je Smart previše mali, a Aygo preveliki? Šta ako se krećete najviše po gradu, nemate potrebu da u automobilu vozite više od tri osobe i imate veliki problem s parkiranjem?
Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Veće, a pritom lakše. Privlačno, a u isto vreme i kvalitetno. Vrednosti kojima je Mazda težila kod razvoja prve "šestice", nisu se promenile. Ali, ni konkurenti nisu sedelu skrštnih ruku, i samo pet godina kasnije proizvođač iz Hirošime bio je prisiljen da predstavi drugu generaciju Mazde 6. I odmah da razjasnimo: automobil je u potpunosti nov i ima vrlo malo zajedničkog sa rođakom Mondeom...
Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Još od premijere u leto 2005. godine, B klasa predstavlja novu vrstu vozila, koje kombinuje različite koncepte. Četvorovratna verzija potencira dizajn sportske limuzine sa spoljnim dimenzijama kompaktnog automobila, uz sve to dolazi prilagodljivost mini MPV-a sa sigurnošću jednog Mercedes-Benza. Posle tri uspešne godine, Mercedes je "preispitao" dizajn i tehniku B klase...
Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

U četvrtak je na karting stazi Ada Huja, u Beogradu, održana zvanična promocija redizajnirane verzije treće generacije modela Clio Renault Sport, Clio i Clio Grandtour. Osveženi Renault Clio otvara novo poglavlje u sagi o Cliu, koja traje još od 1990. godine, a zahvaljujući svojoj praktičnosti, prostranosti i sigurnosti, svih ovih godina nalazi se pri samom vrhu prodajnih lestvica. Posebnu dimenziju jučerašnjoj prezentaciji dao je i Vladan Petrović, aktuelni reli šampion Srbije u generalnom plasmanu...
Testirali smo: Toyota Hilux 3.0 D-4D Double Cab City

Testirali smo: Toyota Hilux 3.0 D-4D Double Cab City

Jeremy Clarkson iz Top Geara nije uspeo da "ubije" Toyotu Hilux. Udarac u drvo, potapanje u more, probijanje montažne kućice, bacanje kamp prikolice na nju, paljenje benzinom i pad sa vrha zgrade (73 m), i na kraju vožnja istog automobila, pokazali su da izdržljivost Hiluxa nisu samo prazne priče. S obzirom da znamo kakva bi reakcija našeg Toyota importera bila kada bismo uradili nešto slično, testirali smo šestu generaciju Toyote Hilux u realnim uslovima. Bez lupanja, kupanja, padanja i letenja. Iako bismo to veoma rado izveli....
Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Ko je bolji: piloti Formule 1 ili majstori relija? Večno pitanje na koje niko ne može dati dovoljno argumentovan odgovor. Vredi li više moć improvizacije ili perfektnog ponavljanja, nešto je u čemu se teško slažu i najbolji analitičari autosporta. Ali, relisti su nam po nečemu ipak bliži. Repliku bolida Formula 1 ne možemo kupiti, registrovati i sa njom otići na more, dok za replike reli automobila vrede druga pravila. Uz podršku kompanije Velauto, testirali smo heroja Mitsubishijevog proizvodnog programa...
Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Kupci sve više žele da preuzmu sudbinu u svoje ruke, što im pruža mogućnost izbora automobila za slobodno vreme, popularna SUV kategorija. Na normalnim putevima ponašaju se kao klasični automobili, ali po potrebi mogu i sići sa njih i po travi ili zemljanom putu putnike odvesti do izletišta, planinarskog doma, jezera ili rečice. U samoću, daleko od stresa i problema svakodnevnice. To je uloga koju Hyundai Tucson odlično obavlja...
Testirali smo: Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium X

Testirali smo: Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium X

Želite praktičan automobil, koji u vožnji pruža puno zabave i užitka? Prelistali ste većinu kataloga, analizirali ste većinu argumenata i želite da donesete odluku? Ako niste razmišljali o modelu Ford Mondeo 2.0 TDCi karavan, pročitajte ovaj test. U testiranju nam je, kao i uvek, pomogao šestostruki i aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović, verovatno najkompetentnija osoba za ocenjivanje performansi automobila u našoj zemlji...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje